فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

سلب امتیاز سیم کارت همراه اول + معرفی سامانه سلب امتیاز

1400/03/11

اگر صاحب سیم کارت همراه اول هستید و قصد دارید سیم کارت خود را به صورت غیرحضوری سلب امتیاز کنید، کافیست آخرین نسخه "اپلیکیشن همراه من" را نصب کنید.

در این برنامه می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید تا اپراتور امتیاز شماره موردنظر شما را سلب کند. در واقع سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم کارت همان "برنامه رسمی همراه من" است که از سوی این اپراتور معرفی شده است. آموزش مراحل سلب امتیاز از طریق سامانه سلب امتیاز سیم کارت همراه اول به شکل زیر است:

ابتدا وارد "برنامه همراه من" شوید.

سپس روی منوی "خدمات" بزنید.

در این منو لیستی از خدمات این برنامه نمایش داده می‌شود که برای سلب امتیاز سیم کارت موردنظر خود کافیست گزینه "مدیریت سیم کارت" را انتخاب کنید.

 

اسکرین شات منوی خدمات اپلیکیشن همراه من برای سلب امتیاز سیم کارت همراه اول

 

در قسمت مدیریت سیم کارت می‌توانید سیم کارت خود را قطع و یا سلب امتیاز کنید.

برای سلب امتیاز، روی دکمه "سلب مالکیت" بزنید.

 

اسکرین شات صفحه مدیریت سیم کارت اپلیکیشن همراه من برای سلب مالکیت سیم کارت همراه اول

 

قبل از تائید نهایی پیامی مبنی بر هشدار به شما نمایش داده می‌شود که متن آن به شرح زیر است:

هشدار

مشترک گرامی، در صورت ادامه فرآیند کنونی، تلفن همراه به شماره (شماره‌ای که انتخاب کرده‌اید) بطور قطعی از مالکیت شما خارج می‌گردد و امکان بازیابی سیم کارت، اعتبار ریالی و بسته‌های تشویقی بر روی اشتراک برای شما وجود نخواهد داشت.

در انتها با انتخاب دکمه "با آگاهی از قوانین تجاری اقدام به سلب مالکیت می‌کنم"، روی دکمه "اقدام به سلب مالکیت" بزنید.

 

اسکرین شات صفحه مدیریت سیم کارت اپلیکیشن همراه من برای ثبت درخواست سلب مالکیت سیم کارت همراه اول

 

با این کار توانستید به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفتر پیشخوان دولت و یا نمایندگی مجاز همراه اول، سیم کارت خود را سلب امتیاز کنید.

در نظر داشته باشید سلب امتیاز مالکیت سیم کارت با قطع سیم کارت متفاوت است و در صورتی که به اشتباه چنین درخواستی را ثبت نمایید، دیگر مالکیت سیم کارت همراه اول به شما باز نخواهد گشت. شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) هیچ گونه مسئولیتی در قبال درخواست‌های اشتباه مشترکین خود ندارد و با ثبت این درخواست امکان ویرایش آن را ندارید.

 

بنر مقاله آموزش تصویری آموزش تصویری مسدود کردن (سوزاندن) سیم کارت همراه اول

 

از کجا بفهمیم سیم کارت سلب امتیاز شده؟

در ابتدا باید بگویم اگر خود مشترک درخواست سلب مالکیت سیم کارت همراه اول خود را نداده باشد، همراه اول در چه شرایطی آن را سلب امتیاز می‌کند؟

به استناد قانون تأسیس شرکت مخابرات ایران، مشترک متعهد می‌گردد از خدمات شبکه بصورت غیرمجاز و برای مقاصد نامناسب و یا مقاصد تجاری از قبیل ارسال پیامک تبلیغاتی و غیره، غیراخلاقی یا غیرقانونی استفاده ننماید در غیر این صورت در نوبت اول به او از طریق پیامک اخطار می‌شود و در نوبت دوم به مدت ۱۵ روز ارتباط وی قطع و در صورت تکرار سلب امتیاز خواهد شد.

در صورتی که مشترک از تلفن همراه خود موجب مزاحمت دیگری شود یا با عمد و سوء نیت ارتباط دیگری را مختل نماید برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفن همراه مربوطه به مدت یک هفته همراه با اخطار از طریق پیامک قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوطه خواهد بود. برای بار دوم پس از کشف ارتباط تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم تعهد مشترک و پرداخت هزینه‌های مربوطه خواهد بود و برای بار سوم شرکت ارتباط وی را بطور دائم قطع و تلفن همراه مربوطه را سلب امتیاز خواهد نمود.

در صورت عدم پرداخت بدهی و مبلغ صورتحساب مطابق با شرح مندرج در بند ۲-۱۱-۳ شرکت می‌تواند نسبت به جمع آوری و تخلیه تلفن و سلب امتیاز مشترک اقدام نماید.

پس از پایان مهلت مزبور تا زمانیکه امتیاز مشترک سلب نگردیده و خط جمع آوری نگردیده است در هر زمان که مشترک بدهی خود را پرداخت نماید، با اخذ هزینه وصل مجدد مشترک بر اساس تعرفه های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات حق استفاده از خط تلفن خود را خواهد داشت لیکن در صورت جمع آوری و سلب امتیاز، واگذاری همان خط به مشترک چنانچه به اشخاص دیگر واگذار نشده باشد تابع شرایط عمومی مشترکین جدید بوده و مشترک هیچ گونه حق اولویتی نسبت به سایر متقاضیان خط مزبور ندارد.

در صورت مراجعه مشترک سلب امتیاز شده شرکت موظف است با رعایت بند ۵-۴ و ۷-۴ این قرارداد پس از تهاتر بدهی با مجموع مبالغ ودیعه، سپرده و یا تضمین پرداخت نسبت به مشترک اقدام کند و مبلغ الباقی را به مشترک عودت نماید.

در خصوص شماره‌های رند، در صورتیکه شماره خط مربوطه از طریق عقد قرارداد مستقیم با شرکت با اخذ مبالغی اضافی علاوه بر هزینه‌های مجاز واگذاری به مشترک واگذار شده باشد، در صورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترک، دارنده پروانه به مدت دو سال پس از اتمام مهلت یکساله تعیین شده در بند ۲-۱۱-۳ شماره مشترک را حفظ نموده و پس از این مهلت و در صورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترک ظرف مهلت یاد شده، می‌تواند نسبت به تخلیه و سلب امتیاز تلفن اقدام نماید. در صورت تخلیه و سلب امتیاز خط، قیمت کارشناس رسمی دادگستری پس از کسر بدهی تلفن (با یادآوری مبلغ اولیه حق اتصالی که دریافت گردیده به کارشناس دادگستری جهت کسر آن از قیمت نهایی اعلامی از سوی کارشناس، هزینه‌های مجاز واگذاری، حقوق دولتی، مالیات‌های متعلقه پرداختی و سایر هزینه‌ها از جمله هزینه کارشناس رسمی دادگستری) به مشترک مسترد می‌گردد.

سلب امتیاز خط تلفن به دلیل عدم پرداخت بدهی

 

مقاله آموزش تصویری راهنمای جامع سیم کارت سلب امتیاز شده + مشکلات

 

بنابراین اگر در یکی از شرایط بالا قرار گرفته‌اید امکان برگرداندن سیم کارت سلب امتیاز شده همراه اول وجود ندارد و سیم کارت شما سلب امتیاز شده است و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید زیرا مالکیت خط همراه اول از شما خارج شده است.

مگر در شرایطی که اپراتور همراه اول تصمیم بگیرد خط را وارد چرخه فروش کند و شما از طریق پیگیری از دفاتر پیشخوان دولت متوجه شوید که سیم کارت به فروش گذاشته شده است و آن را قبل از اینکه کسی بخرد، شما بخرید.

در این خصوص همراه اول هیچ گونه پیامکی مبنی بر وارد شدن آن خط به چرخه فروش به مالک قبلی ارسال نمی‌کند و صرفا می‌توانید با پیگیری مداوم وضعیت خط را بررسی کنید.

 

منبع: mci.ir

 

ثبت امتیاز :

(62 امتیاز)