فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت ماهانا همراه

نکاتی که قبل از انتقال شماره تلفن همراه یا ترابرد باید بدانیم

1398/09/13

ترابردپذیری شماره تلفن همراه در دنیا حدود ۲۰ سال قدمت دارد و در بیش از ۷۰ کشور در دنیا اجرا شده است. در کشور ما نیز این طرح با هدف ایجاد رقابت بین اپراتورها و درنهایت خدمت‌رسانی بهتر به مشترکان شماره‌های تلفن همراه پس از طی دوره آزمایشی از شهریور سال ۱۳۹۵ به طور رسمی اجرایی شد.

این طرح که در دنیا با نام Mobile Number Portability شناخته می‌شود، به کاربر هر اپراتور اجازه می‌دهد تا بدون تغییر شماره تلفن همراه خود، به اپراتور دیگر مهاجرت کرده و از خدمات و تعرفه‌های آن استفاده کند. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک خط با پیش شماره ۰۹۳۵ هستید، می‌توانید از اپراتور فعلی (ایرانسل) به همراه اول منتقل شوید (یا بالعکس) و از این به بعد، قیمت مکالمه، پیامک، اینترنت و شما طبق تعرفه اپراتور جدید (همراه اول) محاسبه خواهد شد و به نوعی شما، عضوی تازه از مشترکین آن می‌شوید.

این طرح در نگاه کلی می‌تواند برای مصرف کننده سودآور بوده و باعث رقابت بین اپراتورها شود. اما بایستی به این نکته توجه کرد که شرایط اپراتورها و حتی فرهنگ استفاده مردم در هر کشوری متفاوت است و چنین موردی، می‌تواند بر اجرای این طرح تاثیرگذار باشد. در این مطلب قصد داریم به نکات قابل توجهی اشاره کنیم تا قبل از ترادپذیری با دقت عمل بیشتر و خارج از هیاهوی تبلیغاتی برای استفاده از آن وارد عمل شوید.

۱. اولین نکته این است که به جای پذیرفتن تبلیغات اپراتورها در این زمینه، خدمات و تعرفه های اپراتوری که قصد مهاجرت به آن را دارید با اپراتور فعلی مقایسه نمایید.

۲. شرایط و مقررات اپراتور مقصد را به طور کامل مطالعه کنید. ناآگاهی از این شرایط و ضوابط باعث می‌شود دچار ضررهای قابل توجهی شوید.

۳. از آنجا که هر شخص در سال فقط ۲ بار می‌تواند اپراتور خود را تغییر دهد لذا نمی توان در این زمینه با روش آزمون و خطا پیش رفت. از طرف دیگر نمی‌توان از تجربه‌ها و توصیه های دیگران در این زمینه استفاده کرد چرا که پوشش‌دهی اپراتورها در مناطق مختلف کشور متفاوت است و حتی در نقاط مختلف شهر با فاصله تنها چند صدمتر اختلاف فاحشی بین سرعت اینترنت و آنتن دهی دیده می‌شود.

۴. اگر بعد از ترابردپذیری قصد فروش سیم کارت خود را داشته باشید حتماً باید دوباره به اپراتور اصلی خود برگردید. در مورد اینکه قیمت سیم کارتی که یک یا چند بار به اپراتور دیگری رفته و بازگشته تفاوتی با سیم کارت اورجینال (باقی مانده در اپراتور اصلی) دارد یا نه هنوز بحث وجود دارد اما به هر حال به نظر می‌رسد این موضوع که ترابرد می‌تواند روی قیمت سیم کارت تاثیر بگذارد هم قابل تعمق است.

۵. مشترکین سیم کارت های دائمی هنگام تعویض اپراتور باید با اپراتور قبلی خود تسویه کامل کنند. مشترکین سیم کارت های اعتباری نیز در صورتی که در لحظه درخواست ترابردپذیری دارای اعتبار باشند این اعتبار از بین خواهد رفت و به اپراتور مقصد منتقل نمی‌شود.

آیا-در-سیم-کارت-های-همراه-اول-استفاده-از-پیش-شماره-مربوط-به-یک-استان-در-همان-استان-مربوطه-ضرورت-دارد؟

آیا در سیم کارت های همراه اول استفاده از پیش شماره مربوط به یک استان در همان استان مربوطه ضرورت دارد؟

قبلی
نگاهی-به-تاریخچه-فعالیت-4-اپراتور-ایران-(همراه-اول،-ایرانسل،-رایتل-و-تله-کیش)

نگاهی به تاریخچه فعالیت 4 اپراتور ایران (همراه اول، ایرانسل، رایتل و تله کیش)

بعدی

ثبت امتیاز :

(17 امتیاز)