فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت ماهانا همراه

رفع مسدود شدن شارژ سیم کارت همراه اول

1400/02/26

اگر شما هم جزء مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول هستید و در هنگام شارژ سیم کارت خود شارژ اشتباهی وارد کردید و خط مسدود شده است و یا به علت مسدود شدن شارژ همراه اول دیگر نمی‌توانید از آن کد استفاده کنید، این مطلب راهنمای بسیار دقیقی برای رفع مسدود شدن شارژ همراه اول است.

در ابتدا به شما نحوه استفاده از کارت شارژ را توضیح می‌دهم تا با افزایش اعتبار سیم کارت همراه اول اعتباری آشنا شوید و در سری‌های بعدی دیگر دچار مسدود شدن شارژ همراه اول نشوید.

کد دستوری شارژ کردن سیم کارت اعتباری همراه اول

Send یا Ok یا دكمه سبز # شماره رمز شارژ # *140*

با اجرای این دستور، سیم کارت شما به میزان اعتبار خریداری شده شارژ خواهد شد. اما اگر هنگام وارد کردن شماره رمز شارژ اشتباه کنید و اعداد آن را به اشتباه وارد کنید و این کار را ۴ مرتبه انجام دهید، شارژی که خریداری کرده‌اید مسدود خواهد شد و راه‌حل آن چیست؟

با مسدود شدن شارژ همراه اول، خط شما وارد لیست سیاه می‌شود، یعنی اگر در زمان فعال‌سازی رمز شارژ، در صورت تکرار بیش از ۴ مرتبه خطا در ورود رمز، سیم کارت شما غیرفعال شده (مسدود شده، قفل شده) و وارد بیست سیاه می‌شود.

برای خروج از لیست سیاه می‌توانید به صورت حضوری و غیرحضوری این مشکل را رفع نمایید.

خروج از لیست سیاه به صورت حضوری:

برای رفع مسدود شدن شارژ همراه اول می‌توانید به دفاتر خدمات ارتباطی و مراکز تلفن ثابت (در تهران) و ادارات امور مشترکین (در سایر شهرستان‌ها) مراجعه نمایید.

خروج از لیست سیاه به صورت غیرحضوری:

برای دسترسی به راهنمای استفاده از خدمات سیم کارت اعتباری همراه اول، می‌توانید با مرکز تماس ۹۹۹۰ تماس بگیرید و سیستم به صورت خودکار و ظرف مدت حداکثر ۲۴ ساعت نسبت به حذف شماره شما از لیست سیاه اقدام می‌کند.

اگر خط همراه اول شما به دلیل شارژ اشتباهی مسدود شده است و شما نمی‌توانید با پشتیبانی همراه اول تماس بگیرید، می‌توانید با خطوط دیگری مانند ایرنسل، رایتل و یا تلفن ثابت با شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ تماس اصل فرمایید.

صبر کنید!

بر اساس تماسی که با این مرکز داشتم راهکار رفع مسدود شدن شارژ همراه اول و خروج از لیست سیاه را این گونه توضیح دادند:

راهکار اول: مشترک گرامی جهت خروج از لیست سیاه از شماره مسدود شده با سامانه ۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از تایید شماره با انتخاب کلید ۱، مراحل ذیل با مکث انجام گردد:

عدد ۱ (مالی)

عدد ۱ (شارژ)

عدد ۳ (خروج از لیست سیاه)

 

راهکار دوم: مشترک گرامی جهت خروج از لیست سیاه با سامانه ۹۹۹۰ با شماره دیگر تماس گرفته و شماره مسدود شده را وارد کرده و با انتخاب کلید ۲ و پس از آن، مراحل ذیل با مکث انجام گردد :

عدد ۱ (تایید مجدد شماره)

عدد ۱ (مالی)

عدد ۱ (شارژ)

عدد  ۳(خروج از لیست سیاه)

مشترک گرامی جهت بررسی وضعیت شارژ عدد ۱۲۵ را به شماره ۹۸۱۰ ارسال نمایید سپس سریال شارژ را وارد کنید.

 

مقاله روش‌های تماس رایگان با پشتیبانی همراه اول؛ سامانه ۹۹۹۰

 

همچنین برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از سامانه سیم خان شارژ بخرید. با این کار دیگر نیازی به وارد کردن شماره رمز شارژ ندارید که به مشکل مسدود شدن شارژ همراه اول و سیم کارت شما شود. فقط کافیست در سامانه سیم خان ثبت نام کنید و سپس اعتبار خود را به میزان موردنیاز خود شارژ کنید.

با انتخاب منوی خرید شارژ و بسته و شماره موردنظرتان و انتخاب مبلغ شارژ خود، سیم کارت همراه اول خود را شارژ نمایید.

 

ثبت امتیاز :

(135 امتیاز)