فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

روش پیدا کردن پین کد سیم کارت همراه اول و ایرانسل

1399/06/05

هر سیم کارتی دارای کدی به نام پین کد و کد پوکه می باشد. این کد در پوکه سیم کارت ثبت شده است و فرقی نمی کند که این سیم کارت برای کدام اپراتور باشد. تمامی سیم کارت ها دارای این کدها هستند که یک شماره منحصربفرد می باشد.

زمانیکه شما خرید سیم کارت را انجام می دهید، بعد از قرار دادن آن در تلفن همراهتان، از شما پین کد را درخواست می کند تا پس از ورود آن کد بتوانید از خدمات سیم کارتتان استفاده کنید. این کد ربطی به تلفن همراهتان ندارد و در صورتی که آن را وارد نکنید امکان استفاده از خدمات سیم کارت را ندارید.

برخی از افراد پس از خرید سیم کارت، پوکه آن را دور می اندازند. برای مثال در هنگام گم شدن قاب سیم کارت ایرانسل دیگر دسترسی به این پین ندارید. در این شرایط وقتی سیم کار قفل میشود چه کنیم؟ در این مطلب  قصد داریم روش های بازیابی  پوک سیم کارت را توضیح بدهیم.

بازیابی پین کد سیم کارت همراه اول

پوکه سیم کارت همراه اول دارای دو کد برای پین کد و دو کد برای پوکه است که در عکس زیر نشان داده شده است. همچنین مرکز تماس راهنمای مشترکین همراه اول برای کمک به مشتریان با شماره 9990 در پایین کدها نوشته شده است.

پوکه سیم کارت همراه اول

سیم کارت همراه اول این گونه است که پس از خارج کردن سیم کارت از تلفن همراه و وارد کردن دوباره آن، از شما پین کد می خواهد. همچنین در صورتی که تلفن همراه خود را خاموش کنید و بخواهید دوباره آن را روشن کنید، مجددا از شما پین کد می خواهد.

فرقی نمی کند سیم کارت دائمی همراه اول باشد یا سیم کارت اعتباری همراه اولسیم کارت 0912 باشد یا سایر پیش شماره های همراه اول. در هر صورت باید پین کد را بدانید. البته این روش بسیار خوبی برای محافظت از سیم کارت شماست و از لحاظ امنیتی ارزش دارد زیرا سیم کارت همراه اول زمانیکه می تواند به شما خدمات ارائه کند که پین کد آن را صحیح وارد کرده باشد.

اما ممکن است وارد کردن پین کد در هر بار خاموش و روشن کردن تلفن همراه یا وارد و خارج کردن سیم کارت، کار خوشایندی نباشد. همچنین در نظر داشته باشید وارد کردن پین کد بیش از 3 بار، سیم کارت را قفل می کند و دیگر به شما اجازه نمی دهد و سیم کارت همراه اول غیرفعال می شود و نمی توانید به امکانات آن دسترسی داشته باشید.

توصیه می شود که پیش از وقوع چنین شرایطی، روش های بازیابی پین کد را بدانید تا در شرایطی که به پین کد دسترسی ندارید بتوانید با بازیابی کردن، سیم کارت خود را مجدد مورد استفاده قرار دهید.

پین بازگشایی قفل سیم کارت همراه اول کدام است؟

برای ورود اولیه به سیم کارت یا برای چندمین بار کدام کد را باید وارد کنید؟ شاید وجود چندین کد متفاوت برای شما سردرگم کننده باشد که من کدام یک از این کدها را باید وارد کنم تا بتوانم از خدمات سیم کارت که یکی از آنها شبکه اینترنت است استفاده کنم؟

 

از کجا سیم کارت 0912 همراه اول بخریم؟ {معرفی خرید خط ۰۹۱۲ از جاهای مطمئن}

 

واقعیت این است که اپراتور همراه اول دو کد برای پین در نظر گرفته است  PIN 1و  2 PIN دیده می شود. با ورود هر یک از آنها شما میتوانید از خدمات آن استفاده کنید اما بهتر است اگر برای اولین بار سیم کارت را استفاده می کنید از پین یک استفاده کنید. اگرچه فرقی نمی کند که کدام پین کد را وارد می کنید و نیازی نیست نگران قفل شدن سیم کارت همراه اول خود نباشید.

در صورتی که چندین مرتبه به اشتباه پین کد وارد کنید، سیم کارت قفل می شود و باید این بار کد پوکه را وارد کنید تا سیم کارت قفل نشود.

روش های بازیابی پین کد سیم کارت همراه اول از طریق سامانه پیامکی

برای بازیابی پین کد یا رمز اول سیم کارت همراه اول دو روش وجود دارد.

روش اول: در این روش ابتدا باید عدد 2 را به شامانه 8969 ارسال کنید. در پیامک ارسال شده از طرف این سامانه مراحل بازیابی پین کد به شما ارسال می شود تا با طی کردن آنها، پین کد خود را بازیابی کنید.

روش دوم: در این روش می توانید از کد دستوری استفاده کنید. این روش سریع ترین روش بازیابی پین کد سیم کارت همراه اول است زیرا بلافاصله بعد از شماره گیری، پین کد برای شما پیامک می شود و دیگر نیازی به انجام کار خاصی نیست.

اگر با استفاده از روش های بالا نتوانستید پین کد سیم کارت همراه اول خود را بدست بیاورید، نگران نباشید. با مراجعه به سایت همراه اول می توانید رمز اول و دوم سیم کارتتان را به راحتی بازیابی کنید.

روش های بازیابی پین کد سیم کارت ایرانسل

سیم کارت ایرانسل مانند سیم کارت همراه اول دارای پین کد نیست. پوکه سیم کارت ایرانسل دارای یک "کد قفل گشای شخصی/ PUK" است که اصطلاحا به آن پین کد می گویند. اگر کد PUK خود را فراموش کرده اید و امکان دسترسی به خدمات سیم کارت ایرانسل خود را ندارید، نگران نباشید با روش زیر به راحتی می توانید آن را بدست بیاورید.

پوکه سیم کارت ایرانسل

در ابتدا سه مرتبه یک کد PUK اشتباهی وارد کنید تا سیم کارت ایرانسل شما قفل شود. سپس عدد " 00971312" را وارد کنید. در این مرحله از شما درخواست ورود یک پین کد جدید می شود.

شما باید پین کد جدید را یک عدد دلخواه بین 4 تا 8 رقم وارد کنید. در مرحله بعدی نیز همین کد را مجدد وارد کنید و روی "تائید" بزنید. توجه کنید در هر دو مرحله یک عدد یکسان را وارد کنید تا پین کد انتخابی شما تائید شود.

بدین ترتیب مشکل پین کد سیم کارت ایرانسل شما حل خواهد شد.

در صورت نیاز می توانید با مراجعه به سایت ایرانسل و ورود به بخش مدیریت حساب مشترکین ایرانسل، پین کد سیم کارت ایرانسل خود را بازیابی کنید. خواه سیم کارت اعتباری ایرانسل باشد و یا سیم کارت دائمی ایرانسل.

همچنین می توانید به نمایندگی های مجاز ایرانسل مراجعه و در این خصوص، مشکل سیم کارت خود را رفع کنید. در صورتی که بخواهید از این روش استفاده کنید، باید مدرک زیر را به همراه داشته باشید:

  • سند خرید سیمکارت ایرانسل یا کارت ملی صاحب سیم کارت ایرانسل

البته در نظر داشته باشید که سیم کارت اعتباری ایرانسل نیازی به پین کد مشخصی ندارد و شما می توانید با وارد کردن چهار رقم 0000 و یا 1234 از خدمات سیم کارت خود استفاده کنید.

تغییر پین کد سیم کارت ایرانسل

اگر قصد تغییر پین کد سیم کارت ایرانسل خود را دارید کافیست همانند روشی که در بالا ذکر شد عمل کنید و پین کد جدید را جایگزین پین کد قدیمی کنید. با این روش شما می توانید پین کد ایرانسل خود را تغییر دهید. 

اگر تصمیم دارید پین سیم کارت خود را حذف کنید تا برای استفاده از خدمات نخواهید هر بار این کد را وارد کنید میتوانید از آموزش زیر استفاده کنید.

 

۵ دلیل خرید اقساطی سیم کارت 0912 {دلایل خرید خط ۰۹۱۲ قسطی}

 

حذف پین سیم کارت در گوشی اندروید

برای حذف پین کد در گوشی های اندرویدی باید به قسمت تنظیمات یا Setting بروید. سپس وارد بخش امنیت یا Secutity شوید. وارد بخش سیم کارت یا Sim Cart شوید. در این قسمت به دنبال قفل سیم کارت یا Sim Card Lock بگردید و در نهایت آن را غیر فعال نمایید.

در نظر داشته باشید برای حذف پین سیم کارت در گوشی سامسونگ باید پین کد خود را داشته باشید تا وارد کردن آن، بتوانید ورود پین کد را در هر بار خاموش و روشن کردن و یا خارج و وارد کردن سیم کارت حذف کنید.

 

همه-چیز-درباره-سیم-کارت-های-سوخته

همه چیز درباره سیم کارت های سوخته

قبلی
پشتیبانی-و-پاسخگویی-همراه-اول

روش‌های تماس رایگان با پشتیبانی همراه اول؛ سامانه ۹۹۹۰

بعدی

ثبت امتیاز :

(358 امتیاز)