فروشگاه اینترنتی خط تهران همراه
فروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

این شماره تلفن مال کجاست؟ لیست کامل پیش‌شماره‌‌های همراه اول

1402/08/03

 

این پیش شماره مال کجاست؟! تا حالا براتون پیش اومده که یه شماره ناشناس بهتون زنگ بزنه یا پیام بده و شما بخواین بدونین که برای کدوم اپراتوره؟ یا اصلا برای کدوم شهره؟

قراره باهم در مورد پیش‌شماره‌های همراه اول بخونیم و بدونیم که برای کدوم استان‌ها هستن.

این موضوع از سوال‌های پرتکرار کاربران هستش، برای همین مو رو از ماست کشیدم بیرون و لیست همه پیش‌شماره‌های همراه اول رو دراوردم. پس با من همراه باشین.

 

سیم کارت همراه اول

 

همراه اول، اولین و پرطرفدارترین اپراتور ایران هستش و بدون هیچ شکی، تو هر خونه‌ای حداقل یه نفر صاحب این سیم کارته. مزیت استفاده از این خط موبایل، پوشش‌دهی مناسبش در کل کشوره.

اما جدا از مسئله‌ای که یکم بالاتر گفتم، آیا در مورد پیش‌شماره و مفهوم اعداد شماره خودتون کنجکاو نشدین؟ مطمئنم اگه بدونین هر پیش‌شماره همراه اول برای کدوم شهره، حتما شگفت زده میشین!

 

محل پرونده سیم کارت همراه اول کجاست؟

اول این نکته مهم رو بهتون بگم که اطلاعات کامل سیم کارت همراه اول رو فقط و فقط نمایندگی‌های مجاز این اپراتور دارن. برای همین اگه دنبال اطلاعات بیشتری در مورد شماره مدنظرتون هستین باید از نمایندگی‌ها کمک بگیرین که معمولا بدون مجوز اطلاعاتی رو در اختیارتون قرار نمیدن.

 

نکات جالب درباره پیش‌شماره‌های همراه اول

 

اما من یه راه‌هایی رو پیدا کردم که میشه تا حدودی آمار یه شماره رو دراورد. میگین نه؟ پس به خوندن ادامه بدین

 

پیش‌شماره یه سیم کارت شامل کدوم رقم‌ها میشه؟

یه شماره مجاز و صحیح از ۱۱ رقم تشکیل شده که ۳ رقم اول مربوط به پیش‌شماره سیم کارت میشه. البته اگه از عدد ۰ اول شماره، فاکتور بگیریم دیگه.

حالا بعد از این اعداد، ۳ رقم دیگه داریم که محل پرونده سیم کارت رو مشخص میکنه و مثل شناسنامه میمونه. هر سیمکارتی که وجود داره دارای پیش‌شماره و سرشماره هستش. برای مثال اگه به اعداد خط موبایل خودتون دقت کنین میتونین به جزء عدد ۰ بیاین ۳ رقم ۳ رقم جدا کنین و پیش‌شماره و سرشماره رو از هم تفکیک کنین.

 

محل پرونده سیم کارت مانند شناسنامه است

 

اینجوری هم، می‌تونین پیش‌شماره رو تشخیص بدین که برای کدوم اپراتور و اُستانه.

 

حالا فرقی نمی‌کنه دنبال اطلاعات یه شماره خاص می‌گردین یا صرفا می‌خواین این اطلاعات عمومی رو داشته باشین. خب دیگه بریم سراغ این پیش‌شماره‌ها که دل تو دلم نیست زودتر بهتون بگم.

 

سیم کارت 0911 مال کجاست

 

پیش‌شماره 0911 مال کجاست؟

پیش شماره 0911 مربوط به اپراتور همراه اول هستش و اکثرا این پیش‌شماره رو برای استان‌های شمالی کشور به خاطر داریم اما باید بدونید که متعلق به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان هستش.

 

خرید و قیمت سیم کارت همراه اول 0911

 

سیم کارت 0912 مال کجاست

 

پیش‌شماره 0912 مال کجاست؟

پیش شماره 0912 مربوط به اپراتور همراه اول هستش و احتمالا حدس شما برای این پیش‌شماره فقط استان تهرانه درسته؟ اما باید بدونید که این پیش‌شماره علاوه بر پایتخت متعلق به استان‌های قزوین، قم، سمنان، البرز و زنجان هم هستش.

 

سیم کارت 0913 مال کجاست

 

پیش‌شماره 0913 مال کجاست؟

پیش شماره 0913 مربوط به اپراتور همراه اول هستش و به ۴ استان زیبای کشورمون تعلق داره و شامل استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و چهارمحال بختیاری هستش.

 

خرید و قیمت سیم کارت همراه اول 0913

 

 

پیش‌شماره 0914 مال کجاست؟

پیش شماره 0914 مربوط به اپراتور همراه اول هستش و به ۳ استان واقع در شمال غربی کشور {یاشاسین} تعلق داره و شامل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل هستش.

 

خرید و قیمت سیم کارت همراه اول 0914

 

سیم کارت 0915 مال کجاست

 

پیش‌شماره 0915 مال کجاست؟

پیش شماره 0915 مربوط به اپراتور همراه اول هستش و به استان‌های شرقی کشور مربوط میشه و شامل استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان هستش.

 

خرید و قیمت سیم کارت همراه اول 0915

 

سیم کارت 0916 مال کجاست

 

پیش‌شماره 0916 مال کجاست؟

پیش شماره 0916 مربوط به اپراتور همراه اول هستش و این پیش‌شماره مربوط به استان‌هاییه که به خونگرمی معروف‌اند و شامل استان‌های خوزستان و لرستان هستن.

 

خرید و قیمت سیم کارت همراه اول 0916

 

سیم کارت 0917 مال کجاست

 

پیش‌شماره 0917 مال کجاست؟

پیش شماره 0917 مربوط به اپراتور همراه اول هستش و این پیش‌شماره مربوط به ۴ استان واقع در جنوب و جنوب غربی ایران و شامل استان‌های بوشهر، کهگیولیه‌و‌بویراحمد، هرمزگان و فارس هستش.

 

خرید و قیمت سیم کارت همراه اول 0917

 

سیم کارت 0918 مال کجاست

 

پیش‌شماره 0918 مال کجاست؟

پیش شماره 0918 مربوط به اپراتور همراه اول هستش و مربوط به استان‌هاییه که طبیعت زیبایی دارن و شامل استان‌های مرکزی، همدان، کردستان، ایلام و کرمانشاه هستش.

 

خرید و قیمت سیم کارت همراه اول 0918

 

حالا با توجه به پیش‌شماره می‌تونید تشخیص بدین که اولا برای اپراتور همراه اول هست یا نه و اینکه به کدوم استان تعلق داره. به همین راحتی

راستی براتون هم یه عکس درست کردم که به تفکیک رنگ اومده پیش‌شماره‌های هر استان رو مشخص کرده. برای همین اگه حوصله خوندن اطلاعات بالا رو ندارین به عکس مراجعه کنین. 

 

نقشه پیش‌شماره‌های همراه اول

 

شاید بپرسین پس تکلیف بقیه پیش‌شماره‌ها چی میشه؟ اگه شماره‌ای که بهتون زنگ زده جزء این پیش‌شماره‌ها نبود تکلیف چیه؟

منکه شما رو بی‌جواب نمی‌زارم!!! آمار همه چی رو براتون با جزئیات کامل درمیارم و بهتون این اطلاعات ارزشمند رو میدم بخونید.

 

خب دیگه بریم سراغ پیش‌شماره‌های همراه اول که تا حالا براتون نگفتم.

 

اپراتور همراه اول علاوه بر پیش‌شماره‌هایی که در بالا گفتم یه سری پیش‌شماره دیگه داره که دیگه متعلق به استان خاصی نیستن و به صورت سراسری عرضه شده.

 

سوال

 

خب این یعنی چی؟ یعنی با دونستن پیش‌شماره دیگه نمیشه به محل صدور اون خط موبایل پی برد چون به کل کشور تعلق داره.

فقط نکته‌ای که داره اینه که پیش‌شماره‌ها در ابتدا به صورت اعتباری عرضه شده بودند اما الان، نسخه دائمی هم دارن. البته اگه شما نسخه اعتباری رو تهیه کرده باشین به راحتی می‌تونین بدون عوض کردن شمارتون اونو به سیم کارت دائمی همراه اول تبدیل کنین.

 

حالا این پیش‌شماره‌ها کدوما هستند؟

 

برای مثال اگه خواستین بدونین پیش‌شماره 0919 برای کجاست؟ با توجه به توضیحاتی که بالاتر گفتم، مربوط به اپراتور همراه اول و سراسری هستش.

یا گاهی اوقات سوال میشه که این پیش‌شماره ایرانسل هست یا همراه اول؟ خب با خوندن مطالب بالا به راحتی می‌تونید تشخیص بدین که برای کدوم اپراتور هستش.

البته پیش‌شماره 0994 هم از طریق همین اپراتور ارائه شده که متعلق به دانش‌آموزان هستش یعنی فقط و فقط به دانش‌آموزان داده میشه.

این پیش‌شماره به نام دانش‌آموز ثبت نمیشه اما برای دریافتش باید کد ملی دانش‌آموز چک بشه. در واقع به اسم وَلی دانش‌آموز ثبت میشه.

 

سمبل کشور ازبکستان

 

راستی تا حالا شده از شماره‌هایی با کد کشورهای مختلف با شما تماس گرفته باشن؟

 

مثلا چند روز قبل یه شماره با پیش‌شماره 7071+ با من تماس گرفته بود!!!

از اونجایی که من آدم اهل مطالعه‌ای هستم J حواسم بود و جوابش رو ندادم چون شنیدم اینجور تماس‌‌ها از طرف هکرهاست که می‌خوان به اطلاعات گوشیتون دسترسی پیدا کنن یا ...

مزاحمن یا می‌خوان براتون هزینه تماس خارج از کشور بیفته ... در هر صورت شماره غریبه‌ای که نمی‌شناسین و مشکوک هستش رو اصلا و ابدا جواب ندین.

برای همین توی اینترنت گشتم و گشتم و به جواب زیر رسیدم:

پیش‌شماره 7071 کد منطقه‌ای در Chirchiq هستش. این شهر در ازبکستان واقع شده و اگه خارج از ازبکستان هستین و می‌خواین با فردی در Chirchiq  تماس بگیرین، علاوه بر کد منطقه‌ای، به کد کشوری که می‌خواین تماس بگیرید هم نیاز دارین.

 

شهر Chirchiq

 

کد کشور ازبکستان  (00998) هستش، بنابراین اگه شما در ایران هستین و می‌خواین با فردی در Chirchiq  ساکنه تماس بگیرین، باید پیشوند +998 7071 را به شماره تلفن اون  فرد اضافه کنین. در این صورت، عدد صفر که قبل از کد منطقه‌ای قرار داره، حذف میشه.

حالا می‌خوام برای صحبت پایانیم یه موضوع جالب بگم که مطمئنم از خوندنش شگفت‌زده میشین. میگین نه پس به خوندن ادامه بده...

خب تا اینجا با بررسی پیش‌شماره‌ها متوجه شدیم که برای کدوم استان هستن ولی اگه بخوایم دقیق‌تر این موضوع رو بررسی کنیم که برای کدوم شهر هستن باید چیکار کنیم؟

 

اصلا این موضوع به چه دردمون میخوره؟ بزارین با یه مثال توضیح بدم آخه من عاشق مثال زدنم

برای مثال اگه قصد خرید سیم کارت 0912 رو دارین اگه بدونین متعلق به کدوم استان هستش شاید بتونین هزینه کمتری براش پرداخت کنین.

حالا اصلا چرا همچین پیش‌شماره‌ای رو مثال زدم؟ برای اینکه این پیش‌شماره خیلی خاص و گرون هستش و قیمت خط رند با این پیشوند سر به فلک کشیده.

 

همونطور که گفتم این پیش‌شماره به چندتا استان تعلق داره و شما با خرید از هر استان مبلغ متفاوتی رو پرداخت می‌کنین. مثلا اگه خط موبایل ۹۱۲ رو از تهران تهیه کنین یه قیمت و اگه مشابه همون رو از قزوین تهیه کنین هزینه کمتری رو پرداخت می‌کنین.

 

اما حالا از کجا باید بفهمیم این شماره‌ای که می‌خوایم بخریم به کدوم استان یا شهر تعلق داره؟

بعد از تشخیص اُستانِ شماره از روی پیش‌شماره، کافیه به اعداد سرشماره دقت کنین. ۳ رقم دوم که متعلق به سرشماره هر سیمکارتی هستش، تعیین‌کننده محل صدور پرونده خط موبایل هست.

 

حالا از کجا میشه بفهمین که سرشماره خط تلفن موردنظرتون برای کدوم استان و شهره؟ به توضیحات زیر توجه کنین.

 

توجه توجه!

معمولا این اطلاعات رو دفاتر پیشخوان دولت و نمایندگی‌های مجاز اپراتور همراه اول داره ولی من یه ترفندی بلدم که میشه فهمید محل پرونده سیم کارت کجاست که در ادامه با شما به اشتراک میذارم.

هر استانی برای خودش یه سرشماره مخصوص داره که به تفکیک این پایین براتون اوردم:

 

  • ۱۳۱ | ۱۷۳ و ۱۷۴ سمنان
  • ۱۴۱ و ۱۴۲ زنجان
  • ۱۵۱ و ۱۵۲ و ۱۵۳ قم
  • ۱۵۵ و ۱۵۶ مرکزی
  • ۱۶۰ تا ۱۶۹ البرز
  • ۱۸۱ و ۱۸۲ قزوین

 

برای مثال شماره ۰۹۱۲۱۳۱ متعلق به اُستان سمنان هستش. حالا بیاین کدهای ۱ تا ۸ رو جای کد سیم کارت بزارین: ۰۹۱۲۲۳۱ یا ۰۹۱۲۳۳۱ و به همین ترتیب.

با این ترفند میشه به محل پرونده خط پی ببرین. شاید بپرسین پس کدهای ۰ و ۹ چی؟!

باید بگم این ۲ تا کد به صورت سراسری عرضه شده و به کل کشور تعلق داره و برای استان خاصی نیست. بنابراین با خیال راحت خرید کنین و نگران چیز دیگه ایم نباشین.


چگونه از روی شماره موبایل یا تلفن اسم فرد را پیدا کنیم و بدونیم مال کیه؟ آیا امکان پذیره؟

چگونه از روی شماره موبایل یا تلفن اسم فرد را پیدا کنیم و بدونیم مال کیه؟ آیا امکان پذیره؟

چه تعداد سیم کارت به نامم هست؟

چه تعداد سیم کارت به نامم هست؟

خرید آنلاین سیم کارت
قیمت گذاری سیم کارت

(526 امتیاز ) 5 / 4

ثبت امتیاز

امتیاز

مراحل خرید آنلاین سیم کارت


ثبت نام

ثبت نام

برای خرید آنلاین سیم کارت ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید و سپس با رمز عبوری که از طریق پیامک به شما ارسال می‌شود، به حساب کاربریتان وارد شوید.

انتخاب سیم کارت

انتخاب سیم کارت

با استفاده از جستجوگر هوشمند، از میان هزاران سیم کارت، شماره دلخواه خود را جستجو کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک یا چند فیلتر به شماره موردنظر خود برسید.

پرداخت و دریافت کد فعال سازی

پرداخت هزینه سیم کارت

پس از پرداخت هزینه سیم کارت به صورت آنلاین، کد فعالسازی سیم کارت برای شما پیامک می‌شود. در نگهداری از این کد دقت کنید.

مراجعه به دفتر پیشخوان

دریافت سیم کارت

برای تحویل سیم کارت خریداری شده به همراه کارت ملی و کد فعالسازی به یکی از نمایندگان سیم خان در سراسر کشور مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام سامانه سیم خان