فروشگاه اینترنتی خط تهران همراه
فروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

همه چیز درباره سیم کارت همراه اول و ایرانسل که نمی‌دانستید

1399/11/08

سیم ‌کارت اعتباری همراه ‌اول

سیم‌ کارت‌های اعتباری همراه اول به آن دسته از سیم ‌کارت‌هایی گفته می‌شود که میزان مکالمات قابل انجام تماس اعم از (داخل کشور، خارج از کشور) با آن سیم‌ کارت، بستگی به شارژ خریداری شده (از طریق خرید کارت شارژ و یا روش های اعلامی) توسط مشترک دارد بنابراین مشترک متناسب با نیاز خود ، ابتدا کارت شارژ مورد نظر خود را خریداری نموده و پس از شارژ سیم‌ کارت از تلفن همراه خود استفاده می‌نماید.

سیم کارت اعتباری همراه اول

البته در نظر داشته باشید که خرید کارت شارژ دیگر مرسوم نیست و در این زمینه مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول می‌توانند با استفاده از کدهای دستوری ، اپلیکیشن‌ها و سایر روشها ، سیم کارت اعتباری همراه اول خود را شارژ کنید.

با هر کد ملی چه تعداد میتوان سیم کارت اعتباری همراه اول به نام زد؟

تعداد ثبت نام برای هر متقاضی نامحدود و واگذاری به روز و بر اساس ظرفیت شبکه و امکانات فنـی در هر استان بصورت مجزا صورت می‌پذیرد لیکن به موجب ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری به مشترکین حقیقی تا حداکثر 10 سیم کارت فعال برای هر مشترک است ، امکان فعال نمودن بیش از 10 سیم کارت ثبت نام شده به ازای هر مشترک مقدور نمی‌باشد.

محدودیت تعداد ثبت نام سیم کارت اعتباری همراه اول

انواع وضعیت سیم‌ کارت اعتباری همراه ‌اول

استفاده نشده، فعال نشده (idle): وضعیت سیم ‌کارت در زمان تحویل

فعال (Active): با برقراری اولین ارتباط مشترک یا ارسال پیامک وارد وضعیت فعال شده و می تواند از سرویس‌ها و امکانات موجود استفاده نماید.

یکطرفه (Suspend): هنگامیکه دوره اعتبار سیم ‌کارت (براساس اعتبار زمانی و یا اعتبار ریالی، کارت شارژ خریداری شده) به پایان می‌رسد سیم کارت مشترک یکطرفه می‌شود ، مشترک ظرف مدت 2 ماه باید اقدام به افزایش اعتبار نماید ، در طول این مدت مشترک صرفاً تماس و پیام کوتاه دریافت می‌نماید و قادر به برقراری ارتباط یا ارسال پیام کوتاه نمی‌باشد و اگر از اعتبار مکالمه دوره گذشته مبلغی باقی مانده باشد در صورت شارژ ، اعتبار باقیمانده به اعتبار جدید اضافه می‌گردد.

غیر فعال (Disable): اگر مشترک در دوره وضعیت یکطرفه اقدام به افزایش اعتبار ننماید (طی 2 ماه) وارد وضعیت غیرفعال می‌گردد، در این مدت (12 ماه) کلیه خدمات به استثناء امکان تماس با مراکز کمک‌های اضطراری غیر فعال بوده لیکن شماره مشترک حفظ خواهد شد و در صورت شارژ اعتبار باقیمانده از دوره قبل به دوره جدید منتقل نخواهد شد.

سلب امتیاز (Pool): درصورت عدم افزایش اعتبار در وضعیت غیرفعال (طی 12 ماه) شماره و حق الامتیاز سلب می گردد.

انواع وضعیت سیم‌ کارت اعتباری همراه ‌اول

نحوه استفاده از سیم کارت اعتباری همراه اول

با اولین تماس یا ارسال پیام کوتاه سیم کارت فعال شده و هزینه‌ها بر اساس تعرفه مصوب برای مشترک اعمال می‌گردد.

پوشش شبکه

مشترکین می‌توانند از سیم کارت‌های اعتباری همراه اول در کشورهای طرف قرارداد استفاده نمایند.

سیم کارت‌های همراه اول شامل چه پیش شماره‌هایی است؟

از مهر ماه 1394 ، شماره های جدید اعتباری همراه اول با پیش شماره 0990 و از دی ماه 1397، شماره‌های جدید اعتباری همراه اول با پیش شماره 0992 برای تمامی متقاضیان در کلیه نقاط فروش همراه اول در سراسر کشور قابل عرضه می باشد. به طور کلی سیم کارت همراه اول 0990 ، سیم کارت همراه اول 0991 ، سیم کارت همراه اول 0992 ، سیم کارت همراه اول 0993 متعلق به اپراتور همراه اول است.

همچنین تمامی پیش شماره‌های 0911 تا 0918 متعلق به همراه اول است که هر کدام شامل یک سری استان‌ ها می شود.

 

سیم کارت دائمی همراه اول

سیم‌ کارت‌های دائمی همراه اول به آن دسته از سیم ‌کارت‌هایی اطلاق می‌شود که میزان مکالمات قابل انجام تماس اعم از (داخل کشور، خارج از کشور) با آن سیم‌ کارت، بدون نیاز به اعتبار خریداری شده (از طریق خرید کارت شارژ و یا روش های اعلامی) توسط مشترک دارد بنابراین مشترک می‌تواند به صورت دائمی از آن استفاده نموده و هزینه مکالمات خود را بصورت ماهیانه بصورت قبض پرداخت نماید.

سیم کارت دائمی همراه اول

انواع سیم کارت دائمی همراه اول

سیم کارت دائمی با تضمین : دارای تضمین اولیه بوده و برای مشترک در پایان دوره 2 ماهه صورتحساب صادر می‌گردد و هزینه ثبت نام 1,668,000 ريال می‌باشد.

سیم کارت دائمی جدید همراه اول : فاقد تضمین اولیه بوده و برای مشترک در پایان دوره 2 ماهه صورتحساب صادر می‌گردد و هزینه ثبت نام 1,308,000 ریال می‌باشد. سقف مکالمات آن 400,000 ريال می‌باشد که در صورت تمایل مشترک قابل افزایش (با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و دریافت صورتحساب افزایش بستانکاری) است.

با توجه به اینکه سیم کارت دائمی جدید فاقد تضمین است، لذا مشترکین جهت استفاده از رومینگ می بایست به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و نسبت به افزایش بستانکاری رومینگ (دریافت صورتحساب 2,000,000 ريال و پرداخت قبض) اقدام نمایند.

پوشش شبکه

داخل کشور : محدوده تحت پوشش شرکت همراه اول برای هر 2 گروه سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول یکسان می‌باشد.

خارج از کشور : تمامی کشورهایی که قرارداد رومینگ با همراه اول دارند.

تعداد ثبت نام برای هر متقاضی نامحدود و واگذاری به روز و بر اساس ظرفیت شبکه و امکانات فنـی در هر استان بصورت مجزا صورت می‌پذیرد لیکن به موجب ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری به مشترکین حقیقی تا حداکثر 10 سیم کارت فعال برای هر مشترک است ، امکان فعال نمودن بیش از 10 سیم کارت ثبت نام شده به ازای هر مشترک مقدور نمی‌باشد.

متقاضیان پس از انجام مراحل ثبت نام و دریافت سیم کارت دائمی همراه اول به عنوان مشترک شناخته شده و درپایان دوره دو ماهه برای ایشان صورتحساب صادر می‌گردد.

درصورت عدم استفاده از سیم کارت دائمی همراه اول نیز هزینه‌های آبونمان ، خدمات ویژه ، عوارض و مالیات در صورتحساب دوره منظور می‌گردد.

سیم کارت یوسیم همراه اول

سیم کارت یوسیم همراه اول

یوسیم (USIM) سیم کارتی است که امکان بهره‌مندی از اینترنت نسل 4 و 4.5 را فراهم می‌کند. بنابراین در صورتی که هنوز از سیم کارت قدیمی استفاده می‌کنید، به یکی از روش هایی که در ادامه معرفی می‌شود سیم کارت را به یوسیم تعویض کنید و علاوه بر اتصال به شبکه پرسرعت نسل 4 و 4.5 اینترنت همراه اول، از هدیه بسته اینترنت 20 گیگ (برای مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول) یا هدیه بسته اینترنت 15 گیگ (برای مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول) بهره مند شوید.

استعلام نسل سیم‌کارت

تمامی مشترکین می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری *10*6*0# نسبت به استعلام نسل سیم‌کارت خود اقدام نمایند.

 

هزینه تعویض سیم کارت به یوسیم چقدر است؟

تعویض سیم‌کارت برای مشترکینی که برای اولین بار اقدام به تعویض یوسیم نمایند، رایگان است.

 

بسته هدیه اینترنت شامل چه کسانی می شود؟

کلیه مشترکین دائمی و اعتباری که برای اولین بار سیم کارت خود را به صورت رایگان یا غیررایگان به یوسیم تعویض می کنند، مشمول دریافت هدیه بسته اینترنت 20 گیگ برای مشترکین دائمی یا هدیه بسته اینترنت 15 گیگ برای مشترکین اعتباری می شوند.

 

روش های تعویض سیم کارت به یوسیم (USIM):

برای تعویص سیم کارت همراه اول خود کد دستوری *10*6# را شماره‌گیری نمایید.

کدپستی محل مورد نظرتان را برای دریافت سیم‌ کارت جدید همراه اول به سامانه‌های پیامکی 8938 و یا 990009 ارسال نمایید.

با ارسال کدپستی محل مورد نظر شما برای دریافت سیم‌ کارت جدید همراه اول به هر یک از 3 روش بالا، از مرکز تماس شرکت پست با شما تماس گرفته می‌شود و پس از اخذ آدرس، پاکت حاوی یوسیم به صورت رایگان برای شما ارسال می‌شود. سیم کارت یوسیم را مطابق دستورالعمل موجود در پاکت فعال کنید و از سرعت بالای 4G / 4.5G و هدیه بسته اینترنت لذت ببرید.

 

تماس با مرکز تماس همراه اول 9990

مراجعه به نقاط شبکه فروش و خدمات حضوری

می‌توانید به صورت حضوری، به هر یک از نقاط شبکه فروش و خدمات حضوری در سراسر کشور مراجعه و سیم کارت خود را به یوسیم تعویض کنید.

 

شایان ذکر است از طریق مراکز تماس شرکت پست جمهوری اسلامی، مخابرات استان و یا 9990 با مشترک تماس گرفته و پس از ارائه توضیحات در خصوص چگونگی تعویض رایگان یوسیم و مزایای آن، در صورت تمایل و درخواست مشترک آدرس وی ثبت می‌شود و در انتها پاکت حاوی یوسیم به صورت رایگان به آدرس اعلامی ارسال می‌گردد.

مراحل فعال سازی یوسیم از طریق کد دستوری :

تهیه نسخه پشتیبان از شماره مخاطبین سیم کارت خود پیش از تعویض سیم کارت همراه اول

ارسال شماره سریال 19 رقمی توسط سیم کارت فعلی به صورت شماره گیری کد #سریال *45*10*

وارد کردن PIN1 یوسیم

تعویض سیم کارت فعلی با یوسیم 

نکات بسیار مهم :

در صورت تعویض سیم کارت فعلی به یوسیم، شماره خط شما تغییر نمی‌کند و صرفا فناوری سیم کارت شما تغییر می‌کند.

بسته اینترنت فعلی شما با تعویض یوسیم از بین نخواهد رفت و بسته هدیه تعویض یوسیم برای شما رزرو خواهد شد.

قبل از تعویض سیم کارت همراه اول، از شماره مخاطبین (contacts) سیم کارت خود نسخه پشتیبان backup بگیرید.

حداکثر یک هفته پس از تعویض یوسیم، بسته هدیه اینترنت سی روزه، 20 گیگابایت برای مشترکین سیم کارت همراه اول دائمی و 15 گیگابایت برای مشترکین سیم کارت همراه اول اعتباری به صورت رایگان فعال خواهد شد. در صورت وجود بسته اینترنت، بسته هدیه تعویض یوسیم رزرو می‌شود و در صورت عدم وجود بسته اینترنت، بسته هدیه فورا فعال می‌گردد.

 

سیم کارت اعتباری ایرانسل

سیم‌ کارت اعتباری ایرانسل به شما امکان می‌دهد همواره هزینه‌های تلفن همراهتان را کنترل کنید. با خرید این نوع سیم‌ کارت، اعتبار مورد نیازتان را نقدی می‌خرید و سپس بدون نیاز به پرداخت هزینه اشتراک و دریافت صورت‌حساب، می‌توانید تماس بگیرید، پیامک بفرستید و از اینترنت پرسرعت همراه 4G/4.5G لذت ببرید.

سیم کارت اعتباری ایرانسل

روش خرید سیم ‌کارت اعتباری ایرانسل

با استفاده از سامانه سیم خان می‌توانید سیم‌کارت اعتباری ایرانسل  خود را خریداری کنید.

سیم‌ کارت دائمی ایرانسل (آی‌سیم) 

با خرید «آی سیم»، هزینه اینترنت، مکالمه‌ها و پیامک‌های شما به علاوه هزینه اشتراک در صورت‌حساب‌تان درج می‌شود. این صورت‌حساب در پایان هر دو ماه و در صورت تمایل و ثبت آدرس ایمیل در پرونده شما، به نشانی پست الکترونیک ثبت‌شده ارسال خواهد شد؛ البته امکان بررسی و دریافت صورت‌حساب از طریق برنامه ایرانسل من هم وجود دارد. شما برای پرداخت این صورت‌حساب ۲۸ روز از تاریخ صدور آن فرصت دارید.

سیم کارت ایرانسل

طرح‌های تشویقی سیم‌کارت دائمی ایرانسل

هدیه حذف قبض کاغذی: مشترکان سیم کارت دائمی ایرانسل می‌توانند با شرکت در کمپین حذف قبض کاغذی سیم‌کارت خود، علاوه بر مشارکت در حفظ محیط زیست، از یک گیگابایت اینترنت همراه هدیه با اعتبار یک روز هم بهره‌مند شوید.

هدیه پرداخت به موقع قبض: قبض تلفن همراهتان را به‌ موقع پرداخت کنید و یک ‌سال مهمان ایرانسل باشین!

سیم کارت‌های ایرانسل شامل چه پیش شماره‌هایی است؟

اپراتور ایرانسل شامل سیم کارت 0901 ، سیم کارت 0902 ، سیم کارت 0903 ، سیم کارت 0905 ، سیم کارت 0930 ، سیم کارت 0933 ، سیم کارت 0935 ، سیم کارت 0936 ، سیم کارت 0937 ، سیم کارت 0938 و سیم کارت 0939 است.

در صورت نیاز میتوان از سیم کارت اعتباری ایرانسل به سیم کارت دائمی ایرانسل تغییر وضعیت داد.

 

 


راهنمای جامع تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده + سیم کارت سلب امتیاز شده + مشکلات

راهنمای جامع تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده + سیم کارت سلب امتیاز شده + مشکلات

ردیابی موبایل با استفاده از سیم کارت همراه اول و سیم کارت ایرانسل

ردیابی موبایل با استفاده از سیم کارت همراه اول و سیم کارت ایرانسل

خرید آنلاین سیم کارت
قیمت گذاری سیم کارت

(13 امتیاز ) 5 / 4

ثبت امتیاز

امتیاز

مراحل خرید آنلاین سیم کارت


ثبت نام

ثبت نام

برای خرید آنلاین سیم کارت ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید و سپس با رمز عبوری که از طریق پیامک به شما ارسال می‌شود، به حساب کاربریتان وارد شوید.

انتخاب سیم کارت

انتخاب سیم کارت

با استفاده از جستجوگر هوشمند، از میان هزاران سیم کارت، شماره دلخواه خود را جستجو کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک یا چند فیلتر به شماره موردنظر خود برسید.

پرداخت و دریافت کد فعال سازی

پرداخت هزینه سیم کارت

پس از پرداخت هزینه سیم کارت به صورت آنلاین، کد فعالسازی سیم کارت برای شما پیامک می‌شود. در نگهداری از این کد دقت کنید.

مراجعه به دفتر پیشخوان

دریافت سیم کارت

برای تحویل سیم کارت خریداری شده به همراه کارت ملی و کد فعالسازی به یکی از نمایندگان سیم خان در سراسر کشور مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام سامانه سیم خان