فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

نکاتی درمورد رفع مسدودی سیم کارت همراه اول

1399/06/24

یکی از مشکلات سیم کارت ها که اکثر افراد حداقل یک بار دچار آن شد اند مشکل مسدودی و قطع سیم کارت است.گاهی کاربران سیم کارت ها خبر از مسدود شدن ناگهانی و گاه بی دلیل سیم کارت خود می دهند به گونه ای که نه امکان ارسال تماس را دارند و نه می توانند پیامی دریافت کنند. در کنار این ها، محدودیت های دیگری مثل مسدودی دریافت و ارسال پیام کوتاه و البته استفاده از دیتا نیز برای این افراد اتفاق می افتد که می تواند مشکلات بسیاری را برای مشترکان سیم کارت ها ایجاد کند.

ما در این مقاله میخواهیم شما را در رفع مشکل مسدود شدن سیم کارت همراه اول خود راهنمایی کنیم پس با ما همراه باشید.

همراه اول مدت بسیار زیادی است که به عنوان اپراتور نخست در کشور ما فعالیت می کند و توانسته در این مدت مشترکان بسیاری را به خود جذب کند که تاثیر بسیاری در فعالیت این اپراتور داشته است.

طی سال های اخیر با وجود اینکه اپراتور های دوم و سوم به میدان آمدند و از طرفی دیگر نیز اپراتور های مجازی نیز وارد رقابت شده اند. اما همراه اول همچنان  پیشتاز در میزان مشترکان سیم کارت است و البته در خصوص سیم کارت های دائمی نیز با اختلاف بسیار با قدرت به کار خود ادامه می دهد و فاصله زیادی با سایر اپراتور ها دارد به طوری که اکثر مصرف کنندگان و مشترکان سیم کارت های دائمی، از مشتریان همراه اول هستند.

 

علت مسدود شدن سیم کارت همراه اول چیست؟

گاهی پیش می آید که ناگهان و در ظاهر بی دلیل سیم کارت همراه اول شما مسدود می شود و همین مسئله موجب می گردد که مشترکان سرگردان از دلیل مسئله به دنبال راه حل و رفع مسدودی سیم کارت همراه اول خود باشند.

اما سوال که برای شما بوجود می آید چه دلایلی باعث مسدودی سیم کارت میشود و چرا با چنین مشکلاتی روبرو می شویم؟

 

دلایل مسدود شدن سیم کارت همراه اول:

1. قاچاق ترافیک مخابراتی به صورت غیر مجاز

2. شکایت افراد حقوقی، حقیقی یا مدعی العموم از مالک سیم کارت

3. دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

4. ارسال پیامک تبلیغاتی

5. عدم یا نقص اطلاعات مالک سیم کارت

 

ارسال پیامک تبلیغاتی

یکی از دلایل اصلی که ممکن است سیم کارت همراه را با مسدودی مواجه کند مسئله ارسال پیام کوتاه های تبلیغاتی است. برخی افراد سودجو به ارسال پیام های کوتاه تبلیغاتی با استفاده از سیم کارت های معمولی و شماره این سیم کارت ها می کنند که سازمان تنظیم مقررات و  ارتباطات رادیویی با این افراد به سرعت و پس از ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی با آنها برخورد می کنند و دستور مسدودی سیم کارت فرد را صادر میکنند و امکان ارسال و دریافت هیچ نوع خدماتی را نخواهند داشت.

 

نکته  مهمی که باید در این قسمت یادآوری کنیم این است که احتمال دارد در طی ارسال پیام های تبلیغاتی، فرد با مشکلات حقوقی و قضایی نیز مواجه شود و شخص ارسال کننده این پیام های مزاحم به دادسرا برود؛ به همین خاطر این مسئله می تواند گرفتاری های جدیدی برای صاحب و مالک سیم کارت و البته ارسال کننده این پیام ها در پی داشته باشد.

 

رفع مسدودی سیم کارت همراه اول ارسال کننده پیامک تبلیغاتی

برای رفع مسدودی سیم کارت معمولا روش های همسانی اعلام می شود که می توان برای سیم کارت های مختلف استفاده کرد؛ برای رفع مسدودی سیم کارت همراه اول که دلیل آن به همین مسئله پیام های کوتاه تبلیغاتی مربوط میشود و توسط رگلاتوری با مسدودی مواجه می شوند، باید صاحب سیم کارت همراه اول با در دست داشتن کارت شناسایی و مدارک معتبر به دفاتر پیشخوان یا نمایندگی های اپراتور مراجعه کرده و نسبت به رفع مسدودی و فعال سازی مجدد سیم کارت خود اقدام کند.

 

با مراجعه به مراکز مورد اشاره به احتمال فروان مشکل حل خواهد شد. اما در صورتی که برای خط مورد اشاره که دچار قطعی شده است شاکی خصوصی وجود داشته باشد رفع این مشکل کمی دشوار خواهد شد. به گونه ای که برای حل مشکل باید رضایت شاکی خصوصی را جلب نموده که این مسئله نیز با بروکراسی اداری همراه خواهد بود.

رفع مسدودی سیم کارت همراه اول به دلیل عدم یا نقص اطلاعات مالک سیم کارت

مسدودی سیم کارت همراه اول به علت  نقص اطلاعات مالک سیم کارت یکی دیگر از دلایلی است که می تواند موجب قطع شدن سیم کارت شود. استفاده از مدارک مخدوش و معیوب در هنگام ثبت نام خرید سیم کارت است که می تواند موجب شود که اپراتور نسبت به مالکیت سیم کارت و صاحب سیم کارت دچار شک و تردید شود.

گاهی هم که اصلا مدارکی که ارائه می شود دچار نقص می باشد و باید مشترک برای تکمیل آن به مراکز مجاز مراجعه نماید. بنابراین اپراتور همراه اول سیم کارت را قطع و مسدود می‌کند. مشخص نبودن مالک سیم کارت می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند و به همین خاطر اپراتور ها در تعیین مالک سیم کارت بسیار جدی و سخت گیر هستند و به هیچ وجه نمی پذیرند که سیم کارتی بدون صاحب مورد استفاده قرار گیرد.

البته مسدودی سیم کارت همراه اول و این سخت گیری ناشی از سخت گیری ها از طرف دستگاه قضایی و البته رگلاتوری است که اپراتور ها را الزام به تعیین تکلیف سیم کارت های بدون هویت یا با هویت ناقص می کند. زیرا عدم مشخص شدن مالک سیم کارت می تواند موجب شود که در بسیاری مواقع که مشکلات حقوقی به وجود می آید، طرف دعوی مشخص نباشد.

به عنوان مثال یک فرد با شماره ای مشخص برای شما مزاحمت ایجاد کند، پیام میفرستد زنگ میزند و مشکلاتی از این قبیل ایجاد میکند. بدون تردید شما می توانید از چنین فردی شکایت کنید.

اما نکته قابل توجه این است که وقتی صاحب سیم کارت وجود خارجی نداشته باشد یا اصلا صاحبی برای سیم کارت ثبت نشده باشد ماجرا کمی پیچیده میشود، آن وقت است که شکایت از یک فرد ناشناخته می تواند تا سال ها یک پرونده را با بن بست در دستگاه قضایی روبرو کند و مشکلات فراوان حقوقی و کیفری ایجاد نماید.

اما وقتی که مالک سیم کارت و مشخصات آن کاملا واضح باشد شاکی می تواند به سادگی از سیم کارت مزاحم ادعای شکایت کند و صاحب سیم کارت را به دادگاه بکشاند و در صورت رای قاضی فرد متخلف به مجازات محکوم شود.

ابه خاطر بوجود آمدن چنین مسئله ای است که موجب می شود رگلاتوری و البته اپراتور ها نسبت به تعیین تکلیف سیم کارت های بی هویت سخت گیرانه عمل کنند و سیم کارت هایی که مشکلات این چنینی دارند را به صورت کامل مسدود سازند تا افراد برای رفع مسدودی سیم کارت همراه اول مراجعه نموده و قضایایی که ذکر کردیم رخ نداده و گرفتاری های پس از آن را از میان بردارند.

دانستنی-هایی-در-مورد-شارژ-فوق-العاده-همراه-اول

دانستنی هایی در مورد شارژ فوق العاده همراه اول

قبلی
شارژ-بیشتر-با-شارژ-شور-انگیز-رایتل

شارژ بیشتر با شارژ شور انگیز رایتل

بعدی

ثبت امتیاز :

(223 امتیاز)