فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

چگونه پرینت خط همراه اول بگیریم؟

1400/04/05

در این مقاله در خصوص نحوه گرفتن پرینت خط همراه اول اعتباری و دائمی توضیحاتی ارائه شده است. قوانین جاری کشور در این زمینه مطرح و توصیه‌هایی به خواننده شده است. همچنین اطلاعات جامعی در خصوص روند موجود برای دیگر اپراتورها نیز عرضه شده است.

 

یکی از سوالاتی که ممکن است برای صاحبان سیم کارت اعتباری یا دائمی پیش بیاید، چگونگی گرفتن پرینت خط همراه اول است. گرفتن پرینت به معنای درخواست فهرستی از تماس­های ورودی و خروجی، جزئیات تماس شامل تاریخ و ... به صورت چاپ شده است. همچنین ممکن است شما نیازمند دسترسی به متن پیامک­هایی باشید که ارسال نموده­اید یا گیرنده آنها بوده­اید. تمامی این موارد تحت عنوان پرینت خط مطرح است. در این مقاله شما را با روند و قوانین مربوط به پرینت خط همراه اول آشنا می­نماییم.

 

چرا ممکن است به پرینت خط همراه اول نیاز داشته باشیم؟

شما به عنوان یک مشترک ممکن است به دلایل متعددی نیاز به پرینت خط همراه اول داشته باشید. اثبات جرم از اصلی­ترین دلایلی است که باعث می­شود مشترکین همراه اول درخواست پرینت داشته باشند. برای مثال ممکن است شما برای اثبات مزاحمت تلفنی فردی نیاز به متن پیامک­های دریافتی از او داشته باشید.

 

یا ممکن است لازم باشد اثبات کنید که پیامک تهدیدی برای شما از طرف شماره‌ای ارسال شده است. در صورتی که متن پیامک­ها یا فهرست تماس مورد نظر از طریق گوشی تلفن همراه شما قابل دسترس نباشد، می­توانید از طریق پرینت خط اقدام نمایید.

 

قبل از این که ادامه مقاله را مطالعه کنید لازم است بدانید که در تمامی موارد حقوقی، متن پیامک مدرک مستند برای اثبات جرم محسوب نمی­شود. تشخیص معتبر بودن متن پیامک به عنوان مدرک رسمی، به عهده قاضی پرونده است. قبل از هر اقدامی می­توانید با یک وکیل در این خصوص مشورت نمایید.

 

تفاوت روش گرفتن پرینت سیم کارت اعتباری همراه اول با سیم کارت دائمی همراه اول

 

تفاوت پرینت خط همراه اول اعتباری و دائمی

پرینت خط همراه اول دائمی و اعتباری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد. تمامی روند قانونی برای گرفتن پرینت از هر دو نوع خط کاملا یکسان است. بنابراین روش­هایی که در ادامه برای تنظیم درخواست متن پیامک و ریز مکالمات همراه اول گفته می­شود برای هر دو نوع خط صادق است. برخی از مشترکین تصور می­کنند که گرفتن پرینت از سیم کارت اعتباری همراه اول ساده­تر از خطوط دائمی است. این موضوع صحت ندارد و در عمل تفاوتی برای گرفتن پرینت از انواع خطوط وجود نداشته و برای هر دو نوع خط اعتباری و دائمی، نیازمند طی روند مراحل قانونی است.

 

پرینت خط همراه اول (به صورت محدود) با مراجعه به دفتر امور مشترکین

آیا ممکن است با مراجعه به دفتر امور مشترکین نسبت به پرینت خط همراه اول اقدام کنید؟

در صورتی که تنها به تماس­ هایی که از خط شما گرفته شده (تماس های خروجی) و فهرستی از پیامک هایی که از شماره شما به دیگر شماره ها ارسال شده نیاز دارید، می­توانید با مراجعه به دفاتر امور مشترکین و با تنظیم درخواست اقدام نمایید و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

 

خرید سیم کارت 0912 قسطی با چشمان بازِ باز

 

شماره های که با آنان تماس گرفته‌اید، تاریخ تماس و مدت زمان مکالمه تحت عنوان ریز مکالمات به شما ارائه می­شود. در خصوص پیامک‌ها نیز شماره ای که به آن پیامک ارسال نموده‌اید و تاریخ ارسال پیامک، قابل ارائه است. اما در صورتی که نیاز به دریافت فهرستی از تماس های ورودی دارید یا به متن پیامک ها نیاز دارید، لازم است از طریق مراجع قضایی اقدام نمایید. 

 

آیا پرینت خط همراه اول (به صورت محدود) توسط دفاتر امور مشترکین تنها به مالک خط ارائه می شود؟

موارد ذکر شده، تنها به مالک خط یا نماینده قانونی او (وکالتنامه ای که به صورت رسمی و در دفترخانه تنظیم شده است) تحویل می­شود. امکان ارائه اطلاعات به هر فرد دیگری از جمله والدین، همسر و ... وجود ندارد. در صورتی که به اطلاعات گفته شده نیاز دارید اما مالک خط نیستید، لازم است از طریق مراجع قانونی اقدام نمایید.

 

بازه‌های زمانی دریافت پرینت خط همراه اول از امور مشترکین

 

پرینت خط همراه اول از دفاتر امور مشترکین برای چه بازه زمانی ممکن است؟

 اطلاعات مورد نظر شما، طبق قوانین همراه اول برای ۳ دوره قابل ارائه است و شامل هزینه نیز می­باشد. در صورتی که اطلاعات را برای مدت زمان بیشتری لازم دارید، لازم است تا به مراجع قضایی مراجعه کنید. قاضی در صورت موافقت و تایید ضرورت دسترسی به اطلاعات برای مدت زمان بیشتر، دستورات لازم را صادر می­کند.

 

خط را واگذار نموده باشید:

پرینت خط همراه اول تنها به درخواست مالک ممکن است، بنابراین در صورتی که خط را واگذار نموده باشید، گرفتن پرینت خط ممکن نیست. در صورتی که نیاز به پرینت خط همراه اول برای تاریخی را دارید که خود مالک سیم کارت بوده‌اید، ضروری است تا با حضور مالک جدید درخواست خود را به دفتر امور مشترکین ارائه نموده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

 

خط را به تازگی خریداری نموده باشید:

شما به عنوان مالک جدید سیم کارت، تنها می­توانید پرینت خط همراه اول را از تاریخ تنظیم سند به بعد دریافت کنید. تاریخ اسناد دیگر مورد تایید همراه اول نمی­باشد. برای مثال اگر مدتی است خط در اختیار شماست اما سند آن به اسم شما نیست، به راحتی نمی توانید درخواست پرینت خط داشته باشید. بنابراین توصیه می­کنیم در اولین فرصت نسبت به انتقال مالکیت خطی که استفاده می­کنید یا خریداری نموده‌اید، اقدام نمایید.

 

انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل

 

گرفتن پرینت خط دیگر اپراتورها

تمامی اپراتورها این امکان را برای مشترکین خود فراهم نموده‌اند تا با مراجعه به دفتر امور مشترکین و ارائه درخواست، فهرستی از تماس­های خروجی (تماس‌هایی که خود با دیگران گرفته‌اند) و تعداد پیامک­هایی که به شماره‌های متعدد ارسال نموده‌اند را برای بازه زمانی مشخصی، دریافت نمایید.

 

قوانین در تمامی اپراتورها مشابه است و امکان ارائه اطلاعات بیشتر بدون حکم قضایی وجود ندارد. همچنین این اطلاعات تنها به مالکین خط یا نمایندگان قانونی آنها ارائه می­شود.

 

پرینت خط همراه اول با حکم قضایی

در صورتی که نیازمند دسترسی به فهرستی از تماس­های ورودی به سیم کارت دائمی همراه اول یا اعتباری خود هستید یا به متن پیامک­های ارسال یا ورودی نیاز دارید، لازم است تا با مراجعه به مراجع قضایی نسبت به دریافت حکم اقدام نمایید.

 

مالک خط می­تواند با تکمیل پرونده و ذکر دلایل اهمیت و ضرورت دسترسی به اطلاعات ذکر شده، درخواست پرینت خط همراه اول را داشته باشد. در صورت موافقت قاضی پرونده، اقدامات لازم انجام می­شود اما در صورتی که قاضی با درخواست شما موافقت ننماید، هیچ راه دیگری برای دریافت اطلاعات گفته شده وجود نخواهد داشت. بنابراین دقت کنید که درخواست خود را به خوبی بیان کنید.

 

شرایط دریافت پرینت خط همراه اول با نامه مراجع قضایی

 

مرجع قضایی معمولا با چه دلایلی را برای پرینت خط همراه اول موافقت می­کند؟

 به این نکته توجه کنید که حساسیت زیادی در خصوص حریم خصوصی افراد در قانون وجود دارد و معمولا قاضی به راحتی به درخواست‌های این چنینی موافقت نمی­نماید. بنابراین اگر به موضوعی شک دارید و تنها برای اطمینان علاقه دارید که پرینت خط بگیرید، به احتمال زیاد با درخواست شما مخالفت خواهد شد.

 

آیا درخواست پرینت خط همراه اول تنها با درخواست مالک ممکن است؟

در شرایط عادی بله. درخواست پرینت خط همراه اول تنها به درخواست مالک یا نماینده قانونی او ممکن است. اما تبصره­های قانونی زیادی نیز وجود دارد. برای مثال در صورتی که مالک خط فوت کرده باشد یا محکومیت داشته باشد، قاضی ممکن است با درخواست غیر نیز موافقت نماید.

 

در کل گرفتن پرینت خط مشروط به موافقت قاضی است و هر فردی غیر از مالک می تواند درخواست خود را تسلیم قاضی نمایید اما عمدتا قاضی یا درخواست مالک خط موافقت می­نماید یا در صورتی که تشخیص دهد پرینت خط برای تکمیل پرونده‌ای ضرورت دارد، ممکن است با این موضوع موافقت نماید.

 

همراه اول بهتره یا ایرانسل {راهنمای خرید سیم کارت}

 

بازه زمانی ممکن برای گرفتن پرینت خط همراه اول با حکم قاضی

با حکم قاضی شما می­توانید تمامی تماس­های ورودی  و متن پیامک­ها را  از اولین روز فعال شدن سیم کارت در اختیار داشته باشید اما دقت کنید بر حسب نیاز و موضوع پرونده قضایی، مدت زمان از طرف قاضی تعیین می­شود و شما نمی­توانید تصمیمی در خصوص مدت زمان داشته باشید. آنچه که رایج است پرینت متن پیامک ها برای مدت ۳ ماه و ریز مکالمات برای مدت ۶ ماه است.

 

حکم قضایی برای گرفتن پرینت خط دیگر اپراتورها

در واقع می­توان گفت روند قانونی برای گرفتن مجوز پرینت از خط برای تمامی اپراتورها یکسان است و هیچ اپراتوری مجاز نیست قوانینی دیگری تنظیم نماید. این قوانین و ممنوعیت ارائه جزییات از مکالمات و پیامک‌ها، طبق قانون جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده است و هرگونه تغییری در آن نیازمند مصوبات لازم از مجلس شورای اسلامی است.

 

توصیه‌هایی در زمینه گرفتن پرینت خط همراه اول

در وهله اول دقت کنید که گرفتن پرینت سیم کارت همراه اول یا هر اپراتور دیگری به راحتی انجام نمی­شود و پیچیدگی های حقوقی دارد. بنابراین تلاش کنید که از اطلاعات موجود در گوشی خود استفاده کنید و در صورت ضرورت برای گرفتن حکم قضایی اقدام نمایید. همانطور که گفته شد برای گرفتن موافقت قاضی نیز نیاز به دلایل کافی و محکمه پسند دارید.

 

همچنین لازم است به این نکته نیز توجه کنید که ورود به حریم خصوصی افراد جرم است و افراد نمی­توانند به واسطه این که استراق سمع نموده­اند یا حین ارسال پیامک فردی محتوای آن را دیده اید، از قاضی درخواست پرینت خط برای اثبات ادعای خود را داشته باشند. استراق سمع بدون حکم قضایی ممنوع است.

 

البته موارد خاصی نیز وجود دارد که با مشاوره وکیل خود می­توانید از آنان مطلع شوید برای مثال فرد می­تواند علیه همسر خود اعلام جرم نماید و از آنجایی که پیامک یا مکالمه دلیل جرم باشد از قاضی بخواهد موارد را استعلام نماید.

 

راهنمای-جامع-خرید-اینترنتی-سیم-کارت-همراه-اول-رایگان

راهنمای جامع خرید اینترنتی سیم کارت همراه اول رایگان

قبلی
آموزش-نحوه-دایورت-خط-همراه-اول-و-تلفن-ثابت-سایر-اپراتورها

آموزش نحوه دایورت خط همراه اول و تلفن ثابت + سایر اپراتورها

بعدی

ثبت امتیاز :

(524 امتیاز)