فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

دلایل مسدود شدن سیم کارت ایرانسل و راهکارهای رفع آن {تضمینی}

1401/11/12

 ایرانسل، دومین اپراتور مهم کشور است که با ارائه خدمات مناسب، طرفداران زیادی دارد. سیم‌کارت ایرانسل با ارائه خدمات باکیفیت‌‌ مانند آنتن دهی مناسب و اینترنت پرسرعت جای خود را در بین بسیاری از مشترکین باز کرده است.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای سیم‌کارت ایرانسل شما پیش بیاید، مسدود شدن آن است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که امکان استفاده از سیم‌کارت خود را نداشتید، در این حالت شما نمی‌توانید از سرویس مکالمه و پیامک سیم‌کارت ایرانسل استفاده کنید. علاوه بر این امکان استفاده از اینترنت سیم‌کارت را نیز ندارید، در نهایت باید گفت سیم‌کارت شما کاملاً بدون استفاده است‌.

 

ردیابی موبایل با استفاده از سیم کارت همراه اول و سیم کارت ایرانسل

 

قبل از هر چیز باید بدانید که علت مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به عوامل زیادی بستگی دارد، در ادامه مطلب می‌توانید با روش‌های رفع مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسل آشنا شوید.

 

۵ دلیل مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

 

 تعدادی از عوامل مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسل شامل موارد زیر است که در ادامه مطلب آن‌ها را به طور کامل بررسی می‌کنیم؛

 

  • ارسال پیامک‌های تبلیغاتی
  • عدم تکمیل مدارک نزد اپراتور ایرانسل
  • مخدوش یا ناقص بودن مدارک یا اطلاعات
  • داشتن بدهی

 

چرا سیم‌کارت ایرانسل من مسدود می‌شود؟ 

امروزه به دلیل رشد چشمگیر تکنولوژی و فناوری، در گوشی‌های هوشمند امکان استفاده از دو تا خط هم‌زمان وجود دارد. یکی از علتهای مسدود شدن سیمکارت ایرانسل استفاده از دو سیم‌کارت در یک گوشی است. با استفاده نادرست و فعال‌سازی اشتباه امکان مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسل وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که فعال‌سازی سیم‌کارت دوم به روش درست انجام شود.

 

مسدود بودن سیم‌کارت ایرانسل به دلیل پیامک تبلیغاتی

 

مسدود بودن سیم‌کارت ایرانسل به دلیل پیامک تبلیغاتی

با سیم‌کارت معمولی ایرانسل، نمی‌توان پیامک تبلیغاتی ارسال کرد. این کارِ غیرقانونی، باعث می‌شود که سیم‌کارت ایرانسل شما از طرف اپراتور ایرانسل مسدود شود. علاوه بر این، مشترکین ایرانسل نیز می‌توانند سیم‌کارت شما را مسدود یا از شما شکایت کنند، این مورد در شرایطی امکان‌پذیر است که تعداد پیامک تبلیغاتی زیاد باشد.

 

همه چیز درباره سیم کارت همراه اول و ایرانسل که نمیدانستید

 

برای رفع مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسل در این شرایط باید به دفتر خدمات سیم‌کارت ایرانسل مراجعه کنید، چنانچه شاکی خصوصی نداشته باشید مشکل شما حل خواهد شد.

 

مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به علت داشتن بدهی

 

مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به علت داشتن بدهی

مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسل به علت داشتن بدهی، فقط برای سیمکارتهای دائمی امکان‌پذیر است.  رفع مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسل در این شرایط کار آسانی است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بدهی خود را در اولین فرصت پرداخت کنید. شما می‌توانید با یکی از روش‌های زیر بدهی خود را پرداخت کنید؛

 

  • پرداخت اینترنتی با تلفن همراه
  • ارسال پیامک به ۲۱۲۱ و پرداخت قبض به‌وسیله شناسه ارسال شده
  • با کد #۷*
  • پرداخت بدهی با شارژ خودکار از یکی از سه بانک ملی، ملت و سامان
  • با کمک نرم‌افزار ایرانسل من

 

در ادامه روش‌های پرداخت بدهی سیم‌کارت ایرانسل را بیشتر بررسی می‌کنیم.

 

روش‌های پرداخت بدهی و رفع مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسل

اپراتور ایرانسل در سایت رسمی خود چند روش اصلی را برای پرداخت قبوض سیم‌کارت ایرانسل دارد که مشترکین می‌توانند از آن‌ها برای پرداخت قبوض خود به روش‌های مورد تائید پرداخت کنند.

پرداخت بدهی به‌صورت اینترنتی و رفع مسدودی سیم‌کارت ایرانسل

اولین و مهم‌ترین روش پرداخت بدهی که ایرانسل معرفی کرده است، پرداخت آنلاین است. برای انجام این روش فقط نیاز به یک کارت بانکی و رمز دوم دارید، در صورت داشتن این موارد می‌توانید بدهی خود را به راحتی پرداخت کنید. پرداخت اینترنتی بدهی، از سه طریق امکان‌پذیر است؛

  • در روش اول با شماره‌گیری شماره تلفنی که بدهی دارد به صفحه پرداخت بدهی منتقل شده و بعد از مشاهده بدهی اقدام به پرداخت آن کنید تا مشکل مسدود بودن سیم کارت ایرانسل شما رفع شود.
  • روش دیگر پرداخت بدهی، کد شناسه است. برای انجام این روش باید شماره تلفنی که بدهی دارد به کد ۲۱۲۱ ارسال کنید. در مرحله بعد یک کد شناسه برای شما ارسال می‌شود که با کمک آن می‌توانید بدهی قبض تلفن خود را پرداخت کنید.
  • نصب اپلیکیشن ایرانسل من، روش آسان دیگری برای پرداخت بدهی است. امروزه با توجه به این که اکثر گوشی‌ها هوشمند هستند، اپراتور ایرانسل با طراحی اپلیکیشن ایرانسل من خدمات زیادی را ارائه می‌دهد. پرداخت صورتحساب سیمکارت، تنها یکی از خدمات اپلیکیشن ایرانسل من است.

 

مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به علت عدم تکمیل مدارک

یکی دیگر از علت‌های مسدود بودن سیمکارت ایرانسل، کامل نبودن مدارک شناسایی شما است.  این مشکل، بیشتر در سیم‌کارت ایرانسل اعتباری اتفاق می‌افتد.

در بعضی موارد، ممکن است مدارک شما کامل باشد، اما مدارک مخدوش باشد یا به خوبی آپلود نشده باشد. البته در این شرایط، چند بار هشدار مسدود شدن سیم‌کارت به شما داده می‌شود. چنانچه شما توجهی به این اخطارهای پی در پی نکنید سیم‌کارت شما مسدود خواهد شد.

 

رفع مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسل به علت ناقص بودن مدارک

برای رفع مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسل به علت کامل نبودن مدارک باید موارد زیر را انجام دهید.

با توجه به این که سیم‌کارت شما دائمی یا اعتباری باشد می‌توانید کدهای زیر را شماره‌گیری کنید تا مشکل مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسل خود را رفع کنید.

چنانچه سیم‌کارت شما اعتباری هست، کد دستوری #۱۳۰*۵* را شماره‌گیری کنید. چنانچه نوع  شماره شما دائمی است، کد #۱۴۰*۵* را شماره‌گیری کنید تا از وجود مدارک ناقص آگاه شوید.

 در مرحله بعدی، سپس به دفاتر خدمات ایرانسل مراجعه کنید و مدارک ناقص خود را کامل کنید. البته امکان تکمیل مدارک به‌صورت آنلاین نیز وجود دارد.

 

ناگفته های خرید سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل

 

با گرفتن کدهایی که در بالا ذکر شد می‌توانید مدارک خود را به‌صورت آنلاین تکمیل کنید. نکته مثبت این است که این کار در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌گیرد. در نهایت اگر مشکل شما حل نشد می‌توانید با شماره  ۷۰۰ تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید از طریق یک سیم‌کارت دیگر با شماره  ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید.

 

مسدود شدن سیم کارت به علت فعال کردن کد یک طرفه

یکی دیگر از علتهای مسدود شدن سیم کارت مربوط به فعال کردن خدمات اپراتور ایرانسل است. در این شرایط شما با مسدود کردن تماس دریافتی باعث مسدود شدن شماره موبایل خود به طور کامل می‌شوید.

روش این کار به این شکل است که  با شماره‌گیری کد #۰۰۰۰*۳۳* شما تمام تماس‌ها و پیامک‌های خود را مسدود می‌کنید‌. با شماره‌گیری کد #۲۱# مسدود بودن سیم کارت شما برطرف می‌شود.

در ضمن پیشنهاد می‌شود که لیست شماره تلفن‌های بلاک شده در گوشی خود را چک کنید. چنان چه از برنامه‌های مسدود کردن سیم کارت استفاده می‌کنید آن را چک کنید و شماره خود را از لیست  مسدود شده پاک کنید.

 

مسدود کردن سیم‌کارت ایرانسل به‌صورت اختیاری

حتماً شما هم قبول دارید که گم شدن یا دزدیده شدن گوشی و تبلت، علاوه بر زیان مالی، دردسرهای زیادی دارد. در این شرایط ممکن است از شماره‌ای که به نام شما است سوءاستفاده شود.

در نهایت چون شماره همراه به نام شما است، از لحاظ قانونی شما مجرم شناخته خواهید شد. برای این که از بروز چنین مشکلاتی اجتناب شود شما باید سیم‌کارت خود را بسوزانید.

 

راهنمای رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

 

در بعضی شرایط نیاز است که خط تلفن خود را به‌صورت اختیاری مسدود کنید، این شرایط می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

  • سیم‌کارت‌ ایرانسل شما گم شده است‌‌.
  • سیم‌کارت‌ ایرانسل شما دزدیده شده است.
  • تا مدت معینی قصد استفاده از سیم‌کارت خود را ندارید.

 

در این گونه شرایط برای این که از خیلی مزاحمت‌ها و سوءاستفاده‌ها جلوگیری شود و همچنین به علت هزینه‌های ممکن، بهتر است سیم کارت ایرانسل خود را مسدود کنید.

شما می‌توانید این کار را خیلی راحت از طریق برنامه ایرانسل من نیز انجام دهید. نحوه مسدود کردن در ایرانسل من به این شکل است: ابتدا صفحه اصلی ایرانسل من، سایر خدمات، خدمات سیم‌کارت > مسدودیت/رفع مسدودیت را فعال کنید.

 

چیزهایی که باید درمورد سیم کارت سازمانی ایرانسل بدانید

 

در غیر این صورت روش‌های دیگری برای مسدود کردن سیم کارت ایرانسل در پیش رو دارید.

  • تماس با ۷۰۰ (مرکز ارتباط با مشتریان)
  • مراجعه حضوری به دفاتر معتبر ارتباط با ایرانسل

چنانچه شماره موبایل ایرانسل خود را با برنامه ایرانسل من مسدود کردید با طی کردن مراحلی که در بالا ذکر شد می‌توان اقدام به رفع مسدودی سیم کارت خود کنید. یا این که می‌توانید با شماره تماس بگیرید و با مراجعه به دفاتر معتبر ایرانسل، خط خود را از حالت مسدودی خارج کنید‌.

 

چرا سیم کارت ایرانسل غیر فعال شده است

 

چرا سیم کارت ایرانسل غیر فعال شده است؟

همان‌طور که چندین بار ذکر شد سیم کارت ایرانسل به دلایل مختلفی مسدود و غیر فعال می‌شود چنان چه درجهت رفع مسدودی اقدامی نکنید ممکن است شماره تلفن شما به فرد دیگری واگذار ‌شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل غیر فعال شدن سیم کارت مربوط به سوختن شماره و یا خراب شدن آن است، به طوری که امکان استفاده مجدد از آن وجود ندارد.

البته بهتر است بدانید دلایل دیگری برای غیر فعال و مسدود شدن سیمکارت وجود دارد. وارد کردن اشتباهی پین کد ورودی باعث مسدودی سیم کارت می‌شود‌. این شرایط معمولاً وقتی پیش می‌آید که مالک گوشی پین کد را فراموش می‌کند یا اینکه هنگامی که قفل گوشی به دست فردی غریبه باز شود. نقش پین کدها در بالا بردن امنیت گوشی‌ها است.

 

روش حضوری

یکی دیگر از دلایل مسدود شدن سیم کارت ایرانسل، قدیمی بودن آن است. چنانچه شماره همراه شما قدیمی شده است در اولین فرصت شماره تلفن خود را سوزانده و یک خط جدید خرید کنید.

برای انجام این کار باید به دفاتر پیشخوان معتبر مراجعه کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که برای دریافت سیم کارت جدید با امکانات4G  مالک شماره موبایل باید به مراکز رسمی ایرانسل مراجعه کنید.

 

روش غیرحضوری

 امتیازی که اپراتور ایرانسل نسبت به اپراتور همراه اول دارد این است که تعداد خدمات غیرحضوری بیشتری دارد.

بعضی از کاربران به دلایل شرایط خاص نمی‌توانند به یکی از مراکز معتبر اپراتور ایرانسل مراجعه کنند. در این شرایط باید با ورود به صفحه  وب‌سایت ایرانسل مراجعه کنید و با انجام پروسه غیرحضوری شماره تلفن خود را غیر فعال کنید.

 

شارژ شگفت انگیز ایرانسل

 

بهتر است این مطلب را بدانید که مسدود شدن سیم کارت ایرانسل در روش غیرحضوری به‌صورت یک طرفه خواهد بود. این روش بیشتر هنگام دزدی یا کند شدن خط تلفن کاربرد دارد. در نهایت برای مسدودی و سلب امتیاز سیم کارت باید به دفاتر پیشخوان ایرانسل مراجعه کنید.

 

مسدودی سیم‌کارت ایرانسل با اینترنت

همان طور که در بالا اشاره شد غیر فعال کردن و مسدود کردن سیم کارت ایرانسل از طریق اینترنت موقتی است و برای مسدودی کامل باید به دفاتر پیشخوان ایرانسل مراجعه کنید.

 

آیا با مسدود کردن سیم کارت ایرانسل اطلاعات من پاک می‌شود؟

در جواب این سؤال باید گفت اگر اطلاعات شما در حافظه شماره ثبت شده است در صورت مسدود شدن همه اطلاعات به طور کامل پاک می‌شود. برای به دست آوردن مجدد اطلاعات باید  یک خط دیگر دریافت کنید.

در این مطلب درباره دلایل مسدود شدن سیم‌کارت ایرانسل و روش‌های رفع آن به اختصار توضیح دادیم. شما می‌توانید با بررسی نوع مسدود بودن سیم‌کارت ایرانسل خود روش درست رفع  مشکل سیم‌کارت ایرانسل خود را انجام دهید.

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که مسدود کردن سیم کارت ایرانسل چقدر هزینه دارد؟ باید گفت در واقع مسدود کردن و غیر فعال‌سازی سیمکارت ایرانسل شما رایگان است اما برای دریافت مجدد شماره همراه باید هزینه خرید سیم کارت جدید را بپردازید.

 

راهکارهای-رفع-مسدود-شدن-سیم-کارت-رایتل

دلایل مسدود شدن سیم کارت رایتل و راهکارهای رفع آن {تضمینی}

قبلی
خرید-سیم-کارت-0912-چقدر-بودجه-می-خواهد

خرید سیم کارت 0912 چقدر بودجه می‌خواهد؟

بعدی

ثبت امتیاز :

(145 امتیاز)