فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

آموزش تصویری مسدود کردن (سوزاندن) سیم کارت همراه اول

1400/03/03

اگر سیم کارت همراه اول خود را گم کرده‌اید و یا به دنبال قطع سیم کارت همراه اول خود هستید در این مطلب به صورت تصویری روش مسدود کردن سیم کارتتان را توضیح می‌دهم پس با ما همراه باشید.

قبل از ارائه آموزش باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا با سوزاندن سیم کارت اطلاعات پاک می‌شود؟

اطلاعات سیم کارت مانند شماره مخاطبین روی حافظه سیم کارت ذخیره می‌شوند و در صورتی که شما سیم کارت خود را مسدود کنید و دوباره آن را وصل کنید، اطلاعات همچنان روی آن سیم کارت وجود دارد و پاک نمی‌شود.

اما در صورتی که بعد از مسدود کردن سیم کارت، آن را دور بیندازید و یا سیم کارت خود را گم کرده باشید و بعدا بخواهید مجددا سیم کارت خود را فعال و از آن استفاده کنید؛ دیگر شماره‌های ذخیره شده در سیم کارت قبلی را نخواهید داشت.

اگر بخواهید از سیم کارتی که قبلا گم کرده‌اید و مجددا فعال نموده‌اید؛ پرینت مکالمات و پیامک بگیرید، مانعی ندارد و با مسدود کردن سیم کارت همراه اول همچنان این اطلاعات از طریق مخابرات قابل پیگیری خواهد بود.

 

آموزش قطع سیم کارت همراه اول (غیرحضوری)

اگر اپلیکیشن همراه من را ندارید باید بگویم امکان مسدود کردن سیم کارتتان را به صورت غیرحضوری ندارید زیرا نه کد دستوری برای این کار وجود دارد و نه اینکه با تماس با مرکز پشتیبان همراه اول ۹۹۹۰ می‌توانید سیم کارت خود را مسدود کنید.

اپلیکیشن همراه من یک اپلیکیشن کاربردی برای مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و اعتباری است که از طریق آن می‌توانند سیم کارت خود را مسدود کنند.

بنابراین نصب این برنامه از نون شب واجب‌تر نباشد کمتر هم نیست! برای قطع سیم کارت همراه اول و به اصطلاح سوزاندن سیم کارت وارد برنامه همراه من شوید و از روی منوی خدمات بزنید.

اسکرین شات منوی خدمات اپلیکیشن همراه من برای قطع سیم کارت همراه اول

سپس روی خدمت مدیریت سیم کارت بزنید. در این قسمت سیم کارت های به نام شما نمایش داده می‌شود و شما میتوانید با انتخاب سیم کارت مورد نظر برای سوزاندن، روی دکمه اقدام به قطع را بزنید.

اسکرین شات صفحه مدیریت سیم کارت اپلیکیشن همراه من برای قطع سیم کارت همراه اول

 

در مرحله بعدی با خواندن شرایط  و انتخاب علت درخواست خود، روی دکمه تائید بزنید تا دکمه قطع سیم کارت فعال شود. در نهایت روی دکمه قطع سیم کارت بزنید تا سیم کارت شما مسدود شود.

اسکرین شات صفحه مدیریت سیم کارت اپلیکیشن همراه من برای ثبت درخواست قطع سیم کارت همراه اول

با مسدود کردن سیم کارت، برنامه همراه من اقدام به قطع شماره تلفن شما می‌نماید. بنابراین در استفاده از این بخش دقت نمایید.

در این قسمت دکمه دیگری با نام سلب مالکیت وجود دارد که شما با انتخاب و تائید این گزینه، اعلام می‌کنید که قصد دارید سیم کارت موردنظر را سلب مالکیت کنید.

اسکرین شات صفحه مدیریت سیم کارت اپلیکیشن همراه من برای سلب مالکیت سیم کارت همراه اول

در نظر داشته باشید در صورت تائید، شماره موردنظر به طور قطعی از مالکیت شما خارج می‌گردد و امکان بازیابی سیم کارت، اعتبار ریالی و بسته‌های تشویقی بر روی اشتراک برای شما وجود نخواهد داشت. بنابراین با آگاهی از قوانین تجاری، اقدام به سلب مالکیت کنید.

اسکرین شات صفحه مدیریت سیم کارت اپلیکیشن همراه من برای ثبت درخواست سلب مالکیت سیم کارت همراه اول

 

اگر سیم کارت را بسوزانیم چه میشود؟

دلایل قطع سیم کارت همراه اول زیاد نیست. به عنوان مثال اگر سیم کارت خود را گم کرده‌اید و یا گوشی شما به سرقت رفته؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات امنیتی اولیه این است که سیم کارت خود را بسوزانید.

بنابراین با سوزاندن، سیم کارت غیرفعال می‌شود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود زیرا هیچ سرویسی به شما نمی‌دهد. نمیتوانید با آن تماس بگیرید و یا پیامک ارسال کنید. همچنین نمیتوانید از اینترنت خط خود استفاده کنید.

این موضوع بیشتر به درد افرادی می‌خورد که سیم کارت آنها به سرقت رفته است زیرا به راحتی می‌توانند با این روش جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی را بگیرند.

هرگونه سوءاستفاده از خط به عهده مالک سیم کارت خواهد بود مگر اینکه صاحب سیم کارت بلافاصله بعد از مفقودی، درخواست خود را مبنی بر اعلام مفقودی یا سرقت درخواست و سیم کارت را بسوزاند.

 

استفاده نکردن از سیم کارت همراه اول

در صورتی که شما سیم کارت فعالی داشته باشید و از آن استفاده نکنید، اپراتور همراه اول طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجازه سلب مالکیت آن خط را دارد. بدین منظور صاحبین سیم کارت دائمی همراه اول به خصوص سیم کارت همراه اول 0912 باید تمامی هزینه های سیم کارت مانند قبوض پایان دوره و میان دوره را حتی در صورت عدم استفاده از سیم کارت پرداخت نمایند تا سیم کارت سلب مالکیت نشود.

مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول نیز باید هر ۹۰ روز یکبار از سیم کارت خود استفاده نمایند. مثلا خط را روشن و یک تماس با آن بگیرند زیرا همراه اول، سیم کارت اعتباری که تا ۹۰ روز هیچ استفاده‌ای از آن نشود را سلب امتیاز می‌کند و شما دیگر نمی‌توانید از سیم کارت خود استفاده کنید.

این استفاده می‌تواند شامل تماس گرفتن، ارسال پیامک و یا استفاده از اینترنت آن خط باشد.

در صورتی سیم کارت خود را پیدا کردید و میخواهید دوباره از آن استفاده کنید اما آن را مسدود کرده‌اید نگران نباشید. همچنان می توانید از طریق همین برنامه دوباره درخواست وصل شدن آن را بدهید تا در کوتاه‌ترین زمان آن را وصل و فعال کنید.

 

آموزش قطع سیم کارت همراه اول (حضوری)

در صورتی که به نرم افزار همراه من دسترسی ندارید و یا از قبل آن را روی تلفن همرهتان نصب نکرده‌اید برای مسدود کردن سیم کارت به همراه کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی کارت ملی به یکی از دفاتر پیشخوان دولت و یا نمایندگی‌های مجاز همراه اول مراجعه کنید تا این کار را برای شما انجام دهند.

 

جهت اطلاع از آدرس دفاتر امور مشترکین، می‌توانید به سایت همراه اول مراجعه نمایید.

جهت اطلاع از آدرس دفاتر منتخب، می‌توانید به سایت همراه اول مراجعه نمایید.

 

با توجه به شرایط فعلی کرونا قبل از مراجعه، به صورت تلفنی از باز بودن و نیز ساعات ارائه خدمت حوزه مدنظر اطمینان حاصل نمایید.

همچنین شما می‌توانید برای دریافت سیم کارت جدید با همان شماره‌ اقدام نمایید تا سیم کارت قبلی غیرفعال و سیم کارت جدید برای شما صادر شود.

با صدور سیم کارت جدید، اطلاعات سیم کارت قبلی از دست می‌رود مگر اینکه شما آن سیم کارت را پیدا و سیم کارت جدید خود را قطع و سیم کارت قبلی خود را وصل نمایید.

 

ثبت امتیاز :

(67 امتیاز)