فروشگاه اینترنتی خط تهران همراه
فروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

ردیابی موبایل با استفاده از سیم کارت همراه اول و سیم کارت ایرانسل

1399/11/01

چندی پیش ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی چین وایرال شد و درباره خانمی بود که گوشی وی به سرقت رفته بود و او پس از پیگیری متوجه می‌شود که گوشی وی در ایران است. او از طریق آی کلود توانست به عکس‌ها و ویدئوهای آن فرد دسترسی و آنها را در پیج اینستاگرام خود با عنوان "زندگی گوشیم توسط آن فرد قشنگ‌تره و بیشتر تفریح می‌کنه" منتشر کرد.

مشکلات حقوقی استفاده از گوشی مسروقه

شاید این خبر در ابتدا خنده‌دار به نظر بیاید ولی اگر به سایت "معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه" سر بزنید، متوجه خواهید شد خرید گوشی از فروشگاه‌هایی که دارای پروانه کسب نیستند و به شما فاکتور مهر نشده تحویل می‌دهند، می‌تواند برای شما مشکل آفرین باشد.

به همین علت در هنگام خرید گوشی تلفن همراه دقت نموده زیرا در صورت خرید گوشی مسروقه، در نهایت فردی که گوشی را بدون فاکتور خریداری کرده باشد، تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

حال اگر فردی گوشی شما را سرقت کند، برای جلوگیری از عدم ارتکاب جرم با گوشی و سیم کارت شما چه اقداماتی باید انجام دهید؟

در نظر داشته باشید که می‌توانید قبل از به سرقت رفتن تلفن همراهتان یکسری اقدامات امنیتی انجام دهید تا اگر این اتفاق برای شما افتاد، بتوانید در سریع ترین زمان ممکن هرگونه مشکلات ناشی از سوءاستفاده سارق را خنثی کنید.

پین کد یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول دارای پین کد هستند و بعد از هر بار خاموش و روشن کردن موبایل از شما برای استفاده از خدمات همراه اول، پین کد می‌خواهند.

پوکه سیم کارت همراه اول

برخی از مشترکین سیم‌ کارت همراه اول برای جلوگیری از اذیت شدن از ورود پین کد در هر بار خاموش و روشن کردن گوشی و یا فراموشی پین کد، آن را غیرفعال می کنند اما باید بدانید این کار باعث می‌شود در صورتی که گوشی شما گم شود و یا به سرقت برود، هر فردی بتواند از آن استفاده کند.

بنابراین توصیه می شود پین کد را غیرفعال نکنید و همچنین پوکه سیم کارت خود را دور نندازید.

سیم کارت ایرانسل پین کد نمی‌خواهد، اما همچنان مهم است که پوکه آن را نزد خود نگه دارید تا در صورت مفقودی و یا به سرقت رفتن گوشی، بتوانید سیم کارت خود را مسدود کنید.

شما می‌توانید برای مسدود کردن سیم کارت ایرانسل خود به صورت غیرحضوری نیز اقدام کنید و در سریع ترین زمان ممکن، سیم کارت خود را بسوزانید. برای این کار کافیست با یک سیم کارت ایرانسل به شماره 700 زنگ بزنید تا در این باره به شما راهنمایی‌های لازم ارائه شود.

پوکه سیم کارت ایرانسل

برای مسدود کردن سیم کارت ایرانسل خود به صورت حضوری به نزدیک ترین نماینده رسمی ایرانسل مراجعه کنید. در نظر داشته باشید به همراه داشتن کارت ملی الزامی است.

با سیم کارت خود، گوشی مفقودی یا سرقتی شده خود را ردیابی کنید

اپراتور همراه اول امکانی را برای مشترکین خود به وجود آورده است که به واسطه آن می‌توانند گوشی سرقتی خود را ردیابی کنند و این یکی از راهکارهای کاربردی است که هنگام سرقت موبایل خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

در این روش گوشی شما باید با سیم کارت همراه اول رجیستر شده باشد.

خرید موبایل از فروشگاه‌هایی که پروانه کسب معتبر دارند و پس از خرید به شما فکتور مهر شده تحویل می‌دهند سبب می‌شود در این شرایط بتوانید با داشتن شماره سریال گوشی مندرج روی کارتن موبایل خود (نام دیگر آن کد IMEI است) بتوانید از سرویس ردیابی گوشی استفاده کنید.

با استفاده از کد #سریال گوشی*۲۱۴۱*۱۰* سرویس ردیابی گوشی فعال می‌شود. این کد باید یا یکی از خطوط همراه اول شماره‌گیری شود.

این سرویس تا 10 روز به دنبال ردی از گوشی سرقتی می‌گردد و نتیجه را از طریق پیامک به اطلاع مشترک می‌رساند تا وی بتواند از طریق مراحل قانونی پیگیری های لازمه را انجام دهد.

کد غیرفعالسازی این سرویس #2140*10* می‌باشد و در صورتی که به راهنمایی بیشتری در این باره نیاز دارید کد #2143*10* را شماری‌گیری کنید.

ردیابی گوشی/مودم از طریق سیم کارت ایرانسل

شرکت ایرانسل به منظور تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی و پیگیری "گوشی‌/مودم" های مفقودی/مسروقه اقدام به راه‌اندازی سامانه پیامکی نموده است.

با ردیابی از طریق این سامانه، مشترک تا زمان دریافت نتیجه مثبت ردیابی نیازی به مراجعه مکرر به مراجع قضایی نخواهد داشت.

این مورد در تمامی استان‌های کشور اعمال می گردد.

مشترکان جهت ردیابی "گوشی/مودم" مفقودی/مسروقه خود از طریق این سامانه می‌توانند به روش زیر اقدام کنند:

در صورتیکه سیم‌کارت فعال بر روی گوشی مفقود شده، ایرانسلی بوده است می‌توانند از طریق ارتباط با مرکز تماس ایرانسل نسبت به مسدود نمودن آن اقدام کنند (ارتباط با مرکز تماس ایرانسل از طریق شماره 700 یا 7033 از خطوط ایرانسل و 09377000000 یا 09377033000 از سایر خطوط امکان پذیر است و شماره 707 مختص مشترکان اینترنت نسل چهار ثابت و 09377070000 از سایر خطوط).

در صورت غیرایرانسلی بودن سیم کارت مفقودی ابتدا آن را توسط اپراتور مربوط مسدود کرده و سپس باقی مراحل را از طریق سامانه پیامکی ایرانسل دنبال نمایند.

توجه داشته باشید که پس از مسدود کردن سیم کارت، مشترک می بایست 5 روز منتظر مانده و سپس کد #6101* را از یک خط ایرانسل شماره گیری کند، در غیر این صورت ممکن است شماره خود مشترک در سیستم ردیابی ثبت شده و به مراجع قضایی اعلام شود.

ظرف مدت 48 ساعت پس از ثبت درخواست، نتیجه ردیابی به خط ایرانسلی که از طریق آن با سامانه پیامکی تماس گرفته اند، ارسال خواهد شد. در صورت منفی بودن پاسخ، مشترک می‌تواند پس از گذشت 5 روز مجددا نسبت به درخواست ردیابی اقدام کند.

در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی، پیامکی حاوی کد پیگیری و تاریخ ردیابی دریافت می‌کند. مشترک با در دست داشتن "کد پیگیری و تاریخ ردیابی" به مراجع قضایی مراجعه کرده و نامه قضایی دریافت می کند. اصل نامه را به شرکت ایرانسل تحویل داده و با مراجعه مجدد به مراجع قضایی پیگیر دریافت نتیجه ارسالی از ایرانسل باشد.

هزینه هر درخواست 1000 تومان می‌باشد. از دادن هزینه‌های اضافی به سایرین خودداری کنید. این نرخ اعلام شده از سوی اپراتور ایرانسل است و برخی با سوءاستفاده از عدم آگاهی شما سعی در گرفتن پول بیشتری دارند.

سیم کارتم را مسدود کنم یا بسوزانم؟

اگر شما هم گوشی خود را گم کرده اید و یا در اثر سرقت از دست داده اید، به دنبال روشی برای عدم دسترسی فرد سارق به سیم کارت خود هستید اما ممکن است دچار اشتباه بشوید بنابراین در این شرایط تصمیم درست چیست؟

در مسدودیت، سیم کارت مسدود شده و تا 90 روز به نام شما است اگر اقدام نکنید بعد از 90 روز ممکن است سلب شود، ولی اگر درخواست سلب امتیاز دهید خط از نام شما طی 21 روز خارج می شود.

 


همه چیز درباره سیم کارت همراه اول و ایرانسل که نمی‌دانستید

همه چیز درباره سیم کارت همراه اول و ایرانسل که نمی‌دانستید

همین امروز سیم کارت رند 912 خود را بخرید!

همین امروز سیم کارت رند 912 خود را بخرید!

خرید آنلاین سیم کارت
قیمت گذاری سیم کارت

(26 امتیاز ) 5 / 4

ثبت امتیاز

امتیاز

مراحل خرید آنلاین سیم کارت


ثبت نام

ثبت نام

برای خرید آنلاین سیم کارت ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید و سپس با رمز عبوری که از طریق پیامک به شما ارسال می‌شود، به حساب کاربریتان وارد شوید.

انتخاب سیم کارت

انتخاب سیم کارت

با استفاده از جستجوگر هوشمند، از میان هزاران سیم کارت، شماره دلخواه خود را جستجو کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک یا چند فیلتر به شماره موردنظر خود برسید.

پرداخت و دریافت کد فعال سازی

پرداخت هزینه سیم کارت

پس از پرداخت هزینه سیم کارت به صورت آنلاین، کد فعالسازی سیم کارت برای شما پیامک می‌شود. در نگهداری از این کد دقت کنید.

مراجعه به دفتر پیشخوان

دریافت سیم کارت

برای تحویل سیم کارت خریداری شده به همراه کارت ملی و کد فعالسازی به یکی از نمایندگان سیم خان در سراسر کشور مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام سامانه سیم خان