فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت ماهانا همراه

عرضه تلفن همراه صاایران در بازار (بزودی)

1399/06/25

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی، ، در مراسم معرفی دستاوردهای بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد برای چند شرکت جهت ساخت گوشی تلفن همراه درخواست همکاری فرستاده شده است که در نهایت شرکت صاایران اعلام آمادگی کرده است و اکنون بخشی از محصولات این شرکت آماده و جهت عرضه به اپراتور ایرانسل تحویل داده شده است.

شرکت صنایع الکترونیک ایران، صاایران که اکنون زیر مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح می‌باشد، در سال‌های اخیر در شیراز به تولید تلفن همراه پرداخته است اما پس از مدتی آن را متوقف کرد زیرا بازدهی اقتصادی نداشته و واردات آن به صرفه‌تر بوده‌ است اکنون قصد در ادامه تولید گوشی تلفن همراه دارد.

وزیر ارتباطات توضیح داد همه مردم با توجه به گران شدن وسایل ارتباطی منتظر دستگاه‌های تولید داخل می‌باشند که موبایل ایرانی نیز یکی از این موارد است. البته در این رابطه سخن های مطرح شده است ولی به طور انبوه هنوز توسط مردم لمس نشده است.

آذری جهرمی در ادامه افزود: می‌گویند خط تولید در مراغه راه افتاده که بسیار خوب است ولی محصول را به دست مردم برسانید. دیگر تولیدکنندگان نیز به ساخت یک گوشی قناعت نکنند و بدانند که باید در تکنولوژی پویا باشند و مردم مدل‌های مختلف گوشی را می‌خواهند.

آذری جهرمی اظهار کرد: به زودی خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی در اختیار اپراتورها قرار خواهد گرفت تا از طریق آن بتوانند گوشی‌های تولید داخل را به صورت اقساطی در اختیار مردم  قرار دهند. سایر اپراتور‌های تلفن همراه نیز در این زمینه فعالیت دارند.

مدیرعامل ایرانسل در خرداد ماه سال جاری از صنایع مخابرات صاایران (صما) بازدید کرده و از همکاری این دو شرکت برای عرضه گوشی ملی خبر داده بود.

همچنین ایرانسل در دی ماه سال گذشته نیز تفاهم‌نامه‌ای را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، در راستای «حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل» با پست بانک امضا کرده بود.

وزیر ارتباطات افزود: البته مجموعه‌هایی مانند مخابرات ایران، همراه اول و رایتل نیز کارهای خوبی در این زمینه کرده‌اند که گزارش آن‌ها هنوز به دست ما نرسیده است. اما این تولیدات زمانی شیرین خواهد بود که بتوانیم گوشی را به دست مردم برسانیم. تا الان بارها درباره گوشی ایرانی صحبت کرده‌ایم اما تا زمانی که محصول به دست مردم برسد نمی‌توان نتیجه ملموس را دید. موجودی بازار در شرایط فعلی باید حفظ شود. می‌خواهم به تولیدکنندگان تاکید کنم که اگر برای تامین منابع ارزی و خدمات مشکل دارند، به وزارت ارتباطات مراجعه کنند تا این مشکل را حل کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اخبار متعددی که در زمینه راه‌اندازی خط تولید گوشی هوشمند داخلی در کشور منتشر می‌شود از تولیدکنندگان خواست محصولات خود را در شرایطی که مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شده‌اند و آموزش به صورت مجازی انجام می شود، به سرعت در اختیار مردم قرار دهند.

ثبت امتیاز :

(1 امتیاز)