فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت ماهانا همراه

سریع ترین روش تعویض سیم کارت همراه اول در کمترین زمان

1400/04/20

آیا برای شما هم پیش آمده است که به دلیل درآوردن سیم کارت همراه اول خود از موبایلتان، سیم کارت آسیب ببیند برای مثال بشکند و دیگر نتوانید از آن استفاده کنید. در این صورت چه باید کرد؟

در صورتی که چیپ سیم کارت صدمه ببیند دیگر نمی‌تواند به شبکه همراه اول وصل شود و به شما سرویس بدهد. در این شرایط باید سیم کارتتان را تعویض نمایید. اما چگونه؟ تا انتهای این مطلب با ما باشید تا به صورت کامل شرایط، مدارک و هزینه تعویض سیم کارت همراه اول را توضیح دهم.

 

تعویض سیم کارت همراه اول با روش آسان و کاربردی

مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول و دائمی می‌تواند در صورت معیوب شدن سیم کارت خود و عدم امکان استفاده از آن به دفاتر خدمات ارتباطی برای تعویض سیم کارت همراه اول خود مراجعه نماید. بنابراین شما برای دریافت سیم کارت جدید کافیست به صورت حضوری به این دفاتر مراجعه کنید.

همنین اگر به هر دلیلی بعد از وارد کردن سیم کارت در گوشی، پیغام Insert Simcard یا Card rejected را مشاهده کردید، این پیغام به علت مغدوش بودن سیم کارت شماست و باید برای تعویض آن هرچه زودتر اقدام کنید.

 

مراکز تعویض سیم کارت همراه اول کجاست؟

همانطور که در بالا اشاره کردم برای تعویض سیم کارت همراه اول خود کافیست به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا مراکز تلفن ثابت (در تهران) و ادارات مشترکین (سایر استان‌ها) مراجعه نمایند.

اما اگر در روز تعطیل و یا ساعات غیراداری نیاز به این کار داشته باشید باید به کجا مراجعه کنید؟ همراه او به منظور جلب رضایت مشترکین خود در دفاتر خاصی در روزهای خاص اقدام به ارائه خدماتی از جمله تعویض سیم کارت می‌کند. این دفاتر شامل مراکز تلفن ثابت (سلمان فارسی ، شیخ فضل اله ، نبوت، مالک اشتر، هجرت) و امور مشترکین مرکز قدس (در تهران) ادارات مشترکین (سایر استان‌ها) می‌باشد.

در نظر داشته باشید اگر قصد تعویض سیم کارت همراه اول قدیمی خود را دارید هم می‌توانید به این مراکز مراجعه کنید. همچنین برای تعویض سیم کارت سوخته همراه اول نیز می توانید همین مراحل را طی نمایید.

 

چه مدارکی برای تعویض سیم کارت همراه اول نیاز دارم؟

تعویض یم کارت نیز همانند فعال سازی سیم کارت همراه اول یک فرآیند حضوری است و برای این کار مالک سیم کارت یا وکیل قانونی او با ید به صوت حضوری برای تعویض و دریافت سیم کارت جدید حضور داشته باشد. مدارک لازم عبارت است از:

  • حضور مالک یا وکیل قانونی وی (اصل وکالتنامه و تصویر آن)
  • تکمیل و امضای فرم درخواست تعویض
  • اصل کارت ملی و تصویر آن
  • پردات قبض پرداختی دوره آخر برای سیم کارت دائمی همراه اول

 

در صورتی که شما مالک سیم کارت نباشید و صرفا از آن سیم کارت استفاده می‌کنید و آن سیم کارت معیوب شده باشد، امکان درخواست تعویض سیم کارت را ندارید. برای مثال اگر سیم کارت به نام خواهر شماست و سیم کارت آسیب دیده باشد برای دریافت یک سیم کارت جدید باید مالک آن که خواهر شما می‌باشد مراجعه نماید.

همچنین اگر سیم کارت شما مشکلی ندارد اما قدیمی است و می‌خواهید سیم کارت یوسیم دریافت کنید، می‌توانید به مقاله "راهنمای آسان تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم (USIM) " برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه نمایید.

 

برای دریافت فرم تعویض سیم کارت همراه اول چه باید کرد؟

برای اینکه درخواست خود را ثبت کنید باید به صورت حضوری به دفاتر خدمات ارتباطی بوید و در آنجا فرم را تحویل و پر نمایید. اما اگر می خواهید بدانید این فرم چه اطلاعاتی میخواهد، هم برای خط دائمی همراه اول و هم برای سیم کارت همراه اول اعتباری را برای شما به صورت فایل در زیر آورده‌ایم. برای درخوات تعویض سیم کارت آسیب دیده و غیرقابل استفاده و یا سوخته کافیست گزینه "تعویض سیم کارت سوخته" را بزنید.

فرم درخواست تعویض سیم کارت سوخته و یا مغدوش شده همراه اول برای سیم کارت دائمی و اعتباری متفاوت است و در زیر فایل قابل دانلود هر دو برای راهنمایی بیشتر شما گذاشته شده است.

فرم درخواست تعویض سیم کارت دائمی

فرم درخواست تعویض سیم کارت اعتباری

هزینه تعویض سیم کارت همراه اول چقدر است؟

هزینه تعویض سیم کارت اتباری همراه اول خراب یا مفقودی ۱۰.۰۰۰ تومان و برای خطوط دائمی نیز همین مقدار در نظر گرفته شده است. اما اگر قصد تعویض سیم کارت نسل ۳ به ۴ را دارید ( تعویض سیم کارت همراه اول به یوسیم) این هزینه برای سیم‌ کارت‌های اعتباری و دائمی رایگان می‌باشد.

ثبت امتیاز :

(88 امتیاز)