فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

آیا خریدار سیم کارت می‌تواند به اکانت تلگرام من دسترسی پیدا کند

1399/12/11

زمانی که اکانت تلگرام بر روی شماره سیم کارت دائمی همراه اول شما ساخته می‌شود، کسانی که شماره شما را در موبایل خود ذخیره دارند، متوجه حضور شما در تلگرام می‌شوند. در کنار اصطلاحاتی که برای تلگرام استفاده می‌شود، ازجمله بلاک شدن در تلگرام یا تیک دوم تلگرام، حذف کردن اکانت تلگرام نیز یکی از اصطلاحاتی است که بارها آن را شنیده‌اید. زمانی که قصد ندارید در تلگرام فعالیت داشته باشید یا قصد واگذاری سیم‌کارت اعتباری رند خود را دارید، باید از حذف اکانت تلگرام استفاده کنید.

 

دسترسی خریدار سیم کارت به سیم کارت خریداری شده

 

دسترسی به اکانت تلگرام

امروزه کمتر کسی است که از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکند؛ بسیاری از افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکار پرداخته و درآمد دارند. موضوع مهمی که ممکن است کاربران در هنگام فروش سیم‌کارت خود با آن روبرو شوند، وجود اطلاعات شخصی در سیم‌کارت است. اگر از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان استفاده می‌کنید، دقت داشته باشید زمانی که قصد فروش سیم کارت خود را دارید، حساب کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و سایر پیام‌رسان‌ها را حذف و یا غیرفعال کنید. زمانی که قصد دارید تلگرام را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید، برای فعال‌سازی باید کدی که به شماره تلفن ارسال شده است را وارد کرده و پس از نصب برنامه، از آن استفاده کنید. تا این مرحله هیچ مشکلی وجود ندارد، اما زمانی که قصد فروش سیم‌کارت دائمی همراه اول خود را دارید این امکان وجود دارد که صاحب جدید سیم‌کارت به حساب تلگرامی شما دسترسی پیدا کند. این موضوع باعث نگرانی در میان کاربران شده است که ممکن است حریم شخصی آن‌ها توسط دیگران نقض شود.

 

دسترسی به اکانت تلگرام سیم کارتی که قبلا فعال بوده

 

دسترسی به اکانت تلگرام سیم کارت فروخته شده

در دو حالت ممکن است اکانت تلگرام شما در دسترس دیگران قرار بگیرد. اگر یک سیم‌کارت همراه اول دارید که مدت ‌زمان زیادی است که از آن استفاده نکرده‌اید و تلگرام نیز بر روی سیم‌کارت نصب شده است، به دلیل استفاده نکردن طولانی ‌مدت از سیم‌کارت، سیم‌کارت از دسترس خارج و توسط اپراتور قطع خواهد شد. اگر سیم‌کارت دائمی باشد، اپراتور مدت زمان بیشتری را در نظر می‌گیرد تا سیم‌کارت را از حالت فعال خارج کند. اما اگر دارای سیم کارت اعتباری همراه اول هستید، اپراتور تا ۹۰ روز به شما مهلت می‌دهد تا سیم‌کارت خود را فعال کنید، در غیر این صورت اپراتور سیم‌کارت را غیرفعال خواهد کرد و مجوزهای لازم برای فروش سیم‌کارت را نیز خواهد داشت. فرد دیگری که می‌تواند به اکانت تلگرام شما دسترسی پیدا کند، مالک جدید سیم‌کارت است. توصیه می‌کنیم در حفظ اطلاعات شخصی خود کوشا باشید و به هنگام فروش سیم‌کارت، این مشکل را برطرف نمایید.

 

راهکار عدم اجازه دسترسی به خریدار سیم کارت به اکانت صاحب قبلی خط

 

راهکارهای عدم دسترسی به اکانت تلگرام

چندین راهکار وجود دارد که می‌توانید حساب تلگرامی خود را برای عدم دسترسی مالک جدید و اپراتور، حذف کنید. اولین مرحله تغییر در تنظیمات است؛ در قسمت تنظیمات امنیتی تلگرام باید گزینه تأیید دو مرحله‌ای را فعال کنید تا با ارسال یک رمز عبور شخصی، حساب تلگرام شما شخصی و منحصر به فرد شود. در این صورت تنها شما می‌توانید به حساب تلگرامی خود با رمز جدید وارد شوید. دومین راهکار که می‌توانید برای عدم جلوگیری دسترسی مالک و اپراتور برای حساب کاربری تلگرام خود استفاده کنید، پاک کردن حساب تلگرام است که این کار را باید از طریق سایت تلگرام انجام دهید. یکی دیگر از راهکارها که می‌توانید استفاده کنید، این است که تمام اطلاعات خود را به یک شماره جدید انتقال دهید. دقت داشته باشید سیم‌کارت جدیدی که قصد دارید اطلاعات را به آن منتقل کنید، نباید حساب فعال تلگرام داشته باشد.

 

نحوه انتقال تلگرام به شماره جدید

قبل از دیلیت اکانت تلگرام می‌توانید تمام اطلاعات موجود در تلگرام خود را به یک سیم‌کارت جدید با تمام جزئیات، منتقل و سپس عمل دیلیت اکانت را انجام دهید. نحوه انتقال تلگرام به شماره دیگر به این صورت است که با خرید سیم‌کارت همراه اول ارزان 0912، در بخش Setting بر روی قسمت Info کلیک کنید. سپس گزینه Change Number را انتخاب و گزینه ok را کلیک کنید. شماره جدید را به همراه کد کشور وارد کنید و علامت تیک را کلیک کنید. با این کار یک کد رمز برای شماره جدید ارسال می‌شود، کد را در قسمت موردنظر بنویسید. به‌راحتی اکانت تلگرام شما به یک شماره جدید انتقال یافت. البته اگر در یک روز چندین بار به‌طور اشتباه برای حذف اکانت تلگرام اقدام کنید، تا ۲۴ ساعت امکان حذف اکانت از شما گرفته می‌شود. شاید نگران باشید با حذف شماره موبایل قدیمی خود و استفاده از یک شماره موبایل جدید، دوستان خود را در تلگرام از دست می‌دهید، اما آنها اکانت شما رو با یک شماره جدید خواهند داشت.

 

سرنوشت فعالیت‌ها بعد از حذف اکانت تلگرام

با انجام دیلیت اکانت تلگرام، تمام فعالیت‌های مربوط به تلگرام شما در موبایل و کامپیوتر به‌طور کامل حذف می‌شوند، اما نام شما برای همه کسانی که شماره شما را دارند، باقی خواهد ماند. تنها تغییری که رخ می‌دهد، حذف عکس پروفایل شما خواهد بود و به‌جای عکس پروفایل حرف DA نشان داده می‌شود. اما اگر به هر دلیلی از واگذاری سیم‌کارت خود منصرف شده‌اید، می‌توانید مجدداً اکانت تلگرام خود را بر روی همان شماره موبایل قبلی فعال کنید، اما متاسفانه فعالیت‌هایی که شما در تلگرام داشته‌اید به‌طور کامل پاک می‌شوند. یکی از مزیت‌های دیلیت اکانت تلگرام این است که، اگر توسط یکی از دوستان در تلگرام بلاک شده‌اید و نمی‌توانید با او در ارتباط باشید، با حذف اکانت و خرید آنلاین سیم‌کارت اعتباری همراه اول و ثبت‌نام مجدد می‌توانید دوباره با همان دوست خود، در تلگرام ارتباط برقرار کرده و از بلاک تلگرام خارج شوید.

 

مشکلات حذف نکردن اکانت تلگرام

 اگر سیم‌کارت خود را واگذار کرده‌اید و فراموش کرده‌اید اکانت تلگرام را پاک کنید، متأسفانه دیگر نمی‌توانید به حذف اکانت تلگرام خود اقدام کنید و خریدار سیم‌کارت می‌تواند به تمام فعالیت‌های شما در تلگرام از جمله عکس، ویدئو و چت‌ها دسترسی پیدا کند. تنها در صورت وجود سیمکارت می‌توانید اکانت تلگرام را کاملاً حذف کنید. حذف اکانت تلگرام به‌وسیله خود نرم افزار تلگرام امکان‌پذیر نیست و این عمل فقط از طریق برنامه‌های خود گوشی تلفن همراه و سیم‌کارت امکان‌پذیر است.

در تنظیمات تلگرام یک گزینه به نام Delete my account if away for وجود دارد که می‌توانید با فعال کردن این گزینه تعیین کنید پس از یک دوره خاص، یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله در صورت استفاده نکردن از تلگرام، حساب به‌طور خودکار حذف و غیرفعال شود.

 

نتیجه گیری و جمع بندی

اگر بر روی سیم‌کارت خود تلگرام نصب کرده‌اید و نمی‌خواهید اطلاعات شخصی شما که شامل تصاویر و فیلم‌ها نیز می‌شوند، افشا شود، زمانی که قصد فروش سیم‌کارت خود را دارید یا مدت ‌زمان زیادی نمی‌خواهید از سیم‌کارت خود استفاده کنید، مراحل امنیتی را به‌دقت اجرا نمایید. پس از پاک کردن حساب تلگرام خود می‌توانید اقدام به فروش سیم‌کارت کنید. قیمت سیم کارت دائمی و اعتباری متفاوت است؛ اگر سیم‌کارت دائمی دارید، می‌توانید آن را با قیمت بالا به فروش برسانید، همچنین اگر قصد خرید 0912 دارید، توجه داشته باشید که برای شماره‌های رند باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. البته قیمت خط رند همراه اول اعتباری نیز بالا است. «سایت سیم خان» با فروش سیم‌کارت‌های دائمی، اعتباری و شماره‌های رند می‌تواند کمک بسیاری به شما خریداران نماید.

 

سوالات متداول

  1. چرا قیمت سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری با یکدیگر تفاوت دارند؟

برای ارسال پیام و برقراری تماس باید بسته‌های اعتباری خریداری کنید تا بتوانید از سیم‌کارت اعتباری استفاده نمایید. اما با خرید سیم‌کارت دائمی همراه اول ۰۹۱۲ می‌توانید به‌صورت نامحدود تماس برقرار کنید و پیامک ارسال کنید و هر ماه یک بار با پرداخت قبض، هزینه را پرداخت کنید. این ویژگی باعث شده است تا سیم‌کارت‌های دائمی گران‌تر باشند.

 

 

  1. آیا قیمت سیم کارت‌های رند و معمولی متفاوت است؟

بله! شماره‌های معمولی شماره‌هایی هستند که از قانون خاصی تبعیت نمی‌کنند و شماره‌ها می‌توانند از انواع اعداد تشکیل شده باشند و به اشکال مختلف در کنار یکدیگر قرار بگیرند؛ قیمت سیم‌کارت همراه اول از نوع اعتباری از قیمت پایین‌تری برخوردار است. اما در سیم‌کارت‌های رند، اعداد با ساختار خاصی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند؛ آن‌ها اعدادی هستند که از نظر نوشتاری و گفتاری ریتم خاصی دارند. سیم‌کارت‌های رند را می‌توانید با توجه به سلیقه خود از «سایت سیم خان» انتخاب کنید.

 

  1. نحوه خرید سیم کارت‌های همراه اول چگونه است؟

به‌طور حضوری و غیرحضوری می‌توانید سیم‌کارت‌های همراه اول را خریداری کنید. با مراجعه به مراکز تلفن ثابت هر شهر، به‌صورت حضوری شماره دلخواه خود را انتخاب و خریداری نمایید. همچنین می‌توانید با استفاده از خرید آنلاین سیم‌کارت همراه اول، سیم‌کارت خود را به‌صورت دائمی یا اعتباری خریداری کنید. همچنین می‌توانید خرید خط ۰۹۱۲ با شماره دلخواه را با کدهای مختلف نیز خریداری نمایید.

 

  1. آیا در صورت فروش سیم کارت،  دسترسی به اکانت تلگرام من امکانپذیر است؟

بله! درصورتی‌که موارد امنیتی ذکرشده را رعایت نکنید، دو گروه از افراد می‌توانند به کانال تلگرام دسترسی داشته باشند؛ اپراتور و مالک جدید سیم‌کارت.

 

  1. راه‌های جلوگیری از دسترسی به اکانت تلگرام در صورت فروش سیم کارت چیست؟

شما از سه طریق می‌توانید از دسترسی به اکانت تلگرام خود جلوگیری کنید. در مرحله اول می‌توانید با ورود به قسمت دو مرحله‌ای، یک رمز جدید دریافت کنید که فقط خودتان به اکانت دسترسی داشته باشید. راهکار دوم حذف حساب کاربری تلگرام از سایت تلگرام است و روش آخر، انتقال اطلاعات حساب کاربری تلگرام خود از سیم‌کارت فعلی به سیم‌کارت جدید است.

 

مدارک-لازم-برای-خرید-سیم-کارت-ایرانسل

مدارک لازم برای خرید سیم کارت ایرانسل

قبلی
برای-خرید-سیم-کارت-همراه-اول-چه-مدارکی-لازم-است

برای خرید سیم کارت همراه اول چه مدارکی لازم است؟

بعدی

ثبت امتیاز :

(45 امتیاز)