فروشگاه اینترنتی خط تهران همراه
فروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

سیم کارت بین المللی چیست و مزایای استفاده از آن

1399/06/25

یکی از دغدغه های افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند در خصوص بر قراری ارتباط با دوستان و آشنایان است. برای مکامله تلفنی از خارج از کشور2 راه حل وجود دارد. اولین راه حل فعال کردن رومینگ سیمکارت است. البته لازم ذکر است که فعال کردن رومینگ سیم کارت بی دردسر هم نیست و ضمنا به شما هزینه های بسیاری را تحمیل می کند. سیم کارت ها برای سرویس رومینگ کارمزد های فراوانی را دریافت میکنند که عملاٌ استفاده از این سیم کارت ها را دشوار و غیر معقول میکند.

انتخاب دوم شما استفاده از سیم کارت های بین المللی خواهد بود. سیم کارت های بین االمللی در واقع با همین هدف ایجاد شده اند که سفر های خارج از کشور را برای مردم دنیا آسان کند. با استفاده از سیم کارت بین المللی از پرداخت هزینه های رومینگ راحت شده و صرفا هزینه فعالیت های خود را پرداخت میکنید.

 

سیم کارت بین المللی ، شکلی از روش های برقراری تماس با کشورهای مختلف است، برای اطلاع از چیستی این مطلب با ما همراه باشید.

با گسترش شبکه های اینترنت و مکالمه از طریق برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف پیام رسان، تا حد زیادی این دغدغه بر طرف شد اما وجود این امکانات نیز نیازمند مسائل گوناگونی مثل هزینه و آنتن دهی موجب شده که استفاده از اینترنت و پیام رسان ها با مشکلات متنوعی روبرو باشد.

 

مسئله رومینگ بین الملل شاید اصلی ترین روشی باشد که به ذهن اکثر مردم برسد، این که بدون تغییر سیم کارت در کشورهای متفاوت از مکالمه استفاده کنید می تواند کاربران را به استفاده از سرویس رومینگ بین الملل ترغیب کند.

 

اما  هم رومینگ مشکلات خود را دارد، مثلا هزینه بالایی که ممکن است بر کاربر تحمیل شود می تواند از جذابیت رومینگ بین الملل بکاهد.

سیم کارت های بین الملل یکی از اصلی ترین جایگزین های استفاده از سرویس بین الملل است که توانسته تعداد زیادی از افراد را راضی به استفاده از سیم کارت های بین الملل به جای رومینگ بین الملل کند.

 

سیم کارت بین المللی چیست؟

سیم کارت های بین المللی یک تفاوت اساسی با سیم کارت های داخلی دارد این تفاوت شامل صرفه جویی در مصرف هزینه تماس و برقراری ارتباط بین دو کشور است. سیم کارت بین المللی امکاناتی از قبیل مکالمه و سایر امکانات سیم کارت های معمولی را در اکثر کشور های جهان فراهم می کند و آنتن دهی آن در نقاط مختلف فراهم است.

 

این سیم کارت ها به وسیله آنتن های کشور های مقصد برای برقراری ارتباط بهره می برند که از این نظر عملکردی شبیه رومینگ بین الملل دارند.

 

نکته مهم و اساسی در مورد سیم کارت های بین الملل این است که این سیم کارت ها می توانند تا 85% از هزینه های رومینگ بین الملل را حذف کنند.

 

سیم کارت های بین الملل در حال حاضر در حدود 200 کشور جهان در دسترس هستند و البته در 85 کشور نیز بصورت رایگان اقدام به ارائه خدمات می کنند.

 

این نوع سیم کارت ها در کشور هایی نظیر ایران، عربستان، روسیه، ژاپن، آمریکا، ترکیه و... هزینه ای در پی ندارد و  میتوان به صورت رایگان از آن استفاده کرد در سایر کشور ها نیز این سیم کارت ها مکالمات ارزان قیمت با نرخ پایینی دارند.

ویژگی های سیم کارت بین الملل

سیم کارت های بین المللی توانایی ارسال و دریافت پیام کوتاه را دارند و از صندوق پستی رایگان بهره مند هستند. این سیم کارت ها به گونه ای نیست که در گوشی های مختلف مشکلاتی ایجاد کند بلکه سیم کارت بین الملل روی اکثر گوشی ها کار می کند و از این بابت نگرانی وجود ندارد، در واقع سیم کارت های بین الملل نیاز به سخت افزار خاصی ندارند و می توانند در هر تلفن همراهی خدمات مرتبط با سیم کارت را به افراد ارائه دهند.

 

انتقال تماس یا همان دایورت کردن در تماس های صوتی با سیم کارت های بین الملل وجود دارد یعنی مشترک می تواند در صورت نیاز، خط خود را به خط دیگری دایورت کرده و تماس های صوتی خود را انتقال دهد، با این امکان در شرایطی که فرد در دسترس نباشد یا به هر دلیل دیگری، هیچ تماس را از دست نخواهد داد و می تواند به راحتی تماس های ورودی خود را مدیریت کند.

 

سیم کارت های بین المللی ، به صورت فوری و از طریق پست به دست مشترک می رسد. افراد پس از ثبت نام و خرید این نوع سیم کارت ها، بعد از مدتی کوتاه مامور پست سیم کارت را به دست کاربر می رساند.

 

 

قیمت سیم کارت بین المللی و تعرفه مکالمه

سیم کارت های بین المللی معمولا سیم کارت های گرانی هستند و اغلب آن ها بیش از 400 هزار تومان قیمت دارد به عنوان مثال سیم کارت های رند شرکت ekit انگلیس در حال حاضر در سایت های مختلف با قیمتی در حدود یک میلیون تومان به فروش می رسد.

 

اساس این نوع سیم کارت ها برای افرادی که سفرهای خارجی زیادی می روند بسیار مناسب است و می تواند مقرون به صرفه باشد. اما به طور کلی نمی توان قیمت دقیق و مشخصی برای سیم کارت های بین المللی تعیین کرد.

 

تعرفه سیم کارت های بین المللی هم با توجه به گستردگی شرکت های ارائه دهنده این نوع سیم کارت ها، تعرفه ها می تواند متفاوت باشد در واقع تعرفه آن ها یکسان نیست.

 

البته این نکته را بخاطر داشته باشید که در بعضی از کشورهای جهان، برخی خدمات سیم کارت های بین المللی مانند مکالمه سیم کارت و یا پیام کوتاه ها به صورت رایگان و یا حتی با تعرفه بسیار پایین محاسبه می شوند.

 

 

روش افژایش اعتبار سیم کارت های بین المللی

در حال حاضر همه سیم کارت های بین المللی سیم کارت های اعتباری هستند که پس از مدتی نیاز به شارژ مجدد دارند. البته در کشورما شرکتی وجود ندارد که شارژ این سیم کارت ها را به صورت مجزا به فروش برساند. اغلب این سیم کارت ها، برنامه های مشخصی دارند که روی تلفن همراه قابل نصب و استفاده هستند.

 

از طریق این برنامه ها می توان سیم کارت خود را شارژ کرد و اعتبارش را افزایش داد. اما مشترک برای پرداخت وجه، نیاز به مستر کارت یا ویزا کارت دارد تا بتواند شارژ بخرد و اعتبار خود را به هر میزان که می خواهد افزایش دهد.

 

زمانی که شما کارت های خرید بین المللی در اختیار ندارید، می توانید به وسیله برخی از سایت ها که خدمات فروش شارژ انواع سیم کارت اعتباری بین المللی را ارئه می دهند شارژ مورد نیاز را تهیه کنید.

 

نکاتی درمورد شارژ سیم کارتهای بین المللی:

  1. شارژ این نوع سیم کارت ها، غیر قابل بازگشت است یعنی اگر اعتبار خودِ سیم کارت نیز تمام شود، نمی توانید وجهی را که برای شارژ سیم کارت پرداخت کرده اید را مجددا باز پس بگیرید.

 

  1. در زمان خرید شارژ بین المللی، حتما کد های رهگیری ارائه شده توسط درگاه را در اختیار خود نگهدارید تا در صورت بروز مشکل، با استفاده از کد رهگیری بتوانید به شارژ خریداری شده دسترسی داشته باشید.

انواع سیم کارت بین‌المللی چیست؟ + مزایا و نکات خرید آن

انواع سیم کارت بین‌المللی چیست؟ + مزایا و نکات خرید آن

راهنمای رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

راهنمای رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

خرید آنلاین سیم کارت
قیمت گذاری سیم کارت

(8 امتیاز ) 5 / 4

ثبت امتیاز

امتیاز

مراحل خرید آنلاین سیم کارت


ثبت نام

ثبت نام

برای خرید آنلاین سیم کارت ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید و سپس با رمز عبوری که از طریق پیامک به شما ارسال می‌شود، به حساب کاربریتان وارد شوید.

انتخاب سیم کارت

انتخاب سیم کارت

با استفاده از جستجوگر هوشمند، از میان هزاران سیم کارت، شماره دلخواه خود را جستجو کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک یا چند فیلتر به شماره موردنظر خود برسید.

پرداخت و دریافت کد فعال سازی

پرداخت هزینه سیم کارت

پس از پرداخت هزینه سیم کارت به صورت آنلاین، کد فعالسازی سیم کارت برای شما پیامک می‌شود. در نگهداری از این کد دقت کنید.

مراجعه به دفتر پیشخوان

دریافت سیم کارت

برای تحویل سیم کارت خریداری شده به همراه کارت ملی و کد فعالسازی به یکی از نمایندگان سیم خان در سراسر کشور مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام سامانه سیم خان