فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت ماهانا همراه

تماس از دست رفته از شماره‌های بین‌المللی ناآشنا، مشکوک‌اند

1400/01/22

با شماره‌های بین‌المللی از دست رفته مشکوک تماس حاصل نکنید! روابط عمومی همراه اول طی خبری اعلام کرد به منظور پرهیز از سوءاستفاده‌های احتمالی، لطفا در صورت مشاهده تماس از دست رفته و یا تماس "تک زنگ" یا "میس کال" از مبدا شماره‌های بین‌المللی ناشناس، از برقرای تماس مجدد با این شماره‌ها خودداری کنید.

در سال‌های اخیر، مشکلی با نام "Wangiri Fraud" یا "Wangiri Scam" که به معنای تقلب یا کلاهبرداری Wangiri است، به وجود آمده است. در این کلاهبرداری، مهاجم یکسری شماره‌های پرمیوم تهیه می‌کند و از آنها به صورت تصادفی به شماره‌های سراسر دنیا تماس برقرار می‌کنند و بلافاصله قطع می‌کنند و به اصطلاح تک زنگ می‌زنند.

شماره پرمیوم چیست؟ به شماره‌هایی پرمیوم گفته می‌شود که جهات ارائه سرویس خاصی ایجاد شده‌اند و تعرفه تماس با آنها بیشتر از تعرفه تماس در حالت معمولی می‌باشد.

بدین ترتیب یک تماس از دست رفته و یا Missed Call در گوشی قربانی مشاهده می‌شود و فرد قربانی در صورتی که با آن شماره تماس بگیرد یک پیام صوتی ضبط شده برای وی پخش می‌شود و بدون اینکه قربانی متوجه شود برای وی هزینه تلفن محاسبه می‌شود.

 

تماس از دست رفته از شماره‌های بین‌المللی ناآشنا

 

اغلب این مهاجمان سعی می‌کنند با طرح موضوعات جذاب فرد قربانی را ترغیب به ادامه تماس نمایند تا بتوانند هزینه بیشتری را به وی تحمیل کنند. مانند برنده شدن در لاتاری، در نظر داشته باشید اطلاعیه رسمی برنده شدن در لاتاری تنها از طریق ایمیلی که هنگام ثبت نام ارائه داده‌اید امکان‌پذیر است و به صورت تلفنی این اطلاعیه به فردی که در آن برنده شده است اطلاع داده نمی‌شود.

در نظر داشته باشید که این شماره‌های بین‌المللی ناشناس می‌توانند از طریق هر کشوری باشند و متاسفانه هیچ راهی برای شناخت آن وجود ندارد. بنابراین در صورتی که یک تماس بی پاسخ و یا از دست رفته از هریک از خطوط بین‌المللی مشکوک و ناآشنا دریافت کرده‌اید، به هیچ وجه با آن تماس نگیرید. در صورت برقراری تماس با آنها پرداخت قبض به عهده مشترک سیم کارت همراه اول خواهد بود.

ثبت امتیاز :

(1 امتیاز)