توافقنامه کاربری سایت سیمخان
این توافقنامه فی ما بین شرکت پیشگامان اندیشه کسب و کار و کاربران جهت ایجاد تعهد طرفین به رعایت قوانین و مقررات استفاده از سامانه سیمخان منعقد میگردد. عضویت در سامانه سیمخان به معنای موافقت کاربر با این توافقنامه می باشد و تا زمانی که کاربر خود را ملزم به رعایت کلیه مفاد این توافقنامه بداند معتبر خواهد بود.
ماده 1 - تعاریف و اصطلاحات
اصطلاحاتی که در این توافقنامه به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:
1-1- شرکت: شرکت پیشگامان اندیشه کسب و کار که صاحب امتیاز سامانه سیم خان است و کلیه حقوق مادی و معنوی سامانه مذکور تحت امتیاز این شرکت می باشد. در متن توافقنامه به اختصار از عنوان شرکت برای شرکت پیشگامان اندیشه کسب و کار استفاده شده است.
1-2- سامانه سیمخان: نرم افزار متعلق به شرکت پیشگامان اندیشه کسب و کار که به منظور استفاده از خدمات آنلاین فروشگاهی برای انجام معاملات سیم کارت راه اندازی شده و حق استفاده موقت از آن برابر شرایط قراردادی و سند حاضر به کاربران اعطا میگردد. در متن توافقنامه گاهاً به اختصار از عنوان سامانه برای سامانه سیمخان استفاده شده است.
1-3- کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی اعم از خریدار و فروشنده است که از طریق اینترنت به سامانه سیمخان متصل و از آن بهره مند میشود.
1-4- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای ورود به سامانه سیمخان در آن ایجاد کرده و با ایجاد آن به عضویت سامانه در می آیند.
1-5- فروشگاه مجازی: فضای مجازی که برای انجام معاملات سیم کارت و استفاده از خدمات سامانه سیمخان با وارد کردن اطلاعاتی مانند آدرس، عنوان فروشگاه، راههای ارتباطی، مجوزها و ... مختص هر یک از کاربران ایجاد می گردد.
1-6- اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات سامانه سیمخان دارند.
1-7- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار سامانه سیمخان قرار داده میشود اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد میشود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات سامانه سیمخان در اختیار شرکت قرار داده میشود، مانند اطلاعات مربوط به فروش سیم کارت اعم از میزان فروش، زمان فروش، سرمایه فروشگاه، میزان اعتبار و ....
1-8- مجوز: هر گونه مجوز رسمی و قانونی که بر اساس آن فروشگاه مجازی کاربر در سامانه سیمخان بر اساس آن اجازه فعالیت در حوزه خرید و فروش سیم کارت را دارد مانند مجوزدفاتر پیشخوان دولت.
ماده 2- ایجاد حساب کاربری و فروشگاه مجازی
2-1- جهت ورود به سامانه، می بایست نسبت به ایجاد حساب کاربری و عضویت اقدام نمود. عضویت در سامانه سیمخان رایگان است.
2-2- پس از تکمیل فرم عضویت، نام کاربری و رمز عبور به شماره همراه ثبت شده در فرم عضویت ارسال می گردد که کاربر برای ورود بعدی می تواند از آن استفاده نماید.
2-3- با ارسال نام کاربری و رمز عبور توسط سامانه، کاربر به عضویت سامانه درآمده و از این مرحله به بعد مسئولیت کلیه امور انجام شده توسط وی در سامانه، به عهده ایشان خواهد بود.
2-4- برای استفاده از خدمات سامانه، کاربر می بایست نسبت به ثبت فروشگاه اقدام نماید. در این مرحله برخی اطلاعات شخصی و فروشگاهی کاربر و نیز تصویر مجوز فعالیت و مدارک شناسایی وی بارگذاری می گردد. این اطلاعات در برخی از قسمتهای سامانه بر حسب نیاز و صلاحدید شرکت قابل مشاهده خواهد بود.
2-5- با توجه به اینکه امکان هر نوع بازنگری، اصلاح و یا تغییر کلی و جزئی در قوانین و مقررات سامانه وجود دارد، کاربران با عضویت در سامانه و همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن میپذیرند که قوانین و مقررات جاری آن را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی، آن را پذیرفتهاند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند و بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از سامانه به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است. ضمناً در صورت تحقق چنین شرایطی نسخه نهایی در همین بخش در معرض دید کاربران قرار خواهد گرفت و بدیهی است از همان زمان نسبت به همه کاربران نافذ و موثر خواهد بود.
2-6- کاربران با عضویت در سامانه سیمخان قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانهای و الکترونیکی اعلام میکنند.
2-7- مسئولیت حفظ و حراست از اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور و یا در اختیار غیر قرار دادن مشخصات مذکور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده به عهدۀ وی خواهد بود.
2-8- کاربر ضمن پذیرش مسئولیت حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، همۀ دادههای صادره از طریق حساب کاربری مربوطه را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل دادههای ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
2-9- به جهت امنیت بیشتر، کاربر می بایست پس از اولین ورود به سامانه نسبت به تغییر نام کاربری و کلمه عبور اقدام نماید.
2-10- شرکت مجاز خواهد بود تا نسبت به ابطال هر گونه حساب کاربری که با شئونات اجتماعی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی کشور مغایر باشد اقدام نموده و کاربر حق هیچگونه اعتراض نخواهد داشت.
2-11- کاربر حق فروش و انتقال حساب کاربری خود و یا استفاده از حساب کاربری دیگران را نداشته و در صورت اثبات این موضوع، شرکت بدون اجازه کاربر، حق ابطال آن را خواهد داشت. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیتهای قانونی بهره برداری از خدمات سامانه سیمخان متوجه مدیران مجموعههای مربوطه خواهد بود.
2-12- کاربران میپذیرند اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در سامانه وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده، شخص کاربران میباشند. در صورت اثبات خلاف این موضوع و بروز مشکل، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع ذیصلاح میباشد.
2-13- کاربران متعهد میگردند که صرفاً با مجوز متعلق به خود نسبت به ایجاد فروشگاه در سامانه سیمخان اقدام نمایند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب مجوز تماماً مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مربوطه اقدام خواهد نمود.
2-14- مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در سامانه سیمخان یا سایر خدمات مربوط به آن انجام میشود به عهدۀ کاربران است. بنابراین مسئولیت کاربرانی که با استفاده از حساب کاربری دیگران از خدمات سامانه استفاده مینمایند، کاملاً متوجه صاحب حساب کاربری میباشد.
2-15- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود. در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، استفاده از برخی خدمات برای وی امکانپذیر نخواهد بود.
2-16- ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید و تشخیص شرکت، از کاربر درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود گردد. در این صورت کاربر متعهد به ارائه اطلاعات و مدارک و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به وی خودداری کند.
2-17- کاربران می بایست هرگونه تغییر تلفن و آدرس خود را از طریق ویرایش اطلاعات فروشگاه خود در سامانه ثبت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده اشکال در آدرس و تلفن، حساب کاربری خاطی، مسدود خواهد شد.
2-18- در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مجوزهای بارگذاری شده و یا مشخصات مندرج در سامانه مطابق با قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران، عمل کاربر تخلف محسوب گردیده و در صورت اطلاع شرکت و یا شکایت ذینفع، علاوه بر انسداد حساب کاربری و تعلیق کلیه فعالیتهای کاربر، کلیه اطلاعات حساب کاربری نامبرده به مراجع انتظامی و قضایی ذیصلاح تحویل داده خواهد شد و تا زمان حصول نتیجه، پیگردهای قانونی لازم به انجام خواهد رسید.
2-19- در صورت عدم فعالیت کاربر در سامانه به مدت 40 روز متوالی، حساب کاربری وی حذف خواهد شد.
ماده 3- استفاده از سامانه سیمخان
3-1- با استفاده از خدمات سامانه سیمخان کاربران میپذیرند و موظف میباشند که از سامانه برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا خلاف شرع یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند.
3-2- کاربران متعهد میشوند هیچگاه از خدمات سامانه به صورتی که به حقوق مادی و معنوی یا شرکای آن صدمهای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در سامانه در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع آن اقدام نمایند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.
3-3- کاربران میپذیرند که شرکت ممکن است از طریق ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification با آنها ارتباط برقرار نماید. کاربران میتوانند درخواست کنند که ارسال این پیامها قطع شود اما میپذیرند که با انصراف از دریافت این پیامها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شوند و یا اطلاعات مقتضی به موقع به ایشان نرسد.
3-4- کاربران متعهد میشوند هیچگونه استفادهای از اطلاعات خریداران یا فروشندگان که در نتیجۀ استفاده از خدمات سامانه کسب کردهاند، ننمایند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات خریداران یا فروشندگان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین سامانه می باشد. همچنین کاربران متعهد میشوند، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از خریداران یا فروشندگان در سامانه ارائه شده است استفاده کنند. استفادۀ کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.
3-5- با استفاده از خدمات سامانه کاربران میپذیرند، سامانه سیمخان را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.
3-6- کاربران میپذیرند که سامانه سیمخان مستقیماً در خرید و فروش سیم کارت دخل و تصرفی ندارد بلکه تنها خدمات نرمافزاری است که ارتباط بین خریداران و فروشندگان را جهت توافق بر انجام یک معامله فراهم میکند.
3-7- هر معامله ای که فروشنده با خریدار انجام میدهد به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین خریدار و فروشنده در نظر گرفته می شود.
3-8- کاربر فروشنده می پذیرد سیم کارت را بر اساس اطلاعات واقعی ثبت نماید.
3-9- ارتباط با سامانه از طریق تماس با ما که لینک آن در صفحه اول سامانه موجود است برقرار میگردد. ضمناً در مواقع ضروری سامانه از طریق شماره تلفن هر كاربر با وی ارتباط برقرار می نماید
3-10- در صورت اتمام مهلت و یا منقضی شدن مجوزهای بارگذاری شده کاربر می بایست هر چه سریعتر مراتب را از طریق شمارههای تماس موجود در سامانه به اطلاع شرکت برساند و طی این مدت از انجام هرگونه فعالیت خرید و فروش در سامانه خودداری نماید.
3-11- اگر علیرغم تلاش شبانه روزی در جهت فعال بودن سامانه، در بعضی از موارد به دلایل غیر ارادی و یا به صورت ناگهانی و غیر منتظره مانند قطعی اینترنت، سیل، زلزله و .... دسترسی کاربر به سامانه مقدور نباشد، با پذیرش این توافقنامه کاربر حق هیچگونه اعتراض و اقامه دعوی در خصوص قطع تماس احتمالی و همچنین زیانها و خسارات احتمالی وارده ناشی از موارد مذکور را نداشته و این حق را از خود سلب می نماید.
ماده 4- معاملات
4-1- کاربران میپذیرند امکان استرداد هزینههایی که بابت خدمات سامانه به شرکت میپردازند وجود ندارد.
4-2- کاربر میپذیرد هزینۀ بروز رسانی ها، خرید سطح، کارمزد فروش و ... از طرف شرکت مشخص میشود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ آن نمیتواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی شرکت میباشد، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن میباشد و به همین منظور کاربر مذکور با قبول این شرایط و مقررات به شرکت اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت را از محل اعتبار کاربری خود، اعطا مینماید.
4-3- افزایش اعتبار فقط از طریق روشهایی که توسط سامانه مشخص میشود، میتواند صورت گیرد. این روش در حال حاضر عبارت است از پرداخت از طریق درگاه بانکی موجود در سامانه سیمخان.
4-4- کاربر می پذیرد که هزینههای برآورد شده و کارمزدهای دریافتی با احتساب ارزش افزوده می باشد. یعنی مبالغی که به دلایلی مانند خرید بسته بروز رسانی، کارمزد فروش، خرید سطح و... از اعتبار کاربران کسر می گردد با احتساب ارزش افزوده می باشد.
4-5- کاربر میپذیرد سامانه سیمخان صرفاً بستری جهت ثبت آگهی فروش سیم کارت توسط فروشگاههای معتبر و نیز خرید و فروش سیم کارت الکترونیکی بین آنها است و نمی تواند جهت جا به جایی سیم کارت فیزیکی استفاده گردد. در غیر این صورت چنانچه پس از ثبت درخواست خرید، خریدار متوجه مورد فوق شود، مسئولیت جبران خسارات وارده و هزینۀ پیش آمده از این معامله برعهدۀ کاربر خریدار است.
4-6- در روش فروش نوع ثبت آگهی، خریدار می بایست قبل از اقدام به پرداخت وجه با استفاده از شمارههای تماس فروشگاه آگهی کننده از موجود بودن سیم کارت و صحت و سقم آن اطمینان کسب نماید. لذا تمام مسئولیتها و عواقب ناشی از این نوع خرید و فروش و میزان و نوع دریافت و پرداخت وجه بر عهده هر دو طرف معامله می باشد و این شرکت هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد.
4-7- در روش فروش نوع ثبت آگهی، کاربر موظف است حداکثر 24 ساعت پس از فروش سیم کارت و نقل و انتقال قانونی سند سیم کارت درج شده، آن را از سامانه حذف نماید. بدیهی است در صورت عدم اقدام به موقع و شکایت مالک جدید، مشمول قواعد و قوانین مذکور در بندهای این آیین نامه شده و مطابق همان شرایط با متخلف عمل خواهد شد.
4-8- در فروش آنلاین چنانچه خریداران با مشکلات به نام بودن سیم کارت قبل از تاریخ خرید، عدم تطابق بین اطلاعات سیم کارت آگهی شده و خریداری شده و اشتباه بودن کد فعال سازی و یا هر نوع موضوعی که به موجب آن باعث ایجاد مشکل برای خریدار گردد و استفاده از سیم کارت خریداری شده را با مشکل مواجه نماید، روبرو شوند تا 24 ساعت پس از خرید سیم کارت حق اعتراض و درخواست عودت وجه دارند. در صورتی که در این مدت زمان اقدامی از جانب خریدار صورت نگیرد، به این معنی است که تمامی مراحل قانونی انتقال سند انجام شده و خریدار، از معامله صورت گرفته رضایت دارد. ضمناً به درخواستهای دیگر مانند بالا بودن قیمت سیم کارت یا عدم رضایت از شماره سیم کارت خریداری شده و ... ترتیب اثر داده نخواهد شد.
4-9- در صورتی که خریدار به دلیل مواردی چون به نام بودن سیم کارت قبل از تاریخ خرید، مقرر گردد مراتب را از مراجع قضایی پیگیری نماید، شرکت جهت حمایت از حقوق خریداران با ایشان همکاریهای لازم را به عمل خواهد آورد.
4-10- در صورتی که کاربر سیم کارت با نام را آگهی نماید، شرکت به مدت یک ماه اجازه فعالیت در سامانه را به وی نخواهد داد و در صورت تکرار حساب کاربری وی بدون اطلاع قبلی مسدود خواهد شد.
4-11- کاربران موظفند اطلاعات مندرج در جزئیات آگهیهای فروش خود را (آنلاین و غیر آنلاین) به درستی انتخاب و درج نمایند. در صورت گزارش کاربران یا مشاهده کارشناسان سامانه در خصوص عدم رعایت مورد فوق، شرکت مختار است نسبت به حذف آگهیها و انسداد حساب کاربری آنان بدون اطلاع قبلی اقدام نماید.
4-12- شرکت ممکن است کدهایی به منظور تخفیفات یا جوایز به کاربر ارائه کند. نحوۀ ارائه این کدها و تعیین مهلت استفاده از آنها، منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت. این موضوع در خصوص جشنوارهها و طرحهایی که به صورت دوره ای و به مناسبتهای مختلف ارائه می گردد صدق می کند.
4-13- کاربران میپذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدهای تخفیف و جایزه را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند - حتی اگر خود شرکت در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد - مگر اینکه شرکت رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.
4-14- کاربر میپذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود از طریق دریافت تخفیف و جایزه و یا واریز وجه کسب کرده است فقط برای استفاده از خدمات سامانه قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد. کاربران می توانند اعتباری که از محل فروش سیم کارتهای آگهی شده و یا کارمزد برخی خدمات که از طرف شرکت تعیین و به اعتبار کاربران افزوده می شود را برداشت نمایند.
4-15- کاربر میپذیرد کدهای تخفیف یا جایزه ای که به وی داده میشود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربر دریافت نمیکند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است میتواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
4-16- شرکت حق هر گونه تغییر در منطقهای تجاری، امکانات سامانه، طرحها، تعرفهها و ... را برای خود محفوظ می داند.
4-17- سامانه سیمخان، اطلاعات سیم کارتها و قیمت آنها را تایید نمی کند.
ماده 5- مسئولیت سیمخان
5-1- شرکت با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس و واحد رسیدگی به شکایات تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده از خدمات سامانه و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها میکند.
5-2- شرکت با استفاده از نظارتهای خود و انجام نظرسنجی از کاربران در پایان هر معامله تلاش میکند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.
5-3- تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقامات ذیصلاح. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی این مراجع، شرکت مکلف به ارائه اطلاعات کاربران به آنها میباشد.
5-4- جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه استفاده از سامانه و شرایط ارائه خدمات در آن، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط شرکت در سامانه قرار داده شده است و اشخاص میتوانند با مراجعه به قسمت مربوطه و مطالعۀ آنها کاملاً با شرایط و خدمات سامانه آشنا شوند. همچنین همکاران ما در مرکز تماس، پاسخگوی هر گونه ابهام و سوال کاربران هستند. شایان ذکر است که ارائه اطلاعات کاربری صرفاً از طریق پنل شخصی امکان پذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی مقدور نیست.
6-1- مسئولیت حقوقی
6-1- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی و قوانین مدنی باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت میتواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی شرکت به عمل آورد.
6-2- هر گونه اقدامی از سوی کاربر که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و داراییهای شرکت شود و یا هر نوع فعالیت مغایر با اصول حرفه ای، قانونی و عرفی با مشتریان چه به لحاظ اخلاقی و چه به لحاظ عدم انجام به موقع تعهدات مالی، نقل و انتقال سند و ... که موجب وهن یا بدنامی سامانه و سایر فروشگاههای معتبر و فعال در آن گردد تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. در این موارد شرکت این حق را برای خود محفوظ میداند که حساب کاربر را بدون اطلاع قبلی مسدود کند و در صورت نیاز، علیه شخص اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.
6-3- کاربر موظف و ملزم به رعایت کلیه قوانین حاکم بر فعالیتهای بازرگانی، قوانین و قواعد خاص هر اپراتور در خصوص خرید و فروش سیم کارت و بویژه قوانین جرائم رایانه ای است.
6-4- هر کاربر علاوه بر لزوم اطلاع از قوانین کلی حاکم بر شرایط خرید و فروش سیم کارت ( از جمله شرایط نقل و انتقال سند، پرداخت وجه و ... ) موظف به مطالعه کامل تمام قوانین و مقررات، توضیحات، توصیهها و.... مندرج در بخشهای مختلف سامانه است. لازم به ذکر است نداشتن اطلاعات کافی در زمینههای قانونی و همچنین مقررات سامانه که ناشی از عدم مطالعه موارد ذکر شده باشد، رافع مسئولیتهای کاربر نخواهد بود.
ماده 7- موارد فنی
7-1- کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) سامانه سیمخان شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس (Reverse Engineering) یا فعالیتهای مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
7-2- کاربران مجاز نیستند با استفاده از روشهای Framing یا Mirroring یا روشهای دیگر نسخۀ دیگری از سامانه سیمخان را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در سامانه سیمخان اخلال ایجاد کند.
7-3- کاربران حق ندارند نرمافزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت دادهکاوی روی سامانه اجرا کنند.
7-4 - کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از سامانۀ سيم خان یا سامانههای مرتبط با آن انجام دهند.