فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

ناگفته های خرید سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل

1399/10/17

در این مقاله تلاش شده است تا به مخاطب آگاهی لازم جهت خرید سیم کارت داده شود. معاملات سیم کارت می تواند بسیار راحت و سریع انجام شود اما در برخی مواقع عدم رعایت چند نکته ظریف می تواند مشکل آفرین باشد. انتقال سند یکی از مراحل ضروری خرید سیم کارت است که در این مقاله بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.  

اگر برنامه ای برای خرید سیم کارت دارید، بهتر است زمانی را برای مطالعه این مقاله صرف کنید. شاید تصورش برایتان سخت باشد ولی خطا در معاملات سیم کارت می تواند بسیار دردسر آفرین باشد.

این مقاله شما را با برخی نکات آشنا می کند تا بتوانید یک خرید مطمئن و بدون دردسر داشته باشید. همچنین رعایت این نکات در مرحله خرید می تواند زمینه استفاده راحت و بدون حاشیه از سیم کارت را فراهم نماید.

آشنایی با این نکات می تواند به شما در انتخاب مراکز فروش و عرضه سیم کارت معتبر نیز کمک کند. زمانی که با نکات حقوقی معاملات سیم کارت آشنا باشید، در صورت نیاز خواهید توانست سیم کارت خود را بدون دغدغه و با آگاهی کامل به فروش برسانید.  

انتقال سند مالیک سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت دائمی ایرانسل

 

انتقال سند یک مرحله اجتناب ناپذیر در خرید سیم کارت است

خرید سیم کارت دائمی همراه اول به انتقال سند نیاز دارد و یا خرید سیم کارت دائمی ایرانسل؟ فرقی نمی کند؛ یک اصل بسیار مهم در خرید سیم کارت این است که باید در اولین فرصت نسبت به انتقال سند اقدام نمایید. در واقع خرید و فروش سیم کارت تنها با انتقال سند رسمیت می یابد. به دلیل قیمت مناسب سیم کارت بسیاری از افراد، انتقال سند را در معاملات سیم کارت با جدیت کافی پیگیری نمی کنند.

 

مقاله پیشنهادی: 5 نکته ضروری قبل از خرید سیم کارت

 

برای درک اهمیت انتقال سند به این نکته توجه کنید که مالک سیم کارت از نظر قانونی همان کسی است که سند به نام اوست. حتی اگر سال ها از سیم کارت استفاده نموده باشید ولی سند به اسم شما نباشد، مالک رسمی سیم کارت نیستید.

با خرید سیم کارت بدون انتقال سند، تمامی اختیارات قانونی مالک سیم کارت به شما منتقل نمی شود و اهمیت دارد که نسبت به انتقال سند اقدام نمایید. برای مثال تنها مالک سیم کارت می تواند از تماس های برقرار شده پرینت تهیه نماید.

 سیم کارت را قطع نموده یا مالکیت را به نام فرد دیگری منتقل کند. شاید بد نیست بدانید که تعداد کسانی که خرید سیم کارت را بدون انتقال سند انجام می دهند و به صورت ناگهانی سیم کارت آن ها می سوزد و به فرد دیگری منتقل می شود، کم نیست. اگر می خواهید این مشکلات برای شما به وجود نیاید و لازم نباشد تا برای اثبات مالکیت به دادگاه رفت و آمد کنید، بهتر است مرحله انتقال سند را به درستی و به موقع انجام دهید.

نکته مهم دیگر در ارتباط با انتقال سند، این است که تمامی مسئولیت اقداماتی که با سیم کارت ایجاد می شود با کسی است که سند به نام اوست. بنابراین اگر سیم کارت خود را به فرد دیگری فروخته اید ولی هنوز نسبت به انتقال سند اقدام نکرده اید، بهتر است سریعتر اقدام کنید. تصور کنید فردی که سیم کارت را از شما خرید نموده است مرتکب جرمی با سیم کارت شود، در این صورت لازم است تا شما به عنوان مالک سیم کارت پاسخگو باشید.

 

"اگر در رابطه با سیم کارت به مشکل حقوقی برخورده اید، میتوانید از وکیل آنلاین، مشاوره رایگان بگیرید"

خرید سیم کارت به همراه سند قانونی آن

 

تنظیم قرارداد مکتوب یک گام مهم در خرید سیم کارت

فرقی ندارد که قصد خرید سیم کارت کارکرده را دارید یا می خواهید که سیم کارت صفر تهیه کنید. موضوع مهم این است که معاملات را به صورت مکتوب و طی قرارداد انجام دهید.

حتی اگر قرار باشد پس از مدت کوتاهی نسبت به انتقال سند اقدام نمایید، همچنان تنظیم قرارداد مکتوب توصیه می شود. وجود قرارداد مکتوب می تواند از بسیاری از مشکلات بعدی بکاهد.

قرارداد نشان می دهد که سیم کارت از چه تاریخی ، با چه قیمت و شرایطی در اختیار شما قرار گرفته است. به ویژه اگر سیم کارت را به صورت اقساطی یا هر شرایط دیگری خریداری می کنید، اهمیت عقد قرارداد دو چندان می شود. اهمیت زیادی دارد که مدارک هویتی هر دو طرف معامله نیز ضمیمه قرارداد شود. در صورت بروز مشکل در معامله، ضمیمه بودن مدارک هویتی می تواند کمک بزرگی باشد.

به عنوان مثال اگر سیم کارت همراه اول را به صورت اقساط خریده اید، پس از پرداخت اقساط خود باید نسبت به انتقال مالکیت اقدام کنید و خط را به اسم خود بزنید.

اگر در تنظیم قرارداد خرید سیم کارت، معامله را با فردی غیر از صاحب سند سیم کارت انجام می دهید، از او وکالت رسمی بخواهید. معاملات سیم کارت نیز مشابه هر معامله دیگری باید در چارچوب قانون انجام شود.

بنابراین صرفا با ادعا، توضیح شفاهی و ... فردی را به عنوان نماینده مالک سند قبول ننمایید. این معامله می تواند به راحتی فسخ شود یا دردسر آفرین باشد.  اگر کسی نیز از شما بخواهد که به عنوان نماینده او سیم کارتی را به فروش برسانید، بهتر است نسبت به تنظیم وکالت نامه رسمی اقدام نمایید تا در صورت بروز مشکل، اتهاماتی همچون کلاهبرداری و ... متوجه شما نشود.

هرگز خرید سیم کارت را به صورت قراردادی، خرید وکالتی یا صلح نامه ای انجام ندهید و حتما نسبت به انتقال سند اقدام نمایید. مرحله نهایی در این نوع معاملات، صرفا انتقال رسمی و قانونی سند است.

علت مسدودی سیم کارت قبل از خرید سیم کارت

 

شناخت دلیل قطعی سیم کارت قبل از خرید سیم کارت

اگر قصد خرید سیم کارت کارکرده را دارید، بهتر است با چند نکته حقوقی دیگر نیز آشنا شوید. برای انتقال سند لازم است تا بدهی سیم کارت را صفر کنید در واقع می توان این چنین بیان نمود که انتقال سند برای سیم کارت های مشکل دار ممکن نیست.

اغلب مشکلات از آنجایی ایجاد می شود که معاملات بدون انتقال سند انجام می شوند. در صورتی که قبل از انتقال سند، هزینه سیم کارت را می پردازید بهتر است برای سیم کارت مورد نظر قبض به روز تهیه کنید.

در این میان توجه به این نکته نیز اهمیت دارد که تنها دلیل قطعی سیم کارت بدهی نیست. سیم کارت منتخب شما ممکن است به دلیل داشتن شاکی، بدهی های دیگر صاحب سیم کارت و ... قطع شده باشد. بهتر است استعلام های لازم را انجام دهید تا از دردسرهای بعدی پیشگیری کنید.

به این نکته نیز توجه کنید که حتی اگر تمام هزینه ها از جمله قیمت سیم کارت و بدهی سیم کارت را پرداخت نموده باشید، امکان انتقال سند برای سیم کارت های دارای شاکی خصوصی وجود ندارد. در این صورت باید برای پس گرفتن هزینه ای که از بابت سیم کارت پرداخت نموده اید، شکایت کنید و زمان زیادی را منتظر بمانید.

در صورتی که خرید سیم کارت را از مراکز معتبر انجام دهید، این مشکل برای شما به وجود نمی آید. مراکز معتبر تمامی موارد را بررسی و سیم کارت های بدون منع قانونی برای فروش را به شما عرضه می کنند.

خرید سیم کارت سلب امتیاز شده اپراتورها

 

خرید سیم کارت سلب امتیاز شده مشکل قانونی ندارد

در معاملات خرید سیم کارت، ممکن است سیم کارتی به شما پیشنهاد شود که سلب امتیاز شده است. طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، در صورتی که از یک سیم کارت برای مدت 6 ماه هیچ استفاده ای نشده باشد، اپراتور مجاز به سلب امتیاز است.

شما به عنوان خریدار می توانید این سیم کارت ها را به راحتی و بدون دردسر خریداری نمایید. هر چند در واگذاری مجدد سیم کارت سلب امتیاز شده، اولویت با صاحب قبلی است اما این به معنای امکان باز پس گرفتن سیم کارت بعد از واگذاری آن نیست.

تنها در صورتی که سیم کارت پس از سلب امتیاز به فرد دیگری واگذار نشده باشد، مالک قبلی می تواند نسبت به استفاده مجدد از آن اقدام نماید. در صورتی خرید سیم کارت سلب امتیاز شده، نسبت به انتقال سند اقدام کنید و بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

توجه کنید که تنها انتقال سند به معنای واگذاری امتیاز به شماست. این نکته را نیز در نظر داشته باشید در صورت خرید سیم کارت و عدم استفاده از آن برای 6 ماه، ممکن است اپراتور نسبت به سلب امتیاز و واگذاری آن اقدام نماید. یک بار سلب امتیاز شدن باعث نمی شود که دیگر سیم کارت سلب امتیاز نشود.

خرید سیم کارتی که به نام فروشنده است

 

خرید سیم کارت بدون اطلاع خریدار

ممکن است بارها با این مسئله مواجه شده اید که فردی ادعا می کند که تعداد زیادی سیم کارت بدون اطلاع او و به اسم او خریداری شده است. ممکن است این موضوع موجب نگرانی شما شده باشد چون مسئولیت تمامی این سیم کارت ها بر عهده کسی است که مالک سند است. اما آیا خرید سیم کارت بدون اطلاع فرد ممکن است؟

توجه به این نکته لازم است که به راحتی و با یک استعلام می­توانید تعداد سیم کارت هایی که مالکیت آنها متعلق به شماست، مطلع شوید. اما لازم نیست نگران این موضوع باشید چون در عمل امکان معامله سیم کارت بدون حضور شما و بدون مدارک هویتی شما وجود ندارد.

بسیاری از این مشکلات که در خصوص آن شنیده اید، ناشی از عدم انتقال صحیح سند به هنگام فروش است. در واقع فردی که سیم کارتی را خریداری و بدون طی کردن روند قانونی، آن را به فروش می رساند، با این مشکل مواجه می شود. به همین دلیل تاکید می شود که حتما مراحل خرید و فروش را تا مرحله انتقال سند دنبال کنید.

در صورتی که با مدارک هویتی شما کلاهبرداری انجام شده باشد و بدون اطلاع شما خرید سیم کارت به اسم شما انجام شده باشد، می توانید با مراجعه قانونی مشکل را رفع نمایید. در کل توصیه می شود مدارک هویتی خود را در اختیار افراد و مراکز غیر معتبر قرار ندهید.

خرید آنلاین سیم کارت از سامانه خرید و فروش سیم کارت

 

خرید سیم کارت به صورت آنلاین از سامانه سیم خان

سامانه سیم خان برای رفاه مشتریان، امکان خرید فوری سیم کارت را به صورت آنلاین فراهم نموده است. شما می توانید با مراجعه به این سامانه، سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب و با پرداخت وجه، کد فعالسازی را دریافت نمایید.

کد فعالسازی به شماره ای که در ابتدا به هنگام ثبت نام درج نموده اید، ارسال می شود. با دریافت کد فعالسازی می توانید سیم کارت خریداری شده خود را فعال نمایید. پس از دریافت کد فعالسازی مجاز به انصراف از خرید نیستید.

"راهنمای خرید آنلاین سیم کارت"

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر و منتخب سامانه سیم خان و با ارائه مدارک هویتی، سیم کارت خود را تحویل بگیرید. تمامی مراحل، قانونی و با انتقال سند انجام می شود بنابراین می توانید بدون نگرانی نسبت به خرید راحت و مطمئن اقدام نمایید.

 

بایدها-و-نبایدهای-خرید-سیم-کارت-کارکرده

بایدها و نبایدهای خرید سیم کارت کارکرده

قبلی
راهنمای-خرید-سیم-کارت-همراه-اول-0912-رند-با-بودجه-کم

راهنمای خرید سیم کارت همراه اول 0912 رند با بودجه کم

بعدی

ثبت امتیاز :

(3 امتیاز)