فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

۷ ترفند ساده برای تقویت آنتن دهی گوشی

1401/11/05

 امروزه با توجه به اینکه بخش زیادی از زندگی روزمره ما به تلفن همراه ما وابسته است، چیزهایی مانند سیگنال ضعیف، قطع شدن تماس‌ها یا سرعت پایین داده می‌تواند تأثیر منفی زیادی در کارها داشته باشد.

خوشبختانه، شما با انجام تعدادی کار می‌توانید برای تقویت آنتن دهی تلفن همراه خود و‌ تماس‌های واضح و سرعت داده سریع انجام دهید.

اختلال خدمات، آب و هوای بد و مکانهای دور از جمله عواملی هستند که باعث ضعیف شدن یا عدم سیگنال تلفن همراه می‌شوند. اگر بخواهید در وسط ناکجاآباد تماس‌ها را دریافت کنید یا از گوشه آپارتمان خود تماس بگیرید، با رعایت چندین نکته و ترفند می‌توانید برای بهبود سیگنال تلفن همراه خود از آنها استفاده کنید.

 

چرا موبایلم سیمکارتو نمیخونه؟ ۱۰ راهحل رفع مشکل خوانده نشدن سیمکارت در تلفن همراه

 

روش آزمایش شده روشن کردن حالت هواپیما و چند ثانیه صبر کردن و سپس خاموش کردن آن قطعا می‌تواند به بهبود آنتن دهی تلفن همراه کمک کند، اما همیشه جوابگو ‌نیست. باید اقدامات بهتری را انجام دهید. در این مقاله، روش‌های بهبود آنتن دهی تلفن همراه را بررسی می‌کنیم، قطعا یاد گرفتن این روش‌ها برایتان مفید خواهد بود، پس تا انتهای مطلب با ما باشید.

 

روشن/خاموش کردن حالت پرواز برای تقویت آنتن دهی گوشی

 

روشن و خاموش کردن حالت هواپیما

روشن کردن و خاموش کردن حالت هواپیما، سریعترین و ساده‌ترین راه برای رفع مشکلات آنتن دهی گوشی است. اگر از مکانی به مکان دیگر در حال جابجایی هستید، با تغییر حالت هواپیما، مودم‌های Wi-Fi، بلوتوث و شبکه تلفن همراه را مجدداً راه‌اندازی می‌کنید که بهترین سیگنال را در منطقه پیدا کنند.

در ادامه انجام این روش را در گوشی‌های اندروید و آیفون بررسی می‌کنیم؛

  • تلفن همراه اندروید:

انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید،  بعد از دسترسی به پانل تنظیمات سریع روی نماد حالت هواپیما ضربه بزنید. منتظر بمانید تا تلفن شما به طور کامل از Wi-Fi و اتصالات تلفن همراه خود جدا شود، این کار چند لحظه طول می‌کشد، بنابراین 15 ثانیه زمان کافی است.

 

  • آیفون:

در گوشی آیفون می‌توانید از مرکز کنترل به حالت هواپیما دسترسی پیدا کنید، اما این روش با توجه به مدل آیفونی که دارید متفاوت است. در iPhone X و نسخه‌های جدیدتر، از گوشه سمت راست بالا به پایین بکشید تا به مرکز کنترل دسترسی پیدا کنید. در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید. سپس روی نماد حالت هواپیما ضربه بزنید که با فعال شدن آن به رنگ نارنجی در می‌آید. مجدداً قبل از خاموش کردن آن تا 15 ثانیه صبر کنید.

 

تغییر مکان برای تقویت آنتن دهی گوشی

 

مکان خود را تغییر دهید

یکی دیگر از روش‌های تقویت آنتن دهی تلفن همراه، قرار گرفتن در طبقه بالاتر است. اگر در آپارتمان چند طبقه هستید یک طبقه به سمت بالا حرکت کنید.  در طبقات بالاتر می‌توان موانع را نزدیک سطح زمین پاک کرد. اگر در زیرزمین هستید، بالا رفتن به طبقه همکف می‌تواند کمک زیادی کند.

 

روشهای کلاهبرداری هنگام خرید سیم کارت 0912

 

اگر در محیطی هستید که پنجره وجود دارد، به یک پنجره نزدیک تر شوید. زمانی که برج مخابراتی توسط مصالح ساختمانی مانند آجر، بلوک، دیوارپوش یا ورق فلزی که ساختمان از آن ساخته شده است مسدود نشده باشد، به راحتی وارد ساختمان می‌شود، بنابراین پنجره‌ها معمولا مناطقی هستند که سیگنال قوی‌تری نسبت به پشت آن دریافت خواهید کرد.

به سمت بالاتر حرکت کنید. کوه‌ها، تپه‌ها، درختان و سایر موانع اغلب می‌توانند سیگنال را مسدود کنند. حرکت به سطح بالاتر باعث می‌شود احتمال بیشتری برای ارتباط با یک برج مخابراتی و دریافت آنتن دهی قوی‌تری وجود داشته باشد.

نزدیکترین برج مخابراتی تلفن همراه شما کجاست. شهر یا کد پستی خود را در Cell Reception یا Open Signal قرار دهید تا نقشه برج‌های مخابراتی خود را ببینید و سپس سعی کنید یا در همان سمت ساختمان قرار بگیرید یا مکان خود را به طور کامل تغییر دهید. باتری  گوشی خود را کاملا‌ شارژ نگه دارید.

یکی دیگر از روش‌های تقویت آنتن دهی تلفن همراه شارژ کامل تلفن همراه است. شاید این کمی تعجب آور باشد. پس بهتر است گوشی خود را کاملا شارژ و حداقل بالای 10 درصد نگه دارید. پس از آن، تلفن شما ممکن است به حالت حفاظتی برود و بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.

 

ری استارت کردن برای تقویت آنتن دهی گوشی

 

تلفن همراه خود را مجددا راه اندازی کنید

تلفن‌های ما رایانه‌های کوچکی هستند و درست مانند رایانه‌ها، گاهی اوقات می‌توانید مشکلاتی مانند اتصال به شبکه را با راه‌اندازی مجدد آنها برطرف کنید. در ادامه مطلب شما با روش‌های راه اندازی تلفن همراه در گوشی اندروید و آیفون بررسی می‌کنیم.

  • تلفن همراه اندروید:

دکمه روشن/خاموش و کلید کاهش صدا(بسته به گوشی اندرویدی شما) را نگه دارید تا منوی روی صفحه نمایش داده شود و سپس روی Restart ضربه بزنید. اگر تلفن شما گزینه راه‌اندازی مجدد را ارائه نمی‌کند، می‌توانید به سادگی روی Power Off ضربه بزنید تا تلفن همراه خود را خاموش کنید و سپس با دکمه روشن/خاموش آن را پشتیبان‌گیری کنید

  • تلفن همراه ایفون:

در تلفن‌های همراه آیفون X و مدل‌های قدیمی‌تر، دکمه خواب/بیداری و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا را نگه دارید و سپس روی نوار لغزنده پاور به سمت راست بکشید تا دستگاه خاموش شود. صبر کنید تا  گوشی کاملاً خاموش شود، سپس دکمه خواب/بیداری را فشار دهید تا دوباره روشن شود.

از طرف دیگر، می‌توانید بازنشانی نیرو در آیفون خود انجام دهید: دکمه افزایش صدا و سپس دکمه کاهش صدا را فشار دهید و سپس دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید. پس از سیاه شدن صفحه گوشی و تا زمانی که دوباره لوگوی اپل ظاهر شود، آن را نگه دارید.

اگر آیفون شما دکمه هوم دارد، دکمه خواب/بیداری را نگه دارید تا نوار لغزنده پاور نمایش داده شود و سپس نوار لغزنده را به سمت راست بکشید. پس از خاموش شدن دستگاه، دکمه خواب/بیداری را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل را مشاهده کنید.

 

خارج کردن سیم کارت برای تقویت آنتن دهی گوشی

 

سیم کارت خود را برای چند لحظه از گوشی خارج کنید

یکی دیگر از روش‌های تقویت آنتن دهی تلفن همراه که ممکن است به شما کمک کند این است که خط تلفن خود را برای چند ثانیه بردارید و سپس آن را در حالی که تلفن همراه شما روشن است در گوشی خود قرار دهید. چنانچه سیم کارت شما کثیف است، آن را تمیز کنید. اگر سیمکارت نقص فیزیکی دارد، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید.

برای خارج کردن چیپ سیم کارت از تلفن همراه خود به یک سوزن سیم کارت که معمولا در جعبه تلفن شما است نیاز دارید.

 

آپدیت کردن نرم افزار برای تقویت آنتن دهی گوشی

 

به روز رسانی نرم‌افزارهای گوشی

اپراتورهای تلفن همراه اغلب به‌روزرسانی‌های تنظیمات شرکت مخابراتی را برای کمک به بهبود اتصال برای تماس‌ها، داده‌ها و پیام‌ها در شبکه خود ارسال می‌کنند.

 

روشهای فعال سازی آهنگ پیشواز سیم کارت همراه اول + لغو یا تغییر

 

اگرچه این ویژگی در همه مدل‌های آیفون موجود است، اما در اندروید جهانی نیست، بنابراین اگر تلفن پشتیبانی‌شده ندارید، ممکن است تنظیمات شرکت مخابراتی را پیدا نکنید.

 

انجام این روش تقویت آنتن دهی تلفن همراه در گوشی آیفون به شرح زیر است.

 به‌روزرسانی‌های شرکت مخابراتی باید ظاهر شوند و می‌توانید از پیام ‌آپ ظاهر شده به‌روزرسانی کنید. برای اینکه آیفون خود را مجبور به بررسی به‌روزرسانی تنظیمات شرکت مخابراتی کنید

به تنظیمات > عمومی > درباره تلفن خود بروید . اگر به‌روزرسانی در دسترس باشد، از شما خواسته می‌شود آن را نصب کنید.

 

در گوشی اندروید به روز رسانی تلفن همراه به شکل زیر است:

همانطور که قبلا ذکر شد، همه گوشی‌های اندرویدی تنظیمات اپراتور ندارند، بنابراین باید قسمت Settings را باز کنید و برای یافتن به‌روزرسانی‌های احتمالی «تنظیمات حامل» را تایپ کنید. در پیکسل‌های پشتیبانی‌شده، به تنظیمات > شبکه و اینترنت > اینترنت بروید، روی چرخ‌دنده کنار نام شرکت مخابراتی‌تان ضربه بزنید و سپس روی تنظیمات شرکت مخابراتی ضربه بزنید.

 

ریست کردن تنظیمات شبکه برای تقویت آنتن دهی گوشی

 

تنظیمات شبکه خود را بازنشانی کنید

گاهی اوقات تنها چیزی که شما برای تقویت آنتن دهی تلفن همراه نیاز دارید یک لوح تمیز برای رفع مشکل اتصال آزاردهنده است.

 بازنشانی تنظیمات شبکه تلفن یکی از راه‌های انجام این کار است. اما توجه داشته باشید، بازنشانی تنظیمات شبکه شما همچنین گذرواژه‌های ذخیره‌شده Wi-Fi، اتصالات VPN و تنظیمات APN سفارشی را برای شرکت‌هایی که در اپراتورها نیاز به تنظیمات بیشتری دارند، بازنشانی می‌کند. در ادامه بازنشانی را در دو مدل گوشی اندروید و آیفون بررسی می‌کنیم:

  • گوشی اندروید:

در برنامه Settings عبارت "reset" یا به طور خاص "reset network settings"  را جستجو کنید و روی تنظیمات ضربه بزنید. در پیکسل 6 پرو دارای سیستم عامل اندروید 13، تنظیم مجدد Wi-Fi، تلفن همراه و بلوتوث نام دارد. پس از بازنشانی تنظیمات شبکه، به یاد داشته باشید که دوباره تلفن خود را به شبکه های Wi-Fi خانه و محل کار خود وصل کنید.

  • گوشی آیفون:

به Settings > Transfer or Reset iPhone > Reset > Reset Network settings بروید. صفحه بعدی به شما هشدار می‌دهد که بازنشانی تنظیمات شبکه، تنظیمات Wi-Fi، داده تلفن همراه و بلوتوث را بازنشانی می‌کند. روی Reset Network ضربه بزنید

 

تماس با پشتیبانی اپراتور سیم کارت برای تقویت آنتن دهی گوشی

 

با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید

گاهی اوقات مشکلات آنتن دهی تلفن همراه که به صورت غیرمنتظره است را می‌توان به مشکلات مربوط به حامل بی سیم شما ردیابی کرد. ممکن است یک برج مخابراتی خراب باشد یا کابل فیبر نوری برج قطع شده باشد.

 

روشهای تماس رایگان با پشتیبانی همراه اول؛ سامانه ۹۹۹۰

 

برای مشکلات مداوم در اتصال یا متصل ماندن به یک شبکه تلفن همراه یا داده، ممکن است پوشش شرکت مخابراتی شما به خوبی در محله شما گسترش نیابد. برای کمک، برخی از اپراتورها یک توسعه دهنده شبکه ارائه می‌دهند.

در موارد دیگر، مشکل سیگنال جدید می‌تواند به دلیل نقص تلفن یا سیم کارت باشد که خراب شده است. تماس با شرکت مخابراتی‌تان برای شروع عیب‌یابی آنتن دهی تلفن همراه خود امتحان کنید.

چنانچه هیچ کدام از روش‌های آنتن دهی بالا نتوانست مشکل شما را حل کند لازم است که از یک دستگاه تقویت کننده موبایل استفاده کنید.

شاید برایتان عجیب باشد، اما گاهی اوقات برخی از قاب‌های گوشی می‌توانند تاثیر منفی روی عملکرد آنتن دهی تلفن همراه شما داشته باشند. بنابراین برای تقویت آنتن دهی تلفن همراه نیاز است که قاب گوشی را در آورید تا کیفیت آنتن دهی تلفن همراه شما بیشتر شود.

 

ترفندهای کاهش هزینههای قبض سیم کارت همراه اول {راهحلهای کاربردی}

 

یکی از بزرگ‌ترین سؤالاتی که ما می‌پرسیم این است که «آیا تقویت‌کننده‌های آنتن تلفن همراه واقعاً موثر هستند؟». این یک سوال منطقی است، در جواب باید گفت بله این دستگاه‌ها موثر هستند.

این دستگاه‌های تقویت کننده آنتن در هر جایی قابل نصب است و سیگنال‌های موجود خارج از سلول را دریافت کرده، آن را تقویت کرده و سپس سیگنال قوی را در داخل خانه، تجارت یا وسیله نقلیه شما توزیع کند. آنها با تمام شبکه‌ها به طور همزمان کار می‌کنند، نحوه کار دستگاه تقویت آنتن دهی تلفن همراه به این شکل زیر است؛ کارکرد این دستگاه شامل سه جزء است؛

یک آنتن در فضای باز که روی پشت بام یا کنار خانه شما نصب شده است. این آنتن به اندازه‌ای قدرتمند است که سیگنال‌های سلولی ضعیفی را که ممکن است توسط گوشی هوشمند شما شناسایی نشود را به داخل بکشد.

یک واحد تقویت کننده در داخل خانه وصل شده است. تقویت کننده آنتن را از آنتن فضای باز شما دریافت می‌کند و آن را به یک سیگنال قابل اعتماد تقویت می‌کند که می‌تواند توسط دستگاه‌های داخل خانه استفاده شود. یک آنتن نصب شده در داخل خانه شما این آنتن سیگنال سلولی تقویت شده را می‌گیرد و آن را در سراسر خانه توزیع می‌کند تا اتصال یکنواخت‌تری ایجاد کند.

چگونه-سرویس-رومینگ-رایتل-را-فعال-و-غیرفعال-کنیم

روش‌های فعال و غیرفعال سازی رومینگ بین الملل سیم کارت رایتل

قبلی
راهکارهای-رفع-مسدود-شدن-سیم-کارت-رایتل

دلایل مسدود شدن سیم کارت رایتل و راهکارهای رفع آن {تضمینی}

بعدی

ثبت امتیاز :

(52 امتیاز)