فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

آموزش بهترین روش های شارژ سیم کارت همراه اول + ۵٪ شارژ رایگان

1400/02/29

در این مقاله در خصوص انواع شارژ سیم کارت همراه اول توضیحاتی ارائه شده است. روش‌های حضوری و غیرحضوری خرید شارژ و نحوه افزایش اعتبار سیم کارت نیز مورد بررسی قرار گرفته است. با صرف چند دقیقه برای مطالعه این مقاله با دلایل شارژ نشدن سیم کارت همراه اول نیز آشنا خواهید شد.

 

در صورتی که از مشترکان همراه اول هستید، برای استفاده از سیم کارت لازم است تا نسبت به شارژ سیم کارت همراه اول خود اقدام کنید. شارژ سیم کارت با روش‌هایی که در ادامه توضیح داده می­شود به راحتی انجام می­شود. در صورتی که موفق به افزایش اعتبار نمی­شوید، شارژ نشدن سیم کارت همراه اول شما می­تواند به یکی از دلایل زیر باشد:

 

در صورتی که سیم کارت شما سلب امتیاز شده باشد، قادر نخواهید بود نسبت به افزایش اعتبار آن اقدام کنید. ممکن است در طول ۱۲ ماه گذشته نسبت به افزایش اعتبار و برقراری ارتباط با سیم کارت خود اقدام نکرده باشید و سیم کارت شما سلب امتیاز شده باشد.

 

سیم کارت سلب امتیاز شده

 

در صورتی که هنوز سیم کارت شما فعال نشده است. در این حالت لازم است ابتدا نسبت به فعال‌سازی اقدام نموده و سپس نسبت به افزایش اعتبار سیم کارت خود اقدام کنید.

 

در صورتی که برای سیم کارت خود اعلام مفقودی نموده باشید یا با مراجعه به امور مشترکین نسبت به قطع (غیرفعال کردن) سیم کارت اقدام کرده باشید قادر به افزایش اعتبار سیم کارت مورد نظر نخواهید بود.

 

در صورتی که کد شارژ را برای ۴ بار، اشتباه وارد کرده باشید، سیم کارت شما وارد لیست سیاه می­شود و قادر نخواهید بود تا نسبت به شارژ آن اقدام کنید. در این حالت لازم است ابتدا با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات ارتباطی یا تماس با شماره ۹۹۹۰ نسبت به خارج کردن سیم کارت خود از لیست سیاه اقدام نمایید.

 

چگونه برای سیم کارت همراه اول شارژ بخرم

 

چگونه برای سیم کارت همراه اول شارژ بخرم؟

خرید شارژ سیم کارت همراه اول اعتباری به دو روش حضوری و غیرحضوری انجام می­شود. در صورتی که قصد افزایش اعتبار سیم کارت خود را به صورت حضوری دارید، لازم است تا با مراجعه به نمایندگی­ها و فروشگاه­های مجاز نسبت به خرید شارژ سیم کارت همراه اول اقدام کنید.

 

امکان خرید شارژ از دستگاه­های عابر بانک و POSهای فروشگاهی نیز وجود دارد. در صورت بروز هر نوع مشکل، می­توانید به امور مشترکین مراجعه یا با شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرید.

 

در صورتی که قصد دارید تا شارژ خود را به صورت غیرحضوری خریداری نمایید، گزینه‌های بیشتری پیش روی شماست. این روش‌ها عبارتند از :

 

اولین روش - مراجعه به پرتال همراه اول برای خرید شارژ

 

 مراجعه به پرتال همراه اول برای خرید شارژ

شما می­توانید به پرتال همراه اول و فروشگاه آنلاین این اپراتور مراجعه کنید. پرداخت هزینه شارژ با استفاده از کارت اعتباری انجام می­شود. خرید از پرتال همراه اول شامل ۵٪ تخفیف نیز می­باشد.

 

دومین روش - استفاده از اپلیکیشن همراه من

 

استفاده از اپلیکیشن همراه من

با طی کردن مراحل مشابه می‌توانید از اپلیکیشن همراه من نیز نسبت به افزایش اعتبار به صورت غیرحضوری استفاده نمایید.

 

دقت کنید در خرید اینترنتی، بروز هرگونه مشکل را می­توانید با پست الکترونیکی charge@mci.ir  نیز در میان بگذارید.

 

از طریق تماس با شماره ۹۹۹۰ نیز امکان افزایش اعتبار به صورت غیرحضوری وجود دارد.

 

با استفاده از کدهای دستوری نیز امکان خرید شارژ سیم کارت همراه اول وجود دارد. *1# یکی از کدهای دستوری رایج برای خرید شارژ همراه اول است.

 

انواع شارژ سیم کارت همراه اول

 

انواع شارژ سیم کارت همراه اول

کد­های شارژ انواع مختلفی دارند. به هنگام خرید کد شارژ سیم کارت همراه اول، می­توانید یکی از این انواع کد را انتخاب کنید.

  • کد شارژ معمولی
  • شارژ فوق‌العاده
  • استفاده از انواع طرح‌های اپراتور همراه اول

 

در صورتی که در انتخاب نوع شارژ دقت کنید و کد شارژ متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید، می­توانید در هزینه های خود به مقدار زیادی صرفه جویی کنید. شارژ فوق‌العاده و استفاده از طرح‌های مختلف شما را مشمول شارژ هدیه سیم کارت همراه اول می‌نماید.

 

این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتی که سیم کارت همرا اول اعتباری خود را با روش فوق‌العاده شارژ نمایید؛ نمی‌توانید از مبلغی که به عنوان شارژ هدیه (فوق‌العاده) بسته اینترنتی فعال کنید و تنها با اعتبار اصلی می‌توانید بسته اینترنتی بخرید.

 

برای اطلاع از شارژ هدیه سیم کارت همراه اول می­توانید با مراجعه به پرتال همراه اول با انواع طرح‌ها آشنا شوید. برای مثال شارژ فوق العاده، مدت زمان محدودی برای استفاده دارد اما با این کد شارژ مبلغ کمتر از میزان افزایش اعتبار را می­پردازید.

 

 بنابراین اگر فردی هستید که اغلب از اعتبار خود برای مکالمه و در مدت زمان محدودی استفاده می­کنید، این شارژ برای شما فوق العاده است.

 

نحوه شارژ سیم کارت همراه اول اعتباری

 

نحوه شارژ سیم کارت همراه اول اعتباری

در طریقه شارژ سیم کارت همراه اول، دو انتخاب وجود دارد. در حالت اول انتخاب می­کنید که سیم کارت به صورت مستقیم شارژ شود. در این روش شارژ سیم کارت همراه اول لازم نیست کد شارژ را دریافت نموده و با کد­های دستوری آن را فعال کنید.

 

برای مثال در خرید شارژ غیرحضوری از پرتال همراه اول، پس از انتخاب مبلغ موردنظر برای شارژ و خرید آن می توانید به صورت مستقیم و بدون نیاز به وارد کردن کد شارژ و تنها با وارد کردن شماره موردنظر، نسبت به افزایش اعتبار سیم کارت خود اقدام کنید.

در حالت دوم کد شارژ را خریداری نموده و با کد دستوری مربوطه آن را فعال می­کنید. کد شارژ سیم کارت همراه اول اعتباری با کد دستوری #کد شارژ*140* فعال می­شود.

 

چگونه بفهمیم همراه اول چقدر شارژ دارد

 

چگونه بفهمیم همراه اول چقدر شارژ دارد؟

روش‌های مختلفی برای بررسی میزان شارژ سیم کارت همراه اول وجود دارد. رایج­ترین روش استفاده از کدهای دستوری است. با وارد کردن دو کد دستوری #11*140* یا کد دستوری #121*10* می­توانید از میزان اعتبار باقی مانده شارژ خود مطلع شوید.

این روش بسیار سریع و راحت است. این کد­ها به عنوان کد باقیمانده شارژ سیم کارت همراه اول نیز شناخته می­شوند.

همچنین می­توانید با سامانه ۴۴۴ تماس گرفته و با انتخاب گزینه ۲، از موجودی سیم کارت خود مطلع شوید. استفاده از اپلیکیشن همراه من نیز روشی سریع برای اطلاع یافتن از میزان موجودی اعتبار شماست. جزئیات اعتبار شما در صفحه اول این اپلیکیشن نمایش داده می­شود.

با مراجعه به پرتال همراه اول نیز می­توانید در خصوص جزئیات اعتبار سیم کارت خود اطلاعات کسب نمایید. برای استفاده از سایت لازم است تا ابتدا نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

 

علت زود تمام شدن شارژ سیم کارت همراه اول

بسیاری از افراد که از مشترکین اعتباری همراه اول هستند، از اتمام زود هنگام اعتبار خود گلایه دارند. شارژ سیم کارت همراه اول به دو دلیل اصلی ممکن است بسیار سریع­تر از آنچه که شما تصور می­کنید به اتمام برسد که عبارتند از :

حالت اول: زمانی است که طرح­های مختلفی را فعال نموده‌اید و انواع پیامک­های تبلیغاتی، فال، سرگرمی، شرکت در مسابقات و ... برای شما ارسال می­شود. شما با استفاده از کدهای دستوری مربوطه می­توانید نسبت به لغو این طرح­ها و پیامک­های تبلیغاتی اقدام نمایید. معمولا در انتهای پیامک­های تبلیغاتی، نحوه لغو طرح نیز درج می­شود.

حالت دوم: که رواج بسیار بیشتری دارد، اتمام اعتبار سیم کارت شما به دلیل استفاده آزاد از اینترنت است. در صورتی که برای استفاده از اینترنت نسبت به خرید بسته­های اینترنتی اقدام نکنید، هزینه این خدمت در حالت آزاد حساب خواهد شد که نتیجه آن اتمام زودهنگام اعتبار سیم کارت شماست.

 

چرا حجم بسته اینترنت سیم کارت همراه اولم زود تموم میشه

 

شارژ سیم کارت دائمی همراه اول

شارژ سیم کارت همراه اول تنها برای سیم کارت­های اعتباری نیست. سیم کارت­های دائمی نیز برای میان دوره دارای سقف اعتبار هستند. در صورتی که مصرف شما زیاد باشد یا از خدمات رومینگ استفاده کنید، به احتمال زیاد لازم است تا قبض خود را قبل از اتمام دوره پرداخت نمایید تا بتوانید از سیم کارت دائمی خود استفاده کنید.

این امکان برای مشترکین دائمی همراه اول وجود دارد تا نسبت به افزایش مبلغ میان دوره مجاز سیم کارت خود اقدام نمایید. طریقه شارژ سیم کارت همراه اول دائمی با سیم کارت اعتباری متفاوت است.

برای شارژ سیم کارت دائمی همراه اول می­توانید حرف  Bرا به شماره ۹۹۰۰۰۹ ارسال نمایید سپس مبلغ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در مرحله ی بعد شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما صادر می شود که با روش معمول و مشابه قبض نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

 

روش‌های پرداخت قبض همراه اول + هدایا و راهنمای پرداخت قسطی

 

چند کد دستوری نیز وجود دارد که امکان افزایش اعتبار را به شما می­دهد:

 

شما می­توانید با استفاده از کد دستور #9* و با انتخاب گزینه­ی افزایش بستانکاری، اعتبار سیم کارت دائمی خود را افزایش دهید.

با کد دستوری #1* و انتخاب گزینه قبض و زیر منوی افزایش بستانکاری نیز امکان افزایش اعتبار سیم کارت دائمی وجود دارد.

یک کد دستوری دیگر نیز وجود دارد. شما می­توانید با کد دستوری #10* وارد منوی خدمات پرداخت شوید و گزینه مشترکین دائمی را انتخاب کنید و در میان گزینه­های پیش رو، گزینه افزایش بستانکاری را انتخاب کنید.

امکان افزایش اعتبار سیم کارت دائمی همراه اول از طریق مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و به صورت حضوری نیز وجود دارد.

 

شارژ گروهی سیم کارت همراه اول

اپراتور همراه اول امکان خرید سیم کارت سازمانی را برای مشترکان خود فراهم نموده است. استفاده از این سیم کارت­ها مزایای مختلفی برای مشترکان سازمانی دارد. توالی شماره­ها، امکان خرید سیم کارت بدون محدودیت تعداد، عدم محدودیت زمانی در استفاده از اعتبار سیم کارت های سازمانی و ... از جمله مزایای این سیم کارت­ها است.

 

اپراتور همراه اول برای رفاه و راحتی بیشتر مشترکان سازمانی، برای این مشترکان پنل اختصاصی در نظر می­گیرد. از طریق این پنل امکان شارژ گروهی سیم کارت همراه اول وجود دارد و همچنین می­توانید از طریق این پنل، اعتبار سیم کارت­های سازمانی را به صورت یکجا بررسی نمایید. همچنین می­توانید بر اساس نیاز، نسبت به افزایش اعتبار سیم کارت­های مشخص یا گروهی از سیم کارت‌ها اقدام نمایید.

 

راهنمای-آسان-تبدیل-سیم-کارت-همراه-اول-به-یوسیم-USIM

راهنمای آسان تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم (USIM)

قبلی
چگونه-سیم-کارت-0912-خود-را-به-بالاترین-قیمت-بفروشیم

چگونه سیم کارت 0912 خود را به بالاترین قیمت بفروشیم؟

بعدی

ثبت امتیاز :

(1 امتیاز)