فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

هزینه تماس با خارج از کشور از خط همراه اول چقدر است؟

1400/02/05

اگر شما قصد دارید با سیم کارت همراه اول خود حالا چه سیم کارت دائمی باشد و چه سیم کارت اعتباری همراه اول با شماره تلفن ثابت و یا شماره همراه کشورهای دیگر تماس بگیرید، باید برای برقرای تماس یا به اصطلاح مکالمه بین‌المللی ابتدا کد دو صفر "۰۰" را شماره گیری نمایید.

مکالمه بین الملل یا تماس با خارج از کشور چیست؟

به تمامی تماس‌هایی که مشترکین همراه اول و یا سایر اپراتورهای داخلی از ایران به شماره تلفن ثابت یا همراه کشور دیگری گرفته می‌شود، مکالمه بین‌الملل گفته می‌شود.

برای تماس از ایران شما باید کد دو صفر "۰۰" و سپس کد کشور مقصد و سپس شماره مخاطب موردنظر خود را شماره‌گیری نمایید. شماره مخاطب شما می‌تواند ثابت و یا شماره همراه باشد.

 

مقاله انواع سیم کارت بین‌المللی چیست؟ + مزایا و نکات خرید آن

 

برای اطلاع از تعرفه این نوع تماس کافیست به سایت همراه اول به آدرس مراجعه نمایید و با انتخاب کشور مقصد هزینه تماس را مشاهده نمایید. برای مثال هزینه تماس با کشور آمریکا با سرویس دو صفر برای اپراتورهای تلفن ثابت ۸۰۰۰ ریال برای یک دقیقه و برای اپراتورهای تلفن همراه نیز همین مقدار می‌باشد.

همچنین در نظر داشته باشید به هزینه تماس‌های بین‌المللی، هزینه یک دقیقه مکالمه شهری نیز اضافه می‌شود. این هزینه برای سیم کارت دائمی همراه اول برای یک دقیقه مکالمه بر مبنای ریال ۵۹۹ و برای سیم کارت همراه اول اعتباری ۸۹۹ ریال می‌باشد. نرخ پیامک بین‌الملل نیز معادل ۱۳۰۰ تومان است.

حال این سوال پیش می‌آید که تفاوت تماس بین‌المللی و رومینگ بین‌المللی در چیست؟ آیا با رومینگ نمی‌توان با خارج از کشور تماس گرفت؟

رومینگ بین‌الملل به بیان ساده، امکان استفاده از گوشی همراه برای ارسال و دریافت صدا، دیتا و اس ام اس هنگام سفر به خارج از محدود جغرافیایی تحت پوشش شبکه همراه اول است. به عنوان مثال اگر شما دارای خطوط همراه اول هستید و به یکی از کشورهای خارجی سفر کنید و بخواهید با آن شماره تماس برقرار کنید، از اینترنت آن استفاده کنید و یا پیامک ارسال کنید، به دلیل آنکه خارج از ایران هستید از سرویس رومینگ بین‌الملل برای این کار استفاده می کنید.

 

بنر مقاله رومینگ چیست

 

استفاده از این سرویس توسط شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد فراهم می‌شود.

اما تماس بین‌الملل به مکالمات صادره از ایران با شماره تلفن ثابت و یا همراه کشور مقصد (خارج از ایران) گفته می‌شود.

هزینه مکالمه بین‌الملل با هزینه رومینگ بین‌الملل متفاوت است. برای مشاهده تعرفه رومینگ بین‌الملل روی این لینک کلیک کنید.

منبع: mci.ir

 

ثبت امتیاز :

(94 امتیاز)