فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

فعال و غیرفعالسازی رومینگ بین الملل سیمکارت ایرانسل

1401/10/12

ایرانسل از جمله اپراتورهای برتر در زمینه خدمات ارتباطی در ایران است و کاربران زیادی دارد. یکی از جمله دغدغه‌هایی که برای افرادی که به سفرهای خارجی می‌روند وجود دارد، استفاده از اینترنت است. کاربران سیم‌کارت‌های ایرانی می‌توانند با فعال‌سازی قابلیتی به نام رومینگ از خدمات اینترنت در سرتاسر دنیا بهره‌مند شوند.

ایرانسل به‌عنوان یک اپراتور برتر، خدماتی تنها محدود به داخل ایران ارائه نمی‌دهد و افراد می‌توانند در سفرهای خارجی خود نیز از خدمات این اپراتور مانند اینترنت، مکالمه و ارسال پیامک استفاده کنند؛ بنابراین دیگر نگرانی‌ای در خصوص سفر به کشورهای خارجی در این مورد وجود ندارد. با فعالسازی رومینگ ایرانسل می‌توانید از خدمات این اپراتور در کشورهای دیگر نیز استفاده کنید.

اما لازم است روش فعالسازی و غیرفعالسازی رومینگ بینالملل ایرانسل را بدانید و با نحوه محاسبه هزینه آن نیز آشنا شوید. در این مقاله روش فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی این سرویس را آموزش خواهیم داد پس حتماً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

فعال و غیرفعالسازی رومینگ بینالملل سیمکارت ایرانسل

 

رومینگ ایرانسل چیست و چه مزایایی دارد؟  

رومینگ ایرانسل قابلیتی است که استفاده از خدمات اپراتورهای ایرانی را در کشورهای خارجی فراهم می‌کند. در حالت کلی اپراتورهای داخلی می‌توانند محدوده جغرافیایی مشخصی را تحت پوشش خود قرار دهند. اما با فعال‌سازی قابلیت رومینگ می‌توان از خدمات اپراتورها در کشور‌های دیگر نیز بهره‌مند شد.

 ایرانسل به‌منظور ارائه خدمات و سرویس‌های خود در کشورهای مختلف قابلیت رومینگ را برای مشترکان خود قرار داده است. این اپراتور یکی از شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین اپراتورهای کشور است؛ بنابراین خدمات زیادی را به مشترکان خود ارائه می‌دهد. با فعال‌سازی رومینگ سیمکارت ایرانسل می‌توان از خدمات متنوع این اپراتور مانند تماس صوتی، ارسال پیامک و اینترنت پرسرعت استفاده کرد.

استفاده از این سرویس برای مشترکان مزایای زیادی دارد از جمله مزایای مهم سرویس رومینگ بینالملل سیمکارت ایرانسل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برقراری ارتباط با سایر افراد در طول سفرهای خارجی با شماره سابق و تعرفه‌های به‌صرفه
  • استفاده از بسته‌های اینترنت در ۱۵۸ کشور دنیا و اینترنت ویژه در ۲۲ کشور گروه MTN با تعرفه‌های تخفیفی
  • قابلیت استفاده از سرویس رومینگ در هواپیما

 

این سرویس در کشورهایی چون ایرلند، مالزی، انگلستان، الجزایر، برزیل، جزیره من، کرواسی، اندونزی، گرجستان، بلغارستان، قزاقستان، ارمنستان، ازبکستان، اتریش، دانمارک، آلمان، بلژیک، کره جنوبی، عربستان سعودی، سوئد، ترکیه، روسیه، امارات متحده عربی، فرانسه، کویت، آذربایجان، افغانستان، چین، تایلند، جمهوری چک، ایتالیا، مصر، سریلانکا، رومانی، قطر، اسپانیا، ایسلند، موریس، لوکزامبورگ، اردن، استرالیا، سوئیس، اوگاندا، ژاپن، مجارستان، کامرون، قبرس، نپال، هند، سنگاپور، لتونی، لیتوانی، استونی، سودان و فنلاند در دسترس است.

 

رومینگ ایرانسل چیست و چه مزایایی دارد؟

 

فعال‌سازی رومینگ ایرانسل چگونه است؟   

نکته مهمی که درباره استفاده از رومینگ ایرانسل وجود دارد این است که مشترکان باید این سرویس را پیش از سفر خود فعال کنند. مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت ایرانسل از برقراری سرویس رومینگ خود در کشور مقصد مطمئن شده و سپس اقدام به فعال‌سازی آن کنند. در شرایط عادی رومینگ در تلفن‌های همراه فعال نیست و باید توسط خود مشترک فعال شود. برای فعال‌سازی این سرویس می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

  • استفاده از کد دستوری: مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #1111* سرویس رومینگ سیم‌کارت ایرانسل خود را فعال کنند. بعد از شماره‌گیری این کد با انتخاب عدد یک سرویس رومینگ فعال می‌شود.
  • اپلیکیشن ایرانسل من: روش دیگر فعال‌سازی استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است. با استفاده از این اپلیکیشن و ورود به منوی سمت راست، سپس ورود به بخش پرونده می‌توان خدمات رومینگ را فعال کرد.

 

راهنمای گرفتن پرینت سیم کارت ایرانسل به صورت حضوری و غیرحضوری {آپدیت ۱۴۰۱}

 

  بعد از خروج مشترکان از محدوده‌ای که از نظر جغرافیایی توسط اپراتور تعیین شده امکان فعالسازی سرویس رومینگ از بین می‌رود. در‌صورتی‌که تلفن همراه افراد بعد از خروج از کشور در حالت رومینگ قرار نگرفته باشد باید آن را یک‌بار خاموش و روشن کرد. برای انجام تنظیمات رومینگ گوشی و انتخاب اپراتور موردنظر مراحل زیر را باتوجه‌به نوع سیستم‌عامل گوشی می‌توان طی کرد:

 

فعال‌سازی رومینگ ایرانسل چگونه است؟

 

 فعال‌سازی رومینگ سیم‌کارت ایرانسل در سیستم‌عامل اندروید  

  • از منوی تنظیمات وارد گزینه Connections یا اتصالات شوید.
  • گزینه شبکه‌های تلفن همراه یا Mobile Networks را انتخاب کنید.
  • بعد از ورود به این صفحه حالت شبکه را برای سیم‌کارت موردنظر تعیین کنید. سیم‌کارت ایرانسل بهتر است در حالت LTE/3G/2G قرار بگیرد.
  • پس از طی‌کردن این مرحله روی گزینه اپراتورهای شبکه یا operators Network  بزنید.
  • امکان انتخاب دو گزینه "انتخاب خودکار" و "انتخاب دستی" وجود دارد. با انتخاب گزینه "انتخاب دستی" تلفن همراه شما شبکه‌های موجود را جستجو می‌کند و درنهایت می‌توانید شبکه موردنظر را از لیست ارائه شده انتخاب کنید.

 

فعال‌سازی رومینگ سیم‌کارت ایرانسل در سیستم‌عامل اندروید

 

فعال‌سازی رومینگ سیم‌کارت ایرانسل در سیستم‌عامل iOS

  • از طریق Settings یا تنظیمات گوشی گزینه Carrier را انتخاب کنید.
  • برای انتخاب دستی اپراتور گزینه خودکار را خاموش کرده و با جستجوی شبکه‌های موجود اپراتور موردنظر را انتخاب کنید.

 

فعال‌سازی سرویس رومینگ پرواز ایرانسل   

مشترکان ایرانسل می‌توانند علاوه بر سرویس رومینگ بینالملل ایرانسل از رومینگ پرواز نیز استفاده کنند. با فعال‌کردن این سرویس شما می‌توانید در پروازهای خارجی و بعد از بلندشدن هواپیما تلفن همراهتان را روشن کرده و از خدمات این سرویس استفاده کنید. نکته‌ای که در این مورد وجود دارد این است که امکان استفاده از این سرویس در تمام شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد. شرکت‌های هواپیمایی که می‌توانند از این سرویس استفاده کنند موارد زیر هستند:

  • هواپیمایی آئروفلوت
  • هواپیمای امارات
  • اجیپت ایر
  • هواپیمایی لیبی
  • شرکت هواپیمایی سبو پسیفیک
  • آذربایجان ایرلاینز
  • فیلیپین ایرلاینز
  • آل نیپون ایرویز
  • هواپیمایی اتحاد
  • ایبریا ایرلاین
  • هنگ‌کنگ ایرلاینز
  • قطر ایرویز
  • هواپیمایی TAM
  • عمان ایر
  • هواپیمایی سعودی
  • سنگاپور ایرلاینز
  • ایرلاین سلطنتی اردن

 

فعال‌سازی سرویس رومینگ پرواز ایرانسل

 

نحوه فعال‌سازی رومینگ بین‌الملل ایرانسل  

یکی از قابلیت‌های سرویس رومینگ ایرانسل استفاده از اینترنت در کشورهای خارجی است. منظور از فعال‌سازی دیتا رومینگ، فراهم‌کردن امکان استفاده از اینترنت گوشی در سایر کشورها است. هزینه فعال‌سازی اینترنت طبق تعرفه‌های رومینگ تعیین شده از طرف ایرانسل کسر خواهد شد.

 

 استفاده از اینترنت رومینگ سیمکارت ایرانسل به دو صورت امکانپذیر است:

·         فعالسازی دیتا رومینگ سیمکارت ایرانسل (اینترنت 3G)

  امکان استفاده از این قابلیت در ۱۵۸ کشور تعیین شده وجود دارد. با فعال‌سازی دیتا رومینگ می‌توانید از اینترنت 3G در کشورهای مختلف استفاده کنید. پیش از فعال‌سازی این مورد لازم است با مراجعه به وب‌سایت ایرانسل از تحت پوشش قرارگرفتن کشور مقصد اطمینان حاصل کنید و تعرفه رومینگ در کشور مقصد خود را نیز از طریق شماره‌گیری ۵۵۵ و ارسال نام کشور موردنظر دریافت نمایید.

·         فعالسازی دیتا رومینگ سیمکارت ایرانسل (اینترنت 4G)

 

 اینترنت 3G در ۱۵۸ کشور مختلف قابل فعال‌سازی و استفاده است. بااین‌حال اینترنت 4G ایرانسل تنها در برخی از کشورها مانند برزیل، گرجستان، ارمنستان، ایرلند، اتریش، بلژیک، دانمارک و برخی از دیگر کشورها قابل‌استفاده است. برای اطلاع از تمام کشورهای تحت پوشش این سرویس می‌توانید به سایت ایرانسل مراجعه کنید.

 

استفاده از اینترنت رومینگ سیم‌کارت ایرانسل

 

‌چگونه از رومینگ بین‌الملل ایرانسل استفاده کنیم؟  

برای فعال‌سازی رومینگ بین‌الملل ایرانسل و استفاده از قابلیت تماس و مکالمه در کشورهای خارجی چند حالت مختلف وجود دارد:

  • تماس شما با دیگران به ایران یا کشوری غیر مقصد
  • اگر در کشور خارجی بخواهید با نزدیکان خود در داخل کشور یا هر شماره‌ای خارج از کشور مقصد تماس بگیرید باید مانند تماس بین‌المللی عمل کنید. شما در این حالت باید شماره موردنظر را با کد شهر و کد کشور شماره‌گیری نمایید.
  • تماس دیگران با شما

درصورتی‌که افراد داخل ایران بخواهند با شما تماس بگیرند باید از همان روش معمولی استفاده کنند. اما برای افرادی که خارج از ایران هستند و می‌خواهند با کشوری که شما در آن حضور دارید تماس بگیرند باید شماره شما را با کد 0098 شماره‌گیری نمایند. نکته مهم دراین‌خصوص، این است که در استفاده از خدمات رومینگ بین‌الملل سیم‌کارت ایرانسل در این حالت هزینه تماس دریافتی برای شما محسوب می‌شود.

 

چگونه از روی شماره موبایل اسم فرد را پیدا کنیم؟ آیا امکان پذیره؟

 

 تماس دیگران با شما در کشور مقصد

 تماس شما با دیگران و تماس دیگران با شما در کشور مقصد بعد از فعال‌سازی سرویس رومینگ سیم‌کارت ایرانسل به‌صورت عادی و طبق روال معمول انجام می‌شود. استفاده از خدمات ارسال پیامک ایرانسل در وضعیت رومینگ وجود دارد و خدمات آن کاملاً مشابه با تماس رومینگ است.

 

هزینه رومینگ بین‌الملل ایرانسل   

برای اطلاع از تعرفه رومینگ ایرانسل می‌توان از یکی از روش‌های زیر استفاده کرد:

  • مراجعه به وبسایت: مشترکان می‌توانند با مراجعه به صفحه رسمی ایرانسل و انتخاب خدمات رومینگ از تعرفه این سرویس مطلع شوند. در سایت ایرانسل شما می‌توانید نام کشور مقصد را وارد کرده و از میزان هزینه فعال‌سازی رومینگ ایرانسل در آن کشور مطلع گردید.
  • کد دستوری: با استفاده از شماره‌گیری کد دستوری #10*1111* می‌توانید با واردکردن پیش‌شماره تلفن کشور مقصد از میزان تعرفه رومینگ در آن کشور مطلع شوید.
  • پیامک: با ارسال پیامکی با محتوای نام کشور به شماره ۵۵۵ با سیم‌کارت ایرانسل امکان اطلاع از تعرفه رومینگ برای شما فراهم می‌شود. کافی است نام کشور را به فارسی یا انگلیسی به این سرشماره ارسال نمایید.

 

مشترکان ایرانسل می‌توانند بعد از فعال‌کردن سرویس رومینگ از اینترنت رومینگ نیز در کشورهای دیگر استفاده کنند. هزینه‌های رومینگ ایرانسل بر مبنای هر ۵۰ کیلوبایت محاسبه می‌گردد. نکته مهمی که دراین‌خصوص وجود دارد این است که در زمان استفاده از رومینگ بین‌الملل سیم‌کارت ایرانسل امکان استفاده از طرح "کنترل مصرف ترافیک" وجود ندارد. مشترکان ایرانسل برای استفاده از اینترنت همراه رومینگ علاوه بر اینترنت 2G می‌توانند از 3G و 4G نیز استفاده کنند.

 

راهنمای فعال‌ سازی آهنگ پیشواز همراه اول و ایرانسل

 

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، امکان استفاده از اینترنت 3G در ۱۵۸ کشور دنیا و اینترنت 4G در برخی از کشورها وجود دارد. مشترکان می‌توانند با مراجعه به صفحه رسمی ایرانسل از تعرفه بسته‌های اینترنت رومینگ در کشورهای مختلف مطلع شوند. همچنین امکان اطلاع از وضعیت و حجم باقی‌مانده بسته با شماره‌گیری کد 1#*4*1*555* وجود دارد.

 

اینترنت ویژه ایرانسل   

 تعرفه‌های تخفیفی نیز برای رومینگ ایرانسل وجود دارد. این اپراتور برای استفاده از خدمات رومینگ خود در برخی از کشورهای منتخب تعرفه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است. لیست کشورهای تحت پوشش خدمات ویژه در وب‌سایت ایرانسل درج شده است. با مراجعه به سایت ایرانسل می‌توانید این لیست را مشاهده نمایید.

 

از جمله کشورهایی که تحت پوشش تعرفه‌های ویژه هستند می‌توان به برزیل، بلژیک، استرالیا، بحرین، قطر، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، عراق، عربستان سعودی، آلمان، فرانسه، گرجستان، گینه، یونان، هنگ‌کنگ، اندونزی، مجارستان، ژاپن، ایتالیا، مالزی، هلند و برخی کشورهای دیگر اشاره کرد. شما می‌توانید بعد از فعال‌سازی رومینگ سیم‌کارت ایرانسل مانند حالت عادی پیامک ارسال کرده یا دریافت نمایید. همچنین می‌توانید با مشترکان داخل ایران یا دیگر کشورها تماس بگیرید و امکان تماس مشترکان از داخل ایران یا دیگر کشورها با شما وجود دارد.

 

نحوه غیرفعال‌سازی رومینگ ایرانسل   

امکان استفاده از سرویس رومینگ ایرانسل در مناطق مرزی نیز وجود دارد. افرادی که در شهرهای مرزی زندگی می‌کنند اگر در تلفن همراه خود نام اپراتوری به‌غیراز IR-TCI یا IR-MCI را ببینند؛ یعنی تلفن آن‌ها در حالت رومینگ بین‌الملل قرار گرفته و تمامی خدمات بر اساس تعرفه کشور همسایه محاسبه می‌گردد؛ بنابراین ضروری است برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی سرویس رومینگ گوشی را غیر‌فعال نمایید.

 

ترفند انتقال شارژ همراه اول به همراه اول و ایرانسل

 

 برای غیرفعال‌سازی رومینگ ایرانسل در مناطق مرزی با ورود به منوی Network گزینه Manual را انتخاب نمایید. به‌طور‌کلی غیرفعال‌سازی رومینگ سیم‌کارت ایرانسل از طریق یکی از روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • استفاده از کد دستوری: مشترکان می‌توانند با واردکردن کد دستوری #2*1111* و انتخاب عدد دو سرویس رومینگ را غیرفعال کنند.

 

  • اپلیکیشن ایرانسل من: همان‌طور که گفتیم فعال‌سازی این سرویس توسط اپلیکیشن ایرانسل من امکان‌پذیر بود. غیرفعال‌سازی رومینگ ایرانسل نیز از طریق این اپلیکیشن امکان‌پذیر است. پس از ورود به اپلیکیشن باید از منوی پایین صفحه وارد بخش سایر شوید و با انتخاب پرونده و سپس گزینه خدمات رومینگ، رومینگ را به حالت غیرفعال درآورید.

 

تا زمانی که شما خارج از کشور یا در نواحی مرزی نباشید تمام خدمات ایرانسل با تعرفه داخل ایران محاسبه می‌شود و سرویس رومینگ برای شما فعال نخواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود در پایان سفر، سرویس رومینگ را غیرفعال کنید در این صورت لازم نیست در سفرهای بعدی به همان کشور این سرویس را فعال نمایید.

سیم-کارت-همراه-اول-ارزان-را-چگونه-پیدا-کنیم-معرفی-روش-های-به-درد-بخور

چگونه ارزان‌ترین سیم کارت همراه اول را پیدا کنیم؟

قبلی
روش-های-کلاه-برداری-هنگام-خرید-سیم-کارت-0912

روش‌های کلاه‌برداری هنگام خرید سیم کارت 0912

بعدی

ثبت امتیاز :

(12 امتیاز)