فروشگاه اینترنتی خط تهران همراه
فروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

راهنمای جامع فعال سازی سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول

1402/11/15

 اگه شما هم دنبال فعال سازی سیم کارت همراه اول خودتون هستین حالا فرقی نمیکنه دائمی باشه یا اعتباری...در این مطلب با من همراه باشین چون علاوه بر این موضوع، بسته خوش آمد گویی رو هم توضیح دادم که بلافاصله بعد از فعال شدن خطتون اون رو هم فعال و ازش استفاده کنین.

 

اولین قدم برای فعال سازی سیم کارت همراه اول

 

اولین قدم بعد از خرید سیم کارت همراه اول اینه که اونو فعال کنید تا بتونید از خدماتش استفاده کنید. به خط صفر فعال نشده idle میگن و شما تا زمانی که به درستی اون رو فعال نکنید نمیتونید باهاش تماس بگیرید، پیامک بزنین یا حتی از اینترنتش استفاده کنین.

 

نکات مهم در فعال سازی سیم کارت همراه اول

 قبل از اینکه برم سراغ اصل مطلب باید بگم که یکی از دلایلی که ممکنه سیم کارت فعال نشه اینه که طبق قوانین هر شخص حقیقی فقط میتونه ۱۰ عدد شماره به اسمش فعال کنه.

یعنی اگه خط موبایل جدیدتون میشه یازدهمی حتما باید یکی از اون خطوط فعال به نامتون رو سلب امتیاز کنید تا از نام شما خارج بشه و بتونید شماره جدیدتون رو به نام و فعال کنید.

البته این محدودیت برای اشخاص حقوقی یا همون شرکت‌ها وجود نداره. اگه شما یه فرد عادی هستین و نمی‌تونین سیم کارتی رو فعال کنین شاید مشکل از همین جا باشه.

 

اگه نمی‌دونید چند عدد سیم کارت به نامتون دارید یا شماره‌هاشون چی هستن مقاله زیر رو حتما بخونید:

 

چه تعداد سیم کارت به نامم هست؟

 

نکات مهم فعال سازی سیم کارت همراه اول

 

 آهان تا یادم نرفته بگم که بعد از خریدن سیم کارت به مدت ۱ سال وقت دارین که خط رو به نام بزنید و فعال کنید. در غیر اینصورت ممکنه شماره همراه موردنظرتون غیرفعال بشه و دیگه نشه به اسم خودتون فعالش کنین و هزینش بهتون برنمی‌گرده.

 

قفل شدن سیم کارت حین فعال سازی سیم کارت همراه اول

 

کد فعال سازی، لازمه فعال سازی سیم کارت همراه اول

 همه خطوطی که توسط اپراتور همراه اول به بازار عرضه میشه، یه کارت فعال سازی داره که روش کد فعالسازی سیم کارت روش ثبت شده و ۱۱ رقم هستش.

زمانیکه بخواین شماره خریداری شده رو فعال کنین باید این کد همراهتون باشه.

این نکته مهم رو داشته باشین که صدور کد فعالسازی المثنی پیچیدگی‌های خیلی زیادی داره بنابراین اگه شماره موردنظرتون رو اینترنتی خریدین و کارت فعالسازی رو گرفتین باید خیلی خوب ازش مراقبت کنین.

بعد از فعال کردن شماره تلفنتون می‌تونید کارت رو دور بندازین چون دیگه به کدش احتیاجی ندارین. 

 

فعال سازی سیم کارت همراه اول به صورت حضوری

 

فعال سازی سیم کارت همراه اول در خرید حضوری

اگه سیم کارتتون رو به صورت حضوری تهیه کردین به راحتی می‌تونین در فروشگاهی که ازش خریدین بیاین و شماره رو به نام و فعال کنین.

البته قبل از خرید بهتره از مجوز همراه اول برای به نام زدن سیم کارت مطمئن بشین تا دوباره مجبور نباشین برای این کار تو شهر بگردین و نماینده مجاز پیدا کنین.

برای اینکه بدونین چه مدارکی نیاز دارین هم می‌تونید مطلب پایین رو بخونید:

 

 

اما فعال سازی سیم کارت همراه اول چقدر طول می­کشه؟

 بعد از مدت کوتاهی از زمان فعالسازیدر حد چند ساعت طول میکشه تا سیم کارت قابل استفاده باشه و می‌تونید از خدمات تماس، پیامک و اینترنت اون استفاده کنید.

اگه بعد از گذشت چند ساعت هنوز سیم کارتتون به شبکه وصل نشده بود بهتره با یه خط دیگه به سامانه ۹۹۹۰ زنگ بزنین و برای ارتباط با پشتیبان، داخلی ۰ رو شماره گیری کنین. 

 

 

 فعال سازی سیم کارت همراه اول در خرید غیر حضوری

اگه از سایت رسمی همراه اول سیم کارت خریدین کافیه برای دریافت سیم کارت و فعالسازیش به دفاتر پیشخوان دولت یا نمایندگی‌های مجاز همراه اول در شهرتون مراجعه کنید.

یا منتظر پیک رسمی این اپراتور بمونید تا براتون بیارن و همونجا درب منزل یا محل کار فعال کنن.

و اماااا.....

 

خرید سیم کارت همراه اول از سامانه‌های اختصاصی معاملات سیم کارت

این وسط یه سری از سایت‌های خرید و فروش سیم کارت وجود دارن که شما می‌تونید ازشون شماره دلخواه خودتون رو بخرین.

چه به صورت فیزیکی چه پیامکی براتون کد فعالسازی رو میفرستن و فقط کافیه برای به نام زدن و فعالسازی شماره به نمایندگی‌های مجاز این اپراتور مراجعه کنید. 

 

حالا بریم سراغ جایزه‌ها...

 

خرید سیم کارت همراه اول و فعال سازی آن در دفاتر پیشخوان دولت

 

 چه سیم کارت دائمی خریده باشین چه اعتباری، این اپراتور بهتون بسته خوش‌آمد گویی هدیه میده که شامل تماس درون شبکه، پیامک و اینترنت رایگان هستش.

 

اعداد شماره سیم کارت همراه اول

 

هدیه فعال سازی سیم کارت دائمی همراه اول

 پس از فعال سازی سیم کارت دائمی همراه اول، هدایایی از طرف همراه اول به شما تعلق می‌گیره. این هدایا که بسته‌های خوشامدگویی نامیده میشن، عبارت‌اند از :

 

۳۰ گیگابایت اینترنت که یک ماه برای استفاده از آن مهلت دارید. این بسته به صورت خودکار پس از فعال کردن خط ، قابل استفاده هستش.

 

سیم کارت همراه اول

 

برای مدت ۶ ماه تمامی مکالمات شما با سیم کارتی که به تازگی فعال کردین، نیم‌بها حساب میشه. برخی طرح­های ویژه همراه اول مثل مکالمه مدار فیروزه­ای، هدیه تولد و ... همزمان با این هدیه، قابل فعال سازی هستش.

به مدت ۶ ماه می­توانید هر ماه ۱۰۰ پیامک فارسی و انگلیسی رایگان ارسال کنید. این بسته هدیه هم به صورت خودکار فعال میشه.

 

فعال سازی سیم کارت اعتباری همراه اول

سیم کارت اعتباری همراه اول هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری قابل خرید هستش و روند مشابه خطوط دائمی رو داره.

تفاوتی نداره که سیم کارت همراه اول اعتباری خودتون رو به صورت حضوری خریدین یا از طریق پرتال همراه اول و از فروشگاه آنلاین این اپراتور، نسبت به خرید آن اقدام کردین. سیم کارت اعتباری شما با اولین تماس یا ارسال پیامک فعال میشه.

ابتدا لازمه تا نسبت به افزایش اعتبار سیم کارت خود اقدام کنین و با برقراری ارتباط اون رو فعال کنین. در صورتی که مشترکان سیم کارت اعتباری نسبت به افزایش اعتبار سیم کارت خود اقدام نکنند، سیم کارت غیر فعال میشه.

 

غیر فعال شدن سیم کارت همراه اول در صورت عدم شارژ کردن خط اعتباری

 

در صورتی که غیر فعال بودن سیم کارت بیشتر از ۱۲ ماه طول بکشه، امتیاز سیم کارت سلب میشه و امکان حفظ شماره نیز وجود نداره.

بنابراین توصیه میشه علاوه بر فعال سازی سیم کارت همراه اول اعتباری و برقراری ارتباط، نسبت به افزایش اعتبار آن نیز اقدام کنین.

 

هدایای فعال سازی سیم کارت همراه اول اعتباری

پس از فعال سازی سیم کارت اعتباری، این دسته از خطوط هم مشمول بسته‌های خوشامدگویی همراه اول می‌شوند. برای شماره‌های اعتباری، بسته هدیه شامل ۲۴ گیگابایت اینترنت هستش که برای مدت شش ماه و هر ماه ۴ گیگابایت فعاله. هر ماه یکبار می­توانید بسته هدیه خود را فعال کنین و از فعال سازی سیم کارت همراه اول ۷ روز فرصت دارین تا از اون استفاده کنین.

همچنین پس از فعال سازی، ۱۰ هزار تومن اعتبار داخل شبکه به شما هدیه داده میشه. این هدیه پس از اولین افزایش اعتبار اعمال میشه.

همچنین هدیه شما، شامل ۴ هزار تومان اعتبار اولیه هستش که با اون می­تونید ۱۰۰ دقیقه مکالمه داخل شبکه و یک گیگابایت اینترنت به مدت یک ماه داشته باشین. این هدیه به صورت خودکار نیز فعال میشه.


سیم کارت همراه اول 0912 رو نقدی بخریم یا قسطی؟

سیم کارت همراه اول 0912 رو نقدی بخریم یا قسطی؟

خرید آنلاین سیم کارت
قیمت گذاری سیم کارت

(964 امتیاز ) 5 / 4

ثبت امتیاز

امتیاز

مراحل خرید آنلاین سیم کارت


ثبت نام

ثبت نام

برای خرید آنلاین سیم کارت ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید و سپس با رمز عبوری که از طریق پیامک به شما ارسال می‌شود، به حساب کاربریتان وارد شوید.

انتخاب سیم کارت

انتخاب سیم کارت

با استفاده از جستجوگر هوشمند، از میان هزاران سیم کارت، شماره دلخواه خود را جستجو کنید. شما می‌توانید با انتخاب یک یا چند فیلتر به شماره موردنظر خود برسید.

پرداخت و دریافت کد فعال سازی

پرداخت هزینه سیم کارت

پس از پرداخت هزینه سیم کارت به صورت آنلاین، کد فعالسازی سیم کارت برای شما پیامک می‌شود. در نگهداری از این کد دقت کنید.

مراجعه به دفتر پیشخوان

دریافت سیم کارت

برای تحویل سیم کارت خریداری شده به همراه کارت ملی و کد فعالسازی به یکی از نمایندگان سیم خان در سراسر کشور مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام سامانه سیم خان