فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

راهنمای رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

1399/06/24

ایرانسل به عنوان دومین اپراتور کشور توانسته از آغاز فعالیت خود، کاربران بی شماری را جذب خود کند. خدمات متنوعی مانند ارائه سرویس اینترنت همراه با بیشترین سرعت باند پهن، اینترنت نسل چهار ثابت و .... از جمله این خدمات هستند که باعث شده تا رضایت مشتریان خود را جلب کند.

گوشی هوشمند نیز تبدیل به یکی از ضروری ترین وسایل ارتباطی میان افراد است به گونه ای که زندگی بسیاری از این افراد بدون این تکنولوژی مختل خواهد شد. استفاده از تلفن همراه بدون داشتن سیم کارت و دسترسی به اینترنت، عملا کاربردی ندارد.

مهم ترین نکته، خرید سیم کارت سالم و بدون نقص است که در شرایط مختلف بتوانیم از سرویس های آن استفاده کنیم. اما در برخی موارد ممکن است سیمکارت دچار مشکلاتی از جمله مسدودی و قطعی های به ظاهر بی دلیل شود.  

مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

 

در این مطلب، عوامل مسدود شدن سیم کارت ایرانسل و روش های رفع این مشکل را بررسی می کنیم.

دلایل مسدود شدن سیم کارت ایرانسل چیست؟

دلایلی که باعث مسدود شدن شماره سیم کارت ایرانسل می شود، مختلف است. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال پیامک های تبلیغاتی
  • داشتن بدهی و پرداخت نکردن بدهی به اپراتور ایرانسل
  • نقص در مدارک شناسایی صاحب شماره سیم کارت ایرانسل
  • درخواست خود مالک جهت مسدودسازی سیم کارت و تماس های ورودی و خروجی
  • استفاده نکردن طولانی مدت از خط که باعث تعلیق دائم خط میگردد

 

اینفوگرافیک دلایل مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

 

مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به دلیل ارسال پیامک های تبلیغاتی

ارسال پیامک های تبلیغاتی انبوه از خطوط سبب شده بسیاری از افراد برای خلاص شدن از مزاحمت های این گونه پیامک ها، شماره های تبلیغاتی را در تلفن همراه خود مسدود کنند.

بنابراین صاحبان مشاغل تصمیم به ارسال پیامک های تبلیغاتی از طریق شماره سیم کارت ایرانسل خود می کنند و همین امر منجر به زیر پا گذاشتن قوانین اپراتور می شود. بی توجهی کسب و کارها نسبت به این مسئله سبب می شود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدادم به مسدود کردن سیم کارت ایرانسل شما کنند.

 

همراه اول بهتره یا ایرانسل {راهنمای خرید سیم کارت}

 

با این کار، سیمکارت ایرانسل شما غیر قابل استفاده می شود. همچنین در صورت مزاحمت های تبلیغاتی و شکایات مشترکین، ممکن است صاحب شماره ایرانسل که اقدادم به ارسال پیامک های تبلیغاتی کرده است، از طریق مراجع قانونی نیز مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.

توصیه می شود از طریق خطوط ایرانسل پیامک های تبلیغاتی ارسال نکنید. اما اگر این اتفاق باعث مسدود شدن سیم کارت ایرانسل شما بشود، آیا قابل رفع است و چه راهکاری دارد؟

رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی

 

رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی

برای رفع مسدودی سیمکارت ایرانسل که توسط رگولاتوری مسدود شده است، بهترین روش مسدودی شماره ایرانسل این است که مالک سیم کارت به یکی از دفاتر امور مشترکین مراجعه کند و در صورت نداشتن شاکی خصوصی با انجام مراحل لازم نسبت به رفع مسدودی شماره سیم کارت خود اقدام کند.

مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به دلیل بدهی

علت دیگری که می تواند منجر به مسدود شدن شدن سیم کارت ایرانسل شما شود و آن را با قطعی مواجه کند، بدهی شما به اپراتور ایرانسل است. البته این مشکل فقط برای افرادی که به هنگام خرید سیم کارت ایرانسل، آن را دائمی خرید کرده اند، می افتد.

نسبت سیم کارت های دائمی ایرانسل به سیم کارت دائمی همراه اول بسیار کمتر است اما به هر حال تعدادی وجود دارند و در صورت پرداخت نکردن بدهی خود با مشکل مسدود شدن برخورد می کنند.

در ابتدا این قطعی به صورت یک طرفه خواهد بود و در صورت عدم پرداخت بدهی، این قطعی دو طرفه می شود و در نهایت قطعی کامل سیم کارت رخ می دهد.

رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل به دلیل بدهی

راه حل این مسدودی بسیار ساده است، فقط کافیست در اولین فرصت، قبوض خود را پرداخت کنید.

اپراتور ایرانسل برای پرداخت صورتحساب ها روش های مختلفی را برای مشترکین خود پیشنهاد کرده است. در نظر داشته باشید برای رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل خود، پرداخت بدهی از طریق روش هایی که مورد تائید اپراتور ایرانسل نیست تضمینی برای رفع مسدودیت ندارد.

پرداخت بدهی از طریق روش های مجاز، هم از نظر امنیتی و هم از نظر زمان وصل شدن مجدد سیم کارت ایرانسل بسیار اهمیت دارد.

بنابراین بهتر است فقط از طریق روش هایی که اپراتور برای پرداخت قبض های بدهی سیم کارت دائمی ایرانسل اقدام کنید تا با مشکلات این چنینی مواجه نشوید و بتوانید به سادگی از سیم کارت ایرانسل خود، مجدد استفاده کنید.

رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل به دلیل بدهی

 

روش های مجاز اپراتور ایرانسل برای پرداخت بدهی کدام است؟

ایرانسل در سایت خود به نشانی irancell.ir چهار روش را برای پرداخت قبوض بدهی سیمکارت معرفی کرده است که کاربر می تواند با استفاده از هر کدام، بدهی خود را با اطمینان کامل پرداخت کند.

روش اول: پرداخت بدهی به صورت آنلاین

اولین روشی که ایرانسل معرفی کرده است، پرداخت آنلاین می باشد. برای استفاده از این روش، نیاز به رمز اینترنتی (رمز پویا) دارید و به راحتی می توانید قبض خود را پرداخت کنید.

برای پرداخت آنلاین نیز سه روش وجود دارد که می توانید با هر کدام که راحت هستید بدهی خود را پرداخت کنید.

پرداخت با تلفن همراه: در این روش فقط کافیست با وارد کردن شماره تلفنی که می خواهید قبض آن را پرداخت کنید به صفحه ای منتقل شوید که میزان بدهی را می بینید و می توانید به سادگی این بدهی را پرداخت کرده و خط خود را رفع مسدودیت کنید.

پرداخت با شناسه: ابتدا باید کد شناسه را از سامانه دریافت کنید، به این ترتیب شماره تلفن همراه ایرانسلی خود را به سرشماره 2121 پیامک کنید، کد شناسه ای از طرف این سامانه برای شما ارسال می شود که می توانید با وارد کردن شناسه دریافتی به صفحه پرداخت قبض منتقل شوید.

پرداخت بدهی با کد دستوری: استفاده از کد دستوری #7*

اما همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، سه روش اصلی دیگر به غیر از پرداخت آنلاین صورتحساب وجود دارد.

روش دوم: استفاده از کد های دستوری

بسیاری از اپراتورها از کد های دستوری برای انجام امور مختلف استفاده می کنند که پرداخت قبوض نیز یکی از کاربردهای کد های دستوری است که می توانید به سادگی قبض خود را پرداخت نمایید.

ایرانسل برای پرداخت قبوض به روش کدهای دستوری، کد #7* را معرفی کرده است که از طریق آن می توانید با شماره گیری این کد و با استفاده از کارت بانکی و رمز دوم پویا و یا ایستا اقدام به پرداخت قبض سیم کارت دائمی ایرانسل خود نمایید.

البته با همین کد، امکان پرداخت سایر قبوض نیز فراهم است یعنی می توانید با شماره گیری همین کد قبض هایی نظیر قبض آب ، قبض برق، قبض گاز و ... را نیز پرداخت کنید

روش سوم: پرداخت بدهی با شارژ خودکار

روش دیگری که ایرانسل برای پرداخت بدهی معرفی کرده است، روش شارژ خودکار است. کاربر می تواند اگر در یکی از سه بانک منتخب ایرانسل حساب داشته باشد این روش را فعال کند تا قبوض به صورت اتوماتیک و خودکار پرداخت شوند.

این بانک ها شامل: بانک ملی، بانک سامان و بانک ملت هستند، که می توان از طریق مراجعه به صفحات بانکداری الکترونیکی هرکدام از این بانک ها، شارژ خودکار سیم کارت ایرانسل خود را فعال کنید.

یکی از مزیت های این روش، فعال شدن یک گیگابایت اینترنت رایگان ایرانسل برای کاربرانی است که آن را فعال میکنند.

روش چهارم: استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

آخرین روشی که ایرانسل در نظر گرفته است اپلیکیشن کاربردی ایرانسل من است. این اپلیکیشن علاوه بر امکانات فراوانی که در اختیار کاربران قرار می دهد، امکان شارژ حساب و پرداخت قبوض را برای کاربران سیم کارت دائمی فراهم می کند.

کاربر می تواند با نصب این برنامه کاربردی و استفاده از بخش های مختلف آن، اقدام به پرداخت قبوض سیم کارت ایرانسل خود نیز نماید که لازمه آن یک کارت بانکی و البته داشتن رمز دوم پویا و یا ایستا می باشد.

 

۵ دلیل خرید اقساطی سیم کارت 0912 {دلایل خرید خط ۰۹۱۲ قسطی}

 

مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به دلیل عدم تکمیل مدارک

همانطور که از عنوان این علت مسدودی مشخص است، عدم تکمیل مدارک یکی دیگر از علل مسدود شدن سیمکارت ایرانسل است. از جمله دلایل شایع مسدودی سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز همین علت است.

در صورتی که مدارک و اطلاعات هویتی شما به صورت ناقص در سیستم ایرانسل ثبت شده باشد، سیم کارت شما به زودی مسدود می شود.

در این خصوص، اپراتورها موظف هستند که سیم کارت داری اطلاعات ناقص را فورا مسدود کنند. اما قبل از مسدودی سیم کارت، چندین بار اطلاعیه ای در خصوص تکمیل مدارک برای کاربر به صورت پیامک ارسال می شود تا مالک سیم کارت نسبت به تکمیل آنها اقدام کند.

در صورتی که فرد نسبت به این پیامک ها بی توجه باشد، اپراتور شماره سیم کارت را از دسترس خارج و آن را مسدود می کند.

طی سال های اخیر، اپراتور ایرانسل، سیم کارت های بسیاری را مسدود کرد زیرا تعداد زیادی از آنها دچار نقص مدارک بودند و هویت مالکان آنها احراز نگردیده بود.

رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل به دلیل عدم تکمیل مدارک

ایرانسل روش هایی را برای رفع نقص های مدارک و اطلاعات هویتی کاربران خود ارائه کرده است تا مالکان سیم کارت بتوانند در اسرع وقت آنها را تکمیل و سیم کارت خود را از حالت مسدودی در بیاورند.

رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل به دلیل عدم تکمیل مدارک

 

یکی از این روش ها استفاده از کدهای دستوری است.

برای رفع مسدودی سیم کارت اعتباری کافیست کد دستوری #5*130* و برای سیم کارت دائمی کد دستوری  #5*140* را شماره گیری نمایید.

راهنمایی های لازم با شماره گیری این کد دستوری به کاربر ارائه می شود تا بتواند سریع تر نسبت به رفع مسدودی سیم کارت خود اقدام کند.

ناگفته نماند که مسدودشدن سیمکارت ایرانسل تنها به دلیل عدم تکمیل مدارک نیست و در برخی مواقع دلایل دیگری منجر به ایجاد مشکلاتی برای اطلاعات هویتی شما می شود و شما را با چالش رو به رو می کند.

برای مثال شرایطی را در نظر بگیرید که مدارک ارائه شده توسط شما مخدوش شده باشد و این مدارک برای ثبت هویت شما توسط اپراتور مورد تائید نباشد.

مثال بعدی شرایطی است که در صورت خرید آنلاین سیم کارت ایرانسل اتفاق می افتد. در نظر بگیرید هنگام آپلود کردن مدارک هویتی خود، ممکن است مشکلاتی از قبیل قطع و وصل شدن اینترنت پیش بیاید. در این صورت مدارک شما به صورت ناقص آپلود می شود و به شکل ناقص به دست اپراتور می رسد.

به این ترتیب، سیم کارت دچار مشکلات اطلاعات نقص هویت مالک می شود و تائید مجدد هویت مالک سیمکارت نیاز به بررسی بیشتری دارد. تا زمانی که اطلاعات شما تکمیل نشود و مورد تائید اپراتور قرار نگیرد، سیم کارت شما مسدود خواهد ماند.

اپراتور ایرانسل در سایت خود اعلام کرده است که این مسدود شدن ها برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی افراد کلاهبردار و مزاحمت های تلفنی است.

 

مراحل انتخاب و خرید سیم کارت 0912 به کمک من

 

بعد از ارسال مدارک و اطلاعات چه کار کنیم؟

در صورتی که سیم کارت ایرانسل شما به دلیل ناقص بودن مدارک شما مسدود شده باشد، کافیست بعد از ارسال آنها مورد تائید اپراتور قرار بگیرید. سیم کارت شما مجددا وصل می شود و از حالت مسدودی خارج می گردد.

زمان وصل شدن سیم کارت کوتاه است اما در صورتی که بعد از مدت کوتاهی همچنان سیم کارت شما متصل نشده بود می توانید از خطوط ایرانسل با شماره 700 و یا از سایر خطوط مانند سیم کارت همراه اول و یا تلفن ثابت با شماره 09377000000 تماس بگیرید.

مشاوره حقوقی آنلاین رایگان برای مشکلات حقوقی مسدود شدن سیم کارت

 

اگر به دلایل بالا سیم کارت شما مسدود شده است و برای شما مشکلات حقوقی مسدود شدن سیم کارت به وجود آورده است. برای مشاوره حقوقی آنلاین رایگان می توانید با گروه وکلای عدل ایرانیان تماس بگیرید.

 

شارژ-بیشتر-با-شارژ-شور-انگیز-رایتل

شارژ بیشتر با شارژ شور انگیز رایتل

قبلی
سیم-کارت-بین-المللی-چیست-و-مزایای-استفاده-از-آن

سیم کارت بین المللی چیست و مزایای استفاده از آن

بعدی

ثبت امتیاز :

(419 امتیاز)