فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت ماهانا همراه

راهنمای وصل کردن اینترنت سیم کارت همراه اول

1400/04/14

قطع و وصل شدن اینترنت سیم کارت همراه اول دلایل مختلفی دارد و برای رفع این مشکل باید چندین مسئله را بررسی کنید تا در صورت امکان، خودتان آن را رفع نمایید.

در اولین مورد باید تنظیمات گوشی خود را بررسی کنید. در برخی از موارد ممکن است به علت تغییر آن نتوانید اینترنت پرسرعت داشته باشید. برای مثال برخی از افراد خط همراه اول خود را به 4G تبدیل کرده‌اند اما ممکن است به علت تغییر تنظیمات خود نتوانند از آن استفاده کنند و به 2G یا 3G متصل شوند.

در صورتی که نمی‌دانید که چگونه آن را مجددا روی حالت 4G بگذارید کافیست مسیر زیر را دنبال کنید. 

دراندروید: وارد "تنظیمات" شوید، سپس وارد "اتصالات" شوید. در ادامه وارد "شبکه‌های تلفن همراه" شوید و روی "حالت شبکه" بزنید تا حالت‌های مختلف شبکه را مشاهده نمایید. پس از انتخاب این گزینه گزینه "اتصال خودکار" را انتخاب نمایید.

 

در iOS: وارد Setting شوید و سپس روی گزینه Cellular بزنید. در ادامه گزینه Cellular Data Option را انتخاب کنید و در ادامه Voice و نهایتا گزینه LTE را انتخاب نمایید.

 

در صورتی که تنظیمات شما تغییر کرده باشد، می‌توانید از طریق روش بالا آن را به حالت اینترنت پرسرعت برگردانید. یکی از علت‌های قطع و وصل شدن یا سرعت پایین نت سیم کارت همراه اول شما، حالت شبکه ضعیف می‌باشد.

علت دوم می‌تواند مربوط به منطقه‌ای باشد که شما در آن قرار دارید. در نقشه مناطق تحت پوشش می‌توانید پوشش تقریبی اینترنت نوترینو را بررسی کنید. اگر در منطقه‌ای قرار گرفته‌اید که تحت پوشش نمی‌باشد بنابراین قادر به اتصال به اینترنت همراه نخواهید بود.

البته اگر هم جزء مناطق تحت پوشش باشید ممکن است عوامل دیگری باعث شوند که همچنان سیم کارت همراه اول شما به اینترنت وصل نباشد و یا قطع و وصل گردد. این وامل عبارت است از:

  • عوامل مکانی
  • تفاوت‌های فرکانس
  • توانایی دستگاه
  • مواد ساختمانی
  • شاخ و برگ درختان
  • آب و هوا
  • تعداد کاربران فعال در آن منطقه

تمامی عوامل بالا می‌توانند باعث شوند که در ارتباط شما مشکل به وجود بیاید و سرعت تبادل شما کاهش پیدا کند. همچنین بر در دسترس بودن و کیفیت سرویس نیز تاثیر گذار خواهد بود.

علت سوم می‌تواند قطع شدن برق آن منطقه باشد می‌پرسید چطور؟ با توجه به خاموشی و قطع برق مناطق مختلف کشور، ممکن است دکل اینترنت همراه اول از دسترس خارج شود و همین امر باعث می‌شود دیگر نتواند به شما خدمات بدهد.

در نتیجه سیم کارت شما برای اینکه بتواند به شما خدمات بدهد از دکل نزدیک‌تر دیگری استفاده می‌کند و این مسافت باعث می‌شود اینترنت، کیفیت کمتری داشته باشد.

اگر فقط سیم کارت همراه اول شما است که مشکل اتصال به اینترنت را دارد و افراد دیگر در آن منطقه مشکلی با اینترنت خط خود ندارند، پیشنهاد می‌کنم یکبار گوشی خود را خاموش و روشن نمایید.

در صورت عدم رفع مشکل سیم کارت همراه اول خود را در گوشی یکی از اطرافیانتان که او نیز سیم کارت همراه اول دارد بندازید و تست کنید که مشکل از خط شما است یا خیر.

اگر طی ۲۴ ساعت مشکلتان برطرف نشد با مرکز پشتیبانی ۹۹۹۰ تماس بگیرید و مشکل خود را اطلاع دهید تا کارشناسان همراه اول پیگیری کنند.

 

ثبت امتیاز :

(1 امتیاز)