فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت ماهانا همراه

در صورت گم شدن سیم کارت همراه اول چیکار کنیم؟

1400/02/27

در صورتی که مشترکین همراه اول، سیم کارت خود را گم کرده باشند و یا گوشی آنها به سرقت رفته باشد؛ می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، نمایندگی‌های مجاز همراه اول، ادارات امور مشترکین استان‌ها و مراکز تلفن ثابت سیم کارت خود را در اسرع وقت قطع (غیرفعال) کنند و سیم کارت جدیدی دریافت کنند.

شرایط قطع سیم کارت و مدارک موردنیاز عبارت است از:

  1. حضور مالک سیم کارت و یا وکیل قانونی وی
  2. تکمیل و امضای فرم درخواست
  3. ارائه اصل و عکس کارت ملی (در صورت نداشتن کارت ملی جدید، کاغد ثبت درخواست کارت ملی جدید به همراه داشته باشید)
  4. ارائه اصل وکالتنامه معتبر و عکس آن در صورت مراجعه وکیل
  5. ارائه قبض پرداختی دوره آخر سیم کارت

 

نکته‌ای که در خصوص قطع سیم کارت دائمی همراه اول وجود دارد این است که در صورت درخواست مشترک، اگر ظرف مدت ۲۰ روز برای دریافت سیم کارت جدید اقدامی انجام نشود، سیم کارت قبلی مجددا وصل خواهد شد.

همچنین در صورتی که مشترک حضور نداشته باشد، بستگان درجه یک وی می‌توانند با مراجعه به مراکز معرفی شده، صرفا سیم کارت را قطع نمایند. مدارک لازم شامل اصل و عکس شناسنامه مالک و مراجعه‌کننده می‌باشد.

در صورتی که مشترک درخواست قطع سیم کارت خود را داده باشد و پس از آن درخواست تعویض سیم کارت داشته باشد، فقط می‌تواند در همان دفتر اقدام به این کار نماید.

اگر مشترک در یکی از شهرها درخواست قطع سیم کارت کرده باشد، می‌تواند در ادارات امور مشترکین مراکز استان‌ها؛ سیم کارت خود را دریافت نماید.

مشترکین سیم کارت‌های همراه اولی که می‌خواهند درخواست اعلام مفقودی خط خود را به صورت غیرحضوری ثبت نمایند؛ می توانند از طریق پرتال همراه اول این درخواست را ثبت و سپس با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداخت شده، سیم کارت جدید خود را تحویل بگیرند.

 

آموزش روش‌های پرداخت قبض همراه اول

 

ثبت امتیاز :

(111 امتیاز)