فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

5 نکته ضروری قبل از خرید سیم کارت

1399/10/09

خرید سیم کارت یک فرایند مهم است که باید به دقت انجام شود. معمولا عموم افراد پس از خرید سیم کارت برای سال های طولانی حتی در اغلب موارد به صورت دائمی از آن خط استفاده می کنند.

شماره همراه شما بر روی کارت ویزیت درج می شود، بر روی سایت شخصی شما قرار می گیرد و بدین ترتیب در میان افراد مختلف و مخاطبان شما مبادله می شود.

اهمیت زیادی دارد که با سنجیدن تمامی جوانب، سیم کارت متناسب با نیاز خود را تهیه نمایید. اگر به دنبال خرید سیم کارت به صورت حرفه ای و اصولی هستید، بهتر است قبل از هر گونه اقدامی برای خرید در خصوص برخی موضوعات تصمیم بگیرید که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرید. لازم است به این نکته نیز توجه کنید که این تصمیمات مستقل از هم نیستند و می توانند بر روی یکدیگر تاثیر بگذارند.

خرید سیم کارت دائمی یا خرید سیم کارت اعتباری

 

خرید سیم کارت دائمی یا اعتباری

یکی از مهم ترین تصمیماتی که باید قبل از هر گونه اقدامی برای خرید سیم کارت بگیرید، دائمی یا اعتباری بودن سیم کارت است. تصور عموم مردم این است که سیم کارت های دائمی اعتبار بیشتری دارند.

به همین دلیل اغلب افرادی که به دنبال جلب اعتماد مخاطبان خود هستند یا برنامه ای برای برند سازی شخصی دارند، خرید سیم کارت های دائمی را در اولویت قرار می دهند.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در این تصمیم مدنظر داشته باشید، قیمت است. سیم کارت های دائمی در مقایسه با سیم کارت های اعتباری قیمت بیشتری دارند. این تفاوت قیمت در سال های اولیه عرضه سیم کارت به بازار، بیشتر بود و باعث می شد تا قیمت، اصلی ترین معیار برای تصمیم گیری در این خصوص به نظر بیاید.

اما امروزه، سیم کارت های دائمی نیز با قیمت های مناسبی عرضه شده اند، بنابراین باید با بررسی دقیق تر تفاوت ها و در نظر گرفتن دیگر جوانب تصمیم بگیرید.

توجه به این نکته نیز می تواند کمک کننده باشد که هزینه اولیه برای خرید سیم کارت دائمی بیشتر از سیم کارت اعتباری است. البته سیم کارت های دائمی معمولا هزینه مکالمه و پیامک پایین تری دارند. برای مقایسه و تصمیم گیری توصیه می کنیم علاوه بر هزینه سیم کارت و هزینه خدمات اینترنتی، طرح ها و ... را نیز بررسی کنید.

قیمت سیم کارت اعتباری

 

در خصوص خرید سیم کارت رند نیز همین اصل قیمت، صادق است و سیم کارت های رند اعتباری، قیمت کمتری در مقایسه با سیم کارت های رند دائمی دارند. به همین دلیل برخی از افراد برای مقرون به صرفه تر بودن شماره رندی که نیاز دارند، خرید سیم کارت های اعتباری را در اولویت قرار می دهند.

بسیاری از اپراتورها امکان تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را ایجاد نموده اند. در صورتی که از این نوع سیم کارت ها استفاده کنید، می توانید در صورت نیاز نسبت به دائمی نمودن سیم کارت خود اقدام نمایید.

هر چند این نوع سیم کارت ها در مقایسه با سیم کارت های اعتباری که قابل تبدیل به سیم کارت دائمی نیستند، گران تر هستند، ولی نسبت به سیم کارت های دائمی قیمت مناسب تری دارند. بسیاری از اپراتور ها با جوایز و طرح های تشویقی، تلاش می کنند تا مشترکان خود را تشویق به تبدیل سیم کارت اعتباری به سیم کارت دائمی نمایند.

سیم کارت دائمی همراه اول و اپراتور ایرانسل و رایتل

 

انتخاب اپراتور در خرید سیم کارت

موضوع مهم دیگر در خرید سیم کارت این است که در خصوص اپراتور تصمیم بگیرید. این تصمیم می تواند سایر مسائل را نیز تحت تاثیر قرار دهد. انتخاب اپراتور به معنای انتخاب قیمت و هزینه ها، انتخاب کیفیت خدمات، انتخاب طرح های تشویقی و ... است.

معمولا یکی از معیار های اصلی در انتخاب اپراتور، آنتن دهی می باشد. در صورتی که آنتن دهی را معیار قرار داده باشید، اپراتور همراه اول در اولویت شما خواهد بود. اما ایرانسل و رایتل نیز از جمله اپراتورهایی هستند که آنتن مناسبی دارند.

بهتر است علاوه بر آنتن دهی، سایر خدماتی را که توسط هر یک از اپراتورها ارائه می شود نیز بررسی کنید. برای مثال با توجه به گستردگی استفاده از اینترنت گوشی همراه، یکی از مهمترین خدماتی که می تواند به عنوان معیار انتخاب قرار گیرد، سرعت، قیمت و کیفیت اینترنت است.

برخی از اپراتور ها به دلیل وسعت طرح های تشویقی، جشنواره ها و جوایز انتخاب می شوند. ممکن است شما به دلیل در دسترس نبودن شماره رند مورد نیازتان، ترجیح بدهید شماره رند مشابهی را از اپراتور دیگر تهیه کنید.

توصیه کلی این است که قبل از خرید سیم کارت، نیاز های خود را اولویت بندی کنید. بر اساس ویژگی های هر اپراتور و متناسب با نیاز، یک انتخاب دقیق داشته باشید. برای مثال اگر اینترنت پر سرعت برای شما اهمیت زیادی دارد، باید به دنبال اپراتورهایی باشید که اینترنت های نسل جدید ارائه می نمایند.

سیم کارت همراه اول کارکرده

 

سیم کارت صفر یا کارکرده

یک انتخاب بزرگ دیگر پیش رو دارید، سیم کارت صفر می خواهید یا سیم کارت کارکرده؟ اغلب مشتریان خرید سیم کارت های صفر را به خرید سیم کارت های کارکرده ترجیح می دهند.

سیم کارت های صفر بدون دردسر خریداری می شوند. بدون حاشیه و نگرانی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. البته به هنگام خرید سیم کارت باید از صفر بودن آن مطمئن باشید. خرید از مراکز معتبر می تواند این اطمینان را ایجاد کند.

مزیت اصلی سیم کارت های کارکرده قیمت مناسب تر آن هاست. بسیاری از افراد ترجیح می دهند هزینه بیشتری بپردازند و سیم کارت صفر خریداری کنند تا پاسخ به تماس های مکرر مخاطبان مالک قبلی کلافه شان نکند. در مقابل کسانی هستند که ترجیح می دهند سیم کارت کارکرده با قیمت مناسب خریداری کنند.

به خصوص برای سیم کارت 0912، سیم کارت های کارکرده به دلیل قیمت مناسب بازار بسیار خوبی دارند.

فروش سیم کارت 0912

یک دلیل دیگر برای خرید سیم کارت کارکرده وجود دارد. اغلب شماره های رند خریداری شده اند. به احتمال زیاد شما برای خرید سیم کارت های رند مورد نظرتان باید در میان شماره های کارکرده بگردید.

در خرید سیم کارت های کارکرده اهمیت خرید از مراکز معتبر دو چندان می شود. در خصوص این سیم کارت ها باید به چند سوال پاسخ دهید و جوانب احتیاط را بسنجید:

  • سیم کارت تا چه حد مورد استفاده بوده است؟
  • آیا سند سیم کارت مشکلی برای معامله ندارد؟
  • آیا فعالیت های مالک قبلی با سیم کارت برای شما مشکل ساز خواهد بود؟( برای مثال اگر با سیم کارت مرتکب خلافی شده است)

دسترسی به اطلاعات مالک قبلی سیم کارت می تواند برای شما مفید باشد. برای مثال اگر سیم کارت متعلق به فردی خوشنام باشد که در حوزه فعالیتی شما، فعال بوده است، می توانید از مشتری ها و تماس های سیم کارت به نفع خود استفاده کنید.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این سیم کارت ها حتی ممکن است گران تر از سیم کارت های صفر باشند. در صورتی که تصمیم به خرید سیم کارت کارکرده دارید بهتر است مقاله "باید ها و نباید های خرید سیم کارت کارکرده" را نیز مطالعه نمایید.

خرید سیم کارت همراه اول رند

 

خرید سیم کارت رند یا غیر رند؟

کمتر کسی است که در خصوص خرید سیم کارت رند وسوسه نشده باشد. بسیاری از افراد برای ارتقا برند شخصی خودشان، به دنبال شماره های رند هستند. برخی به دلیل سهولت بخاطر سپردن این شماره ها توسط مخاطب، آنها را ترجیح می دهند.

برخی دیگر شماره های رند را به عنوان بخش مهمی از یک سبک زندگی لوکس پذیرفته و قصد خرید آن را دارند.

البته سیم کارت های رند نیز انواع مختلفی دارند. شما باید بر اساس نیاز و سلیقه نوع سیم کارت رند مورد نظرتان را تعیین کنید. برای تشخیص نوع رندی می توانید به این لینک https://simkhan.ir/Round مراجعه کنید.

قیمت سیم کارت های رند در مقایسه با سیم کارت های دیگر بیشتر است. معیار مشخصی هم برای قیمت گذاری سیم کارت های رند وجود ندارد و میزان تقاضای موجود در بازار، تعیین کننده قیمت است. نوع رند بودن نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر قیمت سیم کارت داشته باشد. برای مثال سیم کارت تاریخ تولدی، خواهان بیشتر و قیمت بسیار بالایی دارند. مقالات سیم خان در خصوص سیم کارت های رند می تواند به شما در خرید این نوع سیم کارت کمک کند.

فروشگاه اینترنتی خرید آنلاین سیم کارت

 

خرید آنلاین یا خرید از فروشگاه

اگر در خصوص موضوعات قبل تصمیم خود را گرفته اید می توانید وارد پروسه خرید بشوید. در این مرحله لازم است تصمیم بگیرید که به دنبال خرید سیم کارت به صورت آنلاین هستید یا ترجیح می دهید سیم کارت مورد نظر خود را از دفاتر خدماتی یا فروشگاه ها خریداری نمایید.

اغلب مشتریان با خرید از فروشگاه ها به سبک سنتی آشنایی دارند. سامانه سیم خان این امکان را برای مشتریان خود فراهم نموده است که سیم کارت مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید. در این حالت شما می توانید در میان سیم کارت های متنوع عرضه شده از اپراتور های مختلف، شماره های رند و غیر رند، سیم کارت های صفر و کارکرده و ... بگردید و سیم کارت مورد نظر خود را خریداری نمایید.

پس از خرید، کد فعال سازی برای شما ارسال می شود و شما می توانید با مراجعه به نمایندگان سیم خان در سراسر کشور، سیم کارت خود را تحویل بگیرید.

امکانات و مزایای سامانه خرید و فروش سیم کارت سیم خان شما را شگفت زده خواهد کرد. بهتر است قبل از هر تصمیمی سری به این سامانه بزنید و با امکانات آن آشنا شوید.

 

آنلاین-سیم-کارت-بخریم-یا-نه

آنلاین سیم کارت بخریم یا نه؟

قبلی
بایدها-و-نبایدهای-خرید-سیم-کارت-کارکرده

بایدها و نبایدهای خرید سیم کارت کارکرده

بعدی

ثبت امتیاز :

(6 امتیاز)