فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت ماهانا همراه

ناگفته هایی درباره خرید بسته اینترنتی سیم کارت همراه اول

1400/03/30

این سوال که کدام بسته اینترنتی را بخرم؟ جزء سوالاتی است که در هنگام خرید آن از خود می‌پرسیم. کدام بسته مناسب شماست و چگونه می‌توان در هزینه خرید آن صرفه‌جویی کرد؟

اگر قصد خرید بسته اینترنتی برای سیم کارت همراه اول خود را دارید، بهتر است یکسری نکات را بدانید تا بتوانید با هزینه کمتری به اینترنت متصل شوید.

اولین ترفندی که در رابطه با صرفه‌جویی باید بدانید این است که همراه اول در مناسبت‌های مختلف، بسته‌های مختلفی را با تخفیف ویژه برای مشترکین خود در نظر گرفته است که با استفاده از آنها می‌توان حجم بالاتر اما با قیمت کمتری را فعال کنید.

در مرحله بعدی باید قوانین پیش از خرید و فعال‌سازی بسته اینترنتی را بدانید تا به اشتباه بسته‌ای را فعال نکنید.

هزینه خرید بسته برای مشترکین سیم کارت‌های دائمی همراه اول بر روی قبض آنها اعمال می‌شود و برای مشترکین سیم کارت‌های اعتباری از شارژ آنها کسر خواهد شد.

 

مقاله روش‌های پرداخت قبض همراه اول + هدایا و راهنمای پرداخت قسطی

 

همچنین مبلغ ۹٪ مالیات بر ارزش افزوده در زمان فعال‌سازی بسته اینترنتی برای مشترکین اعتباری نیز کسر می‌گردد. در نظر داشته باشید قیمت بسته‌ها بدون احتساب مالیات می‌باشد.

 

بسته‌های اینترنتی همراه اول شامل ۳ گروه می‌باشند:

  • بسته‌های بلند مدت آلفا پِلاس
  • بسته‌های کوتاه مدت آلفا پِلاس
  • بسته‌های ماهانه (۳۰ روزه)

 

بسته‌های بلند مدت آلفا پِلاس

بسته‌های بلند مدت آلفا پِلاس در مدت زمان دوماهه، سه ماهه، چهار ماهه، شش ماهه و یکساله در نظر گرفته شده‌اند و در صورت پایان مدت اعتبار بسته، پایان حجم بسته و یا در صورت اتمام بسته و نداشتن بسته رزرو پایان می‌یابند.

همچنین پس از پایان یافتن بسته در صورت استفاده از اینترنت، بهای آن به صورت عادی محاسبه می‌گردد. تعرفه اینترنت به ازای هر کیلوبایت برای سیم کارت همراه اول دائمی ۰.۴ ریال و برای سیم کارت همراه اول اعتباری ۰.۶ ریال خواهد بود.

 

بسته‌های کوتاه مدت آلفا پِلاس

بسته‌های کوتاه مدت آلفا پِلاس در مدت زمان یک روزه و هفت روزه در نظر گرفته شده‌اند و فاقد تمدید خودکار حجمی و زمانی هستند. در صورت پایان مدت اعتبار بسته، پایان حجم بسته و یا در صورت اتمام بسته و نداشتن بسته رزرو پایان می‌یابند.

 

بسته‌های ماهانه (۳۰ روزه)

بسته‌های ماهیانه همراه اول دارای ترافیک هدیه صبحانت می‌باشند. این هدیه در بازه زمانی ۶ صبح تا ۱۲ ظهر قابل استفاده هستند. به عنوان مثال اگر شما بسته ۵ گیگابایتی ماهانه را فعال کنید، همراه اول به شما ۵۰۰ مگابایت هدیه می‌دهد که فقط در بازه زمانی ۶ صبح تا ۱۲ ظهر قابل استفاده خواهد بود.

نکته: بسته‌های ماهیانه دارای رزرو خودکار می‌باشند یعنی پس از اتمام زمان بسته به صورت خودکار مجددا همان بسته برای سیم کارت شما فعال می‌شوند. در صورتی که مشترک نیازی به تمدید خودکار بسته نداشته باشد می‌تواند با کد دستوری *100*18# آن را لغو نماید.

اگر شما حجم بسته خود را زودتر از موعد مقرر تمام کنید، این بسته به صورت خودکار تمدید خواهد شد حتی اگر از حجم هدیه صبحانت شما باقی مانده باشد. در صورتی که مشترک نیازی به تمدید خودکار بسته نداشته باشد می‌تواند با کد دستوری *100*18# آن را لغو نماید.

چه بسته‌ای مناسب من است؟

بهترین کسی که می‌تواند این سوال را جواب بدهد خودتان هستید. شما بیشتر از هرکس دیگری می‌دانید که مصرف شما چگونه است. برای روشن‌تر شدن موضوع بهتر است بدانید ویدئو بیشترین حجم را استفاده می‌کند بعد از آن تصویر و سپس صدا و در انتها متن است.

ویدئو < تصویر < صدا < متن

با این حساب اگر شما جزء افرادی هستید که بیشتر زمان خود را در طول روز در اینستاگرام می‌گذرانید و یا در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و واتس اپ، ویدئوها و گیف‌های زیادی را باز می‌کنید؛ بهتر است بسته‌ای با حجم بیشتری را تهیه کنید.

اما اگر استفاده شما از اینترنت کمتر است و یا در سایت‌های مختلف وقت می‌گذرانید و مطلب می‌خوانید؛ می‌توانید بسته با حجم کمتری را فعال کنید.

با چندین بار فعال‌سازی بسته‌های مختلف با مدت زمان مختلف می‌توانید بفهمید که نیاز شما چگونه است تا بتوانید مناسب‌ترین بسته را خریداری و فعال نمایید.

ثبت امتیاز :

(1 امتیاز)