فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

راهنمای خرید بسته اینترنت همراه اول + نکات صرفه‌جویی در اینترنت

1400/01/21

در این مقاله انواع اینترنت­های اپراتور همراه اول معرفی می­شود. همچنین در خصوص تعرفه­ها نیز توضیحاتی ارائه شده است. این مقاله روش­های مختلف خرید بسته اینترنت همراه اول را توضیح می­دهد. همچنین مطالعه این مقاله به مشترکان همراه اول کمک می­کند تا مصرف خود را مدیریت نمایید.

در این مقاله به بررسی ضرورت، نکات و نحوه خرید بسته اینترنت همراه اول می‌پردازیم. یکی از پر مصرف‌ترین خدمات اپراتورهای مختلف از جمله همراه اول، خدمات اینترنت آن است. شما می­توانید بدون هیچ گونه محدودیتی و به راحتی از از طریق تلفن همراه خود به اینترنت متصل شده و از آن استفاده کنید. قبل از این که به ادامه توضیحات بپردازیم لازم است بدانید شما می‌توانید از طریق فعال کردن دیتا و اینترنت آزاد، خرید بسته اینترنت همراه اول یا از طریق فعال نمودن طرح‌ها و بسته‌های تشویقی از خدمات سیم کارت همراه اول برخوردار شوید.

در این میان، تعرفه آزاد بیشترین مبلغ را دارد و فقط در شرایط اضطراری مقرون به صرفه است. به همین دلیل توصیه می­شود با استفاده از کد­های دستوری همچون #113*100*، اینترنت آزاد تلفن همراه خود را غیر فعال نمایید. این کار باعث می­شود تا در صورت اتمام بسته نیز اینترنت شما طبق تعرفه آزاد محاسبه نشود و شما متوجه اتمام بسته شوید. البته در صورت استفاده از اینترنت به صورت تعرفه آزاد؛ همراه اول از طریق پیامکی این موضوع را به شما اطلاع می‌دهد. توجه کنید اینترنت با تعرفه آزاد تفاوتی با دیگر انواع اینترنت از نظر سرعت و کیفیت نداشته و تنها هزینه بیشتری دارد. در حال حاضر بیش از 80% کاربران اینترنت همراه اول، از طریق بسته­ها؛ از خدمات اینترنت این اپراتور استفاده می­نمایند.

 

تفاوت بسته اینترنت همراه اول دائمی و اعتباری

 

تفاوت بسته اینترنت همراه اول دائمی و اعتباری

قبل از این که به معرفی روش­های خرید بسته اینترنت همراه اول بپردازیم لازم است بدانید که تعرفه اینترنت و بسته­های اینترنتی برای سیم کارت­های دائمی و اعتباری متفاوت است. تعرفه اینترنت به ازای حجم مشخصی از مبادله اطلاعات تعریف می‌شود و برای سیم کارت اعتباری همراه اول بیشتر از سیم کارت دائمی است. طبق آخرین تعرفه گذاری، هر کیلوبایت اینترنت برای سیم کارت دائمی 0.4 ریال و برای سیم کارت اعتباری 0.6 ریال است. البته این امکان نیز وجود دارد که اپراتورها با طرح­های تشویقی، خدمات اینترنت خود را با قیمت پایین­تری نیز ارائه نمایند. برای مثال اپراتور همراه اول، هر ساله طرح‌های مناسبتی متفاوتی را به مشترکان خود پیشنهاد می­نماید که می­توانند با استفاده از این طرح­ها در هزینه‌های خود صرفه جویی نمایند.

برخی از این طرح­ها با محدودیت­های زمانی و محدودیت حجم مبادله اطلاعات عرضه می­شوند. شما می­توانید به هنگام خرید، از میان گزینه­های موجود، گزینه متناسب با نیاز و شرایط خود را انتخاب نمایید. هنگام خرید بسته اینترنت همراه اول، بدون شک بسته‌هایی وجود دارند که به صورت اختصاصی برای سیم کارت‌های اعتباری یا سیم کارت‌های دائمی همراه اول تعریف شده‌اند.

لازم است به این نکته نیز توجه کنید که تعرفه قیمت اینترنت برای استفاده از سایت‌هایی با سرور داخلی و سایت‌های با سرور خارجی متفاوت است. سایت‌هایی که در سرور‌های خارجی میزبانی می‌شوند، معمولا تعرفه‌های گران‌تری دارند.

نکته آخر اینکه به هنگام خرید بسته اینترنت همراه اول دائمی، مبلغ بسته و خدماتی که از آن استفاده می­کنید به قبض شما اضافه می­شود اما خرید بسته اینترنت همراه اول از اعتبار سیم کارت اعتباری کسر می­شود. البته شما می­توانید بسته مورد نظر خود را به صورت مستقیم از کارت‌های بانکی نیز خریداری نمایید، که نحوه این خرید در ادامه توضیح داده می شود.

 

روش‌های پرداخت قبض همراه اول

 

روش خرید بسته اینترنت همراه اول

اما خرید بسته اینترنت همراه اول چگونه انجام می‌شود؟ شما می­توانید خرید بسته را به روش­های مختلف از جمله استفاده از کد­های دستوری، ارسال پیامک یا از طریق اپلیکیشن همراه من، به راحتی و در عرض چند ثانیه انجام دهید. استفاده از کدهای دستوری یکی از رایج‌ترین روش­های خرید است که میان مشترکان بسیار پرطرفدار است. #100*، #10* و #1* از کد­های دستوری هستند که می­توانید از طریق آنها اقدام به خرید بسته اینترنت همراه اول کنید. پس از شماره‌گیری این کد­ها، لازم است تا با انتخاب گزینه­های مد نظر خود، فرآیند خرید بسته را دنبال کنید. برای مثال زمانی که از کد #10* استفاده می­کنید، می­توانید با انتخاب گزینه طرح‌های تشویقی و سپس انتخاب گزینه اینترنت، از طرح­های تشویقی اینترنت آگاه شده و نسبت به خرید بسته اینترنت همراه اول مورد نظر خود اقدام نمایید.

کد دستوری #100* به صورت اختصاصی برای خرید انواع بسته اینترنت همراه اول تعریف شده است. با شماره‌گیری این کد می­توانید در میان انواع خدمات اینترنتی، نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال مشترکان سیم کارت­های انارستان (نوجوان) می­توانند در فهرست ارائه شده پس از وارد کردن این کد، اینترنت انارستان را انتخاب نمایند. در میان انواع بسته­ها که به شما پیشنهاد می­شود، بر اساس هزینه­ها و خدمات، بسته مناسب خود را انتخاب کنید و نسبت به خریداری آن اقدام نمایید. معمولا بسته‌ها مدت زمان و حجم متفاوتی دارند.

 

سیم کارت انارستان همراه اول

 

اگر از قبل بسته مورد نظر خود را انتخاب کرده باشید، می­توانید کد دستوری اختصاصی آن بسته را وارد کنید. برای مثال با کد دستوری #313*100* می­توانید 500 مگابایت اینترنت روزانه خریداری نمایید.

خرید اینترنتی بسته­های اینترنت همراه اول از طریق پرتال همراه اول یا پرتال همراه من نیز به راحتی قابل انجام است. برای اطلاع از کد­های اختصاصی هر بسته نیز می­توانید به پرتال های معرفی شده مراجعه نمایید.

خرید بسته اینترنت همراه اول برای شماره دیگر

در صورتی که قصد خرید بسته اینترنت همراه اول برای دیگران را دارید، لازم است تا از کد­ دستوری #1* استفاده کنید. در صورتی که این کد را شماره گیری کنید و گزینه اینترنت را انتخاب نمایید، پس از انتخاب بسته می­توانید شماره منتخب را اعلام کنید. در صورتی که سیم کارت ۰۹۱۲ همراه اول یا پیش‌شماره‌ای دیگر از این اپراتور را دارید، قصد خرید اینترنت برای شماره غیر از خودتان را داشته باشید، می­توانید به راحتی با وارد کردن شماره مورد نظر، بسته منتخب را برای آن شماره خریداری نمایید. با این کد امکان خرید بسته اینترنتی از حساب بانکی نیز وجود دارد. در صورتی که اعتبار سیم کارت شما برای خرید بسته مورد نظرتان کافی نیست، می‌توانید با استفاده از این کد، بسته اینترنت را به صورت مستقیم از حساب بانکی خود خریداری نمایید.

 

لیست کامل پیش‌شماره‌‌های همراه اول

 

استعلام باقی مانده حجم اینترنت

حال که با انواع کد خرید بسته اینترنت همراه اول آشنا شده‌اید، لازم است با نحوه استعلام حجم باقی مانده نیز آشنا شوید. این احتمال وجود دارد که حجم شما زودتر از موعد تعیین شده به اتمام برسد و لازم باشد بسته جدیدی خریداری نمایید. در صورتی که بسته اینترنت همراه اول خود را با کد دستوری #100* خریداری نموده‌اید، می­توانید با کد دستوری #0*100* نسبت به بررسی وضعیت بسته و استعلام موجودی حجم اینترنت خود اقدام نمایید. همچنین امکان استعلام و بررسی وضعیت بسته اینترنتی با کد دستوری # 320*10* نیز وجود دارد. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن همراه من نیز به راحتی از وضعیت بسته اینترنتی خود مطلع شوید.

 

اپلیکیشن کاربردی همراه من

 

خرید بسته اینترنت همراه اول مناسب شما

اما سوالی که لازم است به آن پاسخ دهید این است که کدام بسته اینترنت همراه اول از میان بسته­های مختلف مناسب شماست و برای شما مقرون به صرفه‌تر است؟ اولین توصیه ما این است که قبل از خرید بسته اینترنت همراه اول، با انواع بسته­ها و خدمات هر یک به صورت دقیق و کامل آشنا شوید. اینترنت مناسب بر اساس نیاز و شرایط شما تعیین می­شود. برای مثال اگر از جمله افرادی هستید که ترجیح می­دهید همواره تلفن همراه شما به اینترنت متصل باشد و از پیام رسان­ها و شبکه­ها به صورت مدام استفاده می­کنید، بهتر است از بسته های اینترنت آلفا استفاده کنید. اینترنت آلفا از سرعت پایه برخوردار است و اینترنت مطمئن و ارزان قیمتی محسوب می­شود.

در صورتی که از کاربران حرفه‌ای اینترنت هستید و حجم بالایی از ویدیو و فایل صوتی دانلود و ارسال می­کنید، بهتر است از اینترنت پر سرعت آلفا یعنی آلفا پلاس استفاده کنید تا سرعت پایین شما را کلافه نکند.

برخی بسته­ها این امکان را برای کاربران به وجود می­آورند تا در ساعات مشخصی از شبانه روز (3 تا 7 بامداد) به صورت نامحدود از حجم اینترنت برای دانلود برخوردار باشند. بسته به ساعاتی که از اینترنت استفاده می­کنید، سرعت و حجم مورد نیاز می­توانید، بسته مناسب خود را انتخاب کنید.

 

پیامک تمام شدن بسته اینترنت همراه اول

 

چند نکته در استفاده از بسته اینترنت همراه اول

بسیاری از مشترکان پس از خرید بسته اینترنت همراه اول، از اتمام زودهنگام بسته خود تعجب می­کنند. برای این که مدیریت بهتری بر روی هزینه‌های اینترنت داشته باشید بهتر است با چند نکته آشنا شوید.

اول این که لازم است بدانید برخی برنامه­ها و نرم افزار­ها، حجم زیادی از اینترنت را مصرف می­کنند. برای مثال اینستاگرام از جمله برنامه­هایی است که می­توان میزان مصرف اینترنت شما را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. بهتر است برنامه­های پر‌مصرف را شناسایی نموده و مصرف خود را مدیریت نمایید. این موضوع می­تواند شامل مرورگرها نیز باشد. برخی مرورگر­ها نیز مصرف اینترنت زیادی دارند.

دوم اینکه برخی آپدیت­های خودکار می­توانند حجم مصرف اینترنت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. بهتر است از تنظیمات، آپدیت با استفاده از وای فای را انتخاب کنید تا بتوانید در مصرف اینترنت دیتا به مقدار زیادی صرفه جویی کنید.

در برخی مواقع دانلود فایل­های ناخواسته توسط برخی پیام‌رسان­ها و شبکه­ها همچون واتس آپ و تلگرام می­تواند حجم اینترنت شما را به سرعت به اتمام برساند. همچنین این مسئله می­تواند شما را با کمبود حافظه مواجه نماید.

در کل توصیه می­کنیم در مواقعی که نیازی به اینترنت ندارید، اینترنت گوشی خود را خاموش کنید. توجه به این توصیه‌ها به شما کمک می کند تا خرید اینترنت همراه را به صورت حرفه‌ای انجام دهید و با مصرف درست و مدیریت هزینه‌ها، از آن لذت ببرید.

 

روش-های-پرداخت-قبض-همراه-اول-و-هدایا-و-راهنمای-پرداخت-قسطی

روش‌های پرداخت قبض همراه اول + هدایا و راهنمای پرداخت قسطی

قبلی
چرا-حجم-بسته-اینترنت-سیم-کارت-همراه-اولم-زود-تموم-میشه

چرا حجم بسته اینترنت سیم کارت همراه اولم زود تموم میشه

بعدی

ثبت امتیاز :

(16 امتیاز)