فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

روشهای خط به خط ایرانسل

1399/06/24

یکی از مشکلاتی که مالکین سیم کارت‌های اعتباری با آن درگیر هستند اتمام شارژ سیم کارت در زمان نا‌مناسب می‌باشد.

برخلاف سیم‌ کارت دائمی، در صورتی که سیم کارت اعتباری شما شارژ کافی نداشته باشد، دیگر نمی‌توانید از امکانات آن استفاده کنید؛

درست در زمان یک مکالمه مهم و حساس، شارژتان تمام می شود ودر آن لحظه قادر نیستید اعتبار حساب خود را افزایش دهید نه دسترسی به بانک و رمز دوم و.. دارید و نه حتی یک سوپرمارکت یا امور مشترکین! در این شرایط است که دچار مشکل میشوید و دستتان به جایی بند نیست.

اما اپراتور ایرانسل برای این مشکل کاربران خود، راه حل ویژه ای در نظر گرفته است که آن انتقال شارژ از یک سیم کارت به سیم کارت شماست.

 

 

سرویس انتقال شارژ یعنی چه؟

سرویس انتقال شارژ یکی از خدمات بسایر کاربردی است که اپراتور ایرانسل در اختیار مشترکین خود گذاشته است. زمانی که اعتبار حساب شما به پایان رسیده و به هر دلیلی نمیتوانید حساب خود را شارز کنید میتوانید از دوستان ایرانسلی خود درخواست شارژ کنید و او از حساب خود شارژ را به سیم کارت شما منتقل می کند.

 

 

روشهای انتقال شارژ

ایرانسل برای انتقال شارژ بین مشترکین خود دو روش را در نظر گرفته است که با استفاده از این دو روش شما می توانید به راحتی مبلغ اعتبار مورد نظر را برای سایر مشترکین منتقل نمایید. این روشها عبارتند از:

 

  1. ارسال شارژ به شکل خط به خط

 

  1.  انتقال شارژ به صورت مسقتیم

 

  1. انتقال شارژ از طریق اپلیکیشن ایرانسل من

 

 

روش اول انتقال شارژ ایرانسل، خط به خط

 

در این روش می توانید از اعتبار سیمکارت خودتان برای دوستتان که سیم کارت ایرانسل دارد، شارژ بفرستید.

برای اینکه این سرویس برایتان فعال باشد، ابتدا باید در سامانه مرتبط آن ثبت نام نمایید. برای ثبت نام، کافی است که عدد 12 را به سر شماره 1112 بفرستید. برای تکمیل ثبت نام، از شما خواسته می شود که یک رمز دلخواه نیز برای خود انتخاب کنید. پس از انتخاب رمز می توانید به راحتی برای هر فردی که میخواهید دوستان یا آشنایان ایرانسلی تان شارژ بفرستید.

 

 

برای استفاده از این روش، شماره فردی که می خواهید برایش شارژ بفرستید را در خط اول، مبلغ مورد نظرتان را در خط دوم البته به ریال و در انتها نیز در خط سوم، شماره رمز 5 تا 8 رقمی را وارد کنید.

البته کدهای  USSDهم به کمک کاربران می آیند. برای ارسال شارژ با کد می توانید از کد دستوری زیر استفاده کنید:

[Yes/Ok]#رمز 5 تا 8 رقمی*مبلغ به ریال*شماره دریافت کننده اعتبار* 142 *

 

 

نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد ممکن است شما رمز را به طور کلی فراموش کرده باشید. در این وضعیت باید چه کرد؟؟ اگر چنین اتفاقی برایتان افتاد، نگران نباشید!

برای رفع این مشکل خود شما میتوانید با شمارگیری، شماره های 700 و09377000000  پشتیبانی ایرانسل همواره و به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مشترکین خود است.

 

 

برای افزایش امنیت در این زمینه، ایرانسل بحث شناسه ایرانسلی را پیش کشیده است! این شناسه یک رقم 4 تا 10 رقمی را شامل می شود که می توانید در هنگام انتقال شارژ بجای شماره تلفن تان از این کد استفاده کنید. پس از اینکه کد را انتخاب کردید، این کد را که جدا از رمزتان است را به سرشماره 1111 ارسال کنید تا روی سیم کارتتان اعمال شود. مثلا:

# رمز 5 تا 8 رقمی * مبلغ * شناسه ایرانسلی * 142 *

# رمز5تا 8 رقمی * مبلغ * 5555 * 142 *

 

 

روش دوم انتقال شارژ مستقیم ایرانسل

 

اما اگر خودتان یا دوستتان شارژ ندارید و میخواهید برای یکدیگر شارژ منتقل کنید، یک راه حل دیگری نیز وجود دارد. وقتی می خواهید شارژ جدید خریداری کنید، کافی است آن را برای شماره مورد نظرتان بخرید.

 یعنی هنگامی که از شما خواسته می شود که تعیین کنید که شارژ را برای چه کسی می خرید، (خودتان یا دیگران) شماره فردی که می خواهید برایش شارژ بخرید را وارد کنید. با این روش بدون استفاده از کد و رمز می توانید آن خط را شارژ کنید بدون اینکه به سیم کارتش دسترسی داشته باشید.

 

 

 

روش سوم انتقال شارژ، استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

شما می توانید با نصب  اپلیکیشن «ایرانسل من» علاوه بر استفاده از امکانات منحصر به فرد آن  برای مدیریت حساب ایرانسل تان، انتقال شارژ انجام دهید.

در این برنامه شما هم می توانید از اعتبار خود به سیم کارت دیگران شارژ انتقال دهید و هم می توانید به راحتی برای دیگران شارژ خریداری کنید.

 

روش درخواست شارژ از دیگران

یکی دیگر از امکاناتی که اپراتور ایرانسل برای مشترکان خود در نظر گرفته است سرویس درخواست شارز از دیگران است مشترکان اعتباری و دائمی می‌توانید از طریق یکی از روش‌های زیر از دوستان خود درخواست اعتبار کنید:

 

1. ایرانسل من

برای اینکار شما میتوانید از دو روش استفاده کنید: روش اول دانلود و نصب برنامه ایرانسل من بر روی تلفن همراه خود و روش دوم استفاده از نسخه وب این برنامه.

پس از دانلود و نصب برنامه وارد قسمت خط به خط شوید و سپس گزینه درخواست شارژ را انتخاب کنید، شماره تلفن همراه و مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید و سپس درخواست شارژ را برای شماره موردنظر خود ارسال نمایید.

 

2. کد دستوری

روش دیگری که شما میتوانید از دوستان خود درخواست شارژ کنی استفاده از کد دستوری است. شما برای درخواست اعتبار می‌توانید هریک از کدهای #1*142* یا #3*1*555* را از خط ایرانسل خود شماره گیری کنید. سپس با وارد کردن شماره و مبلغ مورد نظر ، از شماره وارد شده درخواست اعتبار نمایید.

 

با ثبت درخواست شارژ، مخاطب شما پیامکی از شماره 1115 شامل شماره شما، مبلغ درخواستی و کد تایید دریافت می‌کند. برای قبول ارسال اعتبار کافیست تا کد تأیید را به 1115 ارسال نمایید.

تمامی-کدهای-کاربردی-همراه-اول

تمامی کدهای کاربردی همراه اول

قبلی
همه-چیز-درمورد-شاتل-موبایل

همه چیز درمورد شاتل موبایل

بعدی

ثبت امتیاز :

(4 امتیاز)