فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

آموزش نحوه دایورت خط همراه اول و تلفن ثابت + سایر اپراتورها

1400/04/16

دایورت کردن یکی از خدماتی است که در بسیاری از اپراتورها وجود دارد، به علاوه، برای تلفن ثابت نیز می‌توان از خدمات دایورت استفاده کرد. دایورت خط هرچند که یک گزینه‌ی بسیار مفید و کاربردی برای ما خواهد بود، اما بعضی اوقات ممکن است وجودش بسیار ضروری باشد.

 

مثلا فرض کنید که قرار است که تماسی بسیار مهم دریافت کنید که زندگی کاری شما به آن بستگی دارد. از طرفی خودتان نیز در اکثر اوقات یا در دسترس نیستید، یا اینکه ممکن است اشغال باشید و یا اصلا صدای تلفن‌تان را نشنوید. در این مواقع، دایورت کردن خط می‌تواند بسیار حیاتی و ضروری باشد.

 

در این مقاله از سیم خان، قصد داریم که از صفر تا صد دایورت کردن را به شما آموزش دهیم. از دایورت موبایل به تلفن ثابت برایتان خواهیم گفت. از روش دایورت خط همراه اول، بر روی سایر اپراتورها و تلفن ثابت، صحبت خواهیم کرد، به علاوه تمامی این توضیحات را برای خطوط ایرانسل و البته تلفن ثابت نیز به شما آموزش خواهیم داد. در نهایت نیز روش غیرفعال کردن دایورت را نیز به شما یادآوری خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

آشنایی با دایورت در ۱ دقیقه

برای اینکه با انواع روش دایورت خط آشنا شویم، ابتدا لازم است که بدانیم دایورت چیست؟ دایورت (Divert) ، در حقیقت، به نوعی انتقال تماس‌ها به یک خط دیگر است. حال منظور از خطوط دیگر، می‌تواند سایر سیم کارت‌ها و اپراتورها باشد؛ از جمله سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل. حتی دایورت تلفن ثابت نیز امکان‌پذیر است.

 

به علاوه، بد نیست بدانید که نه تنها به کمک دایورت می‌توان تماس‌ها را به خط دیگری انتقال داد، بلکه دایورت پیامک نیز بر روی اپراتورهای مختلف، ممکن خواهد بود. طبق همان مثال که در مقدمه برایتان مطرح کردیم، دایورت تلفن می‌تواند راه‌حل خوبی برای مواقعی باشد که شما قادر به پاسخ دادن به تلفن خود نیستید. در ادامه‌ی مقاله، برای شما از شیوه‌ها و نحوه انتقال تماس به خط دیگر یا همان دایورت، صحبت خواهیم کرد.

 

آموزش انواع روش‌های دایورت کردن خط در سریع ترین زمان

برای دایورت خط، به صورت کلی می‌توان از دو روش عمل کرد:

  • اول؛ با استفاده از تنظیمات انتقال تماس بر روی تلفن همراه
  • دوم؛ با استفاده کد دایورت اپراتورها

 

اینفوگرافیک آموزش روش‌های دایورت کردن

 

البته نحوه دایورت کردن تلفن ثابت نیز خودش بحثی جداگانه دارد که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

گفتنی است که کد مربوط به دایورت، بر روی تمامی اپراتورها، یکسان است.

البته توجه کنید که تعرفه‌ی دایورت کردن خط، درست به اندازه‌ی تعرفه‌ی تماس‌های معمولی است. به علاوه، اگر سیم کارت اعتباری دارید، سعی کنید که به هنگام انتقال تماس به خطوط دیگر حتما شارژ داشته باشید. در مواقع ضروری حتی می‌توانید از شارژ اضطراری همراه اول یا ایرانسل نیز استفاده نمایید.

 

راهنمای دایورت تماس با استفاده از تنظیمات تلفن همراه

همانطور که گفتیم، نحوه انتقال تماس به خط دیگر، از دو راه ممکن است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دایورت تماس ها، استفاده از تنظیمات خود تلفن همراه است. بهتر است بدانید که این تنظیمات، در گوشی‌های اندرویدی و آیفون، اندکی متفاوت است.

  • دایورت تلفن‌های اندوریدی

برای این کار، ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید. سپس به قسمت «My Device» بروید و منوی «Call Additional settings» را انتخاب کنید. بعد از آن گزینه‌ی «Call forwarding» و سپس گزینه‌ی «Voice call» را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، منویی جدید برای شما باز می‌شود که می‌توانید بسته به نظر خود، عمل دایورت خط را در مواقع مختلف، انتخاب نمایید. بعد از آن یک صفحه‌ی کوچک باز می‌شود که می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن و انتخاب «Turn On»، در نهایت، تماس‌های خود را به خطوط دیگر، انتقال دهید.

 

 

  • دایورت تلفن‌های آیفون

برای دایورت کردن خط در تلفن‌های آیفون، شما می‌بایست ابتدا به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید. سپس منوی «Phone» را انتخاب کرده و در ادامه منوی «Phone Call Forwarding» را انتخاب کرده و بعد، گزینه‌ی « Call Forwarding » را فعال کنید. در ادامه می‌توانید با انتخاب گزینه «Forward To» شماره‌ای که میخواهید بر روی آن دایورت کنید را وارد نمایید. لازم به ذکر است که در گوشی‌های آیفون، امکان انتخاب دایورت در مواقع مختلف وجود ندارد. به طور مثال، در گوشی آیفون فرقی نمی‌کند که شما خودتان تلفن را پاسخ ندهید، یا اینکه آنتن نداشته باشید، در صورت انتخاب دایورت کردن، تماس در هر حالتی منتقل خواهد شد.

 

اسکرین شات آموزش دایورت کردن در iOS

 

آموزش نحوه لغو دایورت با استفاده از تلفن همراه

برداشتن دایورت با استفاده از تنظیمات تلفن همراه، درست به اندازه دایورت کردن خط به همین شیوه، آسان است. برای لغو دایورت در گوشی‌های اندروید و آیفون، تنها کافی است که مجددا به تنظیمات تلفن همراه خود مراجعه نمایید.

  • مسیری را که در قسمت قبل برای هر دو نوع گوشی اندروید و آیفون معرفی کردیم، مجددا در پیش بگیرید.
  • این بار در تنظیمات گزینه‌ی «TURN OFF» را انتخاب کنید.

 

آیا دایورت تماس با استفاده از کدهای دستوری امکان‌پذیر است؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، نحوه انتقال تماس به خط دیگر، به کمک کدهای دستوری، بین تمامی اپراتورها یکسان است. به طور مثال، روش دایورت خط همراه اول با روش دایورت ایرانسل و یا رایتل، فرقی با هم ندارند و همگی به کمک چند کد دستوری مشترک، ممکن خواهند بود.

 

به علاوه، تفاوتی ندارد اگر بخواهید خط خود را روی اپراتورهای دیگر یا تلفن ثابت، دایورت نمایید. به عبارت دیگر، فرقی نمی‌کند اگر بخواهید ایرانسل را روی ایرانسل، یا روی همراه اول و رایتل دایورت نمایید. از طرف دیگر دایورت خط همراه اول بر روی سایر اپراتورها و البته تلفن ثابت نیز به همین شیوه است.

 

همه چیز درباره کد دایورت همراه اول، ایرانسل و رایتل

برای دایورت تمامی تماس‌ها: از کد «# شماره مورد نظر *21*» استفاده نمایید.

  • برای دایورت تماس‌ها، زمانی که مشغول هستید: کد «# شماره مورد نظر *61*» شماره‌گیری نمایید.
  • برای انتقال تماس‌ها، زمانی که نمی‌خواهید به گوشی جواب دهید، یا اصلا صدای آن را نشنیده‌اید، از کد دستوری «# شماره مورد نظر *62*» استفاده نمایید.
  • برای انتقال تماس‌ها، زمانی که گوشی خاموش یا از دسترس خارج است، «# شماره مورد نظر *67*» را شماره‌گیری کنید.

 

کد دایورت همراه اول، ایرانسل و رایتل

 

آموزش سریع لغو دایورت با استفاده از کدهای دستوری

سؤالی که همواره بعد از انتقال تماس به خطوط دیگر مطرح می‌شود، این است که حال، چگونه خط را از دایورت خارج کنیم؟ راهکار این موضوع نیز بسیار ساده و مثل آب خوردن است.

 

شما می‌توانید برای برداشتن دایورت از روی خود، به کمک کدهای دستوری، راهنمای زیر را دنبال کنید. به علاوه، فراموش نکنید که لغو دایورت نیز در تمامی سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل، یکسان است.

 

برای برداشتن دایورت خطوط، کد دستوری زیر را شماره گیری نمایید:

  • در قسمت تماس تلفن همراه خود، کد دستوری «#21#» را شماره‌گیری نمایید.

 

دایورت تلفن همراه بر روی خط ثابت و بالعکس چگونه است؟

جالب است بدانید که امکان دایورت خط بر روی تلفن ثابت نیز وجود دارد. برای اینکه تلفن همراه خود را بر روی تلفن ثابت دایورت نمایید، تنها کافی است که یکی از کدهایی که در بخش پیشین معرفی کردیم، انتخاب کرده، و در قسمت «شماره مورد نظر»، شماره‌ی تلفن ثابت را وارد نمایید.

 

از طرف دیگر، امکان دایورت تلفن ثابت روی موبایل نیز وجود دارد. فرقی ندارد که بخواهید تلفن ثابت خود را روی یکی از اپراتورهای ایرانسل، همراه اول، رایتل و یا یک تلفن ثابت دیگر دایورت نمایید؛ برای تمامی این حالت‌ها، تنها کافی است که یکی از دو کد دستوری زیر را با تلفن ثابت خود، شماره‌گیری نمایید. کد دایورت تلفن ثابت به شح زیر است:

  • *21* [شماره مقصد]#
  • *57* [شماره مقصد]#

 

ضمنا، فراموش نکنید که حتی اگر قصد دایورت کردن تلفن ثابت به همراه، یا یک تلفن ثابت دیگر،  در خارج از کشور را هم دارید، این کار بدون هیچ مانعی ممکن خواهد بود. حتی می‌توانید تلفن ثابت را روی انواع سیم کارت بین‌المللی نیز دایورت نمایید. توجه کنید که بعد از شماره‌گیری کدهای بالا در تلفن خود، باید صدای بوق آزاد را بشنوید؛ اگر صدای بوق اشغال شنیدید، بدین معناست که عملیات موفقیت‌آمیز نبوده است.

 

برای لغو دایورت تلفن ثابت، می‌توانید کد دستوری زیر را شماره‌گیری نمایید:

  • #21#

 

دایورت پیامک

 

آیا دایورت پیامک نیز ممکن است؟

متأسفانه باید بگوییم که دایورت پیامک، به کمک هیچ یک از روش‌های که پیشتر گفتیم، ممکن نخواهد بود. انتقال پیامک در اپراتورها و تلفن‌های مختلف، نه از طریق تنظیمات تلفن همراه ممکن است، نه از طریق کد دستوری دایورت؛ اما توجه داشته باشید که یک استثنا وجود دارد.

 

در گوشی‌های آیفون با سیستم عامل iOS، امکان فوروارد کردن پیامک‌ها وجود دارد. فراموش نکنید که در اینجا، فوروارد با دایورت متفاوت است. به عبارت دیگر، اگر شما از دیگر محصولات شرکت اپل استفاده می‌کنید (آی‌پد، آی‌مک، مک‌بوک و...) می‌توانید کاری کنید که پیامک‌هایتان، مستقیما بر روی این دستگاه‌ها نمایش داده شوند.

 

برای دایورت پیامک در آیفون، راهنمای زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و به قسمت «Messages» بروید. سپس «Text Message Forwarding» را انتخاب نمایید و گزینه‌ی انتقال پیامک به دستگاه‌های جفت‌شده را روشن کنید.

 

در پایان، اگر خیلی به دایورت پیامک اصرار دارید و به چنین چیزی نیاز مبرم دارید، می‌توانید با یک جست‌جوی ساده در اینترنت و سر زدن به گوگل‌پلی، اپلیکیشن‌های بسیاری را برای دایورت کردن پیامک نیز، پیدا نمایید.

 

چگونه-پرینت-خط-همراه-اول-بگیریم

چگونه پرینت خط همراه اول بگیریم؟

قبلی
اشتباهات-رایج-درباره-فروش-سیم-کارت-0912-همراه-اول-راه-حل-کاربردی

اشتباهات رایج درباره فروش سیم کارت 0912 همراه اول + راه حل کاربردی

بعدی

ثبت امتیاز :

(35 امتیاز)