فروشگاه اینترنتی خط تهران همراه
فروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

هنگام خرید سیم کارت چگونه بهترین اپراتور را برای خود بیابیم

1399/11/25

هنگام خرید سیم کارت چگونه بهترین اپراتور را برای خود بیابیم

خرید سیم کارت از جمله کارهای ساده‌ای به نظر می‌رسد که ممکن است گاهی اوقات بسیار مهم و دشوار باشد؛ چراکه عوامل متعددی ممکن است در انتخاب اپراتور و نوع سیم کارت مورد نظر شما تاثیرگذار باشد. این انتخاب گاهی می‌تواند شما را از بسیاری جهات به پیش ببرد و اگر هم با دقت انجام نشود، ممکن است شما را در خیلی مسائل عقب بیاندازد. در واقع به‌جز موضوع سیم کارت رند و استفاده تجاری از آن، موضوع دیگری که شاید بیش از آن اهمیت داشته باشد، انتخاب اپراتور سیم کارت مورد نظر است. در واقع این انتخاب که سیم کارت همراه اول خریداری کنید یا ایرانسل یا رایتل و یا... نخستین گام برای خرید سیم کارت محسوب می‌شود و ما در این مقاله سعی داریم با ارائه اطلاعاتی درباره انواع سیم کارت‌ها و انواع اپراتورها، راهنمای جامعی برای انتخاب سریع و دقیق بهترین اپراتور همراه پیش روی شما بگذاریم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

خرید سیم کارت از اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل

  1. هدف شما از خرید سیم کارت چیست؟

اولین موضوعی که هنگام خرید سیم کارت اهمیت دارد، هدف شما از خرید سیم کارت مورد نظر است. تا چند سال پیش سیم کارت‌ها، تنها برای مکالمه از راه دور مورد استفاده قرار می‌گرفتند و حتی کمی پیش از آن، تنها یک اپراتور در کشور فعال بود و به همین جهت، انتخاب چندان دشوار نمی‌نمود. اما امروزه تعدد اپراتورها و تنوع خدمات آن‌ها باعث می‌شود که کاربردهای بسیار بیشتری برای سیم کارت‌ها وجود داشته باشد و به همین جهت، هدف شما از خرید سیم کارت، نخستین عامل تعیین کننده خرید سیم کارت است.

به عنوان مثال برای کاربردهای تجاری هنوز هم سیم کارت‌ها با سیم کارت همراه اول 0912 در راس تقاضای بازار قرار دارند. یا به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای سازمان خود سیم کارتی درون سازمانی خریداری کنید، آن‌وقت ممکن است موضوع، کمی ‌برای شما متفاوت باشد. همچنین اگر قصد دارید فقط از اینترنت نسل سوم و چهارم سیم کارت خود بهره‌مند شوید و نیازی به مکالمه با سیم کارت ندارید، در آن صورت شما باید برای خرید سیم کارت دیتا اقدام کنید. بنابراین، تعیین هدف، نخستین اولویت برای تعیین اپراتور شما است. البته اگر برای نیاز شخصی و عمومی نیاز به سیم کارت داشته باشید، در آن صورت می‌توانید بی‌تفاوت به موضوعات مطرح شده،  به سراغ گام بعدی بروید.

اهمیت کیفیت آنتن و میزان پوشش دهی در خرید سیم کارت

  1. اهمیت کیفیت آنتن و میزان پوشش دهی در منطقه شما

دومین عاملی که برای تعیین اپراتور هنگام خرید سیم کارت اهمیت دارد، مشخص شدن کیفیت آنتن دهی و نوع پوششی است که اپراتورهای مختلف در مناطق متفاوت دارند. برای پایتخت نشینان شاید این موضوع اهمیت کمتری داشته باشد، اما در بسیاری از شهرستان‌ها (با وجود پوشش سراسری اغلب اپراتورهای کشور) همچنان برخی از محله‌ها ممکن است از کیفیت آنتن خوبی برخوردار نباشند و یا سرعت اینترنت همراه در آن منطقه در حد مطلوب نباشد.

روش‌های بررسی میزان آنتن دهی و کیفیت سرعت اینترنت در هنگام خرید سیم کارت

برای بررسی میزان آنتن دهی و کیفیت سرعت اینترنت هر اپراتور در محل زندگی و کار شما، راه‌های متعددی وجود دارد:

  • استعلام از سایت اپراتورها

شما با مراجعه به سایت هر یک از اپراتورهای فعال در کشور، می‌توانید با وارد کردن نام استان و شهر خود، از روی نقشه، محل دقیق مورد نظر خود را از نظر پوشش دهی بررسی کنید. البته این روش تنها برای وضعیت پوشش دهی کاربرد خواهد داشت و کیفیت و سرعت خدمات را معین نمی‌کند.

  • استفاده از تجربه دیگران

یکی از راه‌های مطمئن برای تشخیص کیفیت خدمات یک اپراتور در محدوده شما، استفاده از تجربه افرادی است که در آن منطقه حضور دارد. شما می‌توانید از اطرافیان خود یا کسانی که در آن منطقه حضور دارند، درباره سرعت و کیفیت ارتباطات اپراتور مدنظر خود پرسش به عمل آورید.

  • استفاده از انواع نرم افزارهای تست سرعت

گاهی ممکن است پرس و جوی ساده، نتیجه دلخواه را به دست نیاورد؛ چراکه ممکن است استانداردهای هر فردی برای پاسخ به پرسش شما متفاوت باشد. به عنوان مثال کسی که کیفیت مکالمه برایش اهمیت دارد، بدون در نظر گرفتن سرعت کم اینترنت در آن محدوده درباره اپراتور خود تعریف کند. بنابراین راهکار دقیق‌تر، استفاده از نرم‌افزارهای تست سرعت است که حجم آن‌ها بسیار پایین بوده و به راحتی بر روی تلفن‌های همراه نصب می‌شوند. با این نوع نرم افزارها شما به سادگی می‌توانید به سرعت دقیق اینترنت در منطقه پی ببرید.

  • مراجعه به نمایندگی‌های رسمی

از جمله راهکارهای دیگری که برای استعلام کیفیت خدمات یک اپراتور در منطقه‌ای خاص وجود دارد، مراجعه به نمایندگی رسمی و استعلام از کارشناسان آن منطقه است. چرا که آن‌ها با تکیه بر اطلاعات موجود در پرتال رسمی و تجربه کاربری، می‌توانند به طور دقیقی شما را درباره کیفیت و سرعت خدمات در محدوده مورد نظرتان راهنمایی کنند.

مقایسه تعرفه خدمات اپراتورهای مختلف در هنگام خرید سیم کارت

  1. مقایسه تعرفه خدمات اپراتورهای مختلف

با در نظر گرفتن دو موضوع اول یعنی تعیین هدف و کاربرد سیم کارت و همچنین پوشش دهی و کیفیت خدمات در منطقه مورد نظر، گزینه دیگری که برای انتخاب اپراتور هنگام خرید سیم کارت باید در نظر داشته باشید، موضوع تعرفه خدمات است که می‌تواند در بلند مدت، صرفه اقتصادی بهتری برای شما داشته باشد. با نگاهی ساده به جدول تعرفه خدمات اپراتورهای مختلف، درخواهیم یافت که میانگین حدودی تمامی تعرفه‌ها طبق دستورالعمل وزارت ارتباطات کشور، در یک محدوده خاص است؛ با این حال در جزئیات خدمات مختلف، تفاوت‌هایی نیز دیده می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

اولین موضوعی که شاید تا به‌حال نمی‌دانستید، این است که در تمامی اپراتورها، تعرفه همه خدمات اعم از مکالمه، پیامک و اینترنت، در سیم کارت‌های دائمی کمتر از سیم کارت‌های اعتباری است. بدون در نظر گرفتن این مطلب، به مقایسه تعرفه خدمات مختلف اپراتورها می‌پردازیم:

  • مکالمه

از لحاظ مکالمه، ارزان‌ترین تعرفه در اختیار رایتل است و پس از آن، همراه اول در مقام دوم و ایرانسل در مقام سوم قرار دارد. در واقع رایتل در مکالمات درون شبکه 237 ریال (به ازای هر دقیقه) از همراه اول و 337 ریال از ایرانسل ارزان‌تر است. در مکالمات خارج از شبکه (بین اپراتورها) نیز وضعیتی مشابه حاکم است و اختلافی تقریباً 100 ریالی به ازای هر دقیقه مکالمه دیده می‌شود. بنابراین به نظر می‌آید که اگر شما مکالمات روزانه زیادی دارید، در صورت آنتن‌دهی قوی در منطقه مورد نظر، اپراتور رایتل برای خرید سیم کارت گزینه مناسبی برای شما باشد.

  • پیام کوتاه

درباره تعرفه پیامک، اختلاف بسیار نزدیکی در میان اپراتورها موجود است. به طوری که اختلاف ایرانسل و رایتل در حد 1 ریال به ازای هر پیامک فارسی است (رایتل ارزان‌تر است) و نسبت به اپراتور همراه اول نیز اختلاف این دو اپراتور در حدود 10 ریال به ازای هر پیامک فارسی است. البته اگر شما پیامک انگلیسی به تعداد بالا ارسال می‌کنید، شاید این موضوع برای شما کمی با اهمیت‌تر باشد؛ چراکه اختلاف تعرفه پیامک انگلیسی رایتل با ایرانسل 24 ریال و با همراه اول 34 ریال به ازای هر پیامک است.

  • اینترنت

درباره تعرفه تبادل اینترنت در اپراتورهای مختلف، باید گفت که همراه اول و ایرانسل، اعدادی کاملاً مشابه یکدیگر را در نظر گرفته‌اند که در سیم کارت‌های دائمی خود به ازای هر کیلوبایت تبادل 0.4 ریال و در سیم کارت‌های اعتباری به ازای هر کیلوبایت تبادل، 0.6 ریال است. اما رایتل در سیم کارت‌های دائمی خود به ازای هر کیلوبایت تبادل تنها 0.15 ریال برای مشترکین خود در نظر گرفته که در مقایسه با دو اپراتور دیگر، عددی کمتر است. هرچند رایتل نیز در تعرفه اینترنت سیم کارت‌های اعتباری با دیگر هم‌نوعان خود برابری می‌کند. البته این نکته را باید در نظر بگیرید که تعرفه اینترنت سایت‌های منتخب داخلی، به صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

موضوع اصلی در رابطه با اینترنت اپراتورهای مختلف، تنوع بسته‌های پیشنهادی آنان است که در این زمینه با نگاهی به جدول‌های بسته اینترنتی اپراتورها، می‌توان ایرانسل را متنوع‌ترین اپراتور و شاتل موبایل و رایتل را ارزان‌ترین اپراتور معرفی نمود. شاتل موبایل جدیدترین اپراتور همراه در کشور است که به ویژه در تهران خدمات و امکانات مناسبی را ارائه می‌کند و به سرعت در حال نزدیک شدن به بازار رقابتی سه اپراتور برتر کشور است.

نتیجه‌گیری برای خرید سیم کارت از اپراتور منتخب

جمع بندی و نتیجه گیری 

در حال حاضر، 4 اپراتور اصلی تلفن همراه در کشور در حال فعالیت هستند که فعلاً بازار رقابت در میان 3 اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل، داغ‌تر است. برای خرید سیم کارت پیش از هر چیز باید هدف خود از این کار را بدانید و نوع سیم کارت خود را متناسب با کاربرد خود انتخاب کنید. پس از آن باید درباره کیفیت و سرعت خدمات و همچنین پوشش دهی آنتن اپراتور مورد نظر خود از طریق روش‌های نام‌برده در این مقاله، به مقایسه بپردازید و در صورتی که تمامی اپراتورها در منطقه شما کیفیتی مشابه را ارائه می‌کنند، با توجه به تعرفه‌های هر اپراتور، به صرفه‌ترین سیم کارت را برای خود خریداری کنید.

در این مقاله سعی کردیم با ارائه نتایج به دست آمده از مقایسه 3 اپراتور اصلی که دغدغه اغلب افراد هنگام خرید سیم کارت است، تفاوت تعرفه انواع خدمات آنان را با شما در میان بگذاریم تا انتخابی سریع، ساده و هوشمندانه داشته باشید. به‌جز موارد نام‌برده، خدمات دیگری نیز وجود دارند که تفاوت اپراتورهای مختلف در تنوع آن‌ها و همچنین جشنواره‌ها، قرعه‌کشی‌ها و مواردی از این دست نیز ممکن است در پایان در تصمیم گیری شما هنگام خرید سیم کارت تاثیرگذار باشد.

در پایان به خاطر داشته باشید که وب‌سایت «سیم خان»، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خرید و فروش سیم کارت در کشور است که به شما کمک می‌کند به سادگی هر چه تمام‌تر، سیم کارت مورد نظر خود را در هر نوع و برای هر کاربرد، به صورت آنلاین خریداری نمایید.

 


قیمت خرید آنلاین سیم کارت ایرانسل

قیمت خرید آنلاین سیم کارت ایرانسل

نکات طلایی قبل از خرید سیم کارت ایرانسل با شماره دلخواه

نکات طلایی قبل از خرید سیم کارت ایرانسل با شماره دلخواه

خرید آنلاین سیم کارت
قیمت گذاری سیم کارت

(17 امتیاز ) 5 / 4

ثبت امتیاز

امتیاز

مراحل خرید آنلاین سیم کارت


ثبت نام

ثبت نام

برای خرید آنلاین سیم کارت ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید و سپس با رمز عبوری که از طریق پیامک به شما ارسال می‌شود، به حساب کاربریتان وارد شوید.

انتخاب سیم کارت

انتخاب سیم کارت

با استفاده از جستجوگر هوشمند، از میان هزاران سیم کارت، شماره دلخواه خود را جستجو کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک یا چند فیلتر به شماره موردنظر خود برسید.

پرداخت و دریافت کد فعال سازی

پرداخت هزینه سیم کارت

پس از پرداخت هزینه سیم کارت به صورت آنلاین، کد فعالسازی سیم کارت برای شما پیامک می‌شود. در نگهداری از این کد دقت کنید.

مراجعه به دفتر پیشخوان

دریافت سیم کارت

برای تحویل سیم کارت خریداری شده به همراه کارت ملی و کد فعالسازی به یکی از نمایندگان سیم خان در سراسر کشور مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام سامانه سیم خان