فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

اینترنت رایگان و جوایز دیگر؛ ویژه روشن کردن خطوط خاموش

1400/01/14

در عصر ارتباطات، برقراری ارتباط چه از طریق تماس‌های صوتی شبکه رادیویی و چه از طریق شبکه اینترنت امری ضروری می‌باشد. امروزه، با پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی تراشه‌های بسیار ریزی همچون سیم کارت‌های تعبیه شده برای تلفن‌های همراه وظیفه برقراری این نوع از ارتباطات رادیویی و بی‌سیم را بر عهده دارند. سیم کارت‌ها علاوه بر کاربرد در تلفن‌های همراه در دیگر مواردی که نیاز به اینترنت وجود دارد نیز استفاده می‌شوند. به همین دلیل ممکن است یک شخص بسته به نیاز خود از یک یا چند سیم کارت به طور همزمان استفاده کند.

 

حداکثر تعداد سیم کارت‌های به نام

 

تعداد مجاز سیم ‌کارت برای هر فرد در کشور

بر اساس قانون محدودیت سیم کارت، تا قبل از این، این گونه بود که هر شخص قادر بود، از هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه (ایرانسل، همراه اول، رایتل و غیره) تعداد 10 شماره سیم کارت (فعال یا حتی سیم کارت خاموش) به نام خودش ثبت کند. به عبارتی امکان مالکیت بیش از 10 عدد سیم کارت فعال میسر بود. اما طبق مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هر شخص به تنهایی می‌تواند در مجموع 10 عدد سیم کارت از تمامی اپراتورهای فعال تلفن همراه در سراسر کشور داشته باشند. با وجود اجرایی شدن قانون جدید، اما این قانون همچنان نواقص بسیاری دارد. چرا که نیاز بسیاری از افراد را نادیده گرفته است. علی رغم اینکه این محدودیت، برای تعداد زیادی از افراد اهمیت چندانی ندارد لیکن این مصوبه و دستورالعمل، عملا مشکلی جدی برای کسب و کارها به وجود آورده است. بنا بر دلایل ذکر شده اطلاع از تعداد سیم کارت‌هایی که به نام شما ثبت شده است ضروری به نظر می‌رسد. همچنین فعال‌سازی مجدد سیم کارت‌های خاموش به منظور استفاده شغلی، کاری الزامی و عاقلانه خواهد بود.

 

جوایز روشن کردن مجدد سیم کارت

 

دلایل نیاز به سیم کارت‌های خاموش

تعداد زیادی از اشخاص، با توجه به صنف خود، میزان استفاده و موقعیت شغلی‌شان، از دستگاه‌های پوز، دزدگیر، مودم‌های سیم کارت خور و غیره بهره می‌برند. بدیهی است این دستگاه‌ها و تجهیزات نیاز به تعداد بسیاری سیم کارت دارند و داشتن حداکثر 10 سیم کارت از نظر این افراد، غیر منطقی و ناکارآمد است. اما سیم کارت‌های خاموش این افراد می‌تواند به تامین ابزارهای شغلی آن‌ها کمک کند. علاوه بر محدودیت اعمال شده در تعداد سیم کارت‌های متعلق به افراد، این مساله که تخلفات و جرم‌های صورت گرفته از طریق هر سیم کارت به عهده مالک سیم کارت می‌باشد، نیز ضرورت روشن کردن سیم کارت‌های خاموش و فعال‌سازی مجدد سیم کارت‌هایی که به نام شما هستند را دو چندان می‌کند. حال این مسئله که چه سیم کارت‌هایی به نام شما ثبت شده‌اند مد نظر خواهد بود.

 

اطلاع از سیم کارت‌های به نام

 

نحوه اطلاع از تعداد و شماره سیم کارت‌هایی که به نام شما هستند

آسان‌ترین روش استعلام تعداد سیم‌کارت‌های فعال، ارسال یک پیامک حاوی کد ملی خودتان به سرشمارۀ 3000504901 یا سرشمارۀ 3000150 است. بعد از ارسال، یک اس ام اس حاوی اطلاعات اپراتوری و تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی شما ثبت شده‌اند (سیم‌کارت‌های تمامی اپراتورها) برایتان ارسال می‌شود. علاوه بر این:

همراه اولی‌ها با ورود به اپلیکیشن همراه من، قادر خواهند بود نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده نمایند.

 

ایرانسلی‌ها می‌توانند با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من، نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده نمایند و یا از کد دستوری #۸۰* استفاده کنند.

 

مشترکین رایتل جهت استعلام سیم کارت می‌توانند کد دستوری #۲۱۱* را شماره‌گیری نمایند یا از طریق اپلیکیشن رایتل من اقدام کنند.

همچنین در روشی جداگانه و کلی‌تر؛ با مراجعه به سامانه استعلام تعداد سیم کارت‌های خاموش و فعال (mobilecount.cra.ir) از طریق کد ملی یا استعلام شماره موبایل از این موضوع مطلع شوید و در صورتی‌که بدون اطلاع شما خطی به نامتان ثبت‌ شده است، نسبت به مسدود کردن آن سیم کارت‌های خاموش یا فعال اقدام کنید. توجه داشته باشید که این موضوع در صورتی قابل پیگیری می‌باشد که حداقل در یکی از اپراتورهای تلفن همراه یک سیم کارت فعال با کد ملی شما ثبت شده باشد. لازم به ذکر است که استعلام مالکیت سیم کارت‌های خاموش و فعال از طریق سامانه و از طریق پیامک هر ده روز یک‌بار امکان‌پذیر می‌باشد.

 

تماس با پشتیبانی همراه اول و ایرانسل برای فعال‌سازی مجدد سیم کارت

 

نحوه مسدود کردن سیم کارت‌هایی که بدون اطلاع شما به نامتان ثبت شده است

مشترکان اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند برای سوزاندن سیم کارت فعال روی گوشی به صورت حضوری و با مدارک لازم به یکی از نمایندگی‌های آن‌ها مراجعه نمایند. در صورتی که امکان حضور در نمایندگی به دلیل مشکلات رفت و آمد و دور بودن فاصله را ندارید یکی از روش‌های غیر حضوری زیر را انجام دهید:

  • مشترکین سیم کارت همراه اول:
  1. ثبت درخواست از طریق سامانه ۹۹۹۰
  2. ثبت درخواست با شماره‌گیری ۰۹۱۲۹۹۹۰
  3. ثبت درخواست از طریق کد #2*131*

 

برای تماس رایگان با پشتیبانی سیم کارت همراه اول؛ مقاله "روش‌های تماس رایگان با پشتیبانی همراه اول؛ سامانه ۹۹۹۰" را بخوانید.

 

  • مشترکین سیم کارت ایرانسل:
  1. با شماره ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ (از خط ایرانسل) یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ (از سایر خطوط) تماس بگیرید.
  2. از طریق سیستم نسخه وب ایرانسل‌ من

 

  • مشترکین سیم کارت رایتل:
  1. تماس از سیم کارت رایتل با شماره 200
  2. تماس از سایر خطوط با شماره 09202000000

 

موعد سلب مالکیت شدن سیم کارت‌های خاموش

در صورتی که بنا به دلایلی یک سیم کارت از مالکیت شخصی خارج و به شخص دیگری واگذار گردد اصطلاحا گفته می‌شود که سیم کارت سلب مالکیت یا سلب امتیاز شده است. این مورد برای سیم کارت‌های اعتباری که بیش از 90 روز خاموش بوده‌اند بیشتر اتفاق می‌افتد. در نظر داشته باشید در صورتی که سیم کارت شما طی مدت طولانی تراکنش ورودی و خروجی (تماس،  پیامک، شارژ، بسته و...) نداشته باشد، مانده اعتبار خط کمتر از 9980 ریال باشد و سیم کارت چندین ماه خاموش باشد سلب امتیاز خواهد شد.

در مورد سیم کارت‌های دائمی اما داستان تفاوت دارد. به طور مثال برای شماره‌های مربوط به اپراتور همراه اول اگر به هر دلیلی موفق به پرداخت قبض خود در مهلت تعیین شده نشوید، خط تلفن همراه شما به طور خودکار به حالت «تعلیق یک طرفه» در خواهد آمد. در این حالت تنها قادر به دریافت تماس و پیامک خواهید بود ولی نمی‌توانید با کسی تماس برقرار کنید، پیامک بزنید و یا از اینترنت استفاده کنید. اگر 57 روز از تعلیق یک طرفه گذشت و همچنان موفق نشدید قبض خود را بپردازید، خط شما به حالت «تعلیق کامل یا دو طرفه درمی‌آید. در این حالت علاوه بر این که قادر به برقراری تماس، ارسال پیامک و یا استفاده از اینترنت نخواهید بود، امکان دریافت تماس و یا پیامک را هم نخواهید داشت. اگر 12 ماه پس از دریافت صورتحساب همچنان موفق به پرداخت آن نشدید، خط شما به طور کامل سلب امتیاز خواهد شد. این مورد را در نظر بگیرید که برای سیم کارت‌های دائمی خاموش نیز صورتحساب دوره‌ای در نظر گرفته می‌شود که در صورت عدم پرداخت مشمول شرایط فوق می‌گردد.

جوایز مربوط به روشن کردن سیم کارت‌های خاموش

بسیاری از افراد تعداد زیادی سیم کارت به نام خود ثبت کرده‌اند. اما یا آن را گم کرده‌اند یا به دلیل رند نبودن شماره آن بلا استفاده گذاشته‌اند. بر اساس مصوبه رگولاتوری و غربالگری وزارت ارتباطات، مشترکین سیم کارت‎های اعتباری که 3 ماه از سیم کارت خود استفاده نکنند در فرآیند سلب مالکیت قرار می‌گیرند. در همین چارچوب اپراتورهای تلفن همراه برای تشویق مشترکین در استفاده مجدد و یا روشن کردن سیم کارت‌های خاموش و بلا استفاده جوایزی در نظر می‌گیرند.

  • جوایز فعال‌سازی مجدد سیم کارت همراه اول:

همراه اول طرحی تشویقی برای مشترکین فراهم دیده است که نه تنها از سلب مالکیت سیم کارت آن‌ها جلوگیری می‌کند، بلکه با روشن کردن سیم کارت خاموش خود یک هدیه ویژه هم برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. یکی از جوایز ارائه شده برای مشترکین مشمول، بسته اینترنتی و 30 دقیقه مکالمه رایگان روزانه به مدت یک ماه می‌باشد. بسته خوش آمد سیم کارت دائمی همراه اول حاوی مکالمه و اینترنت رایگان نیز از دیگر جوایز این اپراتور می‌باشد. در بررسی بخشنامه ارائه شده بابت سیم کارت‌های خاموش متاسفانه دقیقا نوع دیگر هدیه‌ها اطلاع رسانی نشده است. اما با روشن کردن سیم کارت و شماره‌گیری کد #332*10* هدیه ویژه در نظر گرفته شده قابل دریافت می‌باشد.

 

جشنواره همراه اول برای فعال کردن مجدد سیم کارت همراه اول

  • جوایز فعال‌سازی مجدد سیم کارت ایرانسل:

جایزه روشن کردن خطوط خاموش ایرانسل یک روز اینترنت یک گیگ برای مشترکین مشمول، بود که در این تاریخ حذف گردیده است.

  • جوایز فعال‌سازی مجدد سیم کارت رایتل:

اینطور که پیداست تا قبل از عید 1400 اپراتور رایتل فعلا هیچ جایزهای برای مشترکینی که سیم کارت خاموش خود را روشن می‌کنند در نظر نگرفته است. این مورد ممکن است در جشنواره‌های عیدانه و فصل بهار رایتل تغییر کند. جوایزی همچون 50 گیگ اینترنت رایگان در سال 97 به کسانی که خط خاموش خود را روشن کردند اعطا شد.

نحوه فعال‌سازی مجدد سیم کارت‌های خاموش و مسدود شده

همانند روش مسدودسازی، یکی از روش‌های فعال‌سازی مجدد سیم کارت مراجعه حضوری به نمایندگی‌های مجاز مربوط به اپراتورها می‌باشد. برای رفع مسدودیت سیم کارت ایرانسل نیز می‌توانید مقاله "راهنمای رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل" را بخوانید. علاوه بر این روش‌های غیر حضوری زیر نیز وجود دارد:

  • فعال‌سازی سیم کارت همراه اول:
  1. تماس با سامانه 09129990
  2. ارسال کد ملی صاحب خط به سر شماره 8980

 

  • فعال‌سازی سیم کارت ایرانسل:
  1. تماس با سامانه 09377000000
  2. ارسال عدد 1 را به سر شماره 272

 

  • فعال‌سازی سیم کارت رایتل:
  1. تماس با سر شماره 200
  2. تماس با سامانه 09202000000

 

فروش-سیم-کارت-همراه-اول-راهنمای-فروش-فوری-سیم-کارت-0912

فروش سیم کارت همراه اول؛ راهنمای فروش فوری سیم کارت 0912

قبلی
روش-های-پرداخت-قبض-همراه-اول-و-هدایا-و-راهنمای-پرداخت-قسطی

روش‌های پرداخت قبض همراه اول + هدایا و راهنمای پرداخت قسطی

بعدی

ثبت امتیاز :

(9 امتیاز)