فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت ماهانا همراه

افزایش 15 درصدی قیمت بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل

1400/01/15

ایرانسل، دومین اپراتور کشور، در سال جدید قیمت بسته‌های اینترنت TD-LTE خود را افزایش داده است. این افزایش قیمت از ابتدای سال جدید بوده و هزینه آنها 15 درصد افزایش قیمت داشته است. این افزایش قیمت تغییرات دیگری نیز به همراه داشته که شامل حذف برخی از بسته‌ها، کاهش حجم برخی از بسته‌ها و در عین حال، افزایش قیمت آنها را داراست.

به عنوان مثال، بسته اینترنت یک ساله که دارای 360 گیگابایت بود و قیمت آن 499 هزار تومان بود، حالا با کاهش حجم رو‌به‌رو شده و از 360 به 300 گیگابایت رسیده است و همچنین قیمت آن از 499 هزار تومان به 540 هزار تومان افزایش داشته است. یا در یک نمونه دیگر، بسته شبانه 30 گیگابایتی جایگزین بسته 150 گیگابایتی شده است.

در لیست زیر میتوانید بسته‌های 90 روزه ایرانسل را در سال 99 و سال 1400 مشاهده کنید:

 

لیست قیمت بسته اینترنت سیم کارت ایرانسل ۹۰ روزه در سال ۱۳۹۹

 

یک مثال دیگر از لیست بالا، بسته 70 گیگابایتی 90 روزه که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به قیمت 103 هزار تومان به مشترکین ایرانسل فروخته میشده، هم اکنون به 60 گیگابایت کاهش و هزینه آن به جای کاهش به 109 هزار تومان افزایش یافته است.

لیست قیمت بسته اینترنت سیم کارت ایرانسل ۹۰ روزه در سال ۱۴۰۰

 

این افزایش قیمت در حالی اتفاق افتاده است که با تصویب 10 درصدی تسهیم درآمد اپراتورها در ماه گذشته، اجازه افزایش هزینه اینترنت به اپراتورها داده نشده است. البته قبل از این موضوع، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نسبت به تاثیر این مصوبه در افزایش و در نتیجه گران شدن هزینه اینترنت هشدار داده بود.

ایشان طی مطلبی اعلام کردند: دولت اجازه افزایش قیمت اینترنت را به اپراتورها نخواهد داد.

بیژن عباسی آرند؛ مدیر عامل ایرانسل در آبان ماه گذشته اعلام کرد تعرفه بسیار پایین اینترنت باعث افزایش شدید ضریب نفوذ آن شده که ظرفیت شبکه را پر کرده است. همین امر موجب افت کیفیت و در نهایت اصلاح تعرفه می‌گردد و این تنها راه چاره اپراتورها است.

ایرانسل چه پاسخی درباره افزایش قیمت بسته های سیم کارت ایرانسل دارد؟ آیا دولت می‌تواند این افزایش قیمت را کاهش دهد و یا جلوی آن را بگیرد؟

 

بنر خرید سیم کارت ایرانسل با شماره دلخواه

 

ایرانسل در صحبت با خبرنگاران ضمن تائید افزایش 15 درصدی قیمت بسته های اینترنت TD-LTE گفت: این اپراتور در پایان اسفند ماه سال 1399، بسته‌های تشویقی جدیدی را ارائه کرده است.

ارائه بسته‌های اینترنت جدید تحت عنوان بسته‌های تشویقی با بررسی الگوی مصرف مشترکین و با هدف حفظ و ارتقای کیفیت این خدمت انجام شده است.

همان طور که از این پاسخ برمی‌آید، گران شده بسته‌های اینترنت با تائید خود اپراتورها صورت گرفته و از آنجایی که این تغییر پیش از آغاز سال 1400 انجام شده با مصوبات مجلس در این خصوص مغایرتی ندارد.

البته اپراتورها و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت می‌توانند طرح‌های تشویقی را به کاربران خود ارائه دهند که هزینه‌ای پایین‌تر از نرخ آزاد مصوب شده در سامان تنظیم مقررات رادیویی دارد. همچنین اپراتورها مجاز به تغییر بسته‌های اینترنت با تائید رگولاتور را دارند. درنتیجه به‌نظر می‌رسد که اکنون تنها تخفیف اپراتور به کاربران کمتر شده و تغییری در تعرفه اعمال نشده است.

 

ثبت امتیاز :

(1 امتیاز)