فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

چگونه ارزان‌ترین سیم کارت همراه اول را پیدا کنیم؟

1401/10/05

در ایران سه اپراتور بزرگ تلفن همراه که خدمات قابل توجهی را ارائه می‌دهند، رایتل، ایرانسل و همراه اول هستند که مشترکان زیادی را در سراسر ایران تحت پوشش خود دارند. از محبوب‌ترین شبکه‌های تلفن همراه در ایران، همراه اول است که علاوه بر اینکه بزرگترین اپراتور تلفن همراه در کشور شناخته شده است، نخستین اپراتوری است که بیش از ۹۵ میلیون سیم کارت به مشترکین خود ارائه داده است.

شرکت ارتباط سیار ایران (همراه اول) از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. همراه اول، با ارائه سیم کارت‌های دائمی و اعتباری توانسته خدمات خود را در بخش تلفن و اینترنت، در دسترس همه قرار دهد. اگر قصد خرید سیم کارت همراه اول را دارید، شما را در ادامه با گران‌ترین و ارزان‌ترین سیم کارت همراه اول بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

نقش اپراتور همراه اول در قیمت سیم کارت

 

نقش اپراتور در تعیین قیمت سیم کارت

در بین اپراتورهایی که برای تلفن همراه خدمات ارائه می‌دهند، همراه اول به دلیل اینکه توانسته است سرویس‌های مختلفی را به کاربران ارائه دهد، در بین اپراتورهای دیگر رتبه اول را به دست آورده است. همچنین توانسته با توجه به زیرساخت‎ها، پوشش دهی خود را در تمام مناطق ایران گسترش دهد به طوری که حتی روستاها و جاده‌ها نیز از خدمات همراه اول برخوردار هستند. در نتیجه می‌توان گفت قیمت سیم کارت همراه اول از نوع دائمی و اعتباری، نسبت به سایر سیم کارت‌های سایر اپراتورها کمی گران‌تر است.

 

نقشه پیش شماره‌های همراه اول برای استان‌ها

 

این پیش‌شماره مال کجاست؟ لیست کامل پیش‌شماره‌‌های همراه اول

 

آشنایی با انواع سیم کارت همراه اول

 برای قیمتگذاری سیم کارت همراه اول، با تقسیم‌بندی آن‌ها تا حدودی می‌توان به قیمت واقعی آن‌ها پی برد. سیم کارت‌های دائمی همراه اول، در سال ۱۳۷۳ با پیش شماره 0911  فعالیت خود را آغاز کردند. سیم کارت‌های اعتباری همراه اول نیز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کردند که با پیش شماره 0911 تا 0919 به جز 0912 به بازار ارائه شدند.

با اتمام موجودی خطوط اعتباری، پیش شماره‌های 0990 تا 0993 (سیم کارت اعتباری انارستان با پیش شماره 0994 برای دانش‌آموزان ارائه شد) نیز برای سیم کارت اعتباری در نظر گرفته شد. بدین ترتیب می‌توان گفت برای خرید سیم کارت همراه اول دائمی می‌توانید این خطوط را با پیش شماره 0912 و سیم کارت‌های اعتباری را با پیش‌شماره‌های 0911 تا 0919 و 0990 تا 0993 خریداری کنید.

 

۱۴ باور اشتباه درباره سیم کارت 0912 (ای‌ کاش زودتر می‌دونستم)

 

البته ناگفته نماند که کلیه خطوط این شرکت هم به صورت دائمی و هم اعتباری وجود دارد و شما می‌توانید هر نوع آن را تهیه کنید. تنها خطی که نسخه اعتباری ندارد سیم کارت 0912 همراه است که تنها به صورت دائمی روانه باز شده است.

 

فاکتورهای مهم در قیمت‌گذاری خطوط همراه  اول

 

فاکتورهای مهم در قیمت‌گذاری خطوط همراه اول

 

فاکتورهای مهمی در تعیین قیمت سیم کارت همراه اول تاثیرگذار هستند که می‌توان به

  • اعتباری یا دائمی بودن سیم کارت
  • صفر یا کارکرده بودن سیم کارت
  • هزینه‎ها
  • نوع پیش شماره
  • رند بودن پیش شماره

 

اشاره کرد. به طور کلی مرجع و ساز و کار مشخصی برای تعیین قیمت اصولی سیم کارت وجود ندارد و کارشناسان فروش سیم کارت بر اساس برخی فاکتورها، قیمت نهایی را مشخص می‌کنند.

 

سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول

 

سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول

در خرید خط همراه اول، به طور کلی می‌توان گفت سیم کارت‌های اعتباری نسبت به سیم کارت‌های دائمی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. یکی از دلایل اصلی گران‌تر بودن سیم کارت‌های دائمی همراه اول نسبت به اعتباری این است که از ابتدای فروش، این اپراتور سیم کارت‌های دائمی خود را با قیمت بالاتری به فروش رساند. اما دلیل قیمت پایین سیم کارت‌های اعتباری چیست؟

کسانی که از سیم کارت‌های دائمی استفاده می‌کنند، در پایان هر ماه باید قبض تلفن همراه که شامل هزینه آبونمان، اینترنت، مکالمه و پیامک است را پرداخت کنند. این موضوع ممکن است برای کسانی که فعالیت آن‌ها بیشتر با تلفن همراه است چالش برانگیز باشد، چرا که در پایان ماه و دیدن قبض تلفن همراه، گاهی شوکه می‌شوند.

 

روش‌های خرید شارژ سیم کارت همراه اول

 

اما در سیم کارت‌های اعتباری با توجه به اینکه برای تماس، یا ارسال پیامک و استفاده از اینترنت، باید اعتبار خریداری شود، می‌توان استفاده از تلفن همراه را مدیریت و هزینه‌ها را کنترل کرد.

بدین ترتیب برای خرید ارزانترین سیم کارت همراه اول، سیم کارت‌های اعتباری مقرون به صرفه‌تر هستند.

 

هزینه‌های سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول

 

هزینه‌های سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول

در خرید سیم کارت همراه اول، هزینه پرداختی در سیم کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول به این شرح است:

  • هزینه مکالمه از سیم کارت‌های دائمی همراه اول به شماره تلفن ثابت، به شماره تلفن همراه اول و به سایر شماره تلفن‌های اپراتورهای دیگر از جمله ایرانسل و رایتل، ۵۹۹ ریال در هر دقیقه محاسبه شده است.
  • هزینه پیامک در سیم کارت‌های دائمی نیز در پیامک‌های فارسی برای هر پارت ۸۹ ریال و برای پیامک‌های انگلیسی هر پارت ۲۲۲ ریال در نظر گرفته شده است.
  • هزینه مکالمه از سیم کارت‌های اعتباری همراه اول به شماره تلفن ثابت، به شماره تلفن همراه اول و به سایر شماره تلفن‌های اپراتورهای دیگر از جمله ایرانسل و رایتل، ۸۹۹ ریال در هر دقیقه در نظر گرفته می‌شود.
  • هزینه پیامک نیز در سیم کارت‌های اعتباری نسبت به دائمی متفاوت است. در سیم کارت اعتباری برای هر پارت از پیامک فارسی ۱۰۶ ریال و برای هر پارت از پیامک انگلیسی ۲۶۴ ریال در نظر گرفته می‌شود.
  • در بستر اینترنت نیز در سیم کارت‌های دائمی برای هر کیلوبایت تبادل اطلاعات، ۰.۴ ریال و برای سیم کارت‌های اعتباری برای هر کیلوبایت تبادل اطلاعات ۰.۶ ریال هزینه در نظر گرفته می‌شود.

 

نکته مهم در مورد سایر هزینه‌های سیم کارت‌های اعتباری این است که افرادی که قصد افزایش شارژ سیم کارت‌های اعتباری همراه اول را دارند، به هنگام فعالسازی ۹ درصد مالیات ارزش افزوده از مشترک کسر می‌شود.

 

برای خرید سیم کارت همراه اول چه مدارکی لازم است؟

 

همراه اول برای خدماتی که ارائه می‌دهد از جمله وصل یا قطع کردن خط تلفن همراه، تغییر یا اصلاح آدرس مشترک، چاپ ریز مکالمه، اصلاح مشخصات مشترک و بسیاری از خدمات دیگر، برای سیم کارت‌های اعتباری و دائمی، تقریباً هزینه‌های مشابه دریافت می‌کند.

با این توضیحات اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، بهتر است ارزان‌ترین سیم کارت همراه اول را از نوع اعتباری خریداری کنید.

 

سیم کارت صفر و کارکرده همراه اول

 

سیم کارت صفر و کارکرده همراه اول

قطعاً خرید خط همراه اول صفر چه از نوع اعتباری و چه از نوع دائمی، به دلیل اینکه تاکنون توسط مشترکی فعال نشده است، قیمت بالاتری نسبت به سیم کارت‌های کارکرده دارد. توجه داشته باشید سیم کارت صفر به این معنا است که هیچ گونه فعالیتی از جمله مکالمه، پیامک و اینترنت بر روی خط اعمال نشده باشد.

اگر یک سیم کارت استفاده شده است، مدتی خاموش بوده است، جزء سیم‌کارت‌های صفر محسوب نمی‌شود. از آنجایی که واگذاری سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول، سال‌هاست به اتمام رسیده است، معمولاً سیم‌کارت‌های دائمی خطوط صفر ندارند و بیشتر از نوع کارکرده هستند و اگر سیم کارت دائمی صفر برای فروش وجود داشته باشد، قطعاً قیمت بسیار بالایی خواهد داشت.

 

روش‌های فعال سازی آهنگ پیشواز سیم کارت همراه اول + لغو یا تغییر

 

سیم کارت‌های کارکرده را نیز می‌توان به دو گروه سیم کارت‌های کم کارکرد و پر کارکرد تقسیم کرد. اگر سیم کارت کارکرده به اصطلاح دارای زنگ خور بالایی باشد، نسبت به سیم کارتی که زنگ خور آن کمتر است و کمتر استفاده شده است، قیمت پایین‌تری خواهد داشت.

گاهی ممکن است یک سیم کارت به دلایلی مدت‌ها خاموش بوده است و هیچ گونه استفاده‌ای از سیم کارت نشده است، این سیم کارت‌ها را می‌توان در حد صفر نیز در نظر گرفت.

 

راهنمای جامع تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده + سیم کارت سلب امتیاز شده + مشکلات

 

بهترین راه برای اطلاع از کارکرده بودن یا صفر بودن خط تلفن همراه، مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان دولت و دریافت استعلام از وضعیت خط است. همچنین میتوانید این اطلاعات را از مرکز تماس پشتیبانی همراه اول دریافت کنید.

بنابراین اگر به دنبال ارزان‌ترین سیم کارت همراه اول دائمی یا اعتباری هستید، باید به دنبال شماره تلفن‌های کارکرده باشید.

 

تاثیر نوع پیش شماره در قیمت سیم کارت همراه اول

 

تاثیر نوع پیش شماره در قیمت سیم کارت همراه اول

از دیگر فاکتورهایی که در قیمت سیم کارت همراه اول دائمی و اعتباری تاثیرگذار است، پیش شماره‌ این خطوط است. همانطور که اشاره شد پیش شماره خطوط دائمی همراه اول با 0911 و خطوط اعتباری با پیش‌شماره‌های 0911 تا 0919 و 0090 تا 0993 آغاز می‌شوند.

در مورد سیم کارت 0912 همراه اول یک استثنا وجود دارد و آن این است که به دلیل اعتبار بالای آن جزء خطوط گران قیمت به حساب می آید. اما شما  می‌توانید برای خرید سیم کارت همراه اول دائمی ارزان، این خطوط را با کد 0 یا 9 خریداری کنید، چرا که نسبت به کدهای اول از جمله 1 و 2 که جز گرانترین کدها محسوب می‌شوند، از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

پیش شماره 0912  مربوط به شهر تهران است که در برخی از استان‌ها از جمله البرز، قزوین، زنجان و سمنان نیز این سیم کارت ارائه شده است. سایر پیش شماره‌های همراه اول از جمله 0911 تا 0919 از جمله سیم کارت‌هایی هستند که هم به صورت دائمی و هم به صورت اعتباری در سرتاسر ایران به فروش می‌رسند.

 

سیم کارت 0912 بخریم یا سیم کارت اعتباری رند؟

 

قطعاً خطوط تلفن همراه 0912 به دلیل این که به استان تهران تعلق دارد، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. شما می‌توانید برای خرید ارزان سیم کارت، سایر پیش شماره‌ها را انتخاب کنید.

 

تاثیر رند بودن شماره تلفن در قیمت سیم کارت همراه اول

 

تاثیر رند بودن شماره تلفن در قیمت سیم کارت همراه اول

اما جذاب‌ترین بخش خرید خط همراه اول، بررسی رند بودن سیم کارت است. برای تشخیص رند بودن یک خط تلفن همراه از برخی طبقه‌بندی‌ها استفاده می‌کنند.

 

دلایل مهم برای خرید سیم کارت رند | انواع سیم کارت رند

 

اگر چهار رقم یا بیشتر، از اعداد تلفن همراه به صورت متقارن کنار هم قرار گرفته باشند، به عنوان رند آینه ای، از قیمت بالایی برخوردار است.

همچنین اگر چهار رقم یا بیشتر، از اعداد تلفن همراه، پس از پیش شماره، به صورت پلکانی افزایش یا کاهش پیدا کرده باشند، به عنوان رند پله‌ای از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

برخی از خطوط نیز سه رقم ابتدایی و سه رقم انتهایی آن‌ها مشابه و تنها رقم وسط آن‌ها متفاوت است که آن‌ها را رند ترازویی می‌نامند.

اگر در ابتدا یا انتهای تلفن همراه تاریخ تولد که معمولاً سال شمسی است، وجود داشته باشد، رند تاریخ تولدی می‌نامند.

اگر تعدادی از اعداد تلفن همراه به طور مرتب از کم به زیاد یا از زیاد به کم، در کنار هم قرار گرفته باشند، آن‌ها را رند ترتیبی می‌نامند. به این ترتیب می‌توان گفت در ارزان‌ترین سیم کارت‌های همراه اول، هیچ گونه اعداد رندی وجود ندارد.

 

مزایا و معایب سیم کارت‌های اعتباری و دائمی همراه  اول

 

مزایا و معایب سیم کارت‌های اعتباری و دائمی همراه اول

در سیم کارت‌های اعتباری به دلیل اینکه با خرید اعتبار می‌توانید از خط تلفن همراه برای مکالمه، پیامک و اینترنت استفاده کنید، ممکن است در بین مهم‌ترین مکالمات شما، به دلیل کمبود اعتبار مکالمه شما قطع شود.

در صورتی که با استفاده از سیم کارت‌های دائمی، در پایان هر ماه قبض کلی خدماتی که استفاده کرده‌اید از جمله مکالمه، پیامک و اینترنت صادر و باید پرداخت کنید.  اما حداقل حین تماس مکالمه شما به دلیل کمبود اعتبار قطع نمی‌شود.

 

تعرفه‌ها در سیم کارتهای دائمی نسبت به سیم کارتهای اعتباری کمتر است.

 

اگر از سیم کارت اعتباری خود تا مدت زمان طولانی استفاده نکنید، توسط اپراتور سلب امتیاز خواهد شد. اما اگر سیم کارت دائمی را برای مدت طولانی استفاده نکنید، با پرداخت آبونمان سیم کارت سلب امتیاز نخواهد شد.

 

چرا سیم کارت رند گران است؟

 

البته راه حل عدم سلب امتیازی شماره اعتباری شما این است که هر چند وقت یکبار از یکی از خدمات اپراتور مانند مکالمه، پیامک یا اینترنت استفاده کنید و خط را فعال نگه دارید.

از مزیت سیم کارت اعتباری پرداخت هزینه کمتر برای خرید سیم کارت همراه اول و مدیریت هزینه‌ها است.

با توجه به فاکتورهایی که برای انواع سیم کارت‌های اعتباری و دائمی مطرح شد، می‌توانید انواع سیم کارت همراه اول را با قیمت بسیار پایین خریداری کنید.

 

برای خرید سیم کارت همراه اول چه مدارکی لازم است؟

 

سیم کارت اعتباری، بدون داشتن نوع رندی و کارکرده بودن، جزو سیم کارت‌های ارزان همراه اول شناخته می‌شود. به دلیل اینکه مرجع مشخصی برای تعیین قیمت سیم کارت همراه اول وجود ندارد، می‌توانید با مراجعه به پلتفرم سیم خان، در بین سیم کارت‌های اعتباری کارکرده، خطی را که بیشتر دارای شمارههای رند است را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید.

روش-های-خرید-شارژ-سیم-کارت-همراه-اول

روش‌های خرید شارژ سیم کارت همراه اول

قبلی
آموزش-فعال-سازی-رومینگ-ایرانسل

فعال و غیرفعالسازی رومینگ بین الملل سیمکارت ایرانسل

بعدی

ثبت امتیاز :

(5 امتیاز)