فروشگاه اینترنتی خط تهران همراه
فروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

۱۴ باور اشتباه درباره سیم کارت 0912 (ای‌ کاش زودتر می‌دونستم)

1400/06/24

قبل از خرید سیم کارت 0912، خوبه که اطلاعات کافی و صحیح داشته باشیم. اینجا لیستی از چند باور اشتباه درباره سیم کارت‌ها و به‌ویژه سیم کارت همراه اول دائمی با پیش‌شماره 0912 داریم. شاید بعدِ خوندن این باورها با خودتون بگید ای دل غافل! واقعاً اینا درست نبودن؟!

 یادمه اون موقع که می‌خواستم خط 0912 بخرم، یکی از دوستام بهم گفت که سیمکارت 0912 فلان مشکل رو داره‌ها؛ نَخرش. از طرفی یه روز همکارم اینقدر از این پیش شماره تعریف کرد که دلم می‌خواست همون لحظه پرواز کنم و یه دونه سیم کارت 912 بردارم. این داستان همینطور ادامه داشت. دیگه خسته شده بودم؛ بس که هرکسی یه نکته و ماجرا درباره سیم کارت‌ها اضافه می‌کرد.خلاصه بگم؛ در نهایت بعد از جست‌وجو متوجه شدم که کدوم باورها اشتباهن.

 خیلی عالی می‌شه اگر بدون هرگونه تصور غلط، خط تلفن همراه خودتون رو بخرید و ازش استفاده کنید. اینجوری کارتون راحت‌تره و دچار تردیدهای بی‌فایده نمی‌شید. بیایید با هم ببینیم چه تصورات غلطی وجود داره.

 

اولین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: تعرفه سیم کارت 0912 بیشتره

 

۱. تعرفه‌های سیم کارت 0912 بیشتر از بقیه سیم کارت های همراه اوله

شما هم همچین جمله‌ای شنیدید؟ وقتی یکی از دوستام اینو بهم گفت یه لحظه با خودم گفتم که اصلا 912 نخواستم. چه کاریه که باید تا آخر عمر کلی هزینه کنم براش؟

شما الان می‌دونید که این، یک باور اشتباهه. میزان تعرفه های (هزینه مکالمه، پیامک و خدمات) همه سیم کارت‌های دائمی همراه اول، یکسانه و ربطی به پیش‌شماره نداره. خطوط اعتباری هم به همین شکل. فقط دقت کنید که تعرفه‌های سیم کارت اعتباری همراه اول با سیم کارت دائمی تفاوت داره و کمی بیشتره.  

 

دومین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: هزینه مکالمه بین دو سیم کارت 0912 کمتره

 

  ۲. هزینه مکالمه 0912 به 0912 کمتره

 دیگه اینجور سؤالات بی‌معناست: اگر من الان با سیمکارت 0912 خودم با یکی از دوستام که اون هم 0912 داره صحبت کنم هزینه کمترمی‌شه؟ اگر با این خط، به کسی که یه پیش شماره دیگه از همراه اول رو داره یا مثلا ایرانسل یا رایتل داره زنگ برنم و صحبت کنم هزینه بیشتر می‌شه؟ اگر با خط همراه اولم به یه خط ثابت زنگ بزنم ارزون‌تر در میاد؟ یا گرون‌تر می‌شه؟

ببینید؛ چندسال پیش همراه اول طرح یکسان‌سازی رو اجرا کرد. حالا طرح یکسان‌سازی چیه؟ اگر شما سیم کارت همراه اول، مثلاً سیم کارت 0912 کد 1 دارید، فرقی نداره که به چه شماره‌ای (ایرانسل، رایتل، ثابت، خط همراه اولی استان‌های دیگه) زنگ می‌زنید؛ به هر حال هزینه‌ها یکسانه. اگر اعتباری همراه اول هم دارید قضیه به همین صورته. همراه اول با اجرای این طرح، هزینه‌‌هایی مثل جابجایی در شبکه همراه و هزینه‌های بین شهری و بین استانی رو حذف کرد. 

   

سومین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: سیم کارت 0912 اعتباری

 

۳. سیم کارت 0912 اعتباری هم وجود داره

اینکه کسی سیم کارت اعتباری این پیش شماره رو بخواد می‌دونید مثل چیه؟ مثل اینه که کسی بگه: «کله‌پاچه پرچرب رژیمی لطفاً». خب نمیشه دیگه. اصلا سیم کارت 0912 اعتباری وجود نداره.

برخلاف تصور خیلی از افراد، سایر پیش شماره‌ها مثل 0911، 0913 ... تا 0917 و 0918 هم نوع اعتباری دارن و هم دائمی. یعنی مثلا هم سیم کارت همراه اول 0913  وجود داره و هم اعتباری ولی در مورد خط 0912، این قضیه درست نیست.

 

چهارمین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: پیش شماره در خرید سیم کارت مهم نیست

 

 ۴. پیش شماره سیم کارت، توی این دوره و زمونه دیگه مهم نیست

 خیلی از افراد به سیمکارت 0912 نیاز ندارن و براشون مناسب‌تر اینه که سیم کارت‌های ارزان‌تر رو انتخاب کنن. اما اگر کسب‌و‌کاری دارید که برندینگ و جزئیات اون خیلی اهمیت داره یا مثلا شماره موبایل شما در معرض دید قرار می‌گیره یا به هر نحوی افراد و مشتری های زیادی اون رو در اختیار دارن چطور؟  

همونطور که بارها گفتیم، علاوه بر اینکه که رند بودن مهمه، پیش‌شماره هم اهمیت داره؛ پس چه بخواهیم چه نخواهیم این سیم کارت، اعتبار برند رو با خودش به همراه داره، پیشنهادم اینه اگه بودجه کافی برای خرید این پیش‌شماره رو ندرید نگران نباشید میتونید با خرید سیم کارت 0912 کد 0 که جزء ارزان‌ترین‌ها هستش اقدام کنید. حالا در نهایت افراد خودشون تصمیم می‌گیرن که چه خطی برای خودشون و کارشون مناسب‌تره.

 

پنجمین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: سیم کارت 0912 گران هستش

 

 ۵. قیمت سیم کارت 0912 نجومیه و اصلا نمی‌شه سمتش رفت

بعضی وقتا داشتن اطلاعات ناقص خیلی دردسرسازه. خیلی از سیمکارت‌های ۰۹۱۲ با کدهای پایین ( 09121 یا 09122) که بعد از پیش شماره، عدد یک یا دو  رو می‌بینیم، گرون‌ترن. حالا این قیمت، با توجه به فاکتورهای دیگه مثل رند بودن، بالا و بالاتر هم میره. واضحه که این قیمت‌ها برای خیلی‌ها اصلاً اقتصادی نیست.

اما شما می‌تونید سیم کارت 0912 ارزان‌رو که در واقع، نسبتاً قیمت مناسب‌تری داره پیدا کنید. اینجوری خریدتون رو متناسب با خواسته و نیازتون انجام می‌دید. مثلا کدهای بالاتر مثل خرید سیم کارت 0912 کد 9 و شماره‌های غیر رند قیمت‌های کمتری دارن.

 

ششمین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: سیم کارت 0912 فقط برای تهران هستش

 

۶. سیم کارت 0912 فقط برای تهرانه، فقط به ساکنین تهران تعلق می‌گیره و...

راجع به ارتباط بین خط دائمی 0912 و تهران باید دوتا نکته رو یادآوری کنم: اول اینکه همونطور که می‌دونید این پیش شماره متعلق به استان تهران، البرز، سمنان، قم، قزوین و زنجانه. برای اینکه دقیقاً متوجه بشید برای کجاست باید از شماره پرونده سیم کارت مطلع باشید.  سه رقم اول بعد از پیش‌شماره تعیین‌کننده محل پرونده سیم کارت و استانش هستش. نکته جالب اینجاست که قیمت خطوط 0912 استان تهران نسبت به بقیه استان‌ها گرون‌تره و اگه شما خرید سیم کارت همراه اول رو از استان سمنان انجام بدین مکنه قیمتش ارزون‌تر دربیاد.

نکته دوم اینه که هرکسی می‌تونه این پیش‌شماره رو داشته باشه و ربطی به محل سکونت و تولد نداره. با توجه به طرح یکسان‌سازی، هزینه جابجایی و ... هم وجود نداره. به عنوام مثال ساکن هر استانی هستید می‌تونید نسبت به خرید سیم کارت 0912 کد 5 اقدام کنید و ازش استفاده کنید.   

 

هفتمین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: هزینه پیامک های تبلیغاتی به عهده مشترک هستش

 

 ۷. هزینه همه پیامک‌های تبلیغاتی رو خودت باید بدی

نوعی از پیامک‌ها هستن که در اون شما سرویسی رو دریافت می‌کنید. اگر اینجور سرویس‌ها رو فعال کنید باید هزینش رو هم پرداخت کنید.

 اما هزینه‌ی پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی رو ارسال‌کننده پرداخت می‌کنه. قرار نیست که شما به‌عنوان دریافت‌کننده، پول این نوع پیام‌ها رو بدید. برخی پیامک‌ها هم جهت اطلاع رسانی به مخاطب ارسال می‌شن؛ مثل پیامک‌های پلیس فتا و انتظامی، پیامک‌های دولتی و ... همچنین شما این امکان رو دارید که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی رو مسدود کنید تا دیگه به خط شما ارسال نشه. برخی از افراد فکر می‌کنند که دیگه راه خلاصی برای این عدم دریافت این نوع پیامک‌ها نیست! اما اینطور نیست.

دوستی داشتم که دنبال خرید سیم کارت 0912 کد 6 بود اما شنیده بود به خطوط ۹۱۲  (به علت اعتبار بالا) پیامک‌های تبلیغاتی زیادی ارسال میشه و این موضوع اذیت‌کنندست برای همین از خریدش منصرف شده بود.

  

هشتمین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: مهم نیست سیم کارت 0912 به نام خودت نباشه

 

 ۸. مهم نیست که حتماً سیم کارت 0912 به نام خودت باشه

اینکه سیم کارت به اسم خودتون باشه مزایای زیادی داره. در مواردی مثل گرفتن پرینت مکالمات، تعویض سیم کارت، ثبت‌نام در برخی سامانه‌ها، بعضی وام‌ها، خدمات و... این مسئله اهمیت پیدا می‌کنه. برای کارت به کارت کردن در اپلیکیشن‌های پرداخت هم باید کد ملی مالک سیم‌کارت با کد ملی صاحب کارت بانکی مبد‌أ، یکسان باشه.  برای مثال اگه سیم کارت 0912 کد 4 به نام شما نباشه اما برنامه آپ روی گوشی شما نصب شده باشه و بخواید از حساب بانکی خودتون کارت به کارت کنید، برنامه به شما خطا میده و نمیتونید این کارو انجام بدین.

 

نهمین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: سرعت و قدرت آنتن دهی بالای سیم کارت 0912

 

 ۹. سرعت اینترنت و قدرت آنتن دهی سیم کارت 0912 بیشتره

 این مسائل فنی به عوامل مختلفی ارتباط پیدا می‌کنن. هر اپراتور هم ویژگی‌های فنی مربوط به خودش رو داره. اینکه مثلا بگیم سرعت اینترنت سیم کارت 0912 کد 2 از سایر سیم کارت‌های همراه اول بیشتره کاملاً اشتباهه. این سیم کارت از لحاظ سرعت اینترنت و قدرت آنتن‌دهی، نسبت به سایر سیم کارت‌های همراه اول برتری نداره.

 

دهمین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: فقط سیم کارت 0912 کد 1 خوبه

 

  ۱۰. بهترین نوع سیم کارت 0912، کد یک اونه

 اگر من صاحب یه کسب‌و‌کار نوپا و کوچک باشم و بودجه کافی نداشته باشم چی؟ باید با بررسی و آگاهی از قیمت‌ها و درنظرگرفتن موقعیت، ببینیم سیم کارت مناسب من کدومه.

کد «یک» مزایایی داره. این سیم کارت دائمی همراه اول یه جورایی قدمت، اعتبار و اصالت و پیام‌های این‌چنینی با خودش داره و خیلی خاصه. اما کلمه «بهترین» در این مورد، زیاد درست نیست. راستش این موضوع خیلی نِسبیه.

 

یازدهمین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: با یوسیم کردن شماره سیم کارت عوض میشه

 

۱۱. با  4Gکردن سیم کارت، شمارت عوض می‌شه

از یوسیم استفاده می‌کنید یا نه؟ با تعویض سیم کارت قدیمی و استفاده از یوسیم (USIM) امکان استفاده از اینترنت پرسرعت نسل 4 و 4.5 همراه اول رو خواهید داشت. البته بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت شرایطی داره. گوشی شما باید قابلیت پشتیبانی از این شبکه رو داشته باشه و لازمه در محدوده پوشش شبکه باشید.

برای درک بهتر این موضوع مقاله‌‌ی "راهنمای آسان تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم" برای شما نوشتم که اطلاعاتتون رو بالا ببره و کاربردی هم باشه.

حالا می‌تونید از مزایای اون بهره‌مند بشید و تفاوت در سرعت دانلود و آپلود و دسترسی به اینترنت رو حس کنید. با این تغییر، شماره شما عوض نمی‌شه و اصلا نباید نگران این موضوع باشید. برای مثال اگه قبلا خرید سیم کارت 0912 کد 7 رو انجام دادین وتصمیم دارین سیم کارت قدیمیتون رو یوسیم کنید، فکر نکنید که با این کار پیش‌شماره یا کل شمارتون عوض میشه! فقط اون سیم کارت فیزیکی که توی گوشیتون میندازین تغییر میکنه و قابلیت اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت رو داره.

 

دوازدهمین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: سیم کارت 0912 صفر وجود نداره و تموم شده

 

 ۱۲. همه سیم کارت های 0912 موجود، قدیمی و کارکرده هستن

همه 0912 ها دست‌دومن؟ درسته که خط ۹۱۲ قدیمیه و خیلی‌ها درباره اصالت و قدمتش می‌گن؛ ولی به راحتی می‌تونید سیم کارت 0912 صفر، بی‌نام و نو رو پیدا کنید. درضمن، کد صفر این نوع سیمکارت(۰۹۱۲۰)، چند سالیه که وارد بازار شده و جدید محسوب می‌شه. یکسری کدهای دیگه وجود دارن که هنوز نوع صفرشون موجوده و قیمتشون هم مناسبه و می‌تونید شماره‌های این خط رو بررسی کنید. بهتون پیشنهاد خرید سیم کارت 0912 کد 8 ارزان رو می‌کنم. چون هم کدش دارای اعتبار هستش و قیمتش هم نسبتا رنج خوبی داره.

 

سیزدهمین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: خرید اینترنتی سیم کارت از سایت همراه اول

 

۱۳. اگه می‌خوای اینترنتی سیم کارت بخری فقط از سایت همراه اول بخر

گشتم نبود؛ نگردید نیست! سایت همراه اول، سیم کارت 0912 نمی‌فروشه. اگه برید توی سایتش، در قسمت انتخاب پیش کد، گزینه ۰۹۱۲ وجود نداره. شما این امکان رو دارید که از سایت‌های معتبر دیگه مثل سایت سیم خان کمک بگیرید. کلی انتخاب پیش روتون قرار داره که می‌تونید سیم کارت ۰۹۱۲ محبوبتون رو پیدا کنید. 

 

چهاردهمین باور اشتباه درباره خرید سیم کارت 0912: خرید اینترنتی سیم کارت 0912 امن نیست

 

 ۱۴. خرید اینترنتی سیم کارت 0912 همراه اول امن  نیست

سایت‌ اینترنتی معاملات سیم کارت به کمک شما میاد تا یه خرید راحت و هوشمندانه داشته باشید. پس چرا وقتی چنین خدمات خوبی وجود داره ازشون استفاده نکنیم؟ از مزایای خرید آنلاین سیم کارت، صرفه‌جویی در وقت، هزینه و بهره‌مندی از امکانات متنوع برای یک انتخاب صحیح و خرید آسانه.  سیم خان پلتفرم تخصصی خرید و فروش سیم کارت به شیوه آنلاینه که می‌تونید ازش استفاده کنید. 

 

بعضی از این باورهای اشتباه درباره سیم کارت‌ها بخصوص سیم کارت 0912 خیلی رایجه. با هم مرورشون کردیم تا اگه دوباره باهاشون مواجه شدیم دچار تردید نشیم. اینجوری آگاهی بیشتری درباره خرید و استفاده از سیم کارت داریم.  

 


مراحل انتخاب و خرید سیم کارت 0912 به کمک من

مراحل انتخاب و خرید سیم کارت 0912 به کمک من

خرید سیم کارت 0912 قسطی با چشمان بازِ باز

خرید سیم کارت 0912 قسطی با چشمان بازِ باز

خرید آنلاین سیم کارت
قیمت گذاری سیم کارت

(81 امتیاز ) 5 / 3

ثبت امتیاز

امتیاز

مراحل خرید آنلاین سیم کارت


ثبت نام

ثبت نام

برای خرید آنلاین سیم کارت ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید و سپس با رمز عبوری که از طریق پیامک به شما ارسال می‌شود، به حساب کاربریتان وارد شوید.

انتخاب سیم کارت

انتخاب سیم کارت

با استفاده از جستجوگر هوشمند، از میان هزاران سیم کارت، شماره دلخواه خود را جستجو کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک یا چند فیلتر به شماره موردنظر خود برسید.

پرداخت و دریافت کد فعال سازی

پرداخت هزینه سیم کارت

پس از پرداخت هزینه سیم کارت به صورت آنلاین، کد فعالسازی سیم کارت برای شما پیامک می‌شود. در نگهداری از این کد دقت کنید.

مراجعه به دفتر پیشخوان

دریافت سیم کارت

برای تحویل سیم کارت خریداری شده به همراه کارت ملی و کد فعالسازی به یکی از نمایندگان سیم خان در سراسر کشور مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام سامانه سیم خان