فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

همه چیز درباره سیم کارت های سوخته

1399/06/04

همه چیز درباره سیم کارت های سوخته

ممکن است در بعضی مواقع به دلیل اشتباه وارد کردن پین کد سیم کارت شما بسوزد یا مسدود شود.پین کد یکی از روشهای امنیت سیم کارت است که جدا از روشهای رمز گذاری برای تلفن همراه می باشد و فقط به سیم کارت شما مربوط میشود.

 

 

 راهی برای بازیابی سیم کارت سوخته

وقتی که تلفن همراه شما خاموش باشد و پین کد سیم کارت تان فعال باشد زمانی که شما گوشی خود را روشن کنید از شما درخواست پین کد میشود، اگر شما زمان ورود پین کد رمز را فراموش کرده باشید و 3 بار رمز را اشتباه وارد کنید سیم کارت شما به طور خودکار قفل میشود.

 توصیه می شود از وارد کردن پین کد بطور تصادفی پرهیز کنید و برای فعالسازی مجدد آن شما به کدهشت رقمی پین کد  نیاز دارید و توصیه میشود که فقط در صورتی که از صحیح بودن رمز اطمینان دارید رمز را وارد کنید چون اگر شما 10 بار کد را اشتباه وارد کنید سیم کارت شما میسوزد و دیگر غیر قابل استفاده است.

شماره ای که بر روی بدنه سیم کارت درج شده است یک کد محرمانه سیم کارت است و قابل تغییر نیست و در صورتی که آن کد مفقود شود فقط به مالک آن سیم کارت تعلق دارد.

و اگر شما در این روش هم قادر به صحیح وارد کردن رمز نبودید باید به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی با همراه داشتن مدارک شناسایی برای نقل و انتقال سیم کارت خود مراجعه کنید.

 

 

چگونه سیم کارت سوخته را تعویض کنیم؟

 

اگر سیم کارت شما مخدوش شده باشد ونتوانید از آن استفاده کنید و با پیغام های مشابه (سیم کارت رد شد یا سیم کارت را وارد کنید) مواجه شدید؛ باید به دفاتر ارتباطی اپراتورها مراجعه کرده و سیم کارت خود را تعویض کرده و سیم کارت جدید دریافت کنید.

 

 افرادی که سیمکارتشان قدیمی شده است و قصد تعویض سیم کارت را دارند باید به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و ادارات مشترکین یا مراکز تلفن ثابت با مدارک شناسایی خود از قبیل اصل وکپی کارت ملی و برگه مشخصات سیم کارت که توسط شخص مالک تلفن همراه یا فردی که وکالت قانونی دارد بعد از تکمیل کردن فرم درخواست میتواند به تویض سیم کارت اقدام کند.

 

 

 چگونه سیم کارت سوخته را تشخیص دهیم؟

سیمکارتهایی عموم مردم از آنها استفاده میکنند با تو جه به نوع مصرف شما،مکالکات و ارسال و دریافت پیام و نحوه نگهداری عمر مفید خواهند داشت.

شاید این برای شما هم پیش آمده باشد که چرا برخی از سیم کارتها زودتر و برخی دیرتر میسوزند؟

 

هر کالا یا وسیله ای بعد از مدتی ممکن است کاربرد ابتدایی خود را نداشته باشد و هر چیزی عمر مفیدی دارد.کالاهای الکترونیکی نسبت به سایر لوازم طول عمر کمتری دارند البته نحوه استفاده ما از آن وسیله خیلی مهم است به گونه ای که ممکن است یک کالایی با نگهداری صحیح؛  بیشتر از آنچه مد نظر ما از آن است استفاده شود و یا بالعکس.

 ولی بصورت کلی سیم کارت یک کالای مصرفی با طول عمر معینی است و وسیله ای نیست که بخواهد با  همیشه در دسترس بودن آسیب ببیند، به جز در موارد خاص که آن هم به خود شخص مربوط است مانند: تا شدگی یا خرد شدن از لحاظ ظاهر و فیزیک تغییر می یابد.

ولی از نظر مشکلات فنی مثل برداشت سیمکارت یا ارسال پیامک های متعدد ممکن است باعث سوختن سیمکارت شوند، به میزان استفاده از آن برمیگردد مثلا تعداد ارسال پیامک ها هم میتواند عمر آن را کمتر کنند و سیم کارتها زودتر بسوزد چون بیشتر از آن استفاده می شود.

 

دلایل سوختن سیم کارت

امکان دارد هر چند ماه یا سال یکبار بعضی از مشترکین به دلایل متنوعی که ذکر شد با مشکل سوختن سیم کارت روبه رو شوند.

 

زمانی که سیم کارت درست مورد استفاده قرار نگیرد با مشکل سوختن و غیر فعال شدن مواجه میشود مانند؛ ضربه، تغییرات در ولتاژ، درست قرار ندادن در تلفن همراه،صدمات فیزیکی؛ وارد کردن پین اشتباه به دفعات مکرر، قرار دادن در معرض نور خورشید یا تماس با رطوبت، زمان روشن بودن گوشی موبایل سیمکارت را انداختن یا بیرون آوردن، روشن یا خاموش بودن طولانی گوشی تلفن، تعداد مکالمات یا پیام های های ارسالی یا دریافتی و ویروسی شدن تلفن همراه به هر دلیلی و...از دلایل متنوع سوختن سیم کارت هستند.

اما گزارشاتی که از دفاتر مخابراتی و امور مشترکین در مورد بی علت سوختن سیمکارت ها این موضوع را می رساند که به نظر میرسد تاریخ مصرف برخی از این سیمکارت ها به پایان رسیده بود و در بین تعدادی از آن سیمکارت ها یکی از اپراتورها که آمار بالایی در سوختن سیمکارت ها داشت؛ به این نقطه نظر رسیدند که پانچ اصولی روی آنها صورت نمیگیرد.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذاربر سوختن سیم کارت غیرعادی بودن گوشی تلفن همراه است پس در این موارد لازم است قبل از خرید گوشی به این موضوع دقت کنید.

 

سوزاندن سیمکارت

در واقع کارشناسان معتقدند که درصد بالایی از علل سوختن سیمکارت ها، بی اطلاعی مشترکان از نحوه استفاده و رعایت نکردن مسائلی است که ذکر کردیم و باعث آسیب رسیدن به سیمکارت می شود و ارتباطی به مخابرات ندارد.

طبق آماری که بدست آمده است سالانه حدود 7 تا 10 درصد سیمکارت ها به دلایل متفاوت می سوزند. و تقریبا حدود 95 درصد آنها به غیر از اشکالات فنی دچار مشکل شده اند و کمتر از 5 درصد از این آمار به دلیل مسائل شبکه ای و نقص های فنی دچار غیر فعال شدن می شوند.

 

 

اپراتور-مجازی-چیست-و-تفاوت-آن-با-اپراتور-تلفن-همراه-چیست؟

اپراتور مجازی چیست و تفاوت آن با اپراتور تلفن همراه چیست؟

قبلی
روشهایی-برای-پیدا-کردن-پین-کد-سیم-کارت-های-ایرانسل-و-همراه-اول

روش پیدا کردن پین کد سیم کارت همراه اول و ایرانسل

بعدی

ثبت امتیاز :

(126 امتیاز)