فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

آنلاین سیم کارت بخریم یا نه؟

1399/10/03

طبق قوانین جاری کشور و اپراتورهای تلفن همراه، امروزه، امکان خرید آنلاین سیم کارت برای شما فراهم است. شما می توانید بسیار سریع، فقط با چند کلیک سیم کارت مورد نظر خود را بیابید، انتخاب کنید و آن را خریداری کنید.

خرید آنلاین سیم کارت از سامانه تخصصی خرید و فروش سیم کارت

هر چند، لازم است تا با ارائه مدارک هویتی و مراجعه به فروشگاه ها، سیم کارتی که خریداری نموده اید را تحویل بگیرید. اگر شما هم قصد خرید سیم کارت را دارید و می خواهید که خرید آنلاین را امتحان کنید، به احتمال زیاد انتخاب سایت و فروشگاه اینترنتی برای شما یک دغدغه است. در این مقاله می خواهیم در این انتخاب به شما کمک کنیم.

سایت های عرضه کننده سیم کارت

قبل از این که سایت ها را با یکدیگر مقایسه کنیم، لازم است تا سایت های عرضه کننده سیم کارت را بشناسید. خرید آنلاین سیم کارت به معنای فرایندی است که شما با انتخاب سیم کارت، مبلغ تعیین شده برای آن را پرداخت نموده و کد فعال سازی دریافت می کنید. بنابراین در این مقاله سایت های تبلیغاتی که صرفا آگهی های فروش سیم کارت را نمایش می دهد، مد نظر ما نیست.

اهمیت زیادی دارد که در میان سایت های مختلف، سایت معتبری را انتخاب کنید تا خرید مطمئنی داشته باشید و بدون دردسر سیم کارت منتخب خود را تحویل بگیرید. متاسفانه سایت های متعددی وجود دارند که به اسم فروش آنلاین، سیم کارت می فروشند. اما بعد از خرید باید با فروشنده سیم کارت تماس بگیرید و به محل فروشنده رفته و سیم کارتی که به اسم خرید آنلاین سیم کارت خریده اید تحویل بگیرید.

البته فروشنده نیز می تواند از روی کارت فعالسازی سیم کارت عکس بگیرد و آن را برای شما ارسال کند و شما برای فعالسازی آن به یک دفتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و در صورت پذیرفتن، سیم کارت شما را با مبلغی فعال نمایند. این روش سنتی است و شما را به دردسرهای زیادی می اندازد.

خرید سیم کارت

دقت کنید خرید سیم کارت آنلاین یعنی بعد از خرید شماره موردنظر خود، کد فعالسازی به صورت سیستمی به شما ارائه داده شود و شما بتوانید با مراجعه به دفتر پیشخوان دولت و بدون مشکلی، آن را فعال و از تجربه خرید آنلاین سیم کارت خود لذت ببرید.

سایت فروش سیم کارت آنلاین

سایت های معتبری که سیم کارت را به صورت آنلاین عرضه می کنند به چند دسته کلی تقسیم می کنیم.

  • سایت های اختصاصی اپراتورها
  • سایت های تخصصی معاملات سیم کارت
  • سایت های معتبر ارائه دهنده سیم کارت
  • دیگر سایت های آگهی سیم کارت

در ادامه هر یک از سایت ها را معرفی و با یکدیگر مقایسه می کنیم.

خرید آنلاین سیم کارت از سایت اختصاصی اپراتورها

امکان خرید آنلاین سیم کارت در سایت های اپراتورها وجود دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت هر یک از سایت های همراه اول، ایرانسل، رایتل و ... نسبت به خرید سیم کارت به صورت آنلاین اقدام کنید.

مهمترین مزیت این سایت ها این است که مطمئن هستند. معمولا مشتریان با آرامش و بدون نگرانی از این سایت ها خرید می کنند. اما با وجود این که اپراتورها اقدام به عرضه سیم کارت به صورت آنلاین نموده اند چرا باید به سراغ سایت های دیگر بروید؟

قیمت سیم کارت رند

عدم مقایسه قیمت سیم کارت اپراتورهای مختلف

خب این گزینه زمانی مطرح است که شما فقط قصد خرید از یک اپراتور مثلا همراه اول را دارید و اپراتور مورد نظر خود را انتخاب کرده اید. اگر می خواهید مقایسه ای از خدمات و قیمت اپراتور های مختلف داشته باشید، باید بین سایت های اختصاصی سایت های اپراتورها سرگردان باشید. واضح است که هر اپراتور صرفا به معرفی خدمات و قیمت سیم کارت های خود می پردازد.

خرید فوری سیم کارت به صرفه است

عدم امکان خرید آنلاین سیم کارت کارکرده از سایت اپراتور

نکته دوم این است که امکان خرید آنلاین سیم کارت صفر از سایت اپراتورها وجود دارد و شما نمی توانید از این سایت ها، سیم کارت کارکرده بخرید. اگر می خواهید سیم کارت صفر و کارکرده را از انواع اپراتورها در یک فهرست داشته باشید و در میان آنها انتخاب کنید، لازم است به دنبال سایت های دیگری باشید.

سایت اختصاصی معاملات سیم کارت

این گزینه پیشنهاد ما به شماست. فقط کافی است یکبار خرید آنلاین سیم کارت را از سامانه ها و سایت های اختصاصی معاملات سیم کارت انجام دهید تا تفاوت را احساس کنید. این سامانه ها انواع سیم کارت ها را از انواع اپراتور ها عرضه می کنند. سیم کارت های صفر و کارکرده در گزینه های خرید وجود دارند.

بنابراین می توانید خیلی راحت خرید خود را انجام دهید. در این سامانه ها می توانید قیمت سیم کارت های مختلف را مقایسه کنید و با هر بودجه ای که دارید سیم کارت متناسب را خریداری نمایید.

معاملات سیم کارت بر روی سامانه های اختصاصی با همراهی و نظارت مدیریت سامانه ها انجام می شود و در صورت بروز مشکل می توانید از مدیریت سایت و سامانه برای رفع مشکل کمک بگیرید. این سایت ها قوانینی نیز برای معاملات آنلاین دارند که تلاش می کنند از مشکلات معاملات آنلاین بکاهند.

خرید آنلاین سیم کارت رند

اهمیت خرید از سایت ها و سامانه های اختصاصی زمانی اهمیت بیشتری می یابد که قصد خرید آنلاین سیم کارت رند را داشته باشید. در این سامانه ها تنوع سیم کارت های رند بی نظیر است. قیمت ها کاملا رقابتی است و شما می توانید سیم کارت رند مورد نیاز خود را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

مزیت دیگری نیز برای خرید آنلاین سیم کارت رند از سامانه های تخصصی وجود دارد، و آن این است که شما می توانید نوع رند بودن سیم کارت را نیز تعیین کنید. سیم کارت های رند انواع مختلفی دارند. نوع رند بودن می تواند تاثیر زیادی بر قیمت داشته باشد. همچنین ممکن است شما شماره رند از نوع خاصی را ترجیح بدهید. در سامانه های اختصاصی می توانید نوع رند بودن را نیز در خرید آنلاین سیم کارت انتخاب کنید و در زمان صرفه جویی نمایید.

این سایت ها فروشگاه های معتبر و معتمد را نیز شناسایی نموده اند و شما می توانید برای خرید به این فروشگاه ها نیز مراجعه کنید. اگر علاقه دارید که با این نوع سایت ها بیشتر آشنا شوید، سیم خان یکی از این نوع سامانه هاست و شما می توانید در کوتاه ترین زمان سیم کارت مورد نظر خود را آنلاین بخرید.

تعداد سایت های اختصاصی معاملات سیم کارت زیاد نیست و کمتر سایتی وجود دارد که به صورت اختصاصی و تخصصی سیم کارت به صورت آنلاین عرضه نماید.

سایت های غیر تخصصی عرضه کننده سیم کارت

این نوع سایت ها به اندازه سایت های اختصاصی و سایت های اپراتورها معتبر نیستند و لازم است قبل از خرید آنلاین سیم کارت، با سختگیری زیادی اعتبار آن ها را بسنجید. حتما از سایت هایی خرید نمایید که نماد اعتماد داشته باشند.

توجه کنید این سایت ها به اندازه سایت های اختصاصی تنوع در عرضه انواع سیم کارت را ندارند. به ویژه اگر به دنبال سیم کارت های رند هستید، ممکن است گزینه پیشنهادی این سایت ها بسیار محدود باشد. تجربه نشان می دهد که قیمت سایت های اختصاصی به ویژه برای سیم کارت های رند و کارکرده کمتر است.

این سایت ها بصورت سنتی سیم کارت می فروشند و تنها فرقی که با گذشته دارند این است که ویترین فروشگاهشان تبدیل به سایت شده است. بنابراین توصیه می کنیم قبل از خرید، قوانین و شرایط این سایت ها را به دقت مطالعه نمایید یا از کارشناسان و پشتیبانان در این خصوص سوال بفرمایید.

از آنجایی که بدون شک می توانید سیم کارت مورد نیاز خود را با بهترین شرایط و خدمات پشتیبانی از سامانه های تخصصی خریداری نمایید، توصیه می کنیم سایت های غیر تخصصی را در اولویت خرید قرار ندهید.

بروز مشکل در خرید آنلاین سیم کارت  

خرید آنلاین سیم کارت مشابه هر فرآیند خرید دیگری ممکن است دچار مشکلات پیش بینی نشده بشود. برای مثال ممکن است پس از خرید و دریافت کد فعال سازی، سیم کارت به هر دلیلی فعال نشود. اگر قصد خرید آنلاین دارید باید قبل از خرید، راهنمای خرید آنلاین را مطالعه کنید.

البته این موضوع نباید باعث نگرانی شما بشود. سایت های معتبر برای بروز این نوع مشکلات راهکارهایی دارند و می توانند به شما کمک کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات را رفع نمایید. بنابراین در صورتی که از سایت معتبری خرید خود را انجام داده اید، مشکلات نباید باعث نگرانی شما شود.

قویا توصیه می کنیم قبل از خرید قوانین را به دقت مطالعه نمایید و در صورتی که قوانین سایت را تایید می کنید، نسبت به خرید اقدام نمایید. هر چند این موضوع برای تمامی خرید های اینترنتی اهمیت دارد اما به دلیل قوانین سختگیرانه موجود در خصوص معاملات سیم کارت، آشنایی با قوانین سایت اهمیت بیشتری می یابد.

استرداد سیم کارت پس از خرید آنلاین

در خرید آنلاین سیم کارت یک نکته مهم وجود دارد که باید به آن دقت کنید. در صورتی که معامله شما بدون مشکل انجام شود و سیم کارت فاقد مشکل باشد، امکان استرداد سیم کارت وجود ندارد. این موضوع مربوط به قوانین داخلی سایت ها نیست و بدون توجه به سایتی که از آن خرید می کنید، امکان استرداد وجود ندارد.

برخی سایت ها این امکان را برای شما به وجود آورده اند که در صورت مغایرت مشخصات سیم کارتی که به شما تحویل شده و سیم کارتی که در سایت عرضه شده، درخواست تغییر شماره نمایید.

بنابراین در شرایط عادی نمی توانید درخواست فسخ معامله را نمایید. توجه کنید معمولا مدت زمانی که می توانید نسبت به مغایرت مشخصات سیم کارت خریداری شده با سیم کارت عرضه شده در سایت اعتراض نمایید نیز محدود است. این زمان در اغلب سایت ها 24 ساعت می باشد.

امکان خرید همزمان یک سیم کارت توسط چند نفر

یکی از نگرانی هایی که برای مشتریان وجود دارد این است که ممکن است به صورت همزمان چند نفر یک سیم کارت را به صورت آنلاین خریداری نمایند. این موضوع عملا ممکن نیست چون به محض فروش سیم کارت و ارسال کد فعالسازی برای خریدار، سیم کارت عرضه شده از سامانه حذف می شود. در واقع این خطا رخ نمیدهد مگر این که سایت نامعتبری به قصد کلاهبرداری بخواهد یک سیم کارت را چند بار به فروش برساند. بنابراین آخرین توصیه باز هم این است که خرید آنلاین سیم کارت را فقط از سایت های معتبر و دارای نمادهای اعتماد الکترونیکی انجام دهید.  

 

خرید-فوری-سیم-کارت-به-صورت-آنلاین-و-مزایای-آن

5 مزیت خرید آنلاین سیم کارت

قبلی
5-نکته-ضروری-قبل-از-خرید-سیم-کارت-همراه-اول،-خط-رند-ایرانسل

5 نکته ضروری قبل از خرید سیم کارت

بعدی

ثبت امتیاز :

(1 امتیاز)