فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

خرید سیم کارت همراه اول اعتباری یا خرید خط دائمی همراه اول؟

1399/12/30

ما در عصری به سر می‌بریم که تلفن هوشنمد و ارتباط بی‌سیم یکی از اجزای لاینفک زندگی است. زندگی بدون ارتباط گویا چیزی کم و کسر دارد و گویا ناکامل است. امروز به باور و اعتقاد بسیاری از متخصصان و جامعه شناسان، وجود ابزاری به اسم تلفن هوشمند برای پیشبرد زندگی، مهم و ضروری است. شیء کوچکی که ما را با کل دنیا مرتبط می‌سازد و به قول معروف کل دنیا را به یک دهکده تبدیل کرده است. لازمه‌ی این ارتباط فراگیر اما، چیزی نیست جز وجود یک سیم کارت! سیم کارت در اصل به منزله‌ی کلیدی است برای راهگشایی به سمت دنیایی بی‌نهایت.

اما گذشته از بحث ارتباط، موضوع دیگری که اهمیت دارد، خرید سیم کارت مناسب با توجه به نیازها و کاربری‌های خود شماست. خودتان هم بهتر می‌دانید که سیم کارت‌ها، توسط اپراتورهای مختلفی در دسترس عموم قرار می‌گیرند و اپراتور همراه اول هم برترین اپراتور ایرانی است. مسئله و سوال اصلی اما، انتخاب یک سیم کارت دائمی و یا یک سیم کارت اعتباری است. در این مقاله ما قصد داریم تا درباره‌ی این موضوع با شما صحبت کنیم، به علاوه راهنمای جامعی درباره‌ی خرید سیم کارت همراه اول نیز به شما ارائه خواهیم داد؛ پس با ما همراه باشید.

 

مقایسه تعداد کاربران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل

 

چرا خرید سیم کارت همراه اول؟

پیشتر در مقدمه اندکی اشاره‌ای کردیم که همراه اول، اولین اپراتور ایرانی است و خرید سیم کارت همراه اول بسیار رونق دارد. اما چه دلیلی در پس این انتخاب وجود دارد؟ پیش از هر چیز باید گفت که این اپراتور، بزرگترین و البته قدیمی‌ترین اپراتور ایران است و البته حدود 65 میلیون کاربر دارد.

بر طبق آمار و ارقام، این اپراتور حدود 1250 شهر ایران و 70 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور را پوشش می‌دهد. به غیر از داخل ایران، این اپراتور قابلیت رومینگ را با 270 اپراتور خارجی و در 112 کشور جهان برای کاربران فراهم آورده است. تمام این موارد را که کنار هم بگذاریم، خود پیدا خواهد بود که چرا خرید خط همراه اول تا به این اندازه محبوب است.

 

برای کسب آگاهی بیشتر می‌توانید به مقاله "برای خرید سیم کارت همراه اول چه مدارکی لازم است؟" مراجعه نمایید.

 

این اپراتور در سال 1393، نسبت به همسان‌سازی تعرفه‌های خود اقدام نمود و البته به دنبال آن، رضایت مشتریان نیز از این اپراتور تا حد چشمگیری افزایش یافت. این امر، محاسبه‌ی تعرفه‌ها را تا حد زیادی برای کاربران آسان کرد. سیم کارت همراه اول اول دارای دو نوع دائمی و اعتباری است، البته سیم کارت سازمانی همراه اول را نیز نباید از قلم انداخت.

 

نقشه پوشش شبکه سیم کارت همراه اول

 

کدام نوع سیم کارت همراه اول را بخریم؟

اکنون که از مزایای خرید سیم کارت همراه اول آگاه شدیم، سوالی که برایمان پیش می‌آید این است که کدام نوع آن برایمان مناسب‌تر است؟ اصلا چه فرقی میان این دو نوع وجود دارد و یا اینکه مزایا و معایب هر کدام چیست و هر کدام چه ویژگی منحصر به فردی دارند؟

البته باید اعتراف کنیم که اصلی‌ترین عاملی که در انتخاب شما دخیل است، سلیقه و کاربری خود شما خواهد بود. اما به هر حال، دانستن محاسن هر کدام از این دو نوع، خالی از لطف نبوده و البته به انتخاب شما، سمت و سوی مثبت خواهد بخشید.

 

برای کسب آگاهی بیشتر می‌توانید به مقاله "5 نکته ضروری قبل از خرید سیم کارت" مراجعه نمایید.

 

مزایا و معایب سیم کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول

به عنوان اولین نکته، همین ابتدا به یاد داشته باشید که اگر قصد خرید سیم کارت همراه اول ارزان را دارید، بدون شک سیم کارت اعتباری همراه اول گزینه‌ی بهتر و هوشمندانه‌تری خواهد بود. هزینه‌ی خرید سیم کارت اعتباری، در هر اپراتوری بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

همانطور که از نام این نوع سیم کارت پیداست، میزان مصرف شما در چنین سیم کارت‌هایی، رابطه‌ی مستقیمی با میزان اعتبار خریداری شده دارد. هر اندازه که اعتبار بیشتری خریداری کنید، امکان برقراری تماس، ارسال پیامک و یا استفاده از داده‌ی اینترنت برایتان بیشتر خواهد بود. همین دلایل، باعث شده‌اند تا بازار خرید سیم کارت همراه اول اعتباری، بسیار رونق داشته باشد. البته این نوع از سیم کارت معایبی هم دارد، به طور مثال اگر مدت زمان مشخصی از سیم کارت خود استفاده نکنید، سیم کارت شما سلب امتیاز می‌شود، یا به اصطلاح عام، می‌سوزد. به علاوه، تعرفه تماس، ارسال پیامک و استفاده از داده‌ها نیز کمی بالاتر است.

اما در رابطه با مزایای خرید سیم کارت همراه اول دائمی باید گفت همانطور که از نامش برمی‌آید، نیازی به خرید اعتبار مجدد نیست، تعرفه ارسال پیامک، تماس و البته استفاده از داده‌ها نیز در آن ارزان‌تر است و البته موضوع سلب امتیاز هم وجود ندارد (مگر در شرایط خاص یا عدم پرداخت قبض) . اما در مقابل، قیمت بسیار بالای خرید این نوع سیم کارت، از معایب آن به حساب می‌آید.

 

ویژگی‌های سیم کارت دائمی همراه اول

به عنوان یک نکته‌ی کنکوری! خوب است بدانید که هزینه‌ی یک تماس را در اصل بر اساس معیار ثانیه محاسبه می‌کنند؛ اما برای درک بهتر و برای سهولت بیشتر کاربران، از معیار دقیقه استفاده می‌شود. در بخش پیشین از مهم‌ترین مزایای خرید سیم کارت همراه اول برایتان صحبت کردیم و گفتیم که علیرغم هزینه‌ی بالای خرید و قیمت گران‌تر خود سیم کارت، هزینه‌ی برقراری تماس، ارسال پیامک و خرید اینترنت همراه در آن ارزان‌تر است.

محبوب‌ترین پیش‌شماره سیم کارت دائمی همراه اول مربوط به 0912 است که به علت قدمت و اعتباری که طی این سال‌ها کسب کرده است نسبت به سایر خطوط دائمی با پیش‌شماره‌های مختلف، قیمت بالاتری دارد. اگر شما هم قصد خرید سیم کارت همراه اول 0912 را دارید می‌توانید از طریق همین سامانه از فروشندگان معتبر تهیه نمایید.

تعرفه‌ی تماس در خط همراه اول

تعرفه برقراری تماس در سیم کارت همراه اول، نسبت به همه‌ی اپراتورهای دیگر، ارزان‌تر است. به همین دلیل، استفاده از سیم کارت همراه اول برای بسیاری از کاربران به صرفه خواهد بود. تعرفه تماس‌های درون شبکه‌ای و یا با خط ثابت از این سیم کارت، دقیقه‌ای 599 ریال است. برای مکالمه‌های خارج از شبکه و تماس با سایر اپراتورها نیز، درست به همین اندازه است.

جدول تعرفه مکالمه سیم کارت دائمی همراه اول

 

تعرفه‌ی ارسال پیامک

فرق ندارد که پیامک شما درون شبکه باشد یا خیر، هزینه ارسال پیامک در سیم کارت همراه اول برای هر دو نوع یکسان خواهد بود. تنها فرق موجود، در ارسال پیامک لاتین یا فارسی است. تعرفه ارسال پیامک فارسی، به ازای هر صفحه، 89 ریال و برای پیامک لاتین، 222 ریال است.

جدول تعرفه پیامک سیم کارت دائمی همراه اول

 

تعرفه‌ی استفاده از داده همراه

محاسبه تعرفه‌ی داده همراه بر دو نوع صورت می‌گیرد. روش اول استفاده از بسته‌های اینترنتی است که البته بسیار هم به صرفه خواهد بود و هزینه‌هایتان را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. روش دوم، محاسبه تعرفه‌ی داده به صورت آزاد است. در این روش، استفاده از اینترنت بر حسب کیلوبایت محاسبه می‌شود. این تعرفه برای سایت‌های خارجی 0.4 ریال و برای سایت‌های داخلی، نصف این مقدار خواهد بود.

 

جدول تعرفه نوترینو سیم کارت دائمی همراه اول

 

ویژگی‌های سیم کارت اعتباری همراه اول

ما خرید سیم کارت اعتباری را به هر کسی که قصد خرید سیم کارت همراه اول ارزان دارد، پیشنهاد می‌کنیم. خرید این نوع سیم کارت بسیار آسان بوده و البته هزینه آن نیز بسیار پایین‌تر و مقرون به صرفه‌تر است، گرچه بر اساس نوع شماره و رند بودن یا نبودن آن، قیمت‌ها کمی متغیر خواهند بود. در کل، سیم کارت‌هایی که شماره رندتری دارد، گران‌تر نیز هستند، اما به هرحال بد نیست بدانید که سیم کارت رند با قیمت مناسب هم پیدا می‌شود. بزرگترین عیب این سیم کارت‌ها، موضوع سلب امتیاز در صورت عدم استفاده طولانی مدت است.

 

تعرفه‌ی تماس در خط همراه اول اعتباری

بر طبق آخرین تغییرات، هزینه مکالمه‌ی درون شبکه با سایر خطوط ایرانسل و یا تلفن‌های ثابت، به ازای هر دقیقه، 899 ریال است. درست مثل سیم کارت دائمی همراه اول، تعرفه ارتباط خارج از شبکه با تعرفه داخل شبکه نیز برابر است.

جدول تعرفه مکالمه سیم کارت اعتباری همراه اول

 

تعرفه‌ی ارسال پیامک

به صورت کلی باید اینطور گفت که تمام تعرفه‌ها در خطوط اعتباری، از خطوط دائمی‌گران‌تر است. به همین منوال، هزینه ارسال پیامک فارسی در سیم کارت اعتباری همراه اول، به ازای هر صفحه 106 ریال و هزینه ارسال پیامک لاتین، 264 ریال است.

جدول تعرفه پیامک سیم کارت دائمی همراه اول

 

تعرفه‌ی استفاده از داده همراه

درست مثل بخش پیشین، استفاده از بسته‌های اینترنتی تعیین شده، می‌تواند به نفعتان تمام شود. در غیر این صورت، استفاده از داده‌ی آزاد به ازای هر کیلوبایت، حدود 0.6 ریال برایتان هزینه در بر خواهد داشت. این مقدار برای سایت‌های داخلی، نصف خواهد شد.

 

جدول تعرفه نوترینو سیم کارت دائمی همراه اول

 

جمع بندی و نتیجه گیری

اپراتور همراه اول، اولین و بزرگترین اپراتور ایرانی است که شاید بیش از نود درصد جغرافیای کشور را پوشش می‌دهد. این اپراتور بیش از 65 میلیون کاربر و مشترک دارد و همین موضوع، مهر تاییدی خواهد بود بر کارایی و محبوبیت آن. این اپراتور انواع مختلف سیم کارت را برای کاربری‌های مختلف به مشترکان خود ارائه می‌کند و حسابی دستشان را در این مورد باز گذاشته است.

به هنگام خرید سیم کارت همراه اول، موضوعی که شاید بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت داشته باشد، انتخاب بین سیم کارت اعتباری و دائمی است. هر کدام از این سیم کارت‌های مزایا و معایب خودشان را دارند که البته از در مقاله به آن‌ها پرداختیم. اما بالاتر از هرچیزی، انتخاب یکی از این دو، تنها به سلیقه و کاربری و نوع استفاده‌ی خودتان بستگی دارد. در پایان، به یاد داشته باشید که وبسایت «سیم خان»، بهترین سایت خرید سیم کارت همراه اول از نظر بسیاری از کاربران است؛ اگر قصد خرید سیم کارت همراه اول ارزان را دارید، این سایت می‌تواند منبع خوبی برای شما باشد.

 

خرید-سیم-کارت-0912-فقط-با-4-میلیون-تومان

خرید سیم کارت 0912 فقط با 4 میلیون تومان

قبلی
نصب-دوباره-تلگرام-بدون-سیم-کارت

نصب دوباره تلگرام بدون سیم کارت

بعدی

ثبت امتیاز :

(5 امتیاز)