فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهخرید آنلاین سیم کارت

آیا در سیم کارت های همراه اول استفاده از پیش شماره مربوط به یک استان در همان استان مربوطه ضرورت دارد؟

1398/09/13

اپراتور همراه اول کدهای خطوط تلفن همراه را به هشت منطقه تقسیم کرده که در هر منطقه نیز تعدادی استان مشخص شده است. به عبارت دیگر هر کد مختص یک منطقه است و استانهایی که در یک منطقه می باشند از کد مربوط به همان منطقه استفاده می نمایند. استانهایی که دارای یک پیش شماره مشابه می باشند، رنج خطوط توزیع شده در آنها نسبت به یکدیگر متفاوت است. به طور مثال پیش شماره 0918 مختص استانهای ایلام، کردستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان است و رنج 280 آن (سه رقم اول بعد از پیش شماره که به این صورت خواهد بود 0918280) مختص استان کرمانشاه می باشد. اما این موضوع با توجه به اقداماتی که از سوی همراه اول از سال 92 به بعد صورت گرفت اهمیت خود را از دست داد.

در سال 92 و ۹۳، طرح یکسان سازی تعرفه مکالمه برای مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول صورت گرفت و به موجب آن، هزینه‌ های جابجایی در شبکه همراه، تعرفه های زمان اوج ترافیک و زمان غیر اوج ترافیک و هزینه های بین شهری و بین استانی حذف و تعرفه مکالمات درون شبکه برای مشترکین دائمی و اعتباری یکسان شد. قبل از اجرای این طرح در صورت تماس دو مشترکی که در دو استان متفاوت قرار داشتند، هزینه ای مجزا به عنوان تماس بین شهری محاسبه می شد. اما بر اساس این طرح، مشترکین سیم کارتهای دائمی و اعتباری این اپراتور می توانستند با خطوط دائمی و اعتباری همراه اول (شهری و بین شهری) و تلفن ثابت، به صورت یکسان در تمام کشور برای مکالمات درون اپراتوری بهره مند شوند.

از ابتدای مهر ماه سال 97 همراه اول در اقدامی دیگر طرح یکسان سازی تعرفه مکالمات درون و برون شبکه همراه اول را عملی نمود. در طرح قبلی تغییرات تعرفه بر روی مکالمات درون شبکه اجرا شده بود ولی به موجب این طرح، تعرفه تمامی تماس ‌های درون و نیز برون شبکه همراه اول (تماس بین کلیه اپرتورها) یکسان گردید و یک نرخ برای خطوط اعتباری و یک نرخ نیز برای خطوط دائمی در نظر گرفته شد.

در سال 94 بود که همراه اول با کمبود شماره تلفن همراه اعتباری در برخی استانها مانند اصفهان، فارس، یزد، کرمان و چند استان دیگر روبرو شد و در این استانها شماره صفر اعتباری با کد منطقه موجود نبود. به همین دلیل همراه اول اقدام به ارائه سیم کارت هایی با پیش شماره استانهای دیگر در این مناطق نمود. به طور مثال در استان اصفهان از رنج 0914 که متعلق به منطقه شمال غرب کشور است و در استان فارس از رنج 0916 استفاده شد. البته از آنجا که نامبرینگ منطقه‌ای برای مشترکان همراه اول به یک عادت تبدیل شده و مشترکان هر منطقه علاقمند به خرید سیم‌کارت‌ با کد منطقه خود هستند این روش مورد استقبال مردم قرار نگرفت.

با توجه به مطالب فوق می توان چنین نتیجه گرفت که در سیم کارت های همراه اول استفاده از پیش شماره مختص یک استان در همان استان ضرورت و اهمیت خود را از دست داده است و متقاضیان خرید سیم کارت بدون پرداخت هزینه اضافی دارای حق انتخاب گسترده تری نسبت به قبل می باشند.

 

سرویس-اعتبار-اضطراری-همراه-اول

سرویس اعتبار اضطراری همراه اول

قبلی
نکاتی-که-قبل-از-انتقال-شماره-تلفن-همراه-یا-ترابرد-باید-بدانیم

نکاتی که قبل از انتقال شماره تلفن همراه یا ترابرد باید بدانیم

بعدی

ثبت امتیاز :

(11 امتیاز)