فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

همراه اول بهتره یا ایرانسل {راهنمای خرید سیم کارت}

1400/09/17

خرید سیم کارت جزء اون دسته از خریدهایی هستش که اهمیت زیادی داره اما وقتی داریم به خرید چیزی فکر می‌کنیم انقد ذوق و شوق داریم که خیلی از این مسائل مهم یادمون میره! توی این مطلب قراره به نکات ریز و درشتی برسیم تا اگه برای اولین بار قصد خرید سیم کارت همراه اول یا ایرانسل رو دارین یا نه قبلا تجربشو داشتین اما این بار میخواین اپراتورتونو عوض کنید؛ این سری با آگاهی بیشتری انتخاب کنید.

 

خرید سیم کارت همراه اول دائمی یا اعتباری

 

خرید سیم کارت همراه اول {دائمی یا اعتباری، مسئله این است!}

می‌خوام با معرفی سیم کارت همراه اول شروع کنم، اینکه چند نوع سیم کارت داره و هر کدومشون چه مزایا و معایبی دارن، تعرفه‌هاشون چجوریه و اگه تصمیم به خرید سیم کارت همراه اول گرفتین کدوم نوعش بیشتر به دردتون میخوره. ( من یه همچین آدمی هستم و رفتم مو رو از ماست کشیدم بیرون که بهترین رو بهتون معرفی کنم)

شرکت ارتباطات سیار ایران که همه به اسم همراه اول میشناسیمش دارای ۲ نوع سیم کارت هستش که به صورت زیر هستن:

  • سیم کارت دائمی همراه اول
  • سیم کارت اعتباری همراه اول

 

تعرفه سیم کارت همراه اول دائمی و اعتباری

 

تعرفه سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول چجوریه؟

همراه اول ابتدا با عرضه سیم کارت دائمی شروع به فعالیت کرد. این نوع سیم کارت، اعتبار خیلی بالایی داره و برخی از افراد برای سرمایه‌گذاری اقدام به خرید و فروش این نوع از خطوط کرده‌اند.

فِلش بَک: تا قبل از سال ۱۳۹۷ تماس از خطوط همراه اول به خطوط خارج از شبکه دارای تعرفه متفاوتی بود اما بعد از این سال،  مشترکین سیمکارت‌های همراه اول بدون تغییر تعرفه می‌توانند مکالمه کنند. (این قضیه رو افرادی که می‌خواستن با افرادی که در یک شهر دیگه زندگی می‌کردند یا با خطوط سایر اپراتورها صحبت کنند و هزینش بیشتر میشد! یادشونه)

تعرفه مکالمه سیم کارت دائمی همراه اول به شرح زیر است:

ردیف

مکالمه

تعرفه هر دقیقه مکالمه (ریال)

۱

همراه اول دائمی به تلفن ثابت

۵۹۹

۲

همراه اول دائمی به همراه اول

۵۹۹

۳

همراه اول دائمی به سایر اپراتورها

۵۹۹

 

تعرفه پیامک (همون اس‌ام‌اس خودمون) به شرح زیر است:

نوع سرویس

تعرفه

پیام کوتاه

پیام کوتاه فارسی: ۸۹ ریال به ازای هر صفحه

پیام کوتاه انگلیسی: ۲۲۲ ریال به ازای هر صفحه

 

تعرفه استفاده از اینترنت به تفکیک اینترنت (نوترینو یا تبادل اطلاعات) در سایت‌های منتخب داخلی و سایت‌های دیگر به شرح زیر است:

نوع سیم کارت

تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات

تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات در سایت‌های منتخب داخلی

سیم کارت دائمی

۰.۴ ریال

۰.۲ ریال

 

برای مثال اگه شما یک گیگابایت (۱.۰۲۴.۰۰۰ کیلوبایت) از اینترنت (اینترنت آزاد) در سایت‌های غیرمنتخب استفاده کنید باید ۴۰.۹۶۰ تومان هزینه کنید. نصف این قیمت رو برای سایت‌های داخلی منتخب در نظر بگیرید.

خدمات بالا جزء خدماتی هستش که سیم کارت همراه اول دائمی ارائه می‌دهد. تعرفه‌های آن را درنظر بگیرید چون در ادامه این مطلب، تعرفه سیم کارت اعتباری همراه اول رو توضیح و جلوتر با تعرفه‌های ایرانسل مقایسه می‌کنم.

بهتره قبل از خرید سیم کارت و یا اینکه بپرسید همراه اول بهتره یا ایرانسل، به تعرفه‌ها توجه کنید چون در آینده، هزینه بالا باعث نارضایتی شما میشه. البته قراره توی این مطلب ترفندهای کاهش هزینه‌هارو بهتون یاد بدم که خیلی بهتون کمک می‌کنه پس تا آخر این ماجرا با من همراه باشین.

در ادامه، اپراتور همراه اول نوع اعتباری سیم کارت‌هارو معرفی کرد تا افراد مختلف هم بتونند سیم کارت بخرن! (البته من فکر می‌کنم این کار بخاطر این بود که ایرانسل با فروش سیم کارت ارزان سهمی از بازار خرید و فروش سیم کارت رو گرفته بود)

 

تعرفه مکالمه خطوط اعتباری همراه اول به شرح زیر است:

ردیف

مکالمه

تعرفه هر دقیقه مکالمه (ریال)

۱

همراه اول اعتباری به تلفن ثابت

۸۹۹

۲

همراه اول اعتباری به همراه اول

۸۹۹

۳

همراه اول اعتباری به سایر اپراتورها

۸۹۹

 

تعرفه پیامک (همون اس‌ام‌اس خودمون) به شرح زیر است:

نوع سرویس

تعرفه

پیام کوتاه

پیام کوتاه فارسی: ۱۰۶ ریال به ازای هر صفحه

پیام کوتاه انگلیسی: ۲۶۴ ریال به ازای هر صفحه

 

تعرفه استفاده از اینترنت به تفکیک اینترنت (نوترینو یا تبادل اطلاعات) در سایت‌های منتخب داخلی و سایت‌های دیگر به شرح زیر است:

نوع سیم کارت

تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات

تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات در سایت‌های منتخب داخلی

سیم کارت اعتباری

۰.۶ ریال

۰.۳ ریال

 

برای مثال اگه شما یک گیگابایت (۱.۰۲۴.۰۰۰ کیلوبایت) از اینترنت (اینترنت آزاد) در سایت‌های غیرمنتخب استفاده کنید باید ۶۱۴.۴۰۰ تومان هزینه کنید. نصف این قیمت رو برای سایت‌های داخلی منتخب در نظر بگیرید.

نکته مهم: توی این مطلب قراره ۲ اپراتور معروف کشور رو باهم مقایسه کنیم و قصد مقایسه سیم کارت دائمی و اعتباری هر اپراتور رو به تفکیک ندارم اما حالا که دارین وقت می‌زاریم با یه مقایسه ساده متوجه شدین که تعرفه استفاده از خدمات سیم کارت دائمی کمتر از اعتباری هستش!

 

تفاوت سیم کارت همراه اول دائمی و اعتباری

 

تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول چیا هستن؟

مهم‌ترین تفاوت این دو نوع سیم کارت در اعتبار هستش. سیم کارت‌های دائمی همراه اول دارای اعتبار بیشتری نسبت به سیم کارت‌های اعتباری هستند. (البته نه همه پیش‌شماره‌ها)

منظورم از اعتبار، قدمت و ارزشی که دارند هستش. برای مثال اگه شما صاحب یه کسب‌و‌کار باشید و بخواید برای شغلتون سیم کارت بخرید: ترجیح شما خرید سیم کارت همراه اول 0912 هستش یا سیم کارت ۰۹۱۰؟

علاوه بر  تفاوت در تعرفه استفاده از خدمات سیم کارت و اعتبار بالای خطوط دائمی، خرید و فروش هم بهتر انجام میشه. شما خیلی راحت‌تر می‌تونید سیم کارت دائمی رو بفروشید و خریداران بیشتری به دنبالش هستند تا خطوط اعتباری! البته این در صورتی هستش که شماره شما معمولی باشه چون اگه خط، رند باشه قضیه متفاوت‌تر میشه.

راستی فرقی نمیکنه که چه نوعی از سیم کارت همراه اول رو دارین اگه زمانی سیم کارتتون قفل شد و دنبال راه‌حل بودید، مطالعه مقاله "چگونه puk سیم کارت همراه اول را پیدا کنیم" بودید رو پیشنهاد می‌کنم.

اما همراه اول به یک میزان از خطوط خودش پشتیبانی میکنه. یعنی هر دو نوع از یک میزان پوشش شبکه و آنتن‌دهی در مناطق مختلف برخوردار هستند و برتری نسبت به همدیگه ندارن. برای همین اگه کسی بهتون گفت سرعت اینترنت خط دائمی همراه اول بهتره مطمئن باشید که دروغه!

اگه می‌خواید درباره تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول بیشتر بدونید، مطالعه "۵ تفاوت اصلی سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول" رو پیشنهاد می‌کنم تا با دید کامل نسبت به خرید یا راهنمایی افراد دیگر پیش برید.

 برای اینکه تشخیص بدین که سیم کارت دائمی هستش یا اعتباری کافیه از پشتیبان همراه اول سوال کنید! البته پیش‌شماره خطوط دائمی و اعتباری مشخص هستش البته همراه اول این امکان رو داره که سیم کارت اعتباری رو به سیم کارت دائمی تبدیل کنید.

حواستون باشه که اگه خواستین این کارو انجام بدین امکان برعکسش نیست یا اگه سیم کارتتون از نوع دائمی هستش نمی‌تونید به اعتباری تبدیلش کنید.

تنها پیش‌شماره‌ای که از اول به صورت دائمی عرضه شده، خط ۹۱۲ هستش که همچنان در صدر فروشه و اعتبار خاصی داره. بقیه خطوط دائمی (برای مثال خطوط استانی) هم به صورت اعتباری عرضه شده‌اند. خطوط اعتباری هم شامل پیش‌شماره‌های ۰۹۱۰، ۰۹۱۹، ۰۹۹۰، ۰۹۹۱، ۰۹۹۲، ۰۹۹۳ و ۰۹۹۴ هستند.

اگه صاحب سیم کارت اعتباری همراه اول هستید و میخواید به نوع دائمی تبدیل کنید، می‌تونید آموزش به زبان ساده رو تو این مقاله "سریع‌ترین روش تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول" بخونید.

خب این همه از سیم کارت همراه اول گفتم حالا بریم سراغ سیم کارت ایرانسل که دل خیلی از ماهارو برده! میگی نه؟ همین الان ببین چندتا از مخاطبینت از این اپراتور سیم کارت خریدن!

 

خرید سیم کارت ایرانسل دائمی یا اعتباری

 

خرید سیم کارت ایرانسل {مسئله اصلی کجاست!}

شاید شما که دارین این مطلب رو می‌خونید بگین: سیم کارت ارزش هزینه بالارو نداره و چرا باید برای یه خط انقدر پول بدم! پس بدون معطلی تصمیم به خرید سیم کارت از ایرانسل می کنید. اپراتور ایرانسل شروع خیلی خوبی داشت نمی‌دونم یادتون هست یا نه اما قیمت سیم کارت ایرانسل ۵ هزار تومان ناقابل بود که بعدها به ازای هر خرید، یک سیم کارت رایگان هم بهتون میدادن.

خرید سیم کارت ایرانسل رایگان مثل الان نبود! ابتدای کار یا حتی چند سال بعد طرح فروش رایگان سیم کارت خیلی باب بود و نیازی به هزینه بالا نبود اما الان اینطور نیست و خیلی کم پیش میاد که ایرانسل طرح عرضه سیم کارت رایگان بزاره.

بعد از ورود این اپراتور همه صاحب سیمکارت شدند و دیگه داشتن خط و موبایل کلاس نداشت چون شما می‌تونستید با کمترین هزینه مکالمه کنید یا پیامک بفرستین. اون موقع خبری از اینترنت گوشی نبود فقط یه مدت بعد، ارسال پیام چند رسانه‌ای اومد که با ورود شبکه‌های اجتماعی دیگه کسی سراغشون نرفت که نرفت!

نمی‌خوام سرتون رو با معرفی تاریخچه ایرانسل درد بیارم برای همین سریعا میرم سراغ اصل مطلب: ایرانسل هم  دارای ۲ نوع سیم کارت هستش که به صورت زیر هستن:

  • سیم کارت دائمی ایرانسل (آی سیم)
  • سیم کارت اعتباری ایرانسل

 

تعرفه سیم کارت ایرانسل دائمی و اعتباری

 

تعرفه سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل چجوریه؟

ایرانسل با عرضه سیم کارت ارزان خودش رو معرفی کرد و بعدها خطوط دائمی رو هم روانه بازار خرید و فروش سیم کارت کرد. پیش‌شماره خطوط شامل ۰۹۰۱، ۰۹۰۲، ۰۹۰۳، ۰۹۰۴، ۰۹۰۵، ۰۹۳۰، ۰۹۳۳، ۰۹۳۵، ۰۹۳۶، ۰۹۳۷، ۰۹۳۸ و ۰۹۳۹ هستش. شاید خود شما هم یک یا چندتا از این پیش‌شماره‌ها رو خریده‌ باشید. خطوط ایرانسل هم به ترتیب عرضه شدن، اعتبار خاص خودشون رو دارن.

 

تعرفه مکالمه خطوط دائمی ایرانسل به شرح زیر است:

ردیف

مکالمه

تعرفه هر دقیقه مکالمه (ریال)

۱

ایرانسل دائمی به تلفن ثابت

۵۹۹

۲

ایرانسل دائمی به همراه اول

۵۹۹

۳

ایرانسل دائمی به سایر اپراتورها

۵۹۹

 

تعرفه پیامک (همون اس‌ام‌اس خودمون) به شرح زیر است:

نوع سرویس

تعرفه

پیام کوتاه

پیام کوتاه فارسی: ۹۹ ریال به ازای هر صفحه

پیام کوتاه انگلیسی: ۲۲۲ ریال به ازای هر صفحه

 

تعرفه استفاده از اینترنت به شرح زیر است:

نوع سیم کارت

تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات

سیم کارت دائمی

۰.۴ ریال

 

برای مثال اگه شما یک گیگابایت (۱.۰۲۴.۰۰۰ کیلوبایت) از اینترنت  استفاده کنید باید ۴۰.۹۶۰ تومان هزینه کنید.

خدمات بالا جزء خدماتی هستش که سیم کارت دائمی ایرانسل ارائه می‌دهد. تعرفه‌های آن را درنظر بگیرید چون در ادامه این مطلب، تعرفه سیم کارت اعتباری رو توضیح و قراره با اپراتور قبلی مقایسه ‌کنم.

برای اینکه بفهمیم کدوم سیم کارت اعتباری هست کدوم دائمی باید از پشتیبان ایرانسل کمک بگیرید. چون ایرانسل مثل همراه اول پیش‌شماره خاصی که حتما به گروه دائمی‌ها یا اعتباری‌ها تعلق داشته باشه نداره! یعنی ممکنه یه سیم کارت ۰۹۳۹ اعتباری باشه و یه شماره دیگه با همین پیش‌شماره به صورت دائمی عرضه شده باشه.

 

تعرفه مکالمه خطوط اعتباری ایرانسل به شرح زیر است:

ردیف

مکالمه

تعرفه هر دقیقه مکالمه (ریال)

۱

ایرانسل اعتباری به تلفن ثابت

۸۹۹

۲

ایرانسل اعتباری به ایرانسل

۸۹۹

۳

ایرانسل اعتباری به سایر اپراتورها

۸۹۹

 

تعرفه پیامک (همون اس‌ام‌اس خودمون) به شرح زیر است:

نوع سرویس

تعرفه

پیام کوتاه

پیام کوتاه فارسی: ۱۱۶ ریال به ازای هر صفحه

پیام کوتاه انگلیسی: ۲۷۴ ریال به ازای هر صفحه

 

تعرفه استفاده از اینترنت به شرح زیر است:

نوع سیم کارت

تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات

سیم کارت اعتباری

۰.۶ ریال

 

برای مثال اگه شما یک گیگابایت (۱.۰۲۴.۰۰۰ کیلوبایت) از اینترنت استفاده کنید باید ۶۱۴.۴۰۰ تومان هزینه کنید.

 

تفاوت سیم کارت ایرانسل دائمی و اعتباری

 

تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل چیا هستن؟

علاوه بر یکسری تفاوت‌ها که در قسمت اپراتور همراه اول بهشون اشاره کردم، تفاوت این دو نوع سیم کارت در نحوه پرداخت هستش. شما برای اینکه از خدمات سیم کارت استفاده کنید باید اعتبار داشته باشید. در سیم کارت‌های دائمی باید از طریق پرداخت قبض {روش‌های پرداخت قبض همراه اول + هدایا و راهنمای پرداخت قسطی} اقدام کنید که راه‌های زیادی برای پرداخت (پرداخت از طریق کد دستوری، اپلیکیشن ایرانسل من، سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir) دارید و این موضوع اصلا نگرانی نداره. اما برای خطوط اعتباری حتما باید از قبل، سیم کارت رو شارژ کنید{اگه شارژتون تموم شده اصلا و ابدا نگران نباشید درخواست اعتبار اضطراری کنید} که البته الان مثل قدیم نیازی به خرید کارت شارژ و خراشیدن اون پوشش اِسکِرَج ندارین. خوشبختانه روش‌های افزایش اعتبار سیم کارت اعتباری هم زیاده.

راستی به نظرتون امکان انتقال شارژ از سیم کارت همراه اول به ایرانسل وجودداره؟ اگه نمی‌دونید و یا می‌خواید ترفند انتقال شارژ همراه اول به ایرانسل رو یاد بگیرید، روی این لینک بزنید.

ایرانسل هم به یک میزان از خطوط خودش پشتیبانی میکنه. یعنی هر دو نوع از یک میزان پوشش شبکه و آنتن‌دهی در مناطق مختلف برخوردار هستند و برتری نسبت به همدیگه ندارن.

ایرانسل هم این امکان رو داره که سیم کارت اعتباری رو به سیم کارت دائمی تبدیل کنید. حواستون باشه که اگه خواستین این کارو انجام بدین امکان برعکسش نیست یا اگه سیم کارتتون از نوع دائمی هستش نمی‌تونید به اعتباری تبدیلش کنید.

 

حالا بریم سراغ اصل ماجرا که آهای ایهاالناس بالاخره سیم کارت همراه اول بهتره یا ایرانسل!!!

این همه از تعرفه‌ها گفتم که متوجه بشید تعرفه سیم کارت‌ها به چه صورته اما شما اول باید مشخص کنید دنبال خرید سیم کارت دائمی هستید یا اعتباری؟ برای همین و اینکه مقایسه عادلانه باشه! سیم کارت دائمی همراه اول رو با سیم کارت دائمی ایرانسل مقایسه می‌کنم و برای اعتباری هم همینطور.

با توجه به تعرفه‌ سیم کارت دائمی اپراتورها؛ تنها تفاوت این سیم کارت‌ها در هزینه پیامک فارسی هستش که ایرانسل ۱۰ ریال گرون‌تره! البته این مقایسه صرفا از روی تعرفه‌ها بود و اگه بخوام بقیه موارد رو بگم؛ اعتبار سیم کارت دائمی همراه اول خصوصا خط موبایل ۰۹۱۲ خیلی خیلی بیشتر از خطوط دائمی ایرانسل هستش. از طرف دیگه تعداد دکل‌های همراه اول خیلی بیشتر از ایرانسل هستش و همراه اول ثابت کرده که در مناطق مختلف از جمله روستاها از میزان آنتن‌دهی بسیار خوبی برخورداره.

راهنمای آسان تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم (USIM)

البته ممکنه در منطقه‌ای که شما هستین، ایرانسل بهتر آنتن بده برای همین پیشنهاد میکنم حتما قبل از خرید سیم کارت موردنظرتون از طریق سایت اپراتورها، پوشش شبکه و میزان آنتن‌دهی رو در محل موردنظرتون بررسی کنید. (این مورد خالی از لطف نیست و بعد از خرید خیالتون راحت‌تره)

 

با توجه به تعرفه‌ سیم کارت اعتباری اپراتورها؛ تنها تفاوت این سیم کارت‌ها در هزینه پیامک فارسی و انگلیسی هستش که ایرانسل ۱۰ ریال گرون‌تره!

تا اینجا از لحاظ تعرفه‌ها مقایسه شد اما یه موضوع مهم که گفتنش خیلی اهمیت داره و تا الان بهش اشاره‌ای نکردم قیمت سیم کارت هستش.

 

مقایسه قیمت سیم کارت همراه اول و ایرانسل

 

قیمت سیم کارت همراه اول و ایرانسل { کدوم یکی ارزون‌تره}

بزارید از همین اول کاری خیالتون رو راحت کنم :) برای اینکه لیست قیمت سیم کارت‌ها دستتون بیاد امکان اینکه اینجا براتون قیمت بزارم نیست چون قیمت سیم کارت‌ها هم بر اساس شرایط بازار خرید و فروش سیم کارت تغییر میکنه و قیمت امروز، فردا بی‌اعتبار میشه و نمیشه روش حساب کرد!

نکته اول اینکه قیمت سیم کارت دائمی از اعتباری بیشتره (البته اگه مرغوبیت سیم کارت رو در نظر نگیریم) و برای استعلام قیمت سیم کارت بهتره از طریق سایت‌های خرید و فروش سیم کارت که قیمتشون به روز هستش کمک بگیرید تا رنج حدودی دستتون بیاد.

تبلیغ: سایت سیم خان، پلتفرم تخصصی خرید و فروش سیم کارت هستش و شما می‌تونید قیمت روز هر پیش‌شماره‌ای که مدنظرتون هستش رو در هر ساعت از شبانه‌روز بررسی کنید.

۳ آیتم وضعیت سیم کارت، مرغوبیت و میزان کارکرد سیم کارت از عواملی هستند که روی قیمت تاثیر مستقیمی دارند. برای همین اگه اپراتورتونو انتخاب کردین و دنبال ارزون‌ترین سیم کارت هستین سعی کنید که این سه مورد رو لحاظ کنید.

 

مقایسه امکانات سیم کارت همراه اول و ایرانسل

 

امکانات کی بیشتره؟ همراه اول بهتره یا ایرانسل؟

هر اپراتوری برای اینکه تعداد مشترکانش رو افزایش بده یا نگهشون داره سعی می‌کنه با طرح‌های متفاوت در خدماتش، مشترکان رو جذب کنه برای همین در این قسمت به این طرح‌ها اشاره می‌کنم.

طرح اینترنت: هر ۲ تا اپراتور در ساعات مختلف روز و یا در مناسبت‌ها، طرح‌های رایگان یا با هزینه کمتر نسبت به حالت عادی رو ارائه دادن و اینکه بگیم کدومشون بهتر عمل کردن مقایسه درستی نیست چون کاملا به شما بستگی داره که در زمانی که طرح ارائه میشه باخبر باشین و ازش استفاده کنید. برای مثال به مناسبت شب یلدا طرح اینترنت رایگان به کاربران ارائه میکنن.

طرح پیامک و مکالمه: حتما تا حالا اسم طرح‌های چند برابری مکالمه و یا تعداد پیامک بالا با نصف هزینه هر ۲ تا اپراتور به گوشتون خورده و یا حتی ازش استفاده کردید. به راحتی می‌تونید با فعال کردن طرح‌ها در هزینه‌ها صرفه جویی کنید به شرطی که در جریانشون باشید و در زمان‌های خاصی که این طرح‌ها فعال هستن نهایت استفاده رو ببرید.

من خودم علاقه خاصی به آهنگ پیشواز دارم! آوای انتظار از جمله امکاناتی هستش که هر ۲ تا اپراتور به مشترکان ارائه می‌دهند {راهنمای فعال‌ سازی آهنگ پیشواز همراه اول و ایرانسل} فقط باید قیمت هر آهنگ رو بررسی کنید چون گاهی اوقات پیش میاد که ممکنه قیمت سیم کارت یا استفاده از خدماتش بالا نباشه ولی امکاناتی که داره باعث بشه هزینه‌های کلی شما بالا بره. قیمت آهنگ پیشواز هم مثل قیمت خط نرخ ثابتی نداره و خواننده به خواننده و یا آهنگ به آهنگ متفاوت هستش و نمیشه از این طریق اپراتورهارو مقایسه کرد.

امکان تماس با خارج از کشور هم موردی هستش که از طریق هر ۲ تا اپراتور وجود داره و هزینه‌های خودش رو داره یعنی توی بحث رومینگ (ابتدا درباره هزینه خدمات سیم کارت در سایت خود اپراتور بررسی و سپس رومینگ را فعال کنید) هم باهم برابرن. برای استفاده از خدمات رومینگ باید چک کنید ببینید آیا اپراتور در کشور موردنظر امکان ارائه خدمات رو داراست یا خیر.

همینطور در شرایط سلب امتیازی هم تقریبا یکسان عمل می‌کنن و تقریبا تا ۹۰ روز (عموما برای سیم کارت‌های اعتباری) سیم کارتی که هیچ استفاده‌ای ازش نشه و خاموش بمونه رو سلب مالکیت می‌کنن. ( تو این موارد خوب بلدن!)

 

مقایسه سطح پشتیبانی سیم کارت همراه اول و ایرانسل

 

پشتیبانی همراه اول بهتره یا ایرانسل؟

یکی از مواردی که برای من به شخصه اهمیت داره پشتیبانی هستش. روش‌های تماس با پشتیبانی اپراتورها تفاوت خاصی باهم نداره چون شما می‌تونید از طریق چت آنلاین یا تماس با مرکز تماس باهاشون در ارتباط باشید. برای بررسی اینکه کدومشون بهتر عمل می‌کنن باهاشون ارتباط گرفتم و متوجه شدم مثل خیلی از شرکت‌ها شمارو خیلی پشت تلفن منتظر نمیزارن حتی یکم شیطونی کردم و سعی کردن با پرسیدن سوال‌های بی ربط رفتارشونم بسنجم که اگه یه مشترک با لحن بدی باهاشون صحبت کنه چه عکس‌العملی نشون میدن! اما مشکلی نبود و هدفشون کمک به مشترک تا جایی که امکان داشت بود و بس!

چگونه از روی شماره موبایل اسم فرد را پیدا کنیم؟ آیا امکان پذیره؟

از امکانات جالب و خدمات غیرحضوری برنامه‌های مخصوص اپراتورها (همراه من و ایرانسل من) براتون نگم که هر روز این برنامه‌ها بهتر و بهتر میشن میگین نه می‌تونید با نصب برنامه علاوه بر دریافت اینترنت رایگان به راحتی سیم کارت‌هاتون رو مدیریت کنید. اپلیکیشن‌ها به اندازه خودشون ظاهر جذابی دارن و کلی از کارهایی که قبلا باید به دفاتر پیشخوان دولت می‌رفتید رو بدون مراجعه حضوری برطرف می‌کنند.

برای مثال اگه قصد سوزوندن سیم کارت (قطع کردن) رو دارید بدون مراجعه به مرکز خاصی به راحتی از طریق برنامه اپراتورتون می‌تونید انجام بدید. مشترکان سیم کارت‌های همراه اول می‌توانند از آموزش تصویری در اینجا اقدام به سوزوندن سیم کارتشون کنند.

آهان داشت یادم می‌رفت که بگم سیم کارت اولی‌ها می‌تونند از  اپراتوری که دوست دارن یک سیم کارت رایگان دریافت کنند. پس هنوز راه‌های دریافت سیم کارت رایگان وجود داره :)

جدا از این، افرادی که قبلا سیم کارتی داشتن که قطع یکطرفه شده، برای فعالسازی مجدد سیم کارت از طرف اپراتورشون اینترنت رایگان دریافت می‌کنند. دیگه از مزایای خرید سیم کارت همراه اول یا ایرانسل و دریافت اینترنت، مکالمه و پیامک رایگان تا یه مدت محدود نگم که هرکسی رو به خرید وسوسه میکنه.

 

بالاخره همراه اول بگیریم یا ایرانسل! تکلیف مارو مشخص کنید

این همه مطلب نوشتم از همه جا صحبت کردم ولی به طور مشخص عنوان نکردم که کدوم اپراتور بهتره! جواب این سوال از اولم پیش خودتون بود و من فقط خواستم بیشتر آگاهتون کنم که هر اپراتور چه خدماتی با چه کیفتی و با چه قیمتی بهتون ارائه میکنه وگرنه انتخاب اپراتور بعد از چندتا مسئله فوق‌العاده مهم به سلیقه شما بستگی داره.

برای مثال یکی از برند همراه اول و اعتباری {آموزش بهترین روش های شارژ سیم کارت همراه اول + ۵٪ شارژ رایگان} که به عنوان اولین اپراتور کشور هستش استقبال میکنه و یکی دیگه از ایرانسل که سعی در جذب مخاطبان جوان‌تر داره.

راستش رو بخواین شاید دیگه اهمیت نداشته باشه که پیش‌شماره شما چی هستش یا اینکه سیم کارتتون اعتباریه یا دائمی؟ البته بستگی به استفاده شما از سیم کارت داره برای مثال وقتی برای یک کسب‌و‌کار از خط همراه اول 912 استفاده می‌کنید اعتبار بیشتری رو برای خودتون فراهم می‌کنید و به واسطه همین اعتبار و ارزش، مشتریان بیشتر جذب شما می‌شوند.

خیلی از آنلاین شاپ‌های اینستاگرام از خط ثابت استفاده نمی‌کنند و با خط ایرانسل کارشون رو راه انداختن.

اما ممکنه خرید این خط هزینه زیادی داشته باشه و شما بخواید با خرید سیم کارت رند ایرانسل این جای خالی رو پر کنید. تا حالا به تاثیر خطوط رند روی مشتری یا برندینگ شخصی فکر کردین؟

مهم‌ترین نکته میزان پوشش شبکه و آنتن‌دهی اپراتور موردنظر در منطقه شما و همینطور اپراتور مخاطبینی هستش که شما بیشتر باهاشون در ارتباط هستین. به این دلیل که می‌تونید از طرح‌های رایگان یا ارزان قیمت برای کاهش هزینه‌های سیم کارتتون استفاده کنید.

وقتی با آگاهی تصمیم به خرید سیم کارت بگیرید دیگه دلیلی برای دو به شک شدن ندارین یا حداقل کمتر میشه و با خیال راحت‌تری اپراتور تونو انتخاب می‌کنید. اما صبر کنید!

 

ترابرد

 

ترابرد کن { اپراتورتو عوض کن}

تا حالا این اصطلاح به گوشتون خورده؟ ترابرد روشیه که از طریق اون می‌تونید اپراتور سیم کارتتون رو بدون تغییر وضعیت و پیش‌شماره تغییر بدین. یعنی اگه سیم کارت اعتباری همراه اول دارید و میخواید به ایرانسل ترابرد کنید فقط کافیه درخواستش رو ثبت کنید و سیم کارت اعتباری اما این بار ایرانسل رو  داشته باشید.

حالا چرا این مفهوم رو اینجا توضیح دادم! برای اینکه اگه تصمیم به خرید سیم کارت همراه اول گرفتید و بعد از یه مدت از خدماتش راضی نبودید می‌تونید به ایرانسل ترابرد بزنید و از اپراتور جدیدتون خدمات بگیرید و برعکس.

فقط در نظر داشته باشید قبل از ترابرد اگر بسته‌ای فعال کرده بودید باید تا آخرین قطره :) ازش استفاده کنید چون دیگه به اپراتور جدید منتقل نمیشه.

 

امیدوارم این مطلب تونسته باشه کمی به اطلاعات شما اضافه کنه! اگر نظری دارید یا نکته مهمی رو می‌دونید توی کامنت بنویسید تا کاربرای دیگم ازش استفاده کنن. اگرم بنظرتون این مطلب مفید بود بهش نظر بدید.

 

 

مراحل-انتخاب-و-خرید-سیم-کارت-0912-به-کمک-من

مراحل انتخاب و خرید سیم کارت 0912 به کمک من

قبلی
5-دلیل-خرید-اقساطی-سیم-کارت-0912

۵ دلیل خرید اقساطی سیم کارت 0912 {دلایل خرید خط ۰۹۱۲ قسطی}

بعدی

ثبت امتیاز :

(119 امتیاز)