فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

دلایل مسدود شدن سیم کارت رایتل و راهکارهای رفع آن {تضمینی}

1401/11/09

در این مقاله قصد داریم تا شما را با علت‌های مختلف مسدود شدن سیم کارت رایتل آشنا کنیم. در صورتی که شما هم شماره تلفن رایتل دارید ادامه مطلب را دنبال کنید.  در گذشته تلفن همراه یک وسیله لاکچری بود و خرید آن برای همه مقدور نبود. اما امروزه خیلی راحت می‌توانید اقدام به خرید سیمکارت و تلفن همراه کنید. اما داشتن تلفن همراه علاوه بر مزایای بسیاری که دارد گاهی اوقات با مشکلاتی همراه می‌شود.

یکی از این مشکلات رایج سیم‌کارت، مسدود شدن آن است. در صورت مسدود شدن خط تلفن، شما نمی‌توانید هیچ استفاده‌ای از سیم کارت خود کنید، در واقع علاوه بر این که نمی‌توانید با کسی تماس بگیرید، مشترکین دیگر نیز نمی‌توانند با شما تماس بگیرند و ارسال پیامک و استفاده از اینترنت از سیم کارت شما امکان‌پذیر نیست.

در خیلی از مواقع نیاز است که برای رفع مسدودی سیم کارت خود به دفاتر خدمات رسانی رایتل مراجعه کنید و شماره همراه خود را مجددا فعال‌سازی کنید. در ابتدا بهتر است با علتهای مسدود شدن سیم کارت رایتل آشنا شوید و بعد از آن به روشهای رفع مسدودی سیم کارت رایتل بپردازیم.

 

https://simkhan.ir/contentimg/air-plane-mode-screen-shot.jpg

 

علت‌های مختلف مسدود شدن سیم کارت رایتل

 

  • اشتباه وارد کردن PIN  و PUK
  • ناقص بودن مدارک شناسایی در هنگام ثبت‌نام
  • سیم کارت کارکرده
  • استفاده نکردن طولانی مدت از سیم کارت رایتل
  • پرداخت نکردن بدهی
  • مسدودی سیم کارت رایتل به دلیل قاچاق ترافیک مخابراتی به صورت غیر قانونی
  • مسدودی سیم کارت به دلیل شکایت افراد حقوقی

 

 

 

اشتباه وارد کردن PIN و PUK

حتماً در هنگام خرید سیمکارت جدید روی خشاب سیم کارت دو رمز پین و پوک ثبت شده را دیده‌اید. آیا می‌دانید PIN    و PUK   چه تفاوتی با هم دارند؟

 کد PIN   را در هنگام قرار دادن سیم‌کارت در گوشی همراه وارد می‌کنید، چنانچه چند بار این کد را اشتباه وارد کنید نیاز به وارد کردن کد PUK   است.  اگر این کد را اشتباه وارد کنید در نهایت ممکن است سیم کارت رایتل شما مسدود شود.

 

https://simkhan.ir/contentimg/air-plane-mode-screen-shot.jpg

 

ناقص بودن مدارک شناسایی در هنگام ثبت‌نام

ممکن است در هنگام خرید سیم کارت جدید رایتل، فروشنده به دلیل ناآگاهی تمام مدارک لازم را از شما درخواست نکند. در این شرایط احتمال دارد خط تلفن رایتل شما به علت ناقص بودن مدارک شناسایی شما مسدود شود. در این صورت، نیاز است که به دفاتر معتبر رایتل مراجعه کنید و مشکل مسدود شدن سیم کارت خود را رفع کنید.

 

https://simkhan.ir/contentimg/air-plane-mode-screen-shot.jpg

 

مراقب سیم کارت کارکرده باشید

بعضی از مشترکین دوست دارند که شماره آن‌ها رند باشد، بنابراین اقدام به خرید سیم کارت کارکرده از مشترک دیگری می‌کنند‌. نگران نباشید این کار شما ایرادی ندارد، اگر بلافاصله قصد به نام زدن سیم کارت رایتل را داشته باشید.

توصیه می‌شود این کار را خیلی سریع انجام دهید، چون تعویق در این کار ممکن است برایتان مشکل ساز شود چون شما از پیشینه شماره خود مطمئن نیستید. حتی ممکن است سیم کارت شما دزدی باشد که در این صورت مشکل شما جدی‌تر خواهد شد.

 

 استفاده نکردن از سیم کارت رایتل به مدت طولانی

عدم استفاده طولانی مدت از سیم کارت برای هر مشترکی ممکن است. چرخه عمر هر سیم کارت در اپراتورهای مختلف با هم تفاوت دارد.

در شماره همراه رایتل در صورت عدم استفاده طولانی مدت، احتمال مسدود شدن سیم کارت شما وجود دارد، حتی در برخی موارد ممکن است از شما سلب امتیاز شود و سیم کارت به فرد دیگری فروخته شود. در ادامه به روش رفع مسدودی این مورد می‌پردازیم‌.

 

راهنمای جامع تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده + سیم کارت سلب امتیاز شده + مشکلات

 

https://simkhan.ir/contentimg/air-plane-mode-screen-shot.jpg

 

پرداخت نکردن صورت حساب

داشتن بدهی و مسدودی به خاطر آن، یکی از علت‌های رایج مسدود شدن سیم کارت رایتل است. این مشکل در سیم کارت دائمی اتفاق می‌افتد. چنانچه شما بدهی سیم کارت رایتل خود را پرداخت نکنید خط شما به صورت یک طرفه و بعد از مدت کوتاهی دو طرفه مسدود می‌شود. در ادامه مطلب شما را با رفع مسدودی سیم کارت به علت بدهی آشنا می‌کنیم.

 

راهنمای رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

 

رفع مسدودی سیم کارت رایتل به دلیل قاچاق ترافیک مخابراتی به صورت غیر قانونی

حتماً می‌دانید که مکالمه بین‌المللی بین مشترکین باید از طریق مراکز ارتباطی بین‌الملل کشور مبدأ و کشور مقصد انجام شود.

مکالمه بین‌المللی غیر قانونی نوعی قاچاق پهنای باند مخابراتی محسوب می‌شود. در صورت مکالمه غیر رسمی، سازمان ارتباطات رادیویی سیم کارت مورد نظر را مسدود می‌کند.

 

https://simkhan.ir/contentimg/air-plane-mode-screen-shot.jpg

 

مسدود شدن سیم کارت رایتل به دلیل شاکی حقوقی

در صورت هر گونه مزاحمت از طریق سیم کارت شما، مالکِ سیم کارت رایتل مجرم شناخته می‌شود و با داشتن شاکی حقوقی سیم کارت شما مسدود می‌شود.

 

https://simkhan.ir/contentimg/air-plane-mode-screen-shot.jpg

 

کد رفع مسدود شدن سیم کارت رایتل

حالا که شما با علت‌های مسدود شدن سیم کارت رایتل آشنا شدید، بهتر است یاد بگیرید که چگونه مشکل مسدود شدن سیم کارت رایتل را رفع کنید.

 

نکاتی درمورد رفع مسدودی سیم کارت همراه اول

 

هر کدام از علل مسدودی سیم کارت رایتل باید به روشی خاص رفع شود. چنانچه سیمکارت شما مسدود شده است از روش‌های زیر می‌توانید از مسدود شدن آن مطمئن شوید.

  • شماره‌گیری کد دستوری #211*
  • شما می‌توانید با شماره تلفن 200 از خط رایتل خود تماس رایگان بگیرید و یا با شماره 09202000000 از یک شماره غیر رایتلی تماس بگیرید.

 

https://simkhan.ir/contentimg/air-plane-mode-screen-shot.jpg

 

رفع مسدودی سیم کارت اعتباری رایتل

گفتیم که هر سیم‌ کارت اعتباری رایتل عمر مشخصی دارد که در ادامه با مسدود بودن یا فعال بودن سیم‌کارت بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

  • سیم کارت غیرفعال:

هنگامی که یک سیم کارت رایتل را خریداری می‌کنید هنوز این سیم کارت غیرفعال است.

 

  • سیم کارت فعال:

بعد از قرار دادن سیم کارت در تلفن همراه و اولین تماس یا اولین پیامک، اولین شارژ یا استفاده از اینترنت  شماره تلفن رایتل شما غیرفعال نیست و مسدودی آن رفع شده است.

 

  • قطع یکطرفه:

هنگامی که سیم کارت رایتل شما هیچ اعتباری نداشته باشد بعد از شش ماه سیم کارت شما به صورت یک طرفه مسدود خواهد شد.

در صورت یک طرفه بودن سیم کارت، شما می‌توانید از مشترک دیگری پیام یا تماس دریافت کنید اما امکان تماس یا پیام با مشترک دیگری را نخواهید داشت.

هنگامی که اعتبار سیم کارت خود را افزایش دهید یک طرفه بودن سیم کارت شما رفع خواهد شد.

 

  • قطع شدن دوطرفه:

چنانچه سیم کارت اعتباری رایتل شما بیش از شش ماه به صورت یک طرفه مسدود باشد در نهایت مسدودی آن دو طرفه خواهد شد، در این صورت شما امکان هیچ استفاده‌ای از سیم کارت خود را نخواهید داشت.

اگر اعتبار سیم کارت رایتل خود را افزایش دهید، مسدودی دوطرفه سیم کارت رایتل شما برطرف می‌شود.

 

  • سیم کارت منقضی:

در دو حالت سیم کارت رایتل شما، منقضی خواهد شد. اگر مسدود شدن دو طرفه سیم کارت رایتل شما بیش از یک ماه طول بکشد و یا خط جدید خود را در طول یک سال استفاده نکنید و به صورت غیرفعال باشد در این صورت، سیم کارت شما منقضی می‌شود.

 

با یک تماس تلفنی سیم کارت 0912 رو رایگان قیمت گذاری کن {بدون نیاز به ربات یا نرم افزار تعیین قیمت}

 

برای رفع این مشکل باید به همراه سیم کارت به دفاتر معتبر رایتل مراجعه کنید و بعد از پرداخت هزینه سیم کارت، اقدام به فعال‌سازی شماره خود کنید.

 

  • سیم کارت بازیافت:

اگر به هر دلیلی سیم کارت رایتل شما به مدت یک سال در حالت منقضی باشد سیم کارت شما بازیافت می‌شود، در این شرایط شماره تلفن شما به مشترک دیگری واگذار می‌شود.

 

https://simkhan.ir/contentimg/air-plane-mode-screen-shot.jpg

 

رفع مسدودی سیم کارت دائمی رایتل

 

  • سیم کارت دائمی فعال:

سیم کارت رایتل جدید که به تازگی خریداری شده است بعد از فعالسازی در دفاتر مجاز رایتل فعال است.

 

  • قطع یکطرفه سیم کارت دائمی:

سقف بدهی سیم کارت رایتل به صورت پیش فرض 60 هزارتومان است.‌ چنان چه بدهی شما بیش از این مقدار باشد سیم کارت رایتل شما به صورت یک طرفه قطع می‌شود و برای رفع مسدودی سیم کارت خود، باید بدهی خود را پرداخت کنید.

 

  • قطع دوطرفه سیم کارت دائمی:

در حالت مسدودی یک طرفه سیم کارت رایتل، شما تا دو هفته فرصت دارید بدهی خود را پرداخت کنید.

چنانچه بدهی خود را پرداخت نکنید مسدودی سیم کارت دو طرفه خواهد شد. در صورت پرداخت صورتحساب سیم کارت، مسدودی برطرف خواهد شد.

 

  • سیم کارت دائمی منقضی:

وقتی به هر علتی سیم کارت رایتل به مدت یک سال دو طرفه مسدود باشد یا این که به مدت یک سال هیچ استفاده‌ای از سیم کارت خود نکنید منقضی می‌شود.

بعد از این که سیم کارت رایتل شما منقضی شد، شما تا شش ماه فرصت دارید به یکی از دفاتر خدمات رایتل مراجعه کنید و با پرداخت بدهی خود رفع مسدودی سیم کارت رایتل خود را انجام دهید.

 

  • سیم کارت بازیافت:

چنانچه در طول شش ماه اقدامی برای رفع مسدودی نکنید سیم کارت شما در حالت بازیافت (تخلیه) است. در این شرایط باید به یکی از دفاتر معتبر رایتل مراجعه کنید و با پرداخت هزینه سیم کارت آن را فعال کنید و گرنه سیم کارت شما به مشترک دیگری واگذار می‌شود.

 

هزینه تماس با خارج از کشور از خط همراه اول چقدر است؟

 

نکته مثبت در هنگام مسدود شدن یک طرفه یا دو طرفه این است که می‌توانید با شماره‌های اضطراری و مراکز پشتیبانی رایتل تماس بگیرید.

در اینجا با انواع مسدود شدن سیم کارت رایتل آشنا شدید. بیشتر این مسدودی‌های سیم کارت با پرداخت بدهی و افزایش اعتبار بر طرف می‌شود.

البته در مسدودی به علت عدم استفاده از سیم کارت باید مراجعه حضوری به دفاتر معتبر رایتل داشته باشید تا مسدودی آن بر طرف شود.

 

https://simkhan.ir/contentimg/air-plane-mode-screen-shot.jpg

 

اپلیکیشن رایتل من

با کمک اپلیکیشن رایتل من از مسدود شدن سیم کارت رایتل خود مطلع خواهید شد. در ادامه با امکانات این برنامه بیشتر آشنا خواهید شد.

برای ورود به سامانه رایتل ابتدا باید از صفحه اصلی سایت بازدید کنید، در مرحله بعد مسیر رایتل من را انتخاب کنید و در نهایت وارد شوید.

در این بخش می‌توانید بسیاری از اطلاعات و جزئیات سیم کارت رایتل مانند صورت حساب و مسدودی آن را مشاهده کنید.

در قسمت طرح ویژه می‌توانید طرح‌ها و بسته‌های مختلف مکالمه و اینترنت را مشاهده کنید و در صورت تمایل اقدام به خرید بسته دلخواه کنید.

برای وارد شدن به اپلیکیشن رایتل من، ابتدا باید شماره خود را وارد کنید و در مراحل بعدی کلمه عبور و کد ارسال شده را وارد کنید .

در مرحله بعدی می‌توانید با انتخاب یکی از گزینه‌های ورود با پیامک رمز یک بار مصرف و یا رمز عبور وارد برنامه رایتل من شوید. در اپلیکیشن رایتل من بخش‌های اطلاعات من، اطلاعات پرونده و پرداخت و سرویس‌های مختلف وجود دارد.

همچنین در قسمت مدیریت سیم کارت‌ در این برنامه اطلاعات سیم کارت شما درج شده است. در این بخش امکان آگاهی از مسدودی سیم کارت رایتل و مشاهده ریز ارتباطات وجود دارد. در ضمن می‌توانید درخواست تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را داشته باشید.

 

مدارک لازم برای خرید سیم کارت ایرانسل

 

در قسمت باقیمانده بسته، می‌توانید اطلاعات مربوط به شروع بسته و تاریخ انقضا و حجم باقیمانده بسته را مشاهده کنید.

در قسمت اعلان اپلیکیشن رایتل من می‌توانید پیام‌هایی که از اپراتور رایتل من دریافت می‌کنید مشاهده کنید. برای دیدن پیام‌های اعلان باید به زنگوله قسمت بالا در سمت چپ صفحه مراجعه کنید.

در این مطلب متوجه شدید که سیم ‌کارت رایتل نیز مانند سیم کارت ایرانسل و سیم کارت همراه اول امکان مسدود شدن دارد.

رایتل از سال ۸۶ فعالیت خود را شروع کرده است. رایتل نیز مانند دو اپراتور دیگر خدمات گوناگونی مانند اینترنت پرسرعت، پیام چند رسانه‌ای و... را در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد.

مشکل مسدود شدن سیم کارت برای هر مشترکی پیش می‌آید. به هر حال آشنایی با علت و نحوه رفع مسدود شدن سیم کارت رایتل حتماً برایتان مفید خواهد بود.

 

هفت-ترفند-ساده-برای-تقویت-آنتن-دهی-گوشی

۷ ترفند ساده برای تقویت آنتن دهی گوشی

قبلی
راهکارهای-رفع-مسدود-شدن-سیم-کارت-ایرانسل

دلایل مسدود شدن سیم کارت ایرانسل و راهکارهای رفع آن {تضمینی}

بعدی

ثبت امتیاز :

(109 امتیاز)