فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

راهنمای آسان تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم (USIM)

1400/02/25

با پیشرفت فناوری نسل‌های مختلف، اینترنت نیز با گذشت زمان ارتقا پیدا کرد. اولین نسل اینترنت، شبکه 2G محسوب می‌شود که سرعت انتقال داده‌ها و اطلاعات در این شبکه بسیار پایین بود. نسل سوم یا همان اینترنت 3G فضای مطلوب‌تری برای انتقال داده‌ها به صورت صدا و تصویر فراهم کرد.

 

در نهایت نیز با ظهور اینترنت نسل چهارم 4G مزایای قابل توجهی نصیب کاربران این شبکه شد. یکی از مهم‌ترین مزایای شبکه اینترنتی فورجی، افزایش سرعت انتقال و کنترل و مدیریت حجم بالای ترافیک بود. در حال حاضر نیز اینترنت سیم کارت یوسیم همراه اول سرعت و کیفیت قابل توجهی نسبت به اینترنت با پوشش وای فای WIFI دارند.

 

راهنمای فعال‌سازی سیم کارت یوسیم همراه اول

 

سیم کارت یوسیم همراه اول چیست؟

سیم کارت یوسیم نوعی سیم کارت است که با سیم کارت‌های معمولی متفاوت است. شما با تبدیل سیم کارت معمولی خود به سیم کارت یوسیم، می‌توانید از قابلیت‌های اینترنت نسل چهارم بهره‌مند شوید.

 

واژه USIM مخففی از کلمات Universal Subscriber Identity Module است که از اینترنت نسل چهارم پشتیبانی می‌کند. قبل از راه‌اندازی و استفاده از سیم کارت یوسیم، کاربران برای اتصال به اینترنت از سیم کارت‌های معمولی که از اینترنت نسل دوم 2G پشتیبانی می‌کرد، استفاده می‌کردند.

 

سیم کارت همراه اول برای اینترنت نسل سوم، چهارم و نسل چهار و نیم 4.5G از نام تجاری نوترینو استفاده کرده است. دلیل انتخاب این واژه به ذره نوترینو برمی‌گردد که با جرمی کم، سرعتی همچون سرعت نور دارد.

 

تفاوت سیم کارت معمولی و یوسیم همراه اول

سیم کارت یوسیم چه تفاوتی با سیم کارت معمولی دارد؟

مهمترین مزیت استفاده از سیم کارت یوسیم همراه اول نسبت به سیم کارت معمولی، بهره‌مندی از امکانات اینترنت نسل 4 و 4.5 است.

 

شما می‌توانید در مناطقی که تحت پوشش شبکه نسل سوم هستند با سرعتی بالا و کیفیتی خوب از مشاهده عکس‌ها و ویدئوهای اینترنتی لذت ببرید. همچنین سرعت دانلود فیلم و موزیک نیز با استفاده از سیم کارت یوسیم همراه اول بالا خواهد بود.

 

یکی دیگر از تفاوت‌های سیم کارت یوسیم همراه اول با سیم کارت معمولی، افزایش امنیت است. با استفاده از سیم کارت یوسیم این امکان فراهم می‌شود تا خط تلفن همراه شما محافظت شده و افراد سودجو توانایی سوءاستفاده از سیم کارت شما را نداشته باشند.

 

خرید سیم کارت 0912 قسطی با چشمان بازِ باز

 

همچنین سیم کارت یوسیم همراه اول به شکلی برنامه‌نویسی شده که تماس‌های ورودی و خروجی به تلفن همراه شما نیز کنترل شده و محافظت می‌شوند.

 

از دیگر مزیت‌های سیم کارت یوسیم باید به حافظه بالای آن اشاره کنیم. سیم کارت معمولی قابلیت ذخیره حدود 255 شماره مخاطب را در حافظه خود دارد. در صورتی که شما می‌توانید بیش از این عدد تا هزار شماره تماس را در حافظه سیم کارت یوسیم همراه اول ذخیره کنید.

 

همچنین این امکان برای شما وجود دارد که اطلاعات دیگر مخاطب، مانند شماره‌های تماس اضافی، آدرس ایمیل و... را در سیم کارت یوسیم ثبت کنید.

 

شماره تماس‌هایی که در حافظه سیم کارت یوسیم ثبت و ذخیره می‌شوند از امنیت بیشتری نسبت به سیم کارت معمولی برخوردار هستند.

 

مقاله ردیابی موبایل با استفاده از سیم کارت همراه اول

 

دامنه سیم کارت یوسیم همراه اول نسبت به سیم کارت معمولی حیطه گسترده‌تری دارد. همچنین سیم کارت یوسیم از دفترچه تلفن یا همان حافظه ذخیره شماره تماس مخاطب پنهانی برخوردار است.

 

از دیگر مزایای سیم کارت فورجی یا اینترنت 4G باید به عدم محدودیت مخابراتی، افزایش عمر باتری تلفن همراه، کاهش هزینه، قابلیت استفاده چندین نفر به صورت همزمان، پینگ با درصد پایین و... اشاره کنیم.

 

شرایط تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم

شرایط استفاده از سیم کارت یوسیم همراه اول

توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از قابلیت‌های سیم کارت یوسیم و اینترنت نسل چهارم، تلفن همراه شما باید توانایی پشتیبانی از این سیم کارت را داشته باشد.

 

بعضی از مناطق در محدوده شبکه اتصال اینترنت نسل چهارم 4G نیستند و به این ترتیب با وارد شدن به این مناطق شما نمی‌توانید از اینترنت 4G استفاده کنید.

 

با تعویض سیم کارت معمولی به سیم کارت یوسیم و تبدیل سیم کارت به یوسیم، شماره تماس‌های شما از سیم کارت پاک شده و شما مجددا باید شماره مخاطبان را وارد کنید. قبل از تعویض سیم کارت، شماره تماس‌های ضروری خود را در جایی یادداشت کرده یا در حافظه تلفن همراه خود ذخیره کنید.

 

کاربرانی که از سیم کارت دائمی همراه اول استفاده می‌کنند با تعویض سیم کارت معمولی خود از هدیه تعویض سیم کارت همراه اول بهره‌مند خواهند شد. با تبدیل سیم کارت به یوسیم، مشترکین دائمی 20 گیگ اینترنت رایگان دریافت می‌کنند.

 

همچنین مشترکین سیم کارت‌ اعتباری همراه اول نیز 15 گیگ اینترنت رایگان هدیه می‌گیرند.

 

تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم

تبدیل سیم کارت به یوسیم برای نخستین بار هزینه‌ای نداشته و به صورت رایگان تعویض می‌شود. برای استعلام یوسیم همراه اول شما می‌توانید کد دستوری #0*6*10* را شماره‌گیری کرده و نسبت به وضعیت سیم کارت خود اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

روش‌های تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم

  • یکی از روش‌ها ارسال پیامک به شماره‌های 8938 و 990009 است. برای فورجی کردن سیم کارت همراه اول شما باید کدپستی محل سکونت یا محل کار خود را به یکی از این شماره‌ها ارسال کنید. به این ترتیب شما برای دریافت سیم کارت یوسیم جدید اقدام کرده‌اید.
  • روش دیگر شماره‌گیری کد تبدیل سیم کارت همراه اول به 4G است. با شماره‌گیری کد دستوری #6*10* می‌توانید برای دریافت سیم کارت یوسیم اقدام کنید.

 

چگونه در خرید اقساطی سیم کارت 0912 سود کمتری بپردازیم؟

 

با استفاده از این کد و روش پیشین که ذکر شد، از مرکز تماس شرکت پست با شما ارتباطی برقرار شده و اطلاعات لازم جهت ارسال سیم کارت یوسیم همراه اول از شما دریافت می‌شود.

  • همچنین شما می‌توانید برای تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم با مرکز تماس همراه اول با شماره 9990 تماس بگیرید.
  • در آخر نیز باید به مراجعه حضوری اشاره کنیم که برخی از افراد این روش را بهروش‌های دیگر ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید با مراجعه به مراکز تلفن ثابت، دفاتر خدمات ارتباطی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای همراه اول، سیم کارت خود را تعویض کنید.

 

بعد از ثبت درخواست سیم کارت یوسیم حدود 14 روز کاری طول می‌کشد تا سیم کارت یوسیم جدید به محل سکونت یا محل کار شما از طریق پست ارسال شود.

 

کد دستوری تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم

 

فعال‌سازی سیم کارت 4G همراه اول

برای فعال‌سازی سیم کارت فورجی ابتدا باید کد 19 رقمی شماره سریال سیم کارت خود را با توجه به کد دستوری (# شماره سریال*45*10*) شماره‌گیری کنید.

 

توجه داشته باشید شماره سریال درج شده بر روی سیم کارت فعلی خود را باید وارد کنید.

 

مقاله روش پیدا کردن پین کد سیم کارت همراه اول و ایرانسل

 

در مرحله بعد اعداد مربوط به PIN1 سیم کارت یوسیم را وارد کنید. کد PIN1 بر روی پوکه سیم کارت درج شده که با خراش دادن سطح پوکه، کد نمایان خواهد شد.

 

بعد از وارد کردن درست کد PIN1، سیم کارت شما بعد از یک ساعت غیرفعال می‌شود.

 در نهایت نیز با غیرفعال شدن سیم کارت فعلی، آن را با سیم کارت یوسیم جدید تعویض کنید.

 

برای استفاده از امکانات سیم کارت یوسیم همراه اول باید در تنظیمات تلفن همراه خود، حالت شبکه را به وضعیت 4G تغییر دهید.

 

یکی از نکاتی که بسیاری از کاربران به آن اشاره کرده‌اند وضعیت بسته اینترنتی فعلی است. در صورتی که شما بسته اینترنتی بر روی سیم کارت خود داشته باشید با تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم این بسته از بین نخواهد رفت.

 

شما تا اتمام دوره بسته اینترنتی می‌توانید از آن استفاده کنید و بسته هدیه سیم کارت یوسیم نیز برای شما رزرو خواهد شد. بعد از اتمام بسته اینترنت فعلی شما می‌توانید از هدیه یوسیم استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید در صورتی که برای دومین بار اقدام به تعویض سیم کارت یوسیم کرده‌اید، هدیه‌ای به شما تعلق نمی‌گیرد. هدیه بسته اینترنتی تنها به کسانی اهدا می‌شود که برای نخستین بار سیم کارت معمولی را به سیم کارت یوسیم تبدیل کرده‌اند.

 

حداقل یک هفته بعد از تعویض سیم کارت زمان لازم است تا هدیه بسته اینترنتی برای شما به صورت اتوماتیک فعال شود. مهلت استفاده از بسته اینترنتی هدیه همراه اول یک ماه است.

 

سریال ۱۹ رقمی پشت پوکه سیم کارت همراه اول

معایب سیم کارت یوسیم

برخی از کاربران و مشترکین همراه اول نسبت به استفاده از سیم کارت یوسیم اعتراضاتی مبنی بر سوختن سیم کارت داشته‌اند.

 

تا به امروز مشترکینی که برای تبدیل سیم کارت به یوسیم اقدام کرده‌اند با مشکل خاصی مواجه نبوده‌اند. توجه داشته باشید که تلفن همراه شما باید از اینترنت نسل چهارم پشتیبانی کند، در غیر این صورت شما نمی‌توانید از سیم کارت یوسیم استفاده کنید.

 

اپراتور همراه اول ایجاد مشکل در تعویض سیم کارت یوسیم را عدم آگاهی کاربران نسبت به مراحل فعال‌سازی سیم کارت اعلام کرده‌اند. برخی از کاربران با وارد کردن کدی اشتباه باعث قفل شدن سیم کارت می‌شوند.

 

مقاله راهنمای خرید سیم کارت اعتباری همراه اول ارزان با اینترنت رایگان

 

به این ترتیب اگر تلفن همراه، سیم کارت یوسیم را پشتیبانی کند و شما مراحل فعال‌سازی را به درستی انجام دهید، هیچ مشکلی در تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم وجود نخواهد داشت.

 

سخن آخر در رابطه با فعال‌سازی سیم کارت یوسی همراه اول

در حال حاضر اینترنت فورجی همراه اول بیش از بیست شهر را تحت پوشش خود قرار داده است. استفاده از سیم کارت یوسیم همراه اول تنها به تعویض سیم کارت منتهی نمی‌شود. همان‌طور که ذکر کردیم پشتیبانی تلفن همراه نیز عامل مهمی در استفاده از مزایای سیم کارت یوسیم محسوب می‌شود.

 

تعویض سیم کارت یوسیم برای تمام اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل امکان‌پذیر بوده و هر کدام از این اپراتورها توسط کدهای دستوری و سامانه‌های پیامکی مجزا برای خدمت‌رسانی به کاربران آماده هستند.

 

هزینه تبدیل سیم کارت معمولی به سیم کارت 4g نیز برای تمامی اپراتورها رایگان است. همچنین شماره خط فعلی شما نیز با تعویض سیم کارت یوسیم، تغییری نخواهد کرد.

 

راهنمای-خرید-سیم-کارت-اعتباری-همراه-اول-ارزان-با-اینترنت-رایگان

راهنمای خرید سیم کارت اعتباری همراه اول ارزان با اینترنت رایگان

قبلی
آموزش-بهترین-روش-های-شارژ-سیم-کارت-همراه-اول-۵-درصد-شارژ-رایگان

آموزش بهترین روش های شارژ سیم کارت همراه اول + ۵٪ شارژ رایگان

بعدی

ثبت امتیاز :

(200 امتیاز)