فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

کد دستوری فعال سازی تماس پشت خطی اپراتورها و تلفن ثابت

1400/03/29

در این مقاله قصد داریم تا با کد فعال کردن پشت خطی تلفن همراه و ثابت آشنا شویم. برای کاربران اپراتورهای مطرح کشور نظیر همراه اول، ایرانسل و رایتل، نحوه استفاده از کد دستوری فعال ‌سازی تماس پشت خطی همراه اول و ... را برشمریم. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال خرید سیم کارت هستید مقاله «هر آنچه که در مورد خرید سیم کارت باید بدانیم» را از دست ندهید.

البته امروزه با توجه به اهمیت خرید و سرمایه‌گذاری بر روی سیم کارت‌ همراه اول 0912، مطالعه مقاله «خرید سیم کارت 0912 فقط با 4 میلیون تومان» نیز به شما توصیه می‌گردد. در ادامه به روش‌های فعال کردن پشت خطی همراه اول، رایتل، ایرانسل و نیز تلفن‌های ثابت اشاره خواهیم نمود و به نکاتی پرکاربرد در این زمینه خواهیم پرداخت.

 

نحوه فعال ‌سازی پشت خطی همراه اول

 

نحوه فعال ‌سازی پشت خطی همراه اول

طبیعی است که بسیاری افراد برای مصارف شغلی یا شخصی، به طور روزانه مکالمات فراوانی انجام می‌دهند. بسیاری مایل هستند در حین مکالمه از تماس فرد دیگر مطلع شوند تا در مورد ادامه مکالمه فعلی تصمیم‌گیری نمایند. در صورتی که با نحوه فعال‌ سازی پشت خطی همراه اول یا سایر اپراتورها آشنایی نداشته باشید، دومین تماس گیرنده با بوق اشغال مواجه می‌گردد.

 

استفاده از این سیستم کاربردی و آشنایی با طریقه فعال ‌سازی پشت خطی همراه اول به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت تماس نفر بعدی صدای چندین بوق کوتاه را بشنوید و نیز صدای بوق اشغال برای تماس گیرنده هم پخش نمی‌شود. به یاد داشته باشید که فعال کردن پشت خطی تلفن همراه، در سیستم عامل‌های گوشی‌های همراه مختلف، با هم تفاوت‌هایی دارد که برای فعال‌ سازی باید تنظیماتی صورت پذیرد. در ادامه با مبحث آموزش فعال‌ سازی پشت خطی همراه اول با ما همراه باشید.

 

کد دستوری فعال‌سازی تماس پشت خطی همراه اول در اندروید:

نحوه فعال‌ سازی پشت خطی همراه اول به کمک دو نوع تنظیم صورت می‌پذیرد. ابتدا تنظیمات مربوط به خود اپراتور با استفاده از کد فعال کردن پشت خطی تلفن همراه و سپس تنظیمات متناسب با گوشی همراه اعمال می‌گردد. فعال‌ سازی کد پشت خطی همراه اول با وارد کردن کد انجام می‌شود. به خاطر داشته باشید که کد فعال کردن پشت خطی تلفن همراه به صورت رایگان، در اختیار تمامی کاربران همراه اولی قرار می‌گیرد. از قسمت شماره‌گیر موبایل، وارد قسمت settings شوید و تنظیمات تماس یا calls را انتخاب کنید.

 

حالا گزینه Additional settings را انتخاب نموده و با ضربه بر روی آن پیامی به صورت پاپ آپ مشاهده می‌کنید. منتظر بمانید. در ادامه انتظار تماس یا همان call waiting را تیک بزنید. شما قابلیت تماس انتظار را فعال نموده‌اید. هم چنین با شماره گیری کد دستوری فعال ‌سازی تماس پشت خطی همراه اول یعنی #43* نیز می‌توانید برای فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت اقدام نمایید. در صورتی که با پیغام Call Waiting Active مواجه شدید، به معنای فعال بودن سیستم انتظار تماس بر گوشی شماست.

 

کد دستوری فعال ‌سازی تماس پشت خطی همراه اول در آیفون:

در این روش نیز لازم است تا به قسمت setting رفته و گزینه phone را انتخاب نمایید. در ادامه باید گزینه Call waiting را انتخاب نموده و اندکی صبر کنید. با دیدن نشانگری در مقابل گزینه Call waiting، آن را به سمت راست بکشید تا این قابلیت فعال گردد. کد غیر فعال‌ سازی پشت خطی همراه اول نیز تکرار همین روند عنوان می‌شود.

 

در ادامه می‌توانید به فعال‌ سازی قابلیت پشت خطی بر روی سیم کارت خود، با شماره‌گیری کد دستوری 242#*10* و ارسال عدد 1 اقدام نمایید.

 

به خاطر داشته باشید که کد فعال‌ سازی پشت خطی سیم کارت همراه اول اعتباری و هم چنین کد فعال‌ سازی پشت خطی سیم کارت همراه اول دائمی با یکدیگر تفاوتی ندارد و روش فعال‌ سازی در هر دو سیم کارت به یک صورت انجام می‌پذیرد.

 

فعال‌ سازی پشت خطی تلفن ثابت

 

فعال‌ سازی پشت خطی تلفن ثابت

قابلیت فعال‌ سازی پشت خطی فقط مختص موبایل نیست، بلکه کاربران تلفن‌های ثابت نیز می‌توانند به این سرویس دسترسی داشته باشند. عملکرد آن نیز مشابه گوشی‌های همراه خواهد بود. در تلفن ثابت نیز شنیدن چند بوق کوتاه به معنای داشتن پشت خطی است. برای فعال‌ سازی پشت خطی تلفن ثابت نیز کد دستوری #43* شماره‌گیری می‌گردد.

 

پس از شماره‌گیری این کد، سرویس درخواستی برای شما فعال می‌شود. برای قطع سرویس نیز شماره‌گیری همین کد کافی است. طبیعی است که خدماتی از قبیل دایورت شماره تلفن ثابت بر روی گوشی همراه نیز از دیگر قابلیت‌های کاربردی است که مخابرات به کاربران خود ارائه می‌دهد. برای کاربرانی که به تماس گیرنده‌ها اهمیت می‌دهند، قابلیت آواهای انتظار نیز در نظر گرفته شده است. با مراجعه به سایت مخابرات ایران، می‌توان با سرویس نیز آشنایی یافت.

 

لازم به ذکر است که کد فعال‌ سازی پشت خطی تلفن ثابت اصفهان نیز مانند کد بالاست. اگر در حین صحبت بودید و شخص دیگری با شما تماس گرفت، با زدن قلاب قطع و وصل تلفن و شماره‌گیری عدد ۲ می‌توانید با نفر دیگر صحبت کنید. در تلفن‌های بی سیم نیز با فشردن گزینه FLASH و سپس فشردن عدد ۲ می‌توانید به صحبت با تماس گیرنده جدید بپردازید. اگر در شهرستان‌های کوچک و یا روستاها (اطراف اصفهان) ساکن هستید و این روش‌ها پاسخگو نبودند، مراجعه به بخش فنی مرکز تلفن راهگشا می‌باشد.

 

کد فعال کردن پشت خطی تلفن همراه در اپراتورهای رایتل و ایرانسل

 

کد فعال کردن پشت خطی تلفن همراه در اپراتورهای رایتل و ایرانسل

نحوه فعال ‌سازی پشت خطی همراه اول با همراه کد دستوری آن مورد بررسی قرار گرفت. برای دو اپراتور رایتل و ایرانسل نیازی به شماره‌گیری کد دستوری خاصی نیست و پیروی از راه‌کارهای گفته شده در زمینه نحوه فعال‌ سازی پشت خطی سیم کارت همراه اول در سیستم عامل‌های مختلف، در این زمینه نیز کاربرد دارد. لازم به ذکر است که اپراتور رایتل سرویس جذابی را با عنوان امکان تماس گروهی ارائه می‌دهد. در این سرویس می‌توان با ۴ مخاطب به طور همزمان تماس گرفت و صحبت نمود که به صورت پیش فرض برای مشترکین این اپراتور فعال است. تماس بیش از ۴ نفر با شما به معنای شنیدن بوق اشغال است. سرویس پشت خطی این امکان را به کاربر می‌دهد که با افراد جدید نیز وارد گفتگو شود.

 

تأثیر نوع گوشی بر فعال ‌سازی امکان پشت خطی

شاید برای برخی از کاربران گوشی‌های همراه، چنین پرسشی مطرح شود که نحوه فعال‌ سازی پشت خطی سامسونگ با سایر گوشی‌ها تفاوتی دارد یا خیر. به این معنا که چگونگی فعال‌ سازی پشت خطی همراه اول و یا سایر اپراتورها برای گوشی‌های سامسونگ با آیفون یا شیائومی و ... نیز ممکن است متفاوت باشد یا خیر.

 

در این زمینه لازم به توضیح است که باید به نوع سیستم عاملی که گوشی همراه شما به آن مجهز است، دقت نمود. یعنی تنظیمات مرتبط با گزینه Call waiting به نوع سیستم عامل گوشی همراه، شامل اندروید و آیفون برای نحوه فعال‌ سازی پشت خطی همراه اول، ایرانسل یا رایتل بستگی دارد که پیشتر به روش انجام آن اشاره نمودیم.

 

در این زمینه یادآوری این نکته نیز ضروری است که شاید برخی نسخه‌های سیستم عامل و نیز برخی خط‌ها بسته به قدمت، چنین امکانی را به کاربر خود ارائه ندهند که بهتر است با مراجعه به مراکز مخابراتی و یا تماس با واحدهای پشتیبانی مربوطه جهت به روزرسانی سیم کارت برای فعال ‌سازی پشت خطی همراه اول، ایرانسل و رایتل اقدام نمود.

 

گوشی‌های دو سیم کارته و قابلیت پشت خطی

همان طور که گفته شد قابلیت پشت خطی نه تنها بر روی خود گوشی‌های همراه فارغ از نوع سیستم عامل قابل تنظیم است، بلکه به کمک کدهای دستوری اشاره شده نیز می‌توان به راحتی این قابلیت را فراخوانی نمود یا به صورت پیش فرض از آن بهره جست. بسیاری از کاربران اپراتورهای مطرح کشور اقدام به خرید گوشی‌های همراهی می‌نمایند که در آن امکان قرارگیری دو سیم کارت وجود دارد.

 

شاید برای برخی این سوال مطرح شود که پشت خطی دو سیم کارت به چه صورت انجام می‌شود. در پاسخ به این پرسش باید به این نکته اشاره نمود که قابلیت باید بر روی هر سیم کارت فعال گردد و یا از طریق گوشی همراه و به روش گفته شده در آیفون و یا اندروید مرحله به مرحله صورت پذیرد.

 

هزینه فعال سازی پشت خطی

 

آیا استفاده از سیستم تماس پشت خطی هزینه‌بر است؟

به خاطر داشته باشید که ارسال کد دستوری فعال‌ سازی تماس پشت خطی همراه اول، ایرانسل و رایتل و نیز فعال‌ سازی این سرویس در تلفن ثابت به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. گرچه در گذشته به عنوان یکی از سرویس‌های ویژه و ارزش افزوده تلفن ثابت به شمار می‌آمده است. از این رو کد فعال کردن پشت خطی تلفن همراه و یا ثابت را برای فعال‌ سازی این قابلیت در موارد لزوم به خاطر بسپارید.

 

قابلیت پشت خطی در تلفن‌های سانترال

فعال نمودن این قابلیت بر روی تلفن سانترال برای تماس‌های داخلی و خارجی متفاوت است. نحوه فعال‌ سازی سرویس پشت خطی در مارک‌های مختلف تلفن‌های سانترال ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد که بهتر است به دفترچه راهنمای آن مراجعه شود. هم چنین در صورتی که از خط‌های داخلی بسیاری بهره می‌برید نرم افزارهای کامپیوتری وجود دارند که با صرف زمان و انرژی اندک به شما امکان فعال‌سازی این قابلیت را ارائه می‌دهند.

 

تأثیر قابلیت تماس پشت خطی بر کسب‌و‌کارها

شنیدن صدای بوق اشغال برای مشتریان شما بدون در نظر گرفتن کسب و کاری که دارید گزینه مناسبی نیست. از این رو بهتر است با کد دستوری فعال‌ سازی تماس پشت خطی همراه اول، ایرانسل و رایتل آشنا شوید. در این صورت مشتریان فعلی و یا احتمالی از ارتباط با شما ناامید نمی‌شوند. نحوه فعال ‌سازی پشت خطی همراه اول به راحتی از طریق گوشی یا کد دستوری صورت می‌پذیرد. حتماً بارها تجربه قرارگیری در صف انتظار تلفن را تجربه کرده‌اید. گرچه قرارگیری در صف، روندی زمان‌بر خواهد بود اما استفاده از کد فعال کردن پشت خطی تلفن همراه و یا تلفن ثابت به مخاطب شما حس باارزش بودن را القا می‌کند.

 

چطوری-با-گوشی-کارت-به-کارت-کنم-معرفی-برنامه-انتقال-وجه-فوری

چطوری با گوشی کارت به کارت کنم؟ معرفی برنامه انتقال وجه فوری

قبلی
راهنمای-جامع-خرید-اینترنتی-سیم-کارت-همراه-اول-رایگان

راهنمای جامع خرید اینترنتی سیم کارت همراه اول رایگان

بعدی

ثبت امتیاز :

(118 امتیاز)