فروشگاه اینترنتی خط تهران همراه
فروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

بایدها و نبایدهای خرید سیم کارت کارکرده

1399/10/13

سیم کارت کارکرده بازار پر رونقی دارد. بسیاری از افراد به دلیل قیمت مناسب سیم کارت های کارکرده، آنها را در اولویت خرید قرار می دهند. بسیاری از مشتریان نیز ترجیح می دهند سیم کارت رند مورد نظر خود را از میان سیم کارت های کارکرده خریداری نمایند. برای خرید حرفه ای تر، بهتر است با برخی نکات آشنا شوید که در این مقاله به آنها پرداخته شده است.

آیا میخواهید بدانید سیم کارت کارکرده ای که قصد خرید آن را دارید، رند است یا نه؟ کافیست وارد این لینک https://simkhan.ir/Round بشوید و شماره مورد نظر را وارد کنید.

 

تشخیص رند بودن شماره در هنگام خرید سیم کارت

 

مطلب پیشنهادی: راهنمای تشخیص انواع سیم کارت رند

 

در مقابل مشتریانی که ترجیح می دهند سیم کارت صفر خریداری نمایند، مشتریانی نیز هستند که خرید سیم کارت کارکرده را ترجیح می دهند.

اما با وجود سیم کارت های صفر اصلا چرا باید به دنبال سیم کارت های کارکرده بود؟ مزیت خرید سیم کارت های کارکرده چیست؟ در خرید این سیم کارت ها باید به چه نکاتی توجه کرد؟ اگر به دنبال پاسخ به این سوالات هستید، مطالعه این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

 

بازار خرید و فروش سیم کارت کارکرده

 

چرا بازار سیم کارت کارکرده داغ است؟

شاید بتوان گفت، اصلی ترین دلیل گرمی بازار سیم کارت های کارکرده قیمت مناسب آن­ها است. سیم کارت کارکرده به طور متوسط 20 الی 30 درصد ارزانتر از سیم کارت صفر است. زمانی که به دنبال سیم کارت رند باشید، این تفاوت قیمت ارزش بیشتری می یابد.

سیم کارت های رند قیمت بالاتری نسبت به سیم کارت های معمولی دارند. بنابراین یک رویکرد برای مدیریت هزینه ها می تواند خرید سیم کارت کارکرده باشد که قیمت مناسب تری دارد. البته دلیل گرم بودن بازار سیم کارت های کارکرده با شماره های رند، تنها مربوط به تفاوت قیمت نیست.

ممکن است سیم کارت صفر برای شماره رند از نوع مورد نظر شما در دسترس نباشد و شما مجبور به خرید سیم کارت کارکرده بشوید. با افزایش تمایل به داشتن سیم کارت های رند و محدود شدن این نوع شماره­ ها، بازار سیم کارت های کارکرده روز به روز رونق بیشتری می گیرد.

 در میان انواع سیم کارت ها با پیش شماره های مختلف، سیم کارت 0912 همراه اول بسیار پرطرفدار بوده، بازار پر رونقی دارند. اگر قصد خرید سیم کارتی را دارید که کارکرده است، لازم است به چند نکته توجه کنید تا خرید خوبی داشته باشید. در این مقاله این نکات را با شما در میان می گذاریم.

 

قیمت سیم کارت کارکرده

 

دغدغه اصلی در خرید سیم کارت کارکرده چیست؟

اصلی ترین دغدغه هنگام خرید سیم کارت کارکرده این است که ممکن است مجبور باشید به کسانی که با خط شما تماس می گیرند و به دنبال مالک پیشین هستند، پاسخ بدهید.

این مشکل در خصوص شماره های رند دوچندان می شود. اگر کم حوصله هستید و این نوع مزاحمت ها برای شما بسیار آزاردهنده است، بهتر است خرید سیم کارت صفر را در اولویت قرار دهید.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که در صورتی که اندکی صبوری کنید، به مرور زمان تماس ها کم می شود و شما صاحب یک سیم کارت با قیمت مناسب می شوید.

بنابراین بر اساس روحیات خود لازم است نسبت به این قضیه تصمیم بگیرید. هر چند این مشکل محتمل است اما ضرورتا همیشه رخ نمی دهد. اگر فرد خوش شانسی باشید ممکن است با قیمت مناسب صاحب سیم کارت کارکرده ای بشوید که تماس های اندکی با آن برقرار می شود.

تماس برای یافتن مالک پیشین سیم کارت علاوه بر مزاحمت می تواند دردسرساز  باشد. برای مثال اگر از آن شماره برای کار خلاف استفاده شده باشد، تا شفاف شدن موضوع واگذاری و عدم ارتباط شما با مالک قبلی، باید به مراجع مختلف پاسخگو باشید. هر چند در نهایت مشکلی برای شما ایجاد نمی شود اما این قضیه می تواند باعث اتلاف وقت شود.

 

عوامل موثر بر حجم تماس با خرید سیم کارت کارکرده

عوامل مختلفی در میزان و حجم تماس با یک سیم کارت کارکرده موثر است. برای کاهش مزاحمت ها و دردسرها، بهتر است این عوامل را بشناسید و در خرید سیم کارت مد نظر قرار دهید.

یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار، مالک قبلی و ماهیت فعالیت اوست. اگر مالک قبلی فردی با ارباب رجوع متعدد بوده است و از این شماره به عنوان شماره کاری استفاده نموده باشد، حجم تماس با سیم کارت شما زیاد خواهد بود.

اهمیت زیادی دارد که مالک قبلی سیمکارت را بشناسید. در این صورت می دانید که مالک قبلی با این سیم کارت مرتکب خلافی شده است یا نه؟ هر چند دسترسی به اطلاعات در خصوص مالک قبلی کمی پیچیده است اما بهتر است در صورت امکان برای کسب این اطلاعات، انرژی صرف کنید.

عامل مهم دیگر مدت زمان استفاده از سیم کارت است. سیم کارت های قدیمی تر به نسبت سیم کارت های جدید تماس های ورودی بیشتری دارند. بنابراین در خرید سیم کارت کارکرده، به خصوص سیم کارت همراه اول، مدت زمان کمتر استفاده از سیم کارت می تواند یک مزیت باشد.

از طرفی باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که افراد زیادی به دنبال سیم کارت های قدیمی هستند چرا که به اصطلاح خوش کلاس تر هستند و بازار خوبی دارند. اگر شما هم به دنبال سیم کارت کارکرده قدیمی هستید، بهتر است تحمل بیشتری نسبت به تماس های ورودی داشته باشید.

سیم کارت هایی با مدت زمان اندک استفاده معمولا با اصطلاح سیم کارت های در حد صفر عرضه می شوند. معمولا فروشندگان سیم کارت های کارکرده، این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند اما میزان قابل اعتماد بودن این اطلاعات جای بحث دارد. در صورتی که به مراکز معتبر عرضه سیم کارت ها مراجعه نمایید، احتمال صحت اطلاعات بیشتر است.

 

سیم کارت کارکرده خاموش بهتر است

 

تاثیر مدت زمان خاموش بودن سیم کارت کارکرده بر قیمت

یک عامل موثر دیگر که در معاملات سیم کارت کارکرده نیز عنوان می شود، مدت خاموش بودن سیم کارت است. بسیاری از سیم کارت ها برای مدت طولانی خاموش بوده اند. مزیت این سیم کارت ها این است که تماس برای یافتن مالک قبلی به میزان قابل توجهی کمتر است. ممکن است سیم کارت کارکرده عرضه شده با این مشخصه، گران تر باشد.

به عنوان مثال اگر قصد خرید سیم کارت ایرانسل را دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که این سیم کارت جزء سیم کارت های ایرانسلی که سلب امتیاز شده اند نباشند.

 

سیم کارت کارکرده را از فروشگاه معتبر بخرید

 

خرید سیم کارت کارکرده به صورت رسمی جای هیچ نگرانی ندارد!  

بسیاری از افرادی که قصد خرید سیم کارت کارکرده دارند، خرید از آشنایان، فامیل و دوستان را در اولویت قرار می دهند. این افراد معمولا در خصوص مسائلی همچون بدهی سیم کارت، مشکلات و تخلف های مالک قبلی و ... نگران هستند. دانستن این نکات به شما کمک می کند تا با آرامش بیشتری سیم کارت مورد نظر خود را خریداری نمایید.

اول: این که شما می توانید برای سیم کارت مورد نظر خود قبض به روز تهیه کنید. پس از پرداخت قبض به روز، سیم کارت هیچ بدهی نخواهد داشت و مسئولیت هیچ گونه بدهی بر عهده شما نیست.

در صورتی که مالک پیشین با سیم کارت خلافی مرتکب شده باشد و در مراجع قانونی شکایتی از شماره ثبت شده باشد، امکان انتقال سند سیم کارت وجود نخواهد داشت. بنابراین اگر سیم کارت پیشنهاد شده به شما، قابلیت انتقال سند را دارد، نیازی به نگرانی بیشتر نیست.

از نظر قانونی مسئولیت فعالیت های مالک قبلی سیم کارت بر عهده شما نیست و این قضیه به هیچ وجه برای شما مشکل ساز نخواهد بود. البته توجه به این نکته ضروری است که باید خرید و انتقال سند را به درستی، به موقع و به صورت قانونی انجام دهید.

هر گونه ایجاد مزاحمت و مشکل که به واسطه خرید سیم کارت برای شما به وجود آمده باشد، قابلیت پیگیری توسط مراجع قانونی را دارد. بنابراین لازم نیست نگران این قضیه باشید.

 

آیا قیمت سیم کارت کارکرده گران تر از سیم کارت صفر است

 

آیا سیم کارت کارکرده می تواند گران تر از سیم کارت صفر باشد؟   

برخی سیم کارت های کارکرده نیز هستند که در مقایسه با سیم کارت های صفر مشابه خود، قیمت بیشتری دارند. به عنوان مثال سیم کارت 0912 همراه اول کد 1 این گونه است. این سیم کارت ها به واسطه اعتبار و برند مالک پیشین با قیمت بالاتری عرضه می شوند.

برای مثال سیم کارت های که متعلق به افراد مشهور بوده اند، با قیمت های بالاتری عرضه می شوند. همچنین سیم کارت های متعلق به افراد موفق در کسب و کار و حوزه فعالیتی خود نیز با قیمت بالاتری عرضه می شوند.

عموما این شماره ها شامل سیم کارت 0912 کد 2 و سیم کارت 0912 کد 3 هستند.

برای مثال ممکن است سیم کارت یک معمار خوشنام، با قیمت بالاتری عرضه شود. این سیم کارت های کارکرده مشتریان و البته فروشندگان خاص خود را دارند.

 

 

توصیه طلایی در خرید سیم کارت

 

توصیه های طلایی در خرید سیم کارت کارکرده

سیم کارت کارکرده خود را از مراکز معتبر خریداری نمایید. این مراکز هرگز سیم کارت های دارای مشکل را عرضه نخواهند نمود. همچنین اطلاعات کافی و صحیحی را در خصوص سیم کارت به شما ارائه خواهند کرد. این مراکز سیم کارت ها را با قیمت های معقولی ارائه می کنند و منصف تر نیز هستند.

توصیه می شود هرگز برای خرید سیم کارت های کارکرده از افراد ناشناس، مراکز نامعتبر، آگهی های اینترنتی غیر معتبر و ... وسوسه نشوید چون ممکن است بعد ها دچار درد سر بشوید.

به این نکته توجه کنید بسیاری از اطلاعاتی که فروشندگان غیر معتبر در خصوص سیم کارت کارکرده اعلام می نمایند، ممکن است واقعیت نداشته باشد. اغلب این فروشندگان سیم کارت های خود را با تبلیغاتی همچون سیم کارت در حد صفر، سیم کارت که مدت زمان طولانی خاموش بوده است و تبلیغاتی از این قبیل عرضه می کنند.

جالب است بدانید که معمولا قیمت های پیشنهادی فروشندگان غیر معتبر بسیار پایین تر از سایر مراکز است تا شما را به راحتی وسوسه نمایند.

پس از خرید سیم کارت بلافاصله نسبت به انتقال سند اقدام نمایید. هرگز سیم کارتی را نخرید که قابلیت انتقال سند ندارد. حتی اگر به شما گفته شود که لازم است زمان کوتاهی را تا انتقال سند صبر کنید، نباید تن به خرید این سیم کارت ها بدهید.

برای کاهش تماس های ورودی سیم کارت، می توانید از مالک قبلی بخواهید تا برای مخاطبان خود پیامکی ارسال نماید و به آن­ها اطلاع دهد که سیم کارت خود را واگذار می نماید.

توصیه می شود برای شماره جدید خود در پیام رسان هایی پر مخاطب همچون تلگرام، واتس آپ و ... پروفایل بسازید. ساختن پروفایل می تواند به مخاطبان قبلی این پیام را منتقل کند که سیم کارت واگذار شده است.

 


ناگفته های خرید سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل

ناگفته های خرید سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل

5 نکته ضروری قبل از خرید سیم کارت

5 نکته ضروری قبل از خرید سیم کارت

خرید آنلاین سیم کارت
قیمت گذاری سیم کارت

(33 امتیاز ) 5 / 3

ثبت امتیاز

امتیاز

مراحل خرید آنلاین سیم کارت


ثبت نام

ثبت نام

برای خرید آنلاین سیم کارت ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید و سپس با رمز عبوری که از طریق پیامک به شما ارسال می‌شود، به حساب کاربریتان وارد شوید.

انتخاب سیم کارت

انتخاب سیم کارت

با استفاده از جستجوگر هوشمند، از میان هزاران سیم کارت، شماره دلخواه خود را جستجو کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک یا چند فیلتر به شماره موردنظر خود برسید.

پرداخت و دریافت کد فعال سازی

پرداخت هزینه سیم کارت

پس از پرداخت هزینه سیم کارت به صورت آنلاین، کد فعالسازی سیم کارت برای شما پیامک می‌شود. در نگهداری از این کد دقت کنید.

مراجعه به دفتر پیشخوان

دریافت سیم کارت

برای تحویل سیم کارت خریداری شده به همراه کارت ملی و کد فعالسازی به یکی از نمایندگان سیم خان در سراسر کشور مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام سامانه سیم خان