فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

رومینگ رایتل

1399/06/12

 

امروزه رومینگ صرفا در خاک کشورهای دیگر استفاده نمی‌شود و این امکان فراهم شده تا کاربران بتوانند در طول پرواز خود نیز از این خدمت برای ارسال پیامک، تماس و اینترنت سیم کارت خود استفاده کنند.

 

رومینگ چیست؟

وقت که شما قصد دارید از کشور خودتان به کشور دیگری سفر ‌کنید و می‌خواهید که با سیم کارت کشور خودتان؛ با دیگران تماس گرفته و یا پیام بدهید، باید به یکی از شبکه‌های داخلی کشور مقصدتان متصل شوید. یعنی زمانی که شما به یکی از شبکه‌های داخلی کشور مقصد وصل شده و از خدمات آن استفاده کنید (تماس، اینترنت، یا پیامک)، در حقیقت دارید از سرویس رومینگ استفاده می‌کنید.

 

رومینگ پرواز رایتل                  

شما با استفاده از رومینگ پرواز رایتل می‌توانید پس از تیک آف و قبل از لندینگ، در زمان پرواز، از خدمات مکالمه، پیامک و اینترنت بهره‌مند شوید. البته در حال حاضر، فقط قابلیت برقراری تماس و ارسال پیامک وجود دارد.

 

فعال سازی رومینگ پرواز رایتل

برای فعال سازی رومینگ پرواز، شما فقط باید در هنگام پرواز سرویس رومینگ رایتل را فعالسازی کنید و سپس شبکه   On Air را در قسمت تنظیمات Mobile Network گوشی خود جستجو کنید و به آن متصل شوید.

 

توجه کنید که در هنگام استفاده از سرویس رومینگ پرواز، همانند شیوه معمول رومینگ هزینه تماس بر مبنای دقیقه محاسبه می‌گردد. یعنی برای تماس های کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه تماس محاسبه می‌شود، همچنین مبنای محاسبه هزینه اینترنت هر ۵۰ کیلوبایت می‌باشد و همچنین روشن کردن گوشی در حالت رومینگ هزینه ای نخواهد داشت.

 

کد فعال سازی رومینگ رایتل

سرویس رومینگ رایتل برای خدمات تماس، پیامک، و دیتا به صورت پیش فرض برای تمامی سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری فعال است و به محض ورود به محدوده تحت پوشش شبکه، این سرویس شروع به فعالیت خواهد کرد. اما اگر سرویس رومینگ شما فعال نشد، می‌توانید گوشی خودتان را روشن و خاموش کنید و یا از کدهای زیر برای آگاهی از وضعیت رومینگ استفاده کنید.

 

  • برای فعال سازی رومینگ رایتل، عبارت ON IR را به شماره 2020 پیامک کنید.
  • برای مشاهده وضعیت سرویس رومینگ، عبارت VIEW IR را به شماره 2020 پیامک کنید.
  • برای غیرفعال سازی سرویس رومینگ، عبارت OFF IR را به شماره 2020 پیامک کنید.

 

تعرفه های رومینگ پرواز رایتل

تعرفه های رومینگ پرواز با رومینگ متفاوت است، به همین دلیل بهتر است به یاد داشته باشید که استفاده از رومینگ پرواز چه هزینه ای برای شما خواهد داشت.

 

تماس (بر حسب دقیقه)              8500

پیامک                                  3000

اینترنت(مگابایت)                     65000

 

نحوه استفاده از سرویس رومینگ رایتل

  • تماس با موبایل با استفاده از سرویس رومینگ رایتل

اگر شماره‌ای که می‌خواهید با آن تماس بگیرید، شماره موبایل است، کافی است کد 0098 را قبل از شماره وارد کرده (البته در اینجا منظور از 98 کد کشور ایران است) و سپس شماره مدنظرتان را بدون صفرِ اولِ آن، وارد کنید.

 

  • تماس با شماره ثابت با استفاده از سرویس رومینگ رایتل

برای تماس با شماره‌های ثابت از طریق سرویس رومینگ، باز هم باید همان پیش شماره 0098 را وارد کرده و سپس کد شهرستان را بدون در نظر گرفتن صفرِ اول شماره گیری کنید.

 

  • نحوه جستجوی شبکه رومینگ  اندروید و iOS

اگر قصد دارید که از سرویس رومینگ در کشور مقصدتان استفاده کنید، باید شبکه مورد نظرتان را پیدا کرده و به آن متصل شوید. البته در بسیاری از تلفن‌های همراه امروزی، این تنظیمات به صورت خودکار (automatic) انجام شده و جزئیات تنظیمات آن برای شما از طریق پیامک ارسال می‌شود. اما اگر این گونه نبود، شما می‌توانید به صورت دستی (manual) این تنظیمات را انجام دهید.

 

  • روش جستجوی شبکه رومینگ در دستگاه‌های اندروید

برای فعالسازی رومینگ همراه اول روی دستگاه‌های اندروید، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

  1. وارد بخش تنظیمات (settings) شوید.
  2.  روی گزینه «شبکه‌های بیشتر» یا همان more networks کلیک کنید.
  3.  بعد از اینکه وارد این صفحه شدید، گزینه mobile networks را انتخاب کنید.
  4.  در این صفحه، گزینه‌ای به اسم network operators (اپراتورهای شبکه) وجود دارد. روی این گزینه کلیک کرده و صبر کنید تا موبایل شما، شبکه‌های در دسترس را جستجو کرده و برای شما فهرست کند. سپس روی شبکه مدنظرتان کلیک کرده و از تنظیمات خارج شوید.

 

  •  روش جستجوی شبکه رومینگ در دستگاه‌های آیفون (iOS)

برای اینکه با دستگاه ios خودتان، شبکه رومینگ را به صورت دستی انتخاب کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

 

  1.  وارد بخش تنظیمات (settings) شوید.
  2.  در صفحه تنظیمات، گزینه Carrier را انتخاب کنید.
  3.  زمانی که وارد صفحه Carrier شدید، گزینه اتوماتیک (automatic) را غیرفعال کنید و صبر کنید تا موبایل شما، شبکه‌های در دسترس را جستجو کرده و برای شما فهرست کند.
  4.  در انتها شبکه مورد نظرتان را انتخاب کنید و از تنظیمات خارج شوید تا رومینگ شما فعال گردد.
رومینگ-چیست

رومینگ چیست

قبلی
شرایط-انتقال-مالکیت-سیم-کارت

شرایط انتقال مالکیت سیم کارت

بعدی

ثبت امتیاز :

(1 امتیاز)