فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت ماهانا همراه

چگونه بفهمیم سیم کارت همراه اول مسدود شده

1400/03/17

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که بدانید از کجا بفهمیم سیم کارت مسدود شده است؟

بسیاری از ما مسدود شدن سیم کارت را با اصطلاح عامیانه سوختن می‌شناسیم، پس بهتر است بپرسیم از کجا بفهمیم سیم کارت سوخته!

مسدود شدن سیم کارت از جمله سیم کارت همراه اول دلایل متعددی دارد. عدم پرداخت بدهی خصوصا برای سیم کارت دائمی همراه اول یکی از دلایل قطع شدن سیم کارت است.

اگر صاحب سیم کارت اقدام به مسدودی سیم کارت همراه اول نکرده باشد و به شبکه همراه اول دسترسی نداشته باشد، می‌توان گفت بارزترین نشانه برای قطع شدن سیم کارت همین موضوع است.

یکی دیگر از روش‌های فهمیدن مسدود شدن سیم کارت بررسی از طریق اپلیکیشن "همراه من" است. در این برنامه سیم کارت‌های به نام شما نمایش داده می‌شود و اگر سیم کارتی مسدود شده باشد در بخش خدمات، بخش مدیریت سیم کارت به شما سیم کارت مسدود شده را نمایش می‌دهد.

اگر سیم کارت شما مسدود شده باشد، می‌توانید از طریق همین برنامه نسبت به رفع مسدودی آن اقدام کنید. به عنوام مثال اگر سیم کارت شما دائمی همراه اول باشد و به علت بدهی قطع شده باشد، به راحتی می‌توانید مبلغ بدهی را پرداخت و سیم کارت مسدود شده خود را فعال کنید.

یکی از روش های پرداخت بدهی از طریق شماره‌گیری ۹۹۹۰ است. بعد از شماره‌گیری شماره منوی مرتبط با پرداخت بدهی برای خوانده می‌شود و می‌توانید از این طریق مسدودی سیم کارت خود را رفع کنید.

 

آسان‌ترین روش فهمیدن سیم کارت مسدود شده

این روش، آسان‌ترین روش اطلاع از سیم کارت مسدود شده همراه اول است. برای بررسی مسدود شدن سیم کارت همراه اول، می‌توان به پیامی که هنگام تماس با شماره موردنظر گفته می‌شود اشاره کرد.

در این مورد می‌بایست با شماره تماس گرفت اگر پیام "شماره موردنظر مسدود می‌باشد" شنیده شود یعنی سیم کارت مسدود شده است.

در آخر سر هم می‌توان به مطمئن‌ترین روش اشاره کرد: یعنی تماس با پشتیبانی همراه اول

برای تماس با پشتیبانی همراه اول کافیست از یک خط همراه اول شماره ۹۹۹۰ را شماره‌گیری کنید. پس از ارتباط با اپراتور می‌توانید در رابطه با اینکه آیا شماره موردنظر شما مسدود شده است سوال نمایید.

همچنین در صورت مسدود بودن اگر علت را نمی‌دانید آن را جویا و برای رفع مسدودی سیم کارت اقدام کنید.

 

تفاوت سیم کارت مسدود شده و سلب امتیاز شده چیست؟

سیم کارت مسدود شده به سیم کارتی می‌گویند که به صورت یک طرفه یا دو طرفه قطع شده و می‌توان آن را با توجه به نوع مسدودی آن، فعال کرد.

اما سیم کارت سلب امتیاز شده به سیم کارتی می‌گویند که مالکیت آن بنا به دلایلی از نام شما خارج شده باشد و دیگر به آن دسترسی نداشته باشید. یکی از دلایل شایع سلب امتیاز سیم کارت اعتباری همراه اول، عدم استفاده از آن به صورت طولانی مدت (حدودا ۹۰ روز) است.

در مورد سیم کارت‌های دائمی نیز امکان سلب امتیاز وجود دارد و اگر مشترک به صورت طولانی مدت از آن خط استفاده نکند و هزینه‌های جانبی آن مانند هزینه آبنمان را نپردازد، همراه اول این اجازه را دارد تا سیم کارت را سلب امتیاز و تخلیه نماید و در صورت لزوم مجددا به چرخه فروش وارد نماید.

 

ثبت امتیاز :

(47 امتیاز)