فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت ماهانا همراه

مهلت 24 ساعته اپراتورها برای رفع اختلال کلاب هاوس

1400/01/23

سازمان تنظیم مقررات رادیویی طی نامه‌ای رسمی به اپراتورهای کشور، خواستار رفع اختلال‌های به وجود آمده در شبکه اجتماعی کلاب هاوس شد.

دسترسی کاربران این شبکه اجتماعی از روز شنبه ۱۹ فروردین ماه بر روی شبکه همراه اول، ایرانسل و اینترنت مخابرات با اختلال مواجه شد. با وجود اینکه اختلال کلاب هاوس بعد از گذشت چند روز همچنان ادامه دارد اما همچنان اپراتورها، ایجاد اختلال از سوی خود را رد کرده‌اند.

وزارت ارتباطات به اپراتورهای کشور هشدار داده است تا طی ۲۴ ساعت آینده این اختلال را رفع نمایند. این التیماتوم طبق یک نامه از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی به مدیران هر سه اپراتور (اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات) ابلاغ شد.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با نشان دادن مستندات فنی در رابطه با اختلال به وجود آمده در کلاب هاوس توسط این سه اپراتور، یادآور شد:

{با توجه به ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی، (ایجاد) اختلال عمدی (در ارتباطات) جرم‌انگاری شده و برای مرتکبین آن مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.}

در این ماده به صورت شفاف اشاره شده است که هرکس به طور غیرمجاز با وارد کردن، انتقال دادن، پخش کردن، حذف کردن، متوقف کردن، دست‌کاری یا تخریب داده‌ها یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری، سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی دیگری را از کار بیندازد یا کارکرد آن‌ها را مختل کند، به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

همچنین این وزارت ارتباطات اعلام کرد که بند ف ماده ۳ قانون، وظایف و اختیاراتی را در اختیار این وزارتخانه قرار می دهد که بر اساس آن مامور حراست و حفاظت از تبادل اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی هستند. علاوه بر این، در صورت وجود دستور قضایی اختلال به وجود آمده، اپراتورها ملزم هستند تا رونوشت آن را برای این سازمان ارسال نمایند.

 

مهلت 24 ساعته اپراتورها برای رفع اختلال کلاب هاوس

 

اما در صورت نبود حکم میبایست در مدت مشخص شده (۲۴ ساعت) این اختلال را رفع و گزارش آن را به صورت مکتوب به سازمان ارسال نمایند.

همچنین در ادامه صحبت‌های وزارت ارتباطات در این خصوص آمده است: در صورت استمرار این اختلال، گزارش آن برای پیگیری قضایی ارائه می‌شود و آمران و عاملان آن ثبت و پیگیری خواهند شد.

 

منبع: zoomit.ir

 

ثبت امتیاز :

(1 امتیاز)